کد فعال سازی سیم کارت رایتل
نوشته شده توسط : nirvana

فعال سازی سیم کارت اعتباری رایتل، سیم کارت هدیه رایتل، سیم کارت سوخته و مسدود شده رایتل چگونه است؟

رایتل یکی از محبوب ترین اپراتورهای تلفن همراه در کشور می باشد که همواره در حال تلاش برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت به مشترکین خود می باشد. این اپراتور به ازای خرید برخی از سیم کارت های اعتباری رایتل، یک سیم کارت هدیه نیز برای مشترکین خود ارسال می نماید که برای بسیاری از مشترکین این سوال پیش می آید که فعال سازی سیم کارت اعتباری خریداری شده یا سیم کارت هدیه به صورت خودکار انجام می شود یا نیاز به کد فعال سازی هست؟ همچنین در مواردی مانند سوختن سیم کارت یا مسدود شدن آن چگونه می توان دوباره سیم کارت رایتل را فعال کرد؟ در ادامه این مطلب به پرسش های مرتبط در خصوص فعال سازی سیم کارت رایتل پاسخ خواهیم داد.

کد فعال سازی سیم کارت اعتباری رایتل چیست؟

سیم کارت اعتباری رایتل بلافاصله پس از خرید برای برقراری تماس صوتی، ارسال پیامک و اتصال به اینترنت قابل استفاده هستند بنابراین نیازی به کد فعال سازی و انجام هیچ گونه اقدام دیگری از جانب مشترکین نمی باشد.

سیم کارت رایتل با پیش شماره های 0921، 0922 و 0923 عرضه می شود و همانند سایر اپراتورها بسته های متنوعی برای مکالمه، پیامک و اینترنت بسته به نیاز کاربران و در بازه های قیمتی متفاوت ارائه می نماید.

ساده ترین و سریعترین روش برای خرید سیم کارت رایتل، وب سایت رایتل می باشد. در این روش سیم کارت رایتل تا 48 ساعت بعد از ثبت سفارش به دست خریدار می رسد.

با توجه به اینکه هزینه سیم کارت هنگام خرید آنلاین دریافت می شود و اطلاعات هویتی نیز هنگام ثبت سفارش تکمیل می گردد، در هنگام تحویل سیم کارت فقط ارائه کپی کارت ملی خریدار نیاز است.

پس از تحویل گرفتن سیم کارت رایتل، مشترک می تواند بلافاصله از سیم کارت خود استفاده نموده و نیازی به انتظار برای فعال سازی آن نیست.

چه اقدامی برای فعال سازی سیم کارت رایتل سوخته باید انجام داد؟

با دریافت پیام هایی مانند "سیم کارت رد شد یا سیم کارت را وارد کنید" می توان متوجه وجود مشکل در سیم کارت شد.

در زمان دریافت چنین پیام هایی ممکن است سیم کارت سوخته باشد اما جای نگرانی نیست زیرا با مراجعه به مراکز خدمات رایتل یا دفاتر پیشخوان دولت می توان سیم کارت جدید با شماره قبلی را دریافت کرد.

مشترکین رایتل برای دریافت سیم کارت جدید باید کارت ملی، برگه مشخصات و پوکه سیم کارت را به همراه داشته باشند. مشترکان دائمی برای تعویض سیم کارت باید قبض آخرین دوره را نیز به همراه داشته باشند.

طریقه فعال سازی سیم کارت رایتل مسدود شده چگونه است؟

مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت یا مراکز خدمات رایتل، ساده ترین  روش فعال سازی سیم کارت رایتل مسدود شده می باشد. در این روش مالک سیم کارت یا نماینده قانونی ایشان همراه با کارت ملی مراجعه نماید.

روش دیگر برای فعال سازی سیم کارت رایتل مسدود شده تماس با شماره 200 از سیم کارت رایتل یا شماره 09202000000 از سیم کارت های دیگر است.

از دلایل مسدود شدن سیم کارت رایتل اشتباه وارد کردن رمز PUK است. در صورتی که رمز PIN چند بار اشتباه وارد شود سیم کارت قفل می شود و برای باز کردن قفل باید رمز PUK وارد شود و در صورت اشتباه وارد کردن PUK سیم کارت مسدود و غیرفعال می شود.

برای بازیابی PIN و PUK می توان با همراه داشتن مدارک شناسایی به دفاتر خدمات ارتباطی با نمایندگی های رایتل مراجعه کرد همچنین از سیم کارت رایتل با شماره "

200" و از سیم کارت های دیگر با شماره "09202000000" تماس گرفت.

سیم کارت اعتباری رایتل پس از خرید قابل استفاده می باشد و نیاز به کد فعال سازی سیم کارت یا انتظار برای فعال سازی آن نمی باشد. در مواردی مانند سوختن سیم کارت رایتل یا مسدود شدن سیم کارت رایتل نیاز به فعال سازی مجدد آن می باشد که برای فعال سازی سیم کارت رایتل سوخته باید به نمایندگی های رایتل یا دفاتر پیشخوان مراجعه نمود ولی برای فعال سازی مجدد سیم کارت رایتل مسدود شده همچنین بازیابی رمزهایPIN  و PUK علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ارتباطی یا نمایندگی رایتل می توان با شماره های 200 و 09202000000 نیز سیم کارت تماس گرفت.

 

 

منبع : وبلاگ رندباز





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: