نوشته شده توسط : nirvana

با ورود سیم کارت به بازار کشور، کلاهبرداری و تخلفات گوناگونی توسط سیم کارت های بی نام و نشان صورت گرفت . لازم به ذکر است که آمار بالای این پرونده ها زنگ خطری است برای لزوم آگاهی‌رسانی و وضع قوانین مشخص در این زمینه . عدم آگاهی کافی کاربران ، نیاز مالی و وعده‌های جذاب متخلفان برای اجاره و فروش سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان در سطح کشور ، از عوامل اصلی این مساله است . ناگفته نماند که در این میان قطعا نهادهای نظارتی همچون پلیس فتا ، نهادهای رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه نیز می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند . با وجود گذشت سال‌ها از این اتفاقات، اما خلأ جدی قانونی و بازدارندگی در این حوزه وجود دارد و شورای عالی فضای مجازی به تازگی اقدام به ارائه دستور‌العملی در این زمینه کرده است که به عقیده کارشناسان چندان نمی‌تواند راهگشا باشد

 

چگونه از سیم کارت ما توسط شخصی دیگر سوء استفاده میشود ؟

همانطور که میدانید سالانه تخلفات زیادی به وسیله سیم کارت صورت می گیرد . به گزارش پلیس فتا 70 درصد پرونده های تشکیل شده مربوط به سهل انگاری کاربران می باشد. همچنین رئیس پلیس سایبری اعلام کرد این پرونده ها در زمینه سوء استفاده از سیم کارت هایی که به نام شهروندان ثبت گردیده است می باشد چرا که غفلت و سهل انگاری افراد در رابطه با سیم کارت های تحت مالکیتشان آنها را بدون اینکه آگاه باشند ، وارد پرونده های قضائی میکند .

یکی دیگر از روش هایی که کلاهبرداران میتوانند با استفاده از سیم کارت تحت مالکیت شما سوء استفاده کرده و مرتکب تخلف شوند زمانی است که سیم کارت شما گم شده و یا به سرقت رفته است و شما هیچگونه اقدامی برای مسدود سازی سیم کارت و یا تعویض سیم کارت نکرده اید . همین مورد باعث میشود فرد کلاهبردار با خیال آسوده از خط شما سوء استفاده کرده و تمامی شکایت ها به اسم شما ثبت گردد .

حال با مطالعه این مطلب برای بسیاری از کاربران سوال پیش می آید که چگونه از انجام این کلاهبرداری ها پیشگیری کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کاربران و مشترکین عادی باید به طور جدی از امانت دادن سیم کارت به آشنایان و یا اجاره دادن سیم کارت های خود  به دیگران جدا خودداری کنند، بنا بر اعلام پلیس فتا در صورتی که سیم کارت خود را به دیگران اجاره و یا به طور موقت امانت دادید و تخلفاتی به وسیله سیم کارت شما صورت گرفت تمامی مسئولیت های سیم کارت به عهده مالک می باشد.

همچنین اگر سیم کارت شما به سرقت رفت و یا گم شد سریعا برای مسدود سازی سیم کارت خود از طریق روش های زیر اقدام کنید .

 

نحوه مسدود سازی سیم کارت در اپراتور ها

تمامی اپراتور های کشور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) برای پیشرفت در حوزه کاری و سهولت انجام فعالیت برای مشترکین خود خدماتی را ارائه داده اند که به طور نمونه می توان به اپلیکیشن اپراتورها شاره کرد. مشترکین از طریق اپلیکیشن اپراتور سیم کارت خود می توانند برای مسدود سازی سیم کارتشان اقدام کنند.

اپراتور همراه اول : افراد دارای سیم کارت همراه اول که به هر دلیلی قصد مسدود سازی سیم کارت خود را دارند میتواند با مراجعه به اپلیکیشن همراه من و یا شماره گیری کد دستوری  *131*2# (ستاره 131 ستاره 2 مربع) اقدام به مسدود کردن سیم کارت خود کنند .

اپراتور ایرانسل : تمامی مشترکین سیم کارت ایرانسل (مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل ، مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل) میتوانند با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و یا با شماره 700 تماس گرفته و اقدام به مسدود سازی سیم کارت خود کنند .

اپراتور رایتل : اپراتور رایتل مانند دیگر اپراتور ها اپلیکیشن پرکاربرد رایتل من را ارائه کرده است که یکی از خدمات این اپلیکیشن مسدود سازی سیم کارت رایتل می باشد . لازم به ذکر است که این اپراتور برای مسدود سازی خطوط رایتل هیچ کد دستوری را ارائه نکرده است .

همانطور که ذکر شد این روش ها برای مسدود کردن سیم کارت به صورت غیر حضوری بود. کاربران میتوانند در صورت تمایل به صورت حضوری به دفاتر نمایندگی اپراتور مربوطه مراجعه کرده و نسبت به مسدودسازی سیم کارت خود اقدام نمایند.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سالانه اپراتور ها برای قدر دانی از مشترکین خود همچنین مشتری مداری و کسب محبوبیت بیشتر بین کاربران ، خدماتی را در مناسبت های گوناگون که در طول سال یک یا چند روز به این مناسبات اختصاص داده شده است را ارائه میدهند . یکی از مناسباتی که برای تمامی مسلمانان عزیز و باشکوه است اعیاد شعبانیه می باشد . بدین ترتیب اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور و اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور ، به مناسبت گرامیداشت عید شعبان به شیوه خود عمل کرده و با ارائه بسته های تخفیفی شریک جشن ها و خشنودی افراد میشوند . حال در عید شعبان امسال اپراتور همراه اول و ایرانسل مانند سال های گذشته بسته های تخفیفی را برای مشترکین خود ارائه کرده اند و ما با ارائه این مطلب قصد معرفی بسته های ویژه تخفیفی این دو اپراتور و چگونگی فعالسازی بسته ها را داریم .

 

بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید شعبان

به گزارش روابط عمومی ایرانسل ، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور  ، به مناسبت گرامیداشت اعیاد شعبانیه  و ولادت امام حسین (ع) ، ولادت امام سجاد (ع) همچنین ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و نیمه شعبان ، سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) بسته های تخفیفی درون شبکه را به مشترکان خود ارائه کرده است .

 

بسته تخفیفی ایرانسل  :

بسته تخفیفی ایرانسل شامل پنج ساعت مکالمه داخلی (درون شبکه) می باشد و تمامی مشترکین ایرانسل یعنی افراد داری سیم کارت های دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل میتوانند  از طریق دو روش اقدام به خرید این بسته کنند .

 

نحوه فعالسازی بسته تخفیفی ایرانسل :

تمامی مشترکین ایرانسل می توانند با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و شماره گیری کد دستوری *5# (ستاره پنج مربع) اقدام به خرید و فعالسازی بسته تخفیفی ایرانسل کنند .

 

قیمت بسته تخفیفی ایرانسل :

بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت گرامیداشت عید شعبان تنها با پرداخت پنجاه هزار ریال معادل پنج هزار تومان برای تمامی مشترکین ایرانسل قابل فعالسازی می باشد .

 

مدت زمان فعالسازی و استفاده از بسته تخفیفی ایرانسل :

افراد داری سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل با استفاده از روش های ذکر شده میتوانند از 24 بهمن ماه یعنی سه شنبه گذشته تا یکشنبه 6 اسفند ماه 1402 (مصادف با نیمه شعبان) اقدام به خرید بسته ایرانسل کنند .

 

بسته تخفیفی همراه اول به مناسبت عید شعبان

اپراتور همراه اول نیز همانند دیگر سال ها بسته های تخفیفی خود را برای مشترکین خود ارائه کرد.

بنا به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان و ولادت های پرنور حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت زین العابدین(ع) و حضرت مهدی(عج) بسته ویژه اعیاد شعبانیه را برای تمامی مشترکان دائمی، اعتباری خود و همچنین مشترکان انارستان تدارک دید.

 

بسته ویژه همراه اول :

بسته تخفیفی همراه اول شامل سه گیگابایت اینترنت و سه ساعت مکالمه داخلی (درون شبکه) و تلفن ثابت می شود . لازم به ذکر است که تمامی مشترکین همراه اول (سیم کارت دائمی ، سیم کارت اعتباری) میتوانند برای فعالسازی بسته ویژه و تخفیفی همراه اول اقدام کنند .

 

نحوه فعالسازی بسته تخفیفی همراه اول :

فعالسازی بسته تخفیفی همراه اول برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول از طریق شماره گیری کد دستوری *100*671# (ستاره 100 ستاره 671 مربع) صورت میگیرد ، و مشترکین انارستان همراه اول میتوانند با شماره گیری کد دستوری *100*6671# (ستاره100 ستاره 6671 مربع) اقدام به خرید و فعالسازی بسته تخفیفی همراه اول کنند .

 

قیمت بسته تخفیفی همراه اول :

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول بسته تخفیفی سه گیگابایت اینترنت و سه ساعت مکالمه درون شبکه با تخفیف 60 درصدی می توانند با پرداخت هزینه 12 هزار تومان اقدام به پرداخت کنند .

مشترکین انارستان همراه اول بسته تخفیفی یک گیگابایت اینترنت و سه ساعت مکالمه درون شبکه با تخفیفی 60 درصدی را تنها با پرداخت سه هزار تومان می توانند فعال کنند .

 

مدت زمان فعالسازی بسته تخفیفی همراه اول :

این بسته ها در مرحله اول در بازه زمانی سه شنبه گذشته 24 بهمن ماه تا پنجشنبه 26 بهمن 1402 فعال و امکان خرید و فعالسازی برای مشترکین فراهم می شود .

مرحله دوم نیز همزمان با نیمه شعبان از سه شنبه 5 اسفند تا دوشنبه 7 اسفند ماه 1402 فعال می شود و مشترکین می توانند نسبت به فعال سازی اقدام کنند . 

 

 

منبع : وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

بدون شک خرید سیم کارت از آن دسته خرید هایی است که اهمیت زیادی دارد به همین دلیل برای بسیاری از افراد که قصد خرید سیم کارت را دارند سوال پیش می آید که از کدام اپراتور سیم کارت بخرم؟ در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که اپراتور همراه اول و ایرانسل دو اپراتور مطرح و محبوب کشور هستند که دارای کاربران و سیم کارت های بسیاری می باشند . سالانه از سوی هر اپراتور رایج کشور طرح ها و خدمات متنوعی در جهت رفاه حال مشترکین ارائه میشود. میتوان گفت ارائه خدمات متنوع و طرح های تخفیفی یکی از راه های کسب محبوبیت بیشتر می باشد . بنابراین موضوع نمیتوان گفت که کدام اپراتور بهتر است . اما جای نگرانی نیست. ما با ارائه این مطلب به نکاتی درباره این اپراتور ها اشاره کردیم و شما میتوانید با استفاده از مطالب ذکر شده نسبت به نیازتان از سیم کارت به راحتی تصمیم بگیرید .

 

خرید سیم کارت همراه اول

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور در سال 1372 با عرضه سیم کارت دائمی شروع به فعالیت کاری  کرد و در حال حاضر دارای دو نوع سیم کارت (سیم کارت دائمی ، سیم کارت اعتباری) می باشد که در ادامه این مطلب به توضیحات بیشتر راجع به سیم کارت همراه اول خواهیم پرداخت .

سیم کارت دائمی همراه اول :

همانطور که در پاراگراف دوم ذکر شد اولین خطوط عرضه شده در کشور از سوی اپراتور همراه اول به صورت دائمی بود . این سیم کارت ها با پیش شماره 0912 بین کاربران عرضه شدند که در حال حاضر به علت قدمت بالا با اعتبار بالایی هم برخوردار هستند . به همین خاطر بسیاری از افراد برای فعالیت کاری خود در هر حوزه ای و سرمایه گذاری به سوی سیم کارت های 0912 همراه اول میروند .

سیم کارت اعتباری همراه اول :

تفاوت هایی بین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد که مهمترین آنها در اعتبار این دو نوع سیم کارت می باشد . ناگفته نماند که قیمت برخی از خطوط دائمی همراه اول نسبت به سیم کارت های اعتباری همراه اول بسیار بالاتر می باشد .

بنا به دلایل ذکر شده برخی از مشترکین اعتباری سیم کارت همراه اول قصد دارند که خطوط اعتباری خود را مسدود کنند و سیم کارت دائمی همراه اول خریداری کنند . اما نیازی به تعویض سیم کارت نیست بلکه این اپراتور روش هایی را برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی با پرداخت حداقل هزینه ارائه داده اند .

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول :  تمامی مشترکین اعتباری همراه می توانند با مراجعه به اپلیکیشن همراه من و ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول با هزینه 100.000 تومان سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند .

 

خرید سیم کارت ایرانسل

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال همچنین به عنوان دومین اپراتور ایج کشور با هفده سال فعالیت کاری در حوزه سیم کارت مانند اپراتور همراه اول دارای دو نوع سیم کارت (سیم کارت دائمی ، سیم کارت اعتباری) می باشد که سیم کارت های دائمی ایرانسل به (آی سیم) معروف هستند . این اپراتور ابتدا با عرضه سیم کارت های ارزان به معرفی خود پرداخت و بعدها خطوط دائمی را روانه بازار خرید و فروش سیم کارت کرد . این سیم کارت ها نیز به ترتیب عرضه شدن، اعتبار خاص خود را دارند. یکی از تفاوتهایی که بین سیم کارت های اعتباری همراه اول و ایرانسل وجود دارد اختلاف قیمت در ارسال پیامک می باشد که قیمت ارسال پیامک ایرانسل ده ریال گران تر از سیم کارت همراه اول است .

لازم به ذکر است که اپراتور ایرانسل نیز مانند دیگر اپراتور ها برای مشترکین خود روش هایی را ارائه داده است تا مشترکین ایرانسل بتوانند در کمترین زمان و پرداخت کمترین هزینه سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند .

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل : برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل دو روش وجود دارد . تمامی مشترکین اعتباری ایرانسل میتوانند به صورت غیر حضوری با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر نمایندگی ایرانسل با هزینه پنجاه هزار تومان سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را به دائمی تبدیل کنند .

 

جمع بندی

در طول این مطلب همزمان به نکات اصلی اپراتور همراه اول و اپراتور ایرانسل پرداختیم بنابراین با توجه به تعرفه سیم کارت ها یکی از تفاوت های این دو نوع اپراتور در هزینه ارسال پیامک فارسی است که ایرانسل ده ریال گران تر از همراه اول اعتبار سیم کارت دائمی همراه اول خصوصا خط موبایل ۰۹۱۲ خیلی بیشتر از خطوط دائمی ایرانسل است و تعرفه هزینه مکالمه سیم کارت ایرانسل و همراه اول با هم برابر هستند . از طرف دیگر تعداد دکل‌های همراه اول خیلی بیشتر از ایرانسل است و همراه اول ثابت کرده که در مناطق مختلف از جمله روستاها از میزان آنتن‌دهی بسیار خوبی برخوردار است.البته ممکن است در منطقه‌ای که شما هستید، ایرانسل آنتن دهی بهتری داشته باشد، برای همین پیشنهاد میکنیم حتما قبل از خرید سیم کارت مورد نظرتان از طریق سایت اپراتورها، پوشش شبکه و میزان آنتن‌دهی را در محل مورد نظرتان بررسی کنید .

در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری روی سیم کارت را دارید به سراغ خرید سیم کارت های 0912 همراه اول بروید ولی اگر قصد استفاده از سیم کارت را دارید و میخواهید سیم کارتی خریداری کنید که از لحاظ قیمت و هزینه های سیم کارت مقرون به صرفه باشد به سراغ خطوط ایرانسل بروید .

 

 

منبع :وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اپراتور ها با عرضه هر طرح هدف هایی مشخصی را مد نظر می گیرند و بر اساس این هدف ها طرح هایی را ارائه میدهند . برای مثال هدف های مشخص شده میتوان به پیشرفت در خدمت رسانی ، کمک رسانی به هزینه های ابزار ارتباطی (سیم کارت) و مشتری مداری اشاره کرد . لازم به ذکر است که اپراتور ها برای ارائه این طرح ها روزهای خاصی را تعین میکنند و یا بهتر است بگوییم در مناسبت هایی که سالانه فقط یک یا چند روز مختص به آن است این خدمات را ارائه میدهند. یکی از مناسبت هایی که برای تمامی مسلمانان باشکوه است ، عید سعید مبعث می باشد. به مناسبت این عید سعید، اپراتور ها به روش خود این روز را جشن گرفته و با ارائه بسته های رایگان  یا تخفیفی به مشترکین خود عیدی میدهند. اپراتور ایرانسل به عنوان دومین اپراتور رایج کشور سالانه مانند دیگر اپراتور ها با فرا رسیدن این روز بسته های تخفیفی را برای تمامی مشترکین خود (دائمی ، اعتباری) تدارک میبیند که در ادامه این مطلب به چگونگی فعالسازی این بسته ترکیبی ویژه خواهیم پرداخت .

 

بسته تخفیفی ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور ، به مناسبت گرامیداشت عید سعید مبعث بسته ترکیبی اینترنت و مکالمه درون شبکه ای را با قیمت تخفیفی ، ارائه کرده است .

بسته ترکیبی و تخفیفی ایرانسل که به مناسبت گرامیداشت عید سعید مبعث ارائه شده است ، شامل یک گیگابایت اینترنت بین المللی و  یک ساعت مکالمه ایرانسلی (درون شبکه) می باشد و با قیمت 4000 تومان برای تمامی مشترکین ایرانسل فعال می گردد .

 

نحوه فعالسازی بسته ترکیبی ویژه ایرانسل

افراد دارای سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از بامداد 19 بهمن ماه 1402 با استفاده از دو روش زیر اقدام به خرید بسته ترکیبی ویژه ایرانسل کنند . لازم به ذکر است که اعتبار بسته ترکیبی به مدت 24 ساعت پس از فعالسازی فعال خواهد بود و مشترکان ایرانسل هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات خرید این بسته ندارند.

استفاده از کد دستوری (USSD)
مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

نحوه فعالسازی بسته تخفیفی ایرانسل با استفاده از کد دستوری :

تمامی مشترکین ایرانسل میتوانند کد دستوری  *5# شماره گیری کرده و پس از نمایش صفحه جدید گزینه مربوطه را انتخاب کنند و با قیمت ذکر شده بسته ترکیبی ایرانسل را خریداری کنند .

نحوه فعالسازی بسته ترکیبی ویژه ایرانسل با مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من :

همانطور که میدانید تمامی اپراتور ها اپلیکیشنی را برای مشترکین خود اختصاص داده اند و اپراتور ایرانسل مانند دیگر اپراتور ها برای مشترکین خود اپلیکیشن ایرانسل من را ارائه کرده است . برای فعالسازی بسته ترکیبی ویژه ایرانسل به مناسبت گرامیداشت عید سعید مبعث مشترکین ایرانسل میتوانند پس از ورود به این اپلیکیشن از بخش خرید بسته اینترنت پیشنهادی برای فعال سازی این بسته اقدام کنند . 

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

یکی از دغدغه هایی که همیشه همراهمان بوده نگرانی هایی مانند گم شدن و یا به سرقت رفتن تلفن همراه می باشد. اگر این اتفاق برای فردی رخ دهد جدا از خسارت های مالی ، سارق و یا افراد فرصت طلب با استفاده از سیم کارتی که به مالکیت فردی دیگر ثبت گردیده است راه های متفاوتی را برای سوء استفاده از سیم کارت دارند . به همین خاطر مسدود سازی سیم کارت مفقود شده و یا به سرقت رفته از اهمیت بالایی برخوردار است . از همین رو اپراتور ها برای حفظ امنیت حریم خصوصی مشترکین خود ، روش هایی را برای مسدود سازی موقت سیم کارت ارائه داده اند . این امر مانع هر گونه سوء استفاده از سیم کارت شما میشود . لازم به ذکر است که سوء استفاده ها میتواند شامل کلاهبرداری از مخاطبین تلفن همراه شما و ساخت حساب کاربری های جعلی در پلتفرم های خرید و فروش شود که جرائم سنگینی را برای مالک سیم کارت ایجاد می کند . ما در ادامه این مطلب قصد معرفی چگونگی سوزاندن سیم کارت در اپراتور رایتل را داریم .

 

نحوه مسدود سازی سیم کارت رایتل

اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور رایج کشور مانند دیگر اپراتور ها روش هایی در زمینه مسدود سازی موقت یا دائم سیم کارت در هر زمان و مکان با استفاده از تلفن همراه (غیر حضوری) و مراجعه به نمایندگی ها (حضوری) ارائه داده است تا مشترکینی که به هر دلیلی قصد سوزاندن سیم کارت خود را داشتند برای انجام این کار اقدام کنند .

راه های مسدود سازی سیم کارت رایتل به صورت حضوری و غیر حضوری عبارت اند از :

1 _ مراجعه به اپلیکیشن رایتل من
2 _ استفاده از کد ملی

 

مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

اپراتور رایتل برای مشترکین دارای سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل اپلیکیشنی را ارائه کرده که سالانه خدماتی را به این اپلیکیشن اضافه می کند. یکی از خدمات کاربردی که مشترکین باید به آن اهمیت بدهند سوزاندن موقت سیم کارت در شرایط خاص می باشد . مراحل سوزاندن موقت سیم کارت رایتل از طریق اپلیکیشن من به صورت ذیل است :

پس از ورود به اپلیکیشن رایتل من در منوی صفحه به روی گزینه مدیریت سیم کارت کلیک کنید سپس  در صفحه جدید به روی گزینه

« درخواست مسدود سازی » بزنید .

برای مسدود سازی خطوط رایتل خود از سوی اپراتور رایتل نکاتی به مشترکین اعلام میگردد که پیش از انتخاب گزینه تایید باید این نکات را به  صورت کامل و با دقت مطالعه کنید .

نکات ذکر شده قبل از تایید مسدود سازی سیم کارت رایتل :

1 _ اپراتور رایتل در صورت انتخاب شماره اشتباه هیچ مسئولیتی را به عهده نمیگیرد .
2 _ در صورت مسدودسازی خطوط رایتل وضعیت سیم کارت شما به حالت مسدودی دو طرفه در می آید و هیچ گونه سرویسی را روی آن دریافت نخواهید کرد .
3 _ در صورت مسدودی پیشین و یا بدهی معوقه درخواست مسدودی سیم کارت صورت نخواهد گرفت .

انجام این عملکرد (مسدود سازی سیم کارت) در طول شبانه روز فقط یکبار مقدور است . در صورتی که حداکثر ظرف بیست روز برای رفع مسدودی خطوط خود اقدام نکنید ، سیم کارت شما مجددا به حالت اولیه باز میگردد . در نهایت با انتخاب شماره مد نظر خود روی گزینه تایید کلیک کنید تا مسدود سازی سیم کارت رایتل شما انجام شود .

اگر شماهم یکی از افراد دارای سیم کارت رایتل هستید و قصد دارید با استفاده از اپلیکیشن رایتل من اقدام به مسدود سازی سیم کارت خود کنید لازم است بدانید استفاده از این روش مشروط دو حالت دارد . حالت اول این است که قبل از رخ دادن این اتفاق با همان شماره وارد سامانه رایتل من شده باشید و حالت دوم این است که رمز عبور ثابت برای خود تعیین کرده باشید .

 

مسدود سازی سیم کارت رایتل با کد ملی

استفاده از این روش به صورت حضوری می باشد . اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سیم کارت رایتل خود را گم کرده اید و یا خط شما به سرقت رفته است، میتوانید با همراه داشتن کارت شناسایی به دفاتر نمایندگی رایتل مراجعه کرده و سیم کارت خود را مسدود یا در صورت نیاز با همان شماره قبلی سیم کارتی جدید دریافت کنید .

 

جمع بندی

شما در طول مطالعه این مقاله با نحوه مسدود سازی سیم کارت رایتل به صورت حضوری و غیر حضوری آشنا شدید . حال برای بسیاری از مشترکین سوال پیش آمده که آیا کد دستوری برای سوزاندن سیم کارت وجود ندارد ؟  در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر ، چرا که اغلب مشترکین اپراتور رایتل در زمانی که سیم کارتشان مفقود شده است به دنبال مسدود سازی سیم کارت میگردند و در این حالت کد دستوری (USSD) کاربردی ندارد .

 

منبع :وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

در حال حاضر اپراتور همراه اول به عنوان مالک بیشترین و گران ترین سیم کارت های عرضه شده در کشور شناخته  شده است . جالب است بدانید بخش بزرگی از خطوط گران قیمت همراه اول به علت رند بودن شماره سیم کارت می باشد که امروزه بین کاربران بسیار محبوب شده است . به همین خاطر اپراتور همراه اول در طول سال یک الی چند بار برای متقاضیان سیم کارت رند همراه اول جشنواره های تخفیفی را ارائه میدهد و سیم کارت های رند خود را در این جشنواره به حراج میگذارد ، تا افراد متقاضی سیم کارت رند همراه اول با قیمت مناسب تری این نوع خطوط را خریداری کنند .

 

آغاز دور جدید حراج شماره های رند همراه اول

اگر سیم کارت دائمی همراه اول و یا سیم کارت اعتباری همراه اول از شماره های رند برخوردار باشند ، نه تنها ارزش مالی این خطوط بالاتر میرود  بلکه به علت خاص و منحصر به فرد بودن خطوط ، این نوع سیم کارت بین کاربران طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیار محبوب شده اند . محبوبیت فوق العاده سیم کارت های رند همراه اول باعث شده تا سوء استفاده گران زیادی جذب بازار خرید و فروش شوند و این موضوع باعث شده تا به صورت مستقیم و غیر مستقیم قیمت سیم کارت های رند همراه اول افزایش بسیاری داشته باشند . به همین دلیل اپراتور همراه اول در سال های گذشته با راه اندازی سامانه حراج شماره های رند همراه اول نسبت به عرضه این نوع سیم کارت و فروش آنها از طریق حراجی اقدام نموده است .

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ، دور جدید حراج شماره های رند همراه اول با شروع دهه فجر یعنی از پنجشنبه 12 بهمن 1402 آغاز شد و متقاضیان میتوانند برای مشاهده و شرکت در حراج به سامانه حراج  (rond.mci.ir)نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور مراجعه کنند.

 

قوانین و مقررات 

1- شرکت کنندگان در فرایند حراج سیم کارت رند باید از تمامی قوانین و مقررات همراه اول اطلاعات کافی را داشته باشند . از جمله این قوانین (رعایت سقف مجاز واگذاری سیم کارت های دائمی و اعتباری تا حداکثر ده عدد سیم کارت فعال برای هر شرکت کننده ) می باشد .

2- نظارت بر حسن اجرای این آئین نامه بر عهده کارگروه واگذاری شماره های رند همراه اول خواهد بود

3- هرگونه مالیات ، عوارض و نظایر آن به عهده خریدار خواهد بود .

4- مالکیت معنوی اطلاعات موجود در حراج شماره های رند متعلق به اپراتور همراه اول بوده و هرگونه سوء استفاده پیگرد قانونی دارد .
5- برای شرکت در حراج شماره های رند همراه اول ، شرکت کنندگان موظفند ودیعه را به عنوان تضمین شرکت در حراج پرداخت کنند که این موضوع به معنای توافق کامل و پذیرش شرایط و ضوابط تعیین شده تعلق میگردد .

6- اپراتور همراه اول در پذیرش و یا رد تمامی پیشنهادات قیمت مختار و مجاز است .

7- وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سامانه به صورت صحیح و شناسنامه ای الزامی است . مسئولیت صحیح بودن اطلاعات در زمان ثبت نام علی الخصوص شماره تلفن همراه ، شماره شبا ، شماره حساب ، شماره ملی به عهده شرکت کننده در حراج می باشد . و اپراتور همراه اول هیچ گونه مسئولیتی را در خصوص عدم توجه برنده به عهده نخواهد گرفت .

8- شرکت در حراج شماره تلفن‌های رند بر مبنای پذیرش قوانین و آئین نامه‌های موجود در مورد اشتراك تلفن همراه، تجارت الکترونیک و با رعایت کامل تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران صورت می ‌پذیرد .

9- جهت صدور فاکتور و ثبت در سیستم، لازم است اطلاعات هویتی وارد شده توسط شما مطابق با اطلاعات ثبت احوال باشد. همچنین در صورت عدم وجود تصویر کارت ملی نفر برنده در سامانه مدیریت اسناد همراه اول، لازم است تا بارگذاری تصویر کارت ملی انجام شود. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات هویتی یا عدم بارگذاری تصویر کارت ملی، امکان واگذاری سیم کارت به نفر برنده وجود ندارد . 

 

 

منبع :وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اگر شما هم یکی از مشترکین ایرانسل هستید که از اینترنت تلفن همراه خود با شبکه 3G استفاده میکنید و سرعت پایین اینترنت شما را آزرده خاطر کرده است میتوانید با مطالعه این مطلب شبکه سیم کارت ایرانسل خود را به 4G تبدیل کنید و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرید .

اپراتور ایرانسل نیز مانند دیگر اپراتور ها با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری کشور سالانه خدماتی را به قصد پیشرفت در حوزه کاری و همچنین رفاه حال کاربران و مخاطبین ایرانسل از سرعت اینترنت و آنتن دهی و .... ارائه میدهد.

حال اپراتور ایرانسل با رونمایی شبکه نسل 4 یا 4G  برای کاربران ایرانسل که دارای خطوط 3G ایرانسل هستند و قصد تبدیل سیم کارت 3G به 4Gرا دارند هدیه ای را در نظر گرفته است .

 

هدیه و مزایای تبدیل سیم کارت 3G به 4G

اگر تلفن همراه شما از فناوری 4G پشتیبانی میکند میتوانید با چند روش ساده ساده سیم کارت خود را از 3G به 4G تبدیل کنید . ناگفته نماند که پس از انجام این کار آنتن دهی سیم کارت شما و همچنین سرعت اینترنت تلفن همراهتان چندین برابر خواهد شد که این مورد میتواند از مزایای تبدیل سیم کارت به نسل 4  باشد . لازم به ذکر است که اپراتور ایرانسل برای مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل که  قصد انجام این کار را دارند هدیه ای شامل 14 گیگابایت اینترنت ارائه داده است .

14 گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل

همانطور که عنوان شد اگر شما هم یکی از مالکین سیم کارت ایرانسل هستید و میخواهید از مزایای 14 گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل بهره مند شوید لازم است عرض کنیم این عملکرد تنها به واسطه تبدیل سیم کارت 3G ایرانسل شما به 4G صورت میگیرد .

مشترکین ایرانسل دارای خطوط 3G پس از تبدیل به 4G میتوانند با شماره گیری کد دستوری #11*555*(ستاره 555 ستاره 11 مربع) از 14 گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل به مدت 30 روز بهره مند شوند .

 

نحوه تبدیل سیم کارت ایرانسل به نسل 4 (4G)

ایرانسل پنج  روش را برای کسانی که قصد تبدیل سیم کارت خود به نسل 4 را دارند سه روش ارائه داده است . این سه  روش به صورت ذیل است :

تعویض سیم کارت : همانطور که میدانید زمانی که از نسل های جدید ایرانسل رونمایی میشود در بازار خرید و فروش دیگر نسل های قدیمی خطوط وجود ندارد. بنابراین کسانی که قصد خرید سیم کارت جدید را دارند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا نمایندگی های ایرانسل سیم کارت جدید تهیه کنند که تمامی خطوط با نسل 4 به فروش میرسد .

تبدیل سیم کارت به 4G از طریق اپلیکیشن ایرانسل من : ساده ترین روش برای تبدیل خطوط به نسل ۴ مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من است . مشترکین ایرانسل میتوانند پس از نصب ایرانسل من منوی سمت راست صفحه را باز کرده سپس روی گزینه خدمات سیم کارت کلیک کرده و از بالای صفحه گزینه تبدیل سیم کارت به 4G را انتخاب کنند .

مراجعه به نمایندگی های ایرانسل : در این روش کاربران ایرانسلی میتوانند با مراجعه حضوری به نمایندگی های ایرانسل و درخواست از کارمندان سیم کارت ایرانسل خود را به نسل 4 تبدیل کنند .

نکته : اگر برای تبدیل سیم کارت خود به 4G از طریق اپلیکیشن ایرانسل من اقدام کنید کاملا رایگان انجام میشود ولی اگر قصد مراجعه به دفاتر نمایندگی ایرانسل را دارید مبلغ 8000 تومان را باید بپردازید .

مراجعه به فروشگاه ایرانسل : یکی دیگر از روش های تبدیل سیم کارت 3G به 4G مراجعه به سایت www.shop.irancell.ir می باشد . توجه داشته باشید مشترکینی که این روش برای کسانی که تلفن همراهشان از فناوری 4G پشتیبانی میکند کاملا رایگان است و در غیر این صورت مشترکین باید مبلغ 8000 تومان را پرداخت نمایند .

استفاده از کد دستوری : آخرین روشی که برای تبدیل سیم کارت 3G به 4G ایرانسل ارائه شده است و نیاز به اینترنت ندارد شماره گیری کد دستوری #34*555* (ستاره 555 ستاره 34 مربع) می باشد .

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اپراتور همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور کشور همانند دیگر اپراتور ها سالانه هدایایی را به قصد قدر دانی از کاربران همراه اول و همچنین گرامیداشت مناسبت ها ارائه میدهد ، قطع به یقین دهه فجر یکی از مراسم باشکوهی است که با فرا رسیدن این ده روز افراد با همیاری یکدیگر این دهه را در مکان های مختلف جشن میگیرند . یکی دیگر از مناسبت هایی که برای مردمان کشور عزیزمان ایران بسیار عزیز و محترم است روز بزرگ مسلمانان، عید مبعث می باشد . به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ، اپراتور همراه اول به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در پیش بودن عید مبعث ، بسته های ویژه ترکیبی به تمام مشترکین دائمی و اعتباری خود ارائه می دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بسته های ترکیبی همراه اول و همچنین نحوه فعالسازی بسته ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

 

بسته تخفیفی همراه اول

اپراتور همراه اول برای تمامی کاربران دارای سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول و همچنین مشترکین انارستان یک نوع بسته ترکیبی با تخفیف 60 درصدی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و عید مبعث ارائه کرده است که شامل دقایقی مکالمه درون شبکه و ده گیگابایت اینترنت می باشد .

بسته ترکیبی

بسته ترکیبی همراه اول شامل ده گیگابایت اینترنت با مدت زمان استفاده در ده روز یعنی از پنجشنبه 12 بهمن تا شنبه 22 بهمن 1402 می باشد . همچنین با خرید این بسته 600 دقیقه مکالمه به مشترکین تعلق میگیرد و اگر در تاریخ قید شده از این بسته استفاده نشود بعد از فرا رسیدن 22 بهمن ماه بسته ترکیبی دیگر قابل استفاده نیست .

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول میتوانند بسته ده گیگابایت اینترنت و 600 دقیقه مکالمه به صورت ترکیبی را به قیمت 39 هزار تومان با شمارگیری کد دستوری  #671*100* (ستاره 100 ستاره 671 مربع) دریافت کنند .

مشترکین انارستان نیز قادر به خرید این بسته ترکیبی با قیمت 27 هزا تومان از طریق شماره گیری کد دستوری #6671*100* (ستاره 100 ستاره 6671 مربع) هستند .

 

شرایط و قوانین مهم

لازم به ذکر است مدت زمان فعال سازی این بسته محدود است و مشترکین همراه اول که قصد خرید و فعالسازی بسته ترکیبی با تخفیف 60 درصدی به مناسبت دهه فجر و عید مبعث را دارند با توجه به روش های بالا میتوانند از پنجشنبه 12 بهمن ماه تا شنبه 22 بهمن ماه 1402 اقدام به خرید کنند و در مدت زمان ذکر شده میتوانند از بسته استفاده کنند .

توجه داشته باشید که روش های خرید بسته ترکیبی تیتر بالا فقط مختص به مشترکین همراه اول بوده و مشترکین دیگر اپراتور ها نمیتوانند با استفاده از روش های ذکر شده برای فعالسازی بسته ترکیبی ، تخفیفی اقدام کنند .

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

با پیشرفت اپراتور ها و گسترش پوشش نسل چهارم اینترنت همراه ، شاهد افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه نسبت به اینترنت های ثابت هستیم . از سوی دیگر بسیاری از افراد هستند که به علت جا به جایی های شبانه روز نیاز به دسترسی اینترنت دارند . همچنین بسیاری از کاربران در نقاط دور افتاده با سرعت پایین اینترنت ثابت دست و پنجه نرم میکنند و در مدت زمان اوج استفاده از اینترنت ساعت های دشواری را سپری میکنند . به همین دلیل در چند سال اخیر اینترنت همراه بین مشترکین بسیار محبوب شده است و افراد با خرید بسته های اینترنت همراه کارهای خود را انجام می دهند  . اما مشکلی که اکثر کاربران اینترنت همراه دارند هزینه های زیادی است که افراد به صورت روزانه ، هفتگی و یا ماهانه صرف خرید بسته اینترنتی میکنند و از بسته های مقرون به صرفه اینترنتی اپراتور ها اطلاعی ندارند. در این مطلب شما را با این بسته های اقتصادی آشنا می کنیم.

 

معرفی بسته های اینترنتی بلند مدت و کوتاه مدت

 

بسته بلند مدت اینترنت همراه اول :

بسته اینترنت 15 گیگابایتی : بسته اینترنت 15 گیگابایتی همراه اول گران ترین بسته اینترنت برای مشترکین همراه اول است که به مدت 4 ماه قابل استفاده میباشد . این بسته با پرداخت هشتاد و سه هزار و پانصد (83.500) تومان برای مشترکین همراه اول فعال میگردد و با این اوصاف قیمت هر گیگابایت از این بسته معادل پنج هزار و پانصدو شصت و شیش 5،566 تومان محاسبه میشود .

دومین بسته بلند مدت فعلی که هم اکنون در سایت همراه اول موجود میباشد شامل 12 گیگابایت حجم که به مدت دو ماه قابل استفاده است و بدون احتساب ارزش افزوده به قیمت 61،500 تومان فعال میگردد. با استفاده از این بسته هر یک گیگ اینترنت معادل 5،158 تومان محاسبه میشود که در مقاسه با بسته 4 ماهه 15 گیگابایتی اندکی ارزانتر میباشد.

 

بسته بلند مدت اینترنت ایرانسل :

بسته اینترنت 15 گیگابایتی ایرانسل بیشترین حجم را در اختیار مشترکین این اپراتور قرار می دهد. ارزش این بسته اینترنتی بدون احتساب ارزش افزوده 83،500 تومان میباشد که مشترکین به ازای هر یک گیگ اینترنت معادل 5،566 تومان پرداخت می کنند.

دومین بسته بلند مدت اینترنت ایرانسل بسته 10 گیگابایتی برای مصرف دو ماه می باشد که مشترکین ایرانسل برای فعالسازی آن مبلغ 48،500 تومان را بدون احتساب ارزش افزوده پرداخت می کنند. با فعال کردن این بسته قیمت هر یک گیگ اینترنت معادل 4،850 تومان برای مشترک میباشد.

 

 بسته یک ماهه اینترنت همراه اول و ایرانسل :

خرید بسته های یک ماهه اینترنت برای افرادی که مصرف متعادلی دارند مقرون به صرفه می باشد. این اپراتور ها برای بسته های یک ماهه 5 تا 7 گیگابایت اینترنت در نظر گرفته اند.

ارزانترین بسته یک ماهه این اپراتورها 14،100 تومان برای یک گیگ اینترنت می باشد که برای بسیاری از مشترکین مقرون به صرفه نمیباشد و ترجیح می دهند از بسته هایی با حجم بیشتر استفاده کنند.

بسته ماهیانه 5 گیگابایتی این اپرانورها 31،700 تومان میباشد، یعنی مشترکین با فعالسازی این بسته ها به ازای هر یک گیگ مبلغ 5،428 تومان پرداخت میکنند. بسته ماهیانه 4 گیگابایتی با مبلغ 28،600 نیز برای مشترکین فراهم شده است که با فعال کردن آن قیمت هر یک گیگابایت اینترنت معادل 7،150 تومان برای مشترکین محاسبه میشود.

بسته ی دیگری که این اپراتورها برای مصرف ماهیانه در اختیار مشترکینشان قرار داده اند بسته اینترنت ماهینه دو گیگابایتی می باشد که با قیمت 18،800 تومان به فروش می رسد. یعنی مشترکین با فعالسازی این بسته به ازای هر یک گیگ مبلغ 9،400 تومان پرداخت می کنند.

 

بسته های اینترنت کوتاه مدت همراه اول و ایرانسل :

این بسته برای افرادی که بیشتر از اینترنت ثابت استفاده می کنند و برای یک روز تا یک هفته به اینترنت ثابتشان دسترسی ندارند مناسب است. اپراتورها این بسته ها را از حجم 60 مگابایت روزانه تا 6 گیگابایت هفتگی عرضه می کنند .

این اپراتورها برای مصرف هفتگی هم بسته های مختلفی را تعریف کرده اند که بهترین بسته برای مشترکین همراه اول بسته هفتگی 1،5 گیگابایتی به مبلغ 14،700 تومان می باشد. مشترک همراه اول با فعالسازی این بسته مبلغ 9،800 تومان به ازای هر یک گیگ اینترنت پرداخت می کند.

برای اپراتور ایرانسل به صرفه ترین بسته برای مشترکین، فعالسازی بسته هفتگی 5 گیگا بایتی به مبلغ 24،200 می باشد. با استفاده از این بسته مشترکین به ازای هر یک گیگابایت اینترنت مبلغ 4،840 تومان پرداخت می کنند.

بهترین بسته روزانه همراه اول بسته 750 مگابایتی می باشد که با قیمت 7،940 تومان به فروش می رسد.

برای مشترکین اپراتور ایرانسل بسته روزانه 2،5 گیگا بایتی اقتصادی ترین بسته از نظر پرداخت به ازای هر یک گیگ اینترنت می باشد. این بسته روزانه با قیمت 12،600 تومان به فروش میرسد یعنی مشترک به ازای هر یک گیگ اینترنت روزانه مبلغ 5،040 تومان پرداخت می کند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور عزیزمان ایران ،  هر سال به مناسبت های گوناگون برای محبوبیت بیشتر بین کاربران و همچنین رساندن حسن نیت خود نسبت به مشترکین و پیشرفت در خدمات رسانی ، بسته های تخفیف را ارائه میکند که یکی از آنها هدایای ویژه به مناسبت دهه فجر است و با رسیدن سالگرد این دهه مبارک بسته های رایگان را برای کاربران ایرانسلی در نظر می گیرد .  به گزارش روابط عمومی ایرانسل ، به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی ، اپراتور ایرانسل هدیه بسته اینترنتی و مکالمه را برای مشترکین دائمی و اعتباری خود تدارک دیده است و افراد دارای سیم کارت ایرانسل در مدت زمان محدود و مشخص شده میتوانند اقدام به فعال سازی بسته های ارائه شده کنند.

 

هدیه ایرانسل به مشترکین

یکی از هدایای ارائه شده ایرانسل شامل 45 گیگابایت اینترنت همراه ایرانسل میباشد . نحوه فعالسازی به صورت ذیل است :  

بسته اینترنتی رایگان 45 گیگابایتی ایرانسل : این بسته به مدت ده روز دهه فجر یعنی از 12 بهمن تا 22 بهمن 1402 قابل استفاده است . برای فعال سازی بسته اینترنت 45 گیگابایت تمامی مشترکین ایرانسل می توانند ، با مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و انتخاب گزینه ( تکان شگفت انگیز ) تلفن همراه خود را تکان دهند و پس از این عملکرد بسته اینترنتی به صورت خودکار برایشان فعال میشود . لازم به ذکر است که هدیه بسته اینترنتی تنها به 450 نفر از مشترکین ایرانسل تعلق میگیرد . پس اگر شما هم یکی از مالکان سیم کارت دائمی و یا سیم کارت اعتباری ایرانسل هستید و میخواهید از این هدیه ویژه بهره مند شوید در مدت زمان ارائه شده سریعا اقدام به فعال سازی کنید تا یکی از 450 نفر خوش شانس باشید .

 

ایرانسل  50 + 5 هدیه بسته مکالمه

دومین هدیه ای که ایرانسل برای مشترکین خود در نظر گرفته 5 دقیقه مکالمه درون شبکه ای است . مشترکین ایرانسل میتوانند با فعالسازی بسته مکالمه به ازای هر پنج دقیقه مکالمه در هر تماس داخلی ، 50 دقیقه ادامه آن مکالمه را از اپراتور ایرانسل هدیه بگیرند . برای فعالسازی بسته مکالمه کافیست با شماره گیری کد دستوری #2*1*444* از این هدیه مکالمه بهره مند شوند .

 

شرایط و قوانین مهم

فعال سازی بسته اینترنت و مکالمه رایگان از طریق روش های بالا فقط به افرادی که دارای سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل هستند تعلق میگیرد  ، و مشترکین اپراتور های دیگر نمیتوانند با استفاده از این روش ها بسته های رایگان دریافت کنند .

مدت زمان استفاده از هر دو بسته شگفت انگیز رایگان ایرانسل محدود است و مشترکین می توانند از پنجشنبه 12 بهمن سال 1402 بسته ها را فعال کنند و تا روز یکشنبه به تاریخ 22 بهمن 1402 از بسته اینترنت و مکالمه رایگان بهره مند شوند .

 

 

منبع :وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

زمانی که قصد خرید سیم کارت را دارید ممکن است سوالات متفاوتی برایتان پیش بیاید. یکی از مواردی که برای خریداران سوال می شود تفاوت در خرید صفر یا کارکرده میباشد. طبق آخرین آمار امروزه خرید سیم کارت همراه اول اولویت اکثر کاربران است ، به جرات میتوان گفت در این روز ها خطوط اپراتور همراه اول بین مشترکین بسیار محبوب شده که یکی از علت های محبوبیت اپراتور همراه اول وجود سیم کارت هایی با پیش شماره 0912 می باشد . اما نکته ای که وجود دارد گران قیمت بودن این نوع خطوط است به همین دلیل تفاوت قیمت محسوسی بین سیم کارت 0912 کارکرده و صفر وجود دارد .

 

تفاوت بین سیم کارت کارکرده و صفر

سیم کارت های صفر مخابراتی به خطوطی گفته میشود که فعال نشده و به نام نخورده است . همچنین سیم کارت های صفر نباید تماسی را برقرار کرده باشند و هیچ گونه از خدمات ارسال یا دریافت پیامک و اینترنت هم استفاده نشده باشد .

دومین روشی که برای تشخیص سیم کارت صفر از سیم کارت کارکرده است تماس با شماره خطوط است . در این روش لازم است با شماره تلفن مورد نظر تماس بگیرید و اگر پیغام (مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد ) دریافت کردید یعنی سیم کارت صفر است و هنوز فعال نشده .

سیم کارت های کارکرده برای کاربرانی که تردید در خرید سیم کارت کارکرده یا صفر دارند از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر و گزینه بهتری می باشد. اما نکته کلیدی که در این موضوع وجود دارد تعداد تماس ها و پیامک های دریافتی مالک قبلی سیم کارت پس از فروش می باشد. بنابراین هر چه زمان استفاده نشدن سیم کارت تا زمان خرید توسط شما بیشتر باشد، مشکلات شما در پاسخ به این تماس ها کمتر میشود.

 

سیم کارت کارکرده 0912 متعلق به چه شخصی است ؟

یکی از مسائلی که هنگام خرید سیم کارت کارکرده باید مورد توجه شما باشد، مالک قبلی سیم کارت و زمینه ی استفاده سیم کارت میباشد. اگر مالک سیم کارت در حوزه کاری خود از سیم کارت استفاده کرده باشد، تماس های زیاد دریافتی باعث سرخوردگی و پشیمانی خریدار میشود. همچنین اگر مالک سیم کارت با استفاده از این خط مرتکب کار خلافی شده باشد دردسر های زیادی را برای مالک جدید بوجود میاورد.

 

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده در تیتر های بالا اگر توان مالی خرید سیم کارت صفر را دارید اصلا تردید نکنید اما اگر قیمت سیم کارت برای شما اهمیت دارد به نکاتی که عرض کردیم توجه کنید و بعد از اطمینان خاطر کامل سیم کارت را خریداری کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

 

منبع :وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

در دنیای ارتباطات روز افزون امروز ، سیم کارت ها یکی از اصلی ترین ابزار ارتباطی شناخته می شوند. لازم به ذکر است که سیم کارت به غیر از راه ارتباطی، امروزه جزو شغل های پر در آمد در بازار خرید و فروش محسوب میشود . به جرات میتوان گفت سرمایه گذاری روی سیم کارت میتواند پیشنهاد مناسبی برای افرادی که دارای بودجه کم یا زیاد هستند و تصمیم خاصی را برای نقدینگی خود ندارند می باشند . بدین ترتیب برخی از افراد به سراغ شغل خرید و فروش سیم کارت و یا سرمایه گذاری روی سیم کارت می روند اما متاسفانه بسیاری از افراد به علت توجه نکردن و یا نداشتن اطلاع کافی از نکاتی که در خرید و فروش سیم کارت باید رعایت شود ،  دچار ضرر و زیان های بسیاری میشوند .

 

نکات کلیدی در خرید و فروش سیم کارت

در فرآیند خرید و فروش سیم کارت سه نکته اصلی وجود دارد که ما در ادامه مطلب این نکات را معرفی کرده و راجب هر کدام توضیحات مختصر و مفید خواهیم داد .

محل انجام معامله :

یکی از نکات اساسی در حوزه خرید و فروش سیم کارت انتخاب محل رسمی و معتبر است .زمانی که معاملات سیم کارت در نمایندگی ها یا دفاتر پیشخوان معتبر صورت گیرد هم برای خریدار و هم برای فروشنده اطمینان خاطر ایجاد میکند لذا تمامی مراحل با رعایت قوانین جاری کشور انجام میشود یا به عبارت دیگر  محل معامله معتبر میتواند یک پل ارتباطی قوی و مطمئن بین خریدار و فروشنده فراهم کند.

استعلام مکانی سیم کارت :

استعلام مکانی سیم کارت یعنی سیم کارت متعلق به کدام استان ها می باشد. توجه داشته باشید که این موضوع در تعیین قیمت سیم کارت تاثیر بسزایی دارد به همین علت جزو نکات کلیدی در خرید و فروش سیم کارت است . برای استعلام مکانی سیم کارت میتوانید از طریق چهار رقم اول شماره (پیش شماره) خطوط متوجه این موضوع شوید . برای مثال : 0915 متعلق به شهر خراسان و سیستان و بلوچستان می باشد ، 0914 متعلق به استان آذربایجان و اردبیل است و پیش شماره های دیگر نیز متعلق به استان های دیگر میشود که میتوانید در گوگل پیش شماره سیم کارت را  سرچ کرده و اطلاعات کافی راجع به مکان سیم کارت کسب کنید . ولی  استعلام مکانی سیم کارت های 0912 با دیگر سیم کارت ها تفاوتی دارد . استعلام این نوع خطوط فقط توسط کارشناسان صورت میگیرد و افراد عادی نمیتوانند با مشاهده شماره سیم کارت متوجه شهری که سیم کارت متعلق به آن است شوند .

تعیین قیمت کارشناسی:

همانطور که میدانید امروزه سیم کارت ها همانند طلا ، دلار ، ماشین ، خانه و ... روزانه قیمت های متغیری پیدا میکنند. به همین علت تعیین قیمت در خرید و فروش سیم کارت میتواند باعث جلوگیری از ضرر های مالی شود .

برای  قیمت گذاری  تخصصی و به روز سیم کارت میتوانید به سایت رند باز مراجعه کنید .

کارشناسان رند باز با توجه به سیم کارت های مشابه سیم کارت شما در بازار و همچنین با توجه به رند بودن خطوط و صفر یا کار کرده بودن سیم کارت و ترفند های دیگر  قیمت دقیق شماره سیم کارت را به شما دوستان اعلام خواهند کرد .

 

چه سیم کارتی برای سرمایه گذاری مناسب تر است ؟

در حال حاضر گران ترین سیم کارت ها با پیش شماره 0912 است که متعلق به اپراتور همراه اول می باشد . امروزه در بازار خرید و فروش سیم کارت اکثر افراد به علت سود زیادی که در معاملات این نوع خطوط وجود دارد برای سرمایه گذاری یا خرید و فروش به سراغ سیم کارت های 0912 میروند .

 

منبع : وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

طی سالیان اخیر تولید گوشی های هوشمند توانسته به پیشرفت تکنولوژی کمک بزرگی کند ، به جرات می توان گفت دنیای واقعی جای خود را به اینترنت و دنیای مجازی داده است و  با این حال اینترنت به بخش بزرگ جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده است . با خرید بسته های اینترنتی در هر زمان و هر مکانی میتوانید به دنیای مجازی دسترسی داشته باشید  اما همانطور که میدانید بسته های اینترنتی در حجم و مدت زمان استفاده محدودیت هایی دارد.  مشکلی که اکثر مشترکین در این روز ها با آن مواجه میشوند  قطع شدن اینترنت است . این مورد میتواند به دلایل متفاوتی مانند آنتن دهی ضعیف، قطعی سراسری اینترنت و ... باشد ولی اصلی ترین دلیل به اتمام رسیدن حجم بسته اینترنتی است . زمانی که حجم و یا مدت زمان استفاده از اینترنت رو به پایان است  اپراتور ها با ارسال پیامک مشترک را از این امر باخبر میکنند تا کاربر با تمدید حجم بسته اینترنت از هزینه های بالای مصرف اینترنت آزاد جلوگیری کند . ولی ممکن است پیامک ارسال شده بین پیامک های تبلیغاتی دیده نشود . حال ما با ارائه این مطلب قصد نحوه استعلام باقی مانده حجم و مدت زمان بسته اینترنتی همراه اول را داریم .

 

نحوه جلوگیری از هزینه بالای مصرف آزاد اینترنت همراه اول

اپراتور همراه اول برای اینکه مشترکینش قربانی هزینه بالای مصرف آزاد اینترنت نشوند دو روش ذیل را ارائه داده است و ما چگونگی استفاده از این روش ها را در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد .

استعلام بسته اینترنتی همراه اول با شماره گیری کدهای دستوری

استعلام بسته اینترنت همراه اول با استفاده از اپلیکیشن همراه من

 

چگونگی استعلام با استفاده از کد ها دستوری

همراه اول برای استعلام مانده حجم بسته اینترنتی دو کد دستوری را ارائه داده است :

کد دستوری *100*1# : لازم به ذکر است که این کد به جز استعلام مانده اینترنت قابلیت های دیگری مانند لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول و خرید بسته اینترنت همراه اول را دارد .

مراحل استعلام : در صفحه جدیدی که پس از شماره گیری این کد نمایش داده شده گزینه استعلام وجود دارد با انتخاب این گزینه میتوانید از باقی مانده حجم بسته اینترنت همراه اول و مدت زمان استفاده از بسته اینترنتی مطلع شوید .

 نکته : توجه داشته باشید برای مطلع شدن از حجم اینترنت خود از طریق این روش فقط باید از سیم کارتی که قصد استعلام اینترنتش را دارید استفاده کنید.

 

کد دستوری *10*320# : با شماره گیری این کد دستوری نه تنها برای خود سیم کارت بلکه برای سایر خطوط همراه اول هم می توانید استعلام مانده حجم و مدت زمان استفاده از بسته اینترنت همراه اول را بگیرید .

مراحل استعلام : پس از شماره گیری کد دستوری *10*320# صفحه جدیدی برای شما نمایش داده می شود . در این صفحه شماره سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول را وارد می کنید. پس از وارد کردن شماره برای سیم کارتی که قصد استعلام مانده اینترنت را دارید پیامکی حاوی جزئیات بسته اینترنت ارسال میشود .

 

استعلام مانده بسته اینترنت با استفاده از اپلیکیشن همراه من

استعلام اینترنت از طریق اپلیکیشن همراه من در صورتی که دسترسی به اینترنت دارید راحت ترین روش است .

اگر دسترسی به اینترنت دارید با ورود به اپلیکیشن در اولین صفحه ای که نمایش داده میشود میتوانید باقی مانده حجم بسته اینترنت خود را مشاهده کنید.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اپراتور همراه اول سالانه مانند دیگر اپراتور ها برای کمک رسانی در عملکرد های مشترکین خود خدماتی را ارائه میکند .اپراتور ها در مراسم و ایام های مختلف هدایا و بسته های تخفیفی را به مناسبت گرامیداشت این مراسم ها در اختیار مشترکین خود قرار میدهند . در حال حاضر همراه اول که اولین اپراتور رایج با بیش از سی سال فعالیت کاری در حوزه خرید و فروش سیم کارت می باشد و  دارای بیشترین مشترک سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری در کشور است از طرفی برای کاهش هزینه های سیم کارت و از طرف دیگر به مناسبت گرامی داشت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر برای مشترکین خود بسته های تخفیفی اینترنی ، مکالمه و پیامکی را ارائه داده است . ما قصد داریم در ادامه این مطلب بسته های تخفیفی اپراتور همراه اول را معرفی کرده و نحوه فعالسازی آنها را توضیح دهیم .

 

معرفی بسته های تخفیفی همراه اول به مناسبت روز پدر

همراه اول به مناسبت روز پدر دو نوع بسته تخفیفی را برای مشترکین خود تدارک دیده است

2 گیگابات اینترنت 3 روزه : بسته دو گیگابایتی همراه اول که با اصلاح قیمت های جدید به مدت یک روز با قیمت 11/300  تومان فعال می گردد  به مناسبت گرامی داشت ولادت حضرت علی (ع) با قیمت 10/000 تومان به مدت سه روز به فروش میرسد . ناگفته نماند بسته تخفیفی دو گیگابایتی شامل 200 دقیقه مکالمه میشود. در اصطلاح به این بسته ، بسته ترکیبی میگویند .

6 گیگابایت اینترنت 3 روزه : بسته شش گیگابایتی همراه اول با اصلاح قیمت های بسته اینترنتی به مدت هفت روز با قیمت  26/300 به فروش میرسید . همچنین همراه اول به درخواست مشترکین پس از اصلاح قیمت بسته های اینترنتی بسته شش گیگابایتی به مدت سی روز را ارائه کرد که با قیمت 37/000 تومان عرضه میشود . همراه اول این بسته 3 روزه اش به مناسب روز پدر را 25/000  تومان اعلام کرد. با خرید این بسته 600 دقیق مکالمه به شما تعلق میگیرد .

 

بسته تخفیفی همراه اول به چه کسانی تعلق میگیرد

این بسته به تمامی مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه تعلق میگیرد ولی سوالی که ممکن است ذهن مالکین سیم کارت دائمی همراه اول را درگیر کند این است که آیا سیم کارت های دائمی که نیاز به افزایش اعتبار ندارند و باید در سررسید مشخص شده قبض پرداخت کنند بسته مکالمه به آنها تعلق میگیرد یا خیر ؟ در جواب این سوال لازم است بگوییم زمانی که مشترکین دائمی همراه اول بسته های ترکیبی را خریداری میکنند تا پایان دقایقی که تعیین شده هیچگونه هزینه ی اضافی پرداخت نمیکنند و میتوانند از مکالمه ی در نظر گرفته شده برای این بسته های ترکیبی استفاده کنند.

 

شروع و پایان خرید بسته و نحوه خرید بسته ترکیبی همراه اول

.متقاضیان خرید و فعالسازی بسته تخفیفی روز پدر میتوانند از امروز 4 بهمن ماه تا شنبه 7 بهمن ماه 1402 با شماره گیری #6*100* (ستاره 100 ستاره 6 مربع) اقدام به انجام خواسته خود کنند

 

منبع وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

همانطور که میدانید مدت هاست سیم کارت های دائمی ، بین مشترکین بسیار محبوب شده و به نوعی جایگزین خطوط اعتباری شده است . بنابراین مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل هر روز افزایش میابند زمانی که صحبت از پرداخت قبض ایرانسل پیش می آید قطع به یقین چگونگی پرداخت قبض ایرانسل برای مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل سوال میشود . زیرا تنها مالکین سیم کارت دائمی ایرانسل هستند که بعد از استفاده از خدمات باید در سر رسید مشخص اقدام به پرداخت قبض خط دائمی ایرانسل کنند.

 ما در ادامه این مطلب هشت روش برای پرداخت قبوض سیم کارت ایرانسل را در اختیارتان خواهیم گذاشت .

 

روش های پرداخت قبوض سیم کارت دائمی ایرانسل

قبل از اینکه بخواهیم نحوه پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل را شرح دهیم ، قصد معرفی روش هایی که با مراجعه به آنها میتوان قبوض را پرداخت کرد را داریم .

8 روش برای پرداخت قبوض عبارتند از :

1- اپلیکیشن ایرانسل من
2- تلفن گویا
3- سامانه اختصاصی پرداخت ایرانسل
4- استفاده از کد دستوری
5- پرداخت خودکار
6- مراجعه به بانک
7- اپلیکیشن های واسط پرداختی
8- سامانه ایساج

 

پرداخت سیم کارت دائمی ایرانسل با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من مختص به اپراتور ایرانسل است که برای مدیریت سیم کارت ایرانسل شما ارائه شده و میتوانید با استفاده از این اپلیکیشن برای خرید بسته اینترنتی ، مکالمه و ... اقدام کنید . همچنین با کمک گرفتن از ایرانسل من امکان مدیریت حساب ، خط و ارتباطات خود را دارید .

اپراتور ایرانسل سالانه در این اپلیکیشن خدمات جدیدی را ارائه میدهد که یکی از پرکاربرد ترین آنها پرداخت قبوض ایرانسل است .

نحوه پرداخت : پس از نصب و ورود به اپلیکیشن ایرانسل من میتوانید به مسیر صفحه اصلی و خدمات بروید و سپس به منظور اطلاع از میزان حسابتان به قسمت مشاهده صورت حساب بروید و در نهایت اقدام به پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل کنید.

 

پرداخت قبض ایرانسل به وسیله تلفن گویا

برای پرداخت قبض از طریق تلفن گویا دو خط وجود دارد که میتوانید با شماره گیری آنها در هر ساعتی از شبانه روز و با دنبال کردن توصیه ها و امکانات اپراتور اتوماتیک قبض سیم کارت دائمی ایرانسل خود را پرداخت کنید .

7071 (برای پرداخت قبض به وسیله این شماره باید با خط دائمی خود تماس بگیرید)

09377071000(برای پرداخت قبض به وسیله این شماره با هر سیم کارتی میتوانید تماس بگیرید)

ویژگی که تلفن های گویا برای پرداخت قبض ایرانسل دارند : اگر سیم کارت شما مسدود شده باشد میتوانید با استفاده از تلفن گویا بدهی خود را پرداخت کنید تا در لحظه خطوط شما آزاد شود.

 

نحوه پرداخت قبض از طریق سامانه اختصاصی پرداخت ایرانسل

اپراتور ایرانسل به غیر از روش های دیگر سامانه ای را برای پرداخت قبض ایرانسل اختصاص داده است که میتوانید با مراجعه به سامانه ضمن مدیریت قبض های قبلی و قبض فعلی ، پرداخت قبض خود را انجام دهید .

نحوه پرداخت در سامانه اختصاصی :

1- ابتدا وارد سامانه oldmy.irancell.ir شوید
2- شماره همراه ایرانسل خود را وارد کنید
3- پیامکی حاوی کد برایتان ارسال میشود کد را در سامانه وارد کنید
4- اقدام به مشاهده صورت حساب خود کنید
5- صورت حساب خود را پرداخت کنید

بدین ترتیب بدهی شما صفر میشود.

 

پرداخت قبض ایرانسل با شماره گیری کد دستوری

یکی دیگر از روش های پرداخت که نیاز به اینترنت ندارد شماره گیری کد دستوری *7*1# است .

 

پرداخت خودکار قبض ایرانسل

روش پرداخت خودکار قبض ایرانسل تنها برای مشترکینی که دارای کارت بانک ملت و بانک ملی هستند امکان پذیر است.

اگر دارای حساب بانک ملت هستید :

1- مراجعه به اینترنت بانک ملت
2- مراجعه به همراه بانک ملت

پس از انتخاب یکی از این دو روش به (مسیر حساب ریالی / مدیریت قبض و خرید شارژ اعتباری / درخواست بانک پرداخت) بروید . 

اگر دارای حساب بانک ملی هستید :

در سامانه بام و یا اینترنت بانک ملی به صفحه شارژ خودکار اعتباری بانک ملی مراجعه کنید .

در این روش میتوانید سقف پرداختی را برای خط دائمی و حتی خط اعتباری خود مشخص کنید .

کاربران شارژ خط اعتباری زمانی که میزان اعتبارشان به پایان برسد، سامانه به طور اتوماتیک خط آن ها را شارژ کرده و از موجودی حساب شان در بانک کم می کند. یک پیامک حاوی اطلاعات شارژ و کاهش حساب بانک برای این کاربران ارسال می شود.

 

پرداخت قبض ایرانسل با مراجعه به بانک

در حال حاضر سه بانک زیر میتواند مدیریت پرداخت قبض ایرانسل شما را طی 24 تا 48 ساعت انجام دهد :

بانک تجارت : برای پرداخت قبض ایرانسل از طریق بانک تجارت مبلغ را به شماره حساب 210447  واریز کنید . پس از 48 ساعت قبض شما تایید میشود.

بانک ملت : برای پرداخت قبض ایرانسل از طریق بانک ملت مبلغ را به شماره حساب 444440/96 واریز کنید پس از 24 ساعت قبض شما تایید میشود.

بانک ملی : برای پرداخت قبض ایرانسل از طریق بانک ملت مبلغ را به شماره حساب 200219290008 واریز کنید پس از 48 ساعت قبض شما تایید میشود .

 

پرداخت قبض در سامانه ایساج

سامانه ایساج نیز به طور جداگانه و به صورت جامع به صورت یک سامانه واسط به شما کمک میکند تا قبض ایرانسل خود را پرداخت کنید .

پس از ورود به سامانه ایساج پرداخت قبض ایرانسل را انتخاب کنید تا برایتان فرم مربوطه نمایش داده شود پس از پر کردن فرم قبض شما پرداخت میشود.

پرداخت از طریق اپلیکیشن های واسط

امروزه سوپر اپلیکیشن های گوناگونی ارائه شده است که خدماتی را در اختیار کاربران گذاشته اند و یکی از ویژگی های اپلیکیشن ها پرداخت قبض ایرانسل است .

 

منبع: وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

aامروزه حضور گوشی های هوشمند توانسته امکانات کاربردی بسیاری را جایگزین عملکرد های سنتی کند . این امکانات میتواند شامل رفع نیاز های ارتباطاتی ما توسط سیم کارت باشد . همانطور که میدانید سیم کارت ها سالیان زیادی است که یکی از بزرگ ترین راه های ارتباطی به طور مکالمه مستقیم ، ارسال پیامک و همچنین مکالمه تصویری و پیامکی از طرق برنامه های داخلی و خارجی  شده است ، به همین علت تمامی اپراتور ها برای مشترکین خود اپلیکیشن هایی را ارائه کرده اند تا کاربران راحت تر به عملکرد های روزمره خود مانند خرید شارژ ، استفاده از اینترنت و ... بپردازند .

رایتل به عنوان سومین اپراتور رایج کشور همانند باقی اپراتور ها اپلیکیشنی را برای مشترکین خود طراحی کرده تا کاربران بتوانند با استفاده از خدمات ارائه شده اپلیکیشن در کمترین زمان عملیات خود را انجام دهند . از جمله خدمات اپلیکیشن رایتل من خرید شارژ است و هدف ما از ارائه این مطلب چگونگی خرید شارژ سیم کارت اعتباری رایتل از روش های گوناگون است . ناگفته نماند که برای خرید شارژ سوپر اپلیکیشن های زیادی وجود دارد و به جز افزایش اعتبار سیم کارت خدمات دیگری را نیز ارائه داده اند .

 

دشواری خرید شارژ به روش سنتی

اگر به یاد داشته باشید در گذشته خرید شارژ بسیار پیچیده و دشوار بود ، به طوری که افراد باید در سرما و گرما به مراکز خرید مراجعه میکردند. یکی دیگر از دشواری ها زمان خرید بود برای مثال برخی از مشترکین به هر علتی در نیمه شب نیاز به شارژ سیم کارت داشتند ولی به دلیل تعطیل بودن فروشگاه ها باید به عابر بانک ها مراجعه میکردند اما مشکل اینجا بود که برخی ها به دلیل همراه نداشتن کارت بانکی مجبور به موکول کردن خرید به روز بعد بودند.

 

نحوه خرید شارژ سیم کارت رایتل با تلفن همراه

اپراتور رایتل  راه های متنوعی را برای خرید شارژ سیم کارت در اختیار مشترکین خود قرار داده است و دیگر لازم نیست از روش های سنتی استفاده کنید و میتوانید در مکان فعلی خود در هر زمانی شارژ خریداری کنید.

روش های خرید شارژ رایتل عبارت اند از :

مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

مراجعه به اپلیکیشن تاپ

استفاده از کد دستوری

 

خرید شارژ با استفاده از اپلیکیشن رایتل من

این اپلیکیشن که مختص به اپراتور و مشترکین رایتل است خدمات بسیاری را ارئه داده که یکی از کاربردی ترین آنها خرید شارژ است .

برای خرید شارژ از طریق رایتل من کافیست بعد از ورود و مشاهده آیکون خرید شارژ روی آن کلیک کنید، سپس شماره و مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید تا اعتبار سیم کارتتان افزایش یابد.

 

خرید شارژ رایتل از طریق اپلیکیشن تاپ

مشترکین رایتل با دانلود و نصب این اپلیکیشن به روی تلفن همراه خود میتوانند از مبلغ 1/000 تا 50/000 تومان شارژ برای سیم کارت خود خریداری کنند.

برای خرید شارژ رایتل از این روش با لمس کردن آیکون خرید شارژ میتوانید اقدام کنید. سپس شماره مد نظر و مبلغ را وارد کنید و در نهایت سیم کارت رایتل شما شارژ خواهد شد .

نحوه پرداخت هزینه شارژ از طریق کارت عابر بانک شما که حاوی رمز پویا (رمز دوم) است صورت میگیرد . همچنین اپلیکیشن تاپ دارای کیف پول است که میتوانید روزانه، ماهیانه و سالیانه آن را شارژ کنید و از طریق کیف پول تاپ هزینه ها را پرداخت کنید.

 

نحوه خرید شارژ با شماره گیری کد دستوری

یکی دیگر از روش هایی که میتوانید اعتبار سیم کارت رایتل خود را بدون نیاز به اینترنت افزایش دهید استفاده از کد دستوری *789*999# است .

 

منبع:وبلاگ رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

به جرات میتوان گفت زادروز هر فرد خاص ترین ساعاتی است که شخص در طول عمر خود سپری میکند . در این روز هریک از اقوام و دوستان به نحوی به فرد تبریک میگویند و یا تدارکاتی را میبینند که این کار باعث صمیمیت بیشتر در رابطه های دوستی و فامیلی میشود . به همین دلیل اپراتور همراه اول در چند سال اخیر با ارائه سرویس هدیه به مناسبت روز تولد مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول توانسته پایبندی کاربرانش را به اپراتور بیشتر کند .

 

هدیه همراه اول و نحوه دریافت هدیه

اپراتور همراه اول که سالانه با ارائه خدمات بسیار توانسته مشترکین خود را حیرت زده کند ، حال سرویسی را طراحی کرده که مختص به تمامی مشترکین همراه اول که زادروزشان در طی سی روز بهمن ماه است میباشد .

مشترکینی که روز تولدشان در یکی از سی روز بهمن است میتوانند یکی از سرویس ها زیر را به دلخواه انتخاب کرده و استفاده کنند :

1- یک روز مکالمه رایگان (درون شبکه)
2- بسته اینترنت 2 گیگابایتی رایگان به مدت یک روز
3- کسب 120 امتیاز باشگاه فیروزه ای

 

با استفاده از روش های ذیل میتوانید از هدایا بهره مند مند شوید :

 یکی از روش ها مراجعه به اپلیکیشن پرکاربردی همراه من است . پس از ورود به اپلیکیشن با کلیک به روی گزینه خدمات من و در آخر با انتخاب گزینه طرح ها تشویقی میتوانید از این سرویس برخوردار شوید.

مراجعه به سایت همراه من دومین روشی است که میتوانید از این سرویس ها با طی کردن مراحل زیر بهره مند شوید

ورود به سایت همراه من/ خدمات من / طرح های تشویقی

 *10# و آخرین روش با شماره گیری کد دستوری 

 

درخواست

*10#

فعال سالزی هدیه تولد / 24 ساعت مکالمه درون شبکه ای

*10*411#

فعال سازی هدیه تولد / 2 گیگابایت اینترنت رایگان یک روزه

*10*4121#

فعال سازی هدیه تولد / کسب 120 امتیاز باشگاه فیروزه ای

*10*413#

راهنما 

*10*19#

 

 

سرویس هدیه بهمن ماهی ها به کدام مشترکین همراه اول تعلق میگیرد ؟

به گزارش روابط عمومی اپراتور همراه اول ، مشترکینی که دارای سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول هستند و زادروزشان در بهمن ماه است میتوانند یکی از هدایایی که ارائه شده را به دلخواه انتخاب کرده و از آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است این هدیه تنها در صورتی به مشترکین دارای سیم کارت اعتباری همراه اول تعلق میگیرد که  سیم کارت هایشان سلب امتیاز نشده باشد.

همچنین این سرویس به مالکین سیم کارت دائمی همراه اول، به جز مشترکینی دارای شرایط خاص و بدهی معوقه تعلق میگیرد..

 

منبع: وبلاگ رندباز 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

طبق قانون ، افرادی که به سن قانونی رسیده اند و اجازه مالکیت سیم کارت را دارند میتوانند تا ده عدد سیم کارت از اپراتور های مختلف خریداری کرده و خطوط را به نام خود ثبت کنند . در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که  تعداد سیم کارت های به نامشان به حداکثر رسیده ولی از این موضوع اطلاعی ندارند ، و برای خرید سیم کارت جدید با پیام ( کد ملی شما مجاز به خرید نیست ) مواجه شدند و همین موضوع سوالاتی را در ذهن کاربران به وجود می آورد که چگونه سیم کارت ها را سلب امتیاز کنند و یا چگونه از سیم کارت های به نام خود مطلع شوند. ما با ارائه این مطلب  قصد داریم نحوه استعلام تعداد سیم کارت و سلب امتیاز سیم کارت  ایرانسل را به شما توضیح دهیم.

لازم به ذکر است که اگر سیم کارتی را گم کرده اید و دیگر نیاز به آن ندارید سریعا برای سلب امتیازش مراجعه کنید زیرا ممکن است با استفاده از سیم کارت شما توسط شخص دیگری تخلفاتی صورت گیرد و به علت مالکیت شما حوادثی همچو مسدود سازی کارت های بانکی شما، توقیف اموالتان و ... توسط دولت رخ دهد . ما میتوانیم جوان سی ساله ای را که در سال 1399 متوجه مسدود شدن کارت های بانکی خود شد را مثال بزنیم . جوان سی ساله ای که از همه جا بی خبر بود با مشاهده مسدود شدن کارت بانکی خود به اولین بانک مراجعه کرد و علت آن نیز دستوری قضایی با 8 شاکی در خصوص کلاهبرداری بود . بررسی های پلیس ثابت کرد که با سوء استفاده از سیم کارتی که 6 ماه پیش مفقود شده و با همان سیم کارت گم شده کلاهبرداری کلانی صورت گرفته است.

 

سلب امتیاز سیم کارت چیست ؟

به طور کلی سلب امتیاز سیم کارت یعنی سیم کارت دائمی و  سیم کارت اعتباری که به نام شما خریداری شده و شما مالک آنها هستید را از مالکیت خود خارج کنید که برای سلب مالکیت سیم کارت دو روش (حضوری ، غیر حضوری) وجود دارد.

 

نحوه سلب امتیاز سیم کارت ایرانسل (حضوری)

در این روش میتوانید با جست و جو کردن در مرورگر ها نزدیک ترین دفاتر اپراتور ها یا نمایندگی های اپراتور ایرانسل به محل کار ، محل زندگی و یا مکانی که در آن حضور دارید را پیدا کنید و با همراه داشتن مدارک هویتی (کارت ملی ، شناسنامه) به دفاتر مراجعه کنید . سپس با تکمیل کردن فرم های مربوطه سلب امتیاز سایر سیم کارت های ایرانسل برای گواهی شدن اثر انگشت و امضا به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و در آخر با تحویل فرم مربوطه به دفتر اپراتور ، فرآیند سلب مالکیت سیم کارت های شما صورت خواهد گرفت .

 

نحوه سلب امتیاز سیم کارت ایرانسل (غیرحضوری)

همانطور که میدانید اپراتور ایرانسل برای مشترکین خود مدت هاست سوپر اپلیکیشن ایرانسل من را که بسیار کاربردی است طراحی و عرضه کرده است . سوپر اپلیکیشن ایرانسل من به غیر از خدماتی همچو خرید شارژ ، خرید بسته اینترنتی ، بسته مکالمه و پیامک و ... برای کاربرانی که قصد سلب امتیاز سیم کارت ایرانسل خود را دارند نیز خدمتی ارائه داده است . مشترکین با مراجعه به ایپلیکیشن یا نسخه وب ایرانسل من میتوانند سیم کارت ایرانسل خود را سلب امتیاز کنند.

نحوه سلب امتیاز از طریق اپیلیکیشن : بعد از ورود به ایرانسل من روی گزینه (حساب من) کلیک کنید سپس گزینه (شماره های من ) را انتخاب کنید .برای ورود به این صفحه نیاز به کدی که برایتان از طریق پیامک ارسال میشود دارید که باید آن را درج کنید..

بعد از انجام مراحل سیم کارت های ایرانسل که با کد ملی شما ثبت شده است نمایش داده میشود که این عملکرد یکی از روش های استعلام سیم کارت های ثبت شده با کد ملی شماست . شما میتوانید سیم کارت که قصد سلب مالکیتش را دارید از صفحه جدیدی که به شما نمایش داده شده است انتخاب کرده و روی گزینه سلب امتیاز سیم کارت کلیک کنید .

نکته : اگر به سیم کارت دسترسی نداشته باشید نمیتوانید از روش غیر حضوری اقدام کنید . زیرا زمانی که اقدام به سلب مالکیت سیم کارت ایرانسل به روش غیر حضوری میکنید برای سیم کارت پیامکی حاوی کد یک بار مصرف ارسال میشود.

 

نحوه استعلام مالکیت سیم کارت ایرانسل

برای استعلام سیم کارت های ثبت شده به نام شما دو روش وجود دارد مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من که در تیتر بالا به صورت کامل توضیح دادیم و دومین روش با شماره گیری کد دستوری #80* صورت میگیرد .

 

منبع :وبلاگ رند باز 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

به گزارش شبکه شرق ، پس از تعرفه افزایش قیمت بسته های اینترنتی به درخواست اپراتور ها وزارت ارتباطات با ارسال پیامکی حاوی 10 گیگابایت اینترنت داخلی معادل 5 گیگابایت اینترنت بین الملل رایگان هدیه دولت به مردم ، کاربران اینترنتی هر اپراتور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) را باخبر کرد.حال تعدادی از کلاهبرداران از این فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک جعلی بسته اینترنت رایگان تصمیم به فریب دادن مردم گرفتند و به نوعی قصد سرقت از کابران را دارند.

 

چگونگی کلاهبرداری از مردم

پیرو تیتر اول این مطلب افراد سودجو پس از اطلاع رسانی هدیه دولت به مردم ، با استفاده از ارسال پیامک جعلی توانستند تعدادی از کاربران را فریب بدهند.پیامک جعلی که از سوی کلاهبرداران برای مردم ارسال میشود حاوی یک لینک است که کابران با کلیک بر روی لینک وارد سایت جعلی میشوند ، پس از ورود کاربر، سایت فرمی را نمایش میدهد که از شما اطلاعاتی مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی را میخواهد. اگر شما اطلاعات خود را در سایت وارد کنید تمامی اطلاعاتتان به سرقت میرود و ممکن است دردسر های بسیاری برای شما ایجاد کند. در اصطلاح به این کار حمله فیشینگ میگویند.

 

حمله فیشینگ چیست؟

حمله  فیشینگ نوعی تلاش برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل است که در آن فیشر (فردی که حمله فیشینگ را انجام میدهد) با استفاده از برخی متدها ، اقدام به شبیه سازی یک برنامه ، سایت ، حتی یک سرویس کرده و از طریق این کار اطلاعات کاربر را به سرقت میبرند.

یکی از رایج ترین روش های حمله فیشینگ ارسال پیامک از سوی مهاجم به کاربر است.در این مواقع پیامکی حاوی لینک برای کاربران ارسال میشود که به نظر میرسد این پیامک از طرف شرکت و وب سایت قانونی و معتبر است سپس کاربر را به وبسایت میبرد و از او میخواهد تا اطلاعاتی را وارد کند پس از دریافت ، اطلاعات به سرقت میرود.

 

چگونه فریب فیشر ها را نخوریم؟

ممکن است برای شما هم اتفاق بیوفتد که از طریق ایمیل و یا به صورت پیامک ، متنی با خبر های فوری و حاوی لینک ارسال شود که با کلیک بر روی آن شمارا به سایت ببرد.پیشنهاد ما به شما این است اگر از سایت مطمئن نیستید و یا بهتر است بگوییم اگر فرستنده پیام را نمیشناسید بر روی لینک کلیک نکنید زیرا احتمال دارد به دام فیشر ها بیفتید.

روش دومی که میتوانید حمله فیشینگ را تشخیص بدهید نگه داشتن روی لینک است.با نگه داشتن انگشتتان روی لینک شما وارد سایت نخواهید شد ولیکن قسمتی از صفحه اول سایت همراه با url  به شما نمایش داده خواهد شد اگر در کنار یو آر ال علامت قفل و یا کلمه  https://  مشاهده نکردید به هیچ عنوان وارد سایت نشوید یا از آن سایت هیچگونه برنامه و ایپلیکیشنی دانلود نکنید همچنین اطلاعاتتان را در اختیار سایت نگذارید.

با رعایت کردن این دو روش هیچگونه خطر حمله فیشینگ شمارا تهدید نخواهد کرد.

 

 

منبع : وبلاگ  رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

با توجه به افزایش قیمت بسته های اینترنتی از سوی مردم اعتراضاتی اعلام شد و به همین خاطر اپراتور ها دلایلی قانع کننده مانند عدم سرمایه گذاری های جدید را در اخبار خود نشر دادند.از سوی دیگر در هفته دوم دی ماه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارئه خبر اینترنت رایگان از طرف دولت به تمامی مردم اطلاع رسانی کرد.

 

نحوه دریافت و مدت زمات بسته اینترنت رایگان

بسته اینترنت رایگان شامل 10 گیگابایت اینترنت داخلی معادل 5 گیگابایت اینترنت بین الملل میشود . شروع ثبت نام برای بهره مند شدن از بسته اینترنت رایگان از روز یکشنبه گذشته آغاز شد و تا هفته آینده مهلت ثبت نام بسته اینترنت رایگان ادامه دارد و پس از دریافت بسته تا 14 فروردین مهلت استفاده از حجم اینترنت را دارید.

برای دریافت بسته اینترنت رایگان تنها روشی که وجود دارد از طریق مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است.

 

اینترنت بین المللی چیست؟

زمانی که صحبت از اینترنت بین الملل می آید برخی از افراد ذهنشان به سمت استفاده از اینترنت سیم کارت ایرانی در خارج از کشور می رود ولی توجه داشته باشید که این ذهنیت اشتباه است.اگر دقت کرده باشید زمانی که از برنامه های خارجی مانند یوتویوب، اینستاگرام، فیسبوک و ... استفاده می کنید حجم بیشتری نسبت به استفاده از  برنامه های ایرانی مصرف میشود.ولی امروزه طراحی و عرضه بسته اینترنتی بین الملل باعث شده تا هنگام استفاده کردن از برنامه های خارجی داخل  ایران حجم زیادی از اینترنتتان کاهش نیابد.

 

بسته اینترنت رایگان به چه کسانی تعلق میگیرد ؟

همانطور که میدانید یکی از دلایل ارائه این بسته به نوعی جبران افزایش قیمت بسته های اینترنتی است و پیرو اینکه تمامی اپراتور ها قیمت بسته های اینترنتی خود را افزایش دادند .به همین دلیل بسته اینترنت رایگان به تمامی دارندگان سیم کارت با هر نوع اپراتور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) و  هر نوع سیم کارتی (سیم کارت دائمی ، سیم کارت اعتباری) تعلق میگیرد.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اپراتور ایرانسل با هفده سال فعالیت کاری در حوزه سیم کارت به عنوان دومین اپراتور بزرگ کشور شناخته شده و  با خدماتی که در این سال ها  طراحی و بین مشترکین خود به اشتراک گذاشته امروزه بسیار محبوب شده است . اپراتور ایرانسل سالانه به مناسبت های گوناگون قرعه کشی ، جوایز و بسته های تخفیفی بسیاری را بین مشترکینش به اشتراک میگذارد .

به گزارش روابط عمومی ایرانسل به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر همچنین سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر بسته های تخفیفی را ارائه کرد.

ناگفته نماند با خرید بسته تخفیفی اینترنت ایرانسل به مدت پنچ ساعت به صورت نامحدود به اعتبار سیم کارت شما بسته مکالمه درون شبکه ای افزوده خواهد شد.

 

قیمت و حجم بسته تخفیفی ایرانسل

 بسته اینترنت تخفیفی ایرانسل به مدت ده روز اعتبار دارد و حجم بسته 5 گیگابایت می باشد .

 با توجه به قیمت های جدید بسته های اینترنی قیمت بسته 5 گیگابایت اینترنت به مدت 15 روز اعتبار 24.800 تومان و به مدت 30 روز اعتبار به قیمت 31.700 تومان می باشد. و قیمت این بسته تخفیفی به مدت ده روز 20.000 تومان است.

 

نحوه خرید بسته اینترنت تخفیفی ایرانسل

برای خرید بسته اینترنت تخفیفی دو روش وجود دارد.

مشترکین ایرانسل میتوانند به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنند و برای خرید بسته اینترنت تخفیفی اقدام کنند.

دومین روشی که میتوانید بسته اینترنت تخفیفی را تهیه کنید از طریق شماره گیری کد دستوری *5# است.

 

شروع و پایان خرید بسته تخفیفی اینترنت ایرانسل

تهیه بسته اینترنتی 5 گیگابایتی ایرانسل از چهارشنبه 13 دی ماه شروع شد و در پنجشنبه 5 بهمن ماه به پایان میرسد.

 

بسته تخفیفی اینترنت به کدام کاربران ایرانسل تعلق میگیرد؟

همانطور که در تیتر اول عرض کردیم ایرانسل سالیانه بسته های تخفیفی اینترنت ، مکالمه ، پیامکی بسیاری را برای مشترکین خود در نظر میگیرد.این بسته ها متعلق به تمامی کاربران است و همه مشترکین دارای سیم کارت صفر و کارکرده و همچنین دارندگان سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل میتوانند از بسته تخفیفی استفاده کنند.

 

منبع : وبلاگ  رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

در پروسه زمانی که اینترنت و تکنولوژی سپری کرده است، پیشرفت های زیادی اتفاق افتاده و امروزه این پیشرفت ها باعث ایجاد و شروع کسب و کار های بسیاری در حوزه های مختلف به صورت غیر حضوری شده است.شروع فعالیت در شغل های غیر حضوری به دو صورت (مجازی ، تلفنی)  میگیرد بنابر این کسانی که با تلفن همراه شروع به کار میکنند برای جلب اعتماد بیشتر و رونق کسب و کار خود نیازمند سیم کارت های معتبر هستند که این خطوط معتبر شامل سیم کارت های 0912 و رند می باشند.

 

به چه سیم کارتی ، سیم کارت رند گفته میشود؟

به طور کلی خطوطی که دارای چند عدد مشابه باشند را سیم کارت رند می نامند ولی ممکن است برای خرید سیم کارت رند دائمی یا اعتباری با اسامی و انواع مختلفی از آنها رو  به رو شوید و نتوانید تمایز آنها را به راحتی از یکدیگر بیابید. سیم کارت های رند انواع مختلفی را شامل میشوند که بسته به مرغوبیت نوع رند قیمت های مختلفی دارند.

 

سیم کارت رند آیینه ای

در شماره خطوط رند آیینه ای باید حداقل 4 رقم به صورت متقارن کناره هم باشند.برای مثال 8998 اگر اعداد متقارن در شماره سیم کارت وجود داشته باشد رند آیینه ای نامیده میشود.

نکته : توجه داشته باشید که هر چقدر اعداد متقارن در سیم کارت بیشتر باشد ارزش سیم کارت بالاتر خواهد رفت

 

انواع رند های پله ای

رند پله ای سیم کارتی است که حداقل 4 رقم اعدادش افزایش یا کاهش پیدا میکند.برای مثال 4547  رند پله ای کاهشی و 4245 رند پله ای افزایشی محسوب میشود و میتواند در اول یا آخر شماره باشند.

نکته : اگر تعداد رقم ها به 6 برسند رند 3 پله نامیده میشود.برای مثال 223344 یک رند 3 پله است.

 

رند تاریخ تولدی

بسیاری از خواهان خطوط رند به دنبال خرید سیم کارت تاریخ تولدی هستند.سیم کارت های تاریخ تولدی شامل 4 عدد تاریخ تولد است و برای پرسونال برندینگ بسیار محبوب است.زمانی که چهار رقم شماره سیم کارتتان با تاریخ تولد دلخواه شما شروع شود یا به اتمام برسد رند تاریخ تولدی نامیده میشود.

 

رند از نوع تکراری در پیش شماره

زمانی که پیش شماره سیم کارت در اول یا آخر شماره بیاید رند تکرار پیش شماره نامیده میشود.

 

سیم کارت رند های گفتاری

به سیم کارتی رند گفتاری گفته میشود که یک عدد 3 رقمی دو بار در شماره تکرار شود و خواندن شماره راحت باشد.

برای مثال دو بار عدد 500 در شماره بی آید.

 

رند های دهی،صدی،هزاری،میلیونی

همان گونه که از نام آنها مشخص است اگر در شماره یکی از 4 مضربی که نام بردیم را مشاهده کنید رند دهی صدی هزاری و میلیونی نامیده میشود

نکته : سیم کارت های رند دهی کمترین ارزش مالی را دارند و سیم کارت های رند میلیونی بیشترین ارزش مالی را دارند.

 

چرا سیم کارت رند باعث رونق کسب و کار میشود؟

رونق کسب و کار به وسیله سیم کارت رند دلایل متفاوتی دارد که یکی از این دلایل متفاوت بودن قیمت سیم کارت است.ارزش سیم کارت رند هرچند بستگی به پیش شماره و اپراتور دارد ولی در کل نسبت به سیم کارت های عادی قیمت بالاتری دارد.دومین موردی که میتوانیم به آن اشاره کنیم خاص بودن سیم کارت است یعنی نسبت به خطوط دیگر نظر بسیاری را جلب میکند..

 

برای شروع کسب و کار سیم کارت رند بهتر است یا 0912 ؟

به طور کلی سیم کارت 0912 رند و غیر رند همچنین سیم کارت های رند دیگر اپراتور ها برای شروع  فعالیت کاری برابرند و هر دو سیم کارت میتوانند خطوط خوبی برای رونق شغل ها باشند.از آنجایی که هر دو این شماره معتبر محسوب میشوند اگر با هم ترکیب بشوند اعتبار برندینگ شمارا چندین برابر خواهد کرد.یعنی اگر یک سیم کارت 0912 رند داشته باشید با رونق باور نکردنی مواجه خواهید شد.

 

منبع : وبلاگ  رند



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اگر به یاد داشته باشید در شروع عرضه ی سیم کارت های دائمی، مشترکین برای پرداخت قبض سیم کارت خود باید به دفاتر پیشخوان و یا بانک ها مراجعه می کردند. با گذشت زمان این امر برای مشترکین تسهیل شده و راه های گوناگون برای پرداخت قبض سیم کارت های دائمی وجود دارد. اپراتور همراه اول نیز همانند باقی اپراتور ها برای مشترکینی که دارای سیم کارت دائمی همره اول هستند، روش های مختلفی برای پرداخت قبض تلفن همراه اول فراهم کرده است. ما قصد داریم در ادامه این مطلب انواع روش های پرداخت قبض را با جزئیات به شما معرفی کنیم.

 

روش های پرداخت قبض تلفن همراه

همراه اول هفت روش برای پرداخت قبض تلفن همراه اول دارد که به صورت زیر است :

استفاده از اپلیکیشن آی کاپ
استفاده از اپلیکیشن همراه من
استفاده از کد دستوری
استفاده از بانک پرداخت
استفاده از لینک پرداخت
پرداخت تلفنی
استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ

 

اپلیکیشن آی کاپ

استفاده از اپلیکیشن آی کاپ برای خدماتی نظیر کارت به کارت،خرید شارژ،خرید بسته اینترنتی و... است. همچنین یکی از خدمات پر کاربرد آی کاپ پرداخت قبض تلفن همراه اول است.برای استفاده از این سرویس کافیست پس از دانلود و نصب اپلیکیشن وارد برنامه شده و از قسمت پرداخت قبوض با خیالی آسوده اقدام به پرداخت قبض خود کنید.

 

اپلیکیشن همراه من

همانطور که میدانید این اپلیکیشن توسط اپراتور همراه اول طراحی شده و متعلق به اپراتور همراه اول است.روش دیگر پرداخت قبض سیم کارت دائمی همراه اول استفاده از اپلیکیشن همراه من است که مشترکین میتوانند ضمن مشاهده جزئیات صورت حساب برای پرداخت اقدام کنند.

 

شماره گیری کد دستوری

سه نوع کد دستوری برای پرداخت قبض تلفن همراه اول وجود دارد که برای استفاده از کد دستوری شما نیاز به یک شماره کارت و رمز دوم دارید

*1#
*9#
*10#

 

بانک پرداخت

بانک پرداخت یکی دیگر از روش هایی است که کاربران میتوانند با فعالسازی این سرویس و انتخاب حساب به صورت خودکار قبوض تلفن همراه اول را پرداخت کنند.

 

لینک پرداخت

پیامک صورت حساب که در آخره هر ماه برای شما ارسال میشود حاوی یک لینک است که با استفاده از لینک میتوانید قبض خود را پرداخت کنید.

 

پرداخت تلفنی

با شماره گیری هر کدام از شماره های زیر میتوانید یکی دیگر از روش های پرداخت قبض تلفن همراه اول را تجربه کنید :

9990
9999
تلفن گویا *100

 

سوپر اپلیکیشن تاپ

سوپر اپلیکیشن تاپ همانند اپلیکیشن هایی که معرفی کردیم یکی از روش های پرداخت قبوض سیم کارت دائمی همراه اول است.کاربران میتوانند با دانلود و نصب این اپلیکیشن به غیر از پرداخت قبض از خدمات دیگر اپلیکیشن تاپ استفاده کنند.

 

سامانه پیامکی

سامانه پیامکی برای کسب اطلاعات از صورت حساب میان دوره و پایان دوره است.مشترکین همراه اول میتوانند با ارسال پیامک کوتاه به شماره 990009 صورتحساب خود را مشاهده کنند.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

پیرو موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، اپراتور همراه اول 34% به قیمت بسته های اینترنتی خود افزود.اپراتور همراه اول در اطلاعیه خود تاکید کرده که ثابت ماندن قیمت بسته های اینترنتی میتوانست به رکود صنعت ارتباطات و افت شدید کیفیت شبکه ارتباطی بینجامد.

 

علت افزایش قیمت بسته اینترنتی همراه اول

 

اپراتور همراه اول در اطلاعیه خود اعلام کرد که باتوجه به تورم در چند ساله گذشته و عدم امکان سرمایه گذاری های جدید قیمت بسته های اینترنتی خود را افزایش داد.همچنین همراه اول توسعه فناوری های جدید نظیر شبکه 5G را نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی دانست و  اعلام کرد که بخشی از این سرمایه گذاری از درآمد فروش بسته های اینترنتی اپراتور های تلفن همراه تامین میشود.

 

مقایسه قیمت های قبلی و جدید بسته اینترنتی همراه اول

 

بسته های یک روزه :

مدت زمان

حجم بسته

قیمت قبلی (ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

1

60 مگابایت

16/000

21/500

34%

1

150 مگابایت

27/000

36/400

34%

1

250 مگابایت

36/000

48/500

34%

1

500 مگابایت

49/000

65/900

34%

1

750 مگابایت

59/000

79/400

34%

1

1 گیگابایت

64/000

86/000

34%

1

2 گیگابایت

84/000

113/000

34%

1

3 گیگابایت

99/000

133/000

34%

 

بسته های هفت روزه :

مدت زمان

حجم بسته

قیمت قبلی (ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

7

200 مگابایت

44/000

59/000

34%

7

300 مگابایت

55/000

74/000

34%

7

500 مگابایت

70/000

94/000

34%

7

750 مگابایت

83/000

112/000

34%

7

1.5 گیگابایت

109/000

147/000

34%

7

2.5 گیگابایت

130/000

175/000

34%

7

4 گیگابایت

160/000

215/000

34%

7

6 گیگابایت

195/000

263/000

34%

 

بسته های سی روزه :

مدت زمان

حجم بسته

قیمت قبلی (ریال)

قیمت جدید (ریال)

مدت زمان

30

1 گیگابایت

105/000

141/000

34%

30

2گیگابایت

140/000

188/000

34%

30

3 گیگابایت

190/000

255/000

34%

30

4 گیگابایت

213/000

286/000

34%

30

5 گیگابایت

236/000

317/000

34%

30

7 گیگابایت

282/000

380/000

34%

30

12 گیگابایت

460/000

619/000

34%

30

15 گیگابایت

620/000

835/000

34%

 

همچنین به درخواست کاربران اپراتور همراه اول بسته های جدیدی را طراحی و در اختیار مشترکین خود گذاشت

مدت زمان بسته

حجم بسته

قیمته ارائه بسته

30

6 گیگابایت

370/000

90

10 گیگابایت

760/000

90

30 گیگابایت

2/000/000

90

50 گیگابایت

3/000/000

120

18 گیگابایت

1/180/000

120

72 گیگابایت

4/350/000

180

20 گیگابایت

1/500/000

180

80 گیگابایت

4/820/000

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

با موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، اپراتور ایرانسل  قیمت بسته های اینترنتی خود را اصلاح کرد. امروزه سیم کارت و اینترنت یکی از بزرگترین و راحت ترین راه های ارتباطی است.روزانه تعداد زیادی از مشترکین با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و شماره گیری کد های دستوری برای خرید بسته های اینترنتی اقدام میکنند. با توجه به اطلاعیه روابط عمومی ایرانسل افزایش قیمت بسته های اینترنتی (کوتاه مدت،بلند مدت)  به 34 درصد رسید.

 

چرا بسته های اینترنت ایرانسل با افزایش قیمت مواجه شد؟

پیرو درخواست اپراتور ها برای اصلاح قیمت بسته های اینترنتی و عدم امکان سرمایه گذاری های جدید با توجه به افزایش هزینه های روز افزون قیمت بسته های اینترنتی ایرانسل افزایش داشته است.

 

لیست قیمت جدید بسته های اینترنت ایرانسل

بسته های یک روزه:

 

ردیف

مدت زمان

حجم

قیمت قدیم(ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

1

1

60 مگابایت

16/000

21/500

34%

2

1

100مگابایت

22/000

29/500

34%

3

1

200 مگابایت

32/000

43/000

34%

4

1

300 مگابایت

39/000

52/300

34%

5

1

400مگابایت

45/000

60/300

34%

6

1

750 مگابایت

57/000

76/400

34%

7

1

1.5گیگابایت

74/000

99/000

34%

8

1

2.5 مگابایت

94/000

126/000

34%

9

1

500 مگابایت(2 تا 7 صبح)

5/000

6/700

34%

 

 

بسته های 3 روزه :

 

ردیف

مدت زمان

حجم

قیمت قدیم(ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

1

3

150 مگابایت

35/000

47/000

34%

2

3

250 مگابایت

44/000

59/000

34%

3

3

400 مگابایت

53/000

71/100

34%

4

3

750 مگابایت

67/000

90/000

34%

5

3

1.5 مگابایت

90/000

121/000

34%

6

3

2.5 مگابایت

110/000

148/000

34%

 

 

بسته های 7 روزه :

 

ردیف

مدت زمان

حجم

قیمت قدیم(ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

1

7

200 مگابایت

44/000

59/000

34%

2

7

300 مگابایت

55/000

74/000

34%

3

7

500 مگابایت

70/000

94/000

34%

4

7

750 مگابایت

83/000

112/000

34%

5

7

1.5گیگابایت

109/000

147/000

34%

6

7

2.5 گیگابایت

130/000

175/000

34%

7

7

4 گیگابایت

160/000

215/000

34%

8

7

5 گیگابایت

180/000

242/000

34%

9

7

2 گیگابایت(2 تا 7 صبح)

15/000

20/100

34%

10

7

5 گیگابایت(2 تا 7 صبح)

25/000

33/500

34%

11

7

4 گیگابایت(6 صبح تا 12 ظهر)

45/000

60/300

34%

 

 

بسته های 15 روزه :

 

ردیف

مدت زمان

حجم

قیمت قدیم(ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

1

15

400 مگابایت

70/000

94/000

34%

2

15

750 مگابایت

90/000

121/000

34%

3

15

1.5گیگابایت

115/000

155/000

34%

4

15

2.5 گیگابایت

145/000

195/000

34%

5

15

3.5 گیگابایت

165/000

222/000

34%

6

15

5 گیگابایت

185/000

248/000

34%

 

 

 

 

 

بسته های 30 روزه :

 

ردیف

مدت زمان

حجم

قیمت قدیم(ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

1

30

1گیگابایت

105/000

141/000

34%

2

30

2 گیگابایت

140/000

188/000

34%

3

30

3 گیگابایت

190/000

255/000

34%

4

30

4 گیگابایت

213/000

286/000

34%

5

30

5 گیگابایت

236/000

317/000

34%

6

30

7 گیگابایت

282/000

380/000

34%

7

30

30 گیگابایت(2 تا 7 صبح)

90/000

120/600

34%

8

30

7 گیگابایت (6 صبح تا 12 ظهر)

75/000

100/500

34%

9

30

10 گیگابایت (6صبح تا 12 ظهر)

90/000

120/600

34%

10

30

6 گیگابایت

جدید

370/000

34%

 

 

بسته های 60 و 120 روزه :

 

ردیف

مدت زمان

حجم

قیمت قدیم(ریال)

قیمت جدید(ریال)

افزایش درصد

1

60

10 گیگابایت

360/000

485/000

34%

2

120

15 گیگابایت

620/000

835/000

34%

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

ممکن است شماهم سیم کارت های غیر قابل استفاده داشته باشید و از وجود فیزیکی سیم کارتتان بی اطلاع باشید یا به کل فراموش کرده اید که چندین سیم کارت به نام شما ثبت شده است.به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) خدماتی ارائه داده است که کاربران هر اپراتور میتوانند با استفاده از کد ملی استعلام هر چند عدد سیم کارت با هر نوع اپراتوری که به نام شما است را بگیرند. برای استعلام سیم کارت سه روش وجود دارد که ما در ادامه مطلب به صورت جداگانه نحوه استفاده از این سرویس را به شما توضیح خواهیم داد.

 

استعلام سیم کارت از طریق پیامک

شما میتوانید با ارسال کد ملی خود به شماره های ( 3000150، 3000504901) استعلام سیم کارتتان را بگیرید.

پس از ارسال کد ملی پیامکی برای شما ارسال میشود که حاوی تعداد سیم کارتهای ثبت شده به نام شماست.و اگر سیم کارتتان مسدود شده باشد در پیامکی که برایتان ارسال شده است نمایش داده نمیشود

نکته : دوستان توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس باید سیم کارتی همراه شما که کد ملی را ارسال میکنید به نام خودتان باشد.

 

استعلام سیم کارت از طریق اپلیکیشن هر اپراتور

همانطور که میدانید اپراتور های مختلف برای ارائه خدمات بیشتر  اپیلیکیشنی طراحی کرده اند و در اختیار مشترکین خود گذاشته اند که یکی از این خدمات استعلام سیم کارت است.

 

اپلیکیشن همراه من:

اپراتور همراه اول برای مشترکین خود اپلیکیشن همراه من راطراحی و ارائه کرده است کاربران همراه اول با دانلود و نصب این اپلیکیشن میتوانند از خدمات بزرگی که در اختیارشان است استفاده کنند ولی نکته مهمی که در این مطلب وجود دارد استفاده از سرویس استعلام سیم کارت با کد ملی است که شما به راحتی میتوانید استعلام سیم کارت های همراه اولی که به نام شما ثبت شده است را مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن ایرانسل من :

این اپلیکیشن متعلق به دومین اپراتور رایج کشور یعنی اپراتور ایرانسل است. کلیه دوستانی که دارای خطوط ایرانسل هستند میتوانند با دانلود و نصب این اپلیکیشن به غیر از خدمات دیگر با خدمات سرویس استعلام سیم کارت برخوردار شوند.

طریقه استفاده از این سرویس به صورت زیر است :

پس از وارد شدن به اپلیکیشن ایرانسل من منویی که در سمت راست صفحه وجود دارد را انتخاب کنید سپس بر روی  گزینه پرونده و اطلاعات کلیک کنید و در آخرین مرحله گزینه سیم کارت ایرانسل به نام خود را انتخاب کنید.بعد از انجام این مراحل پیامکی حاوی رمز به سیم کارت یا ایمیلتان ارسال میشود که شما میتوانید سیم کارت های ایرانسل به نام خود را مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن رایتل من :

اپراتور رایتل همانند باقی اپراتور ها در اپلیکیشن خود برای مشتریکنش خدمات بسیاری گذاشته که استعلام سیم کارت یکی از این خدمات است

 

طریقه استفاده از سرویس استعلام سیم کارت رایتل :


پس از دانلود و نصب اپلیکیشن وارد اپلیکیشن شده و سپس گزینه اطلاعات را انتخاب کنید که صفحه جدیدی به شما نمایش داده میشود پس از آن بر روی گزینه شماره های من کلیک کنید.پس از سپری کردن این مراحل سیم کارت های رایتل خود و همچنین شماره های ترابرد شده رایتل را که به نام شماست میتوانید مشاهده کنید

 

استعلام سیم کارت از طریق سامانه

 

برای استعلام سیم کارت های به نام خود که متعلق به هر اپراتوری باشد میتوانید به سامانه mobile count.cra.ir مراجعه کنید و سپس در فیلد مربوطه شماره سیم کارت و کد ملی خود را وارد کنید تا تعداد شماره های شما همراه اپراتور مربوطه ارسال شود.

 

منبع :وبلاگ  رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

امروزه سیم کارت ها شغلی پر در آمد را در بازار خرید و فروش ایجاد کرده اند ولی اکثر کسانی که در حیطه خرید و فروش سیم کارت فعالیت میکنند فقط با سیم کارت های 0912 به سود دهی میرسند زیرا این نوع سیم کارت گرانترین سیم کارت موجود در بازار ایران است و با قدمت بالایی برخوردار است. به همین دلیل زمانی که بحث سیم کارت ارزان می آید بسیاری از دوستان ذهنشان به سمت سیم کارت های اعتباری صفر میرود اما غافل از این که اپراتور همراه اول در چند سال اخیر کد های جدیدی (کد 0 و کد 9) را تولید و در بازار سیم کارت عرضه کرد که نسبت به کد های دیگر ارزان تر هستند که سیم کارت ارزان نامیده میشوند. نوع صفر خطوط 0912 کد 9 و کد 0 موجود است.

 

پر سود ترین سیم کارت بازار ایران کدام است؟

 اپراتور همراه اول به دلایل گوناگونی اعلام کرد که سیم کارت های 0912 کد صفر و کد 9 به زودی افزایش قیمت بالایی خواهند داشت و با کد های دیگر اختلاف چندانی نخواهند داشت.

در حال حاضر خرید و فروش 0912 پر سود ترین سیم کارت بازار ایران است و هرچقدر بیشتر سرمایه داشته باشید به سود بیشتری خواهید رسید ولی با اخباری که همراه اول اعلام کرد در بازار امروز خرید خطوط 0912 کد صفر و 9  قبل از گران شدن و فروشش بعد از افزایش قیمت میتواند سود باور نکردنی به شما بدهد.

 

چرا بالاترین نرخ سود دهی و افزایش ارزش مربوط به سیم کارت ارزان 0912 است ؟

بهترین جواب به این سوال قیمت مقرون به صرفه سیم کارت ارزان 0912 است.با توجه به قدرت خرید عموم جامعه این دو کد نسبت به کد های دیگر0912 ارزان تر هستند و همین دلیل سبب پر طرفدار شدنش است.

 

چرا سیم کارت های 0912 کد 0 و کد 9  به سیم کارت ارزان معروف شدند؟

خطوط 0912 ارزان در ده سال اخیر به بازار سیم کارت معرفی شدند و به اصطلاح در بازار تازه وارد هستند.

0912 ارزان نسبت به کد های دیگر تنوع و فراوانی بیشتری دارد و همین علت باعث شده تا قیمت ارزان تری را داشته

باشد.

 

مقایسه قیمت سیم کارت های 0912 از سال 1393 تا 1402

سیم کارت 0912 کد 1 : قیمت در سال 1393 یک میلیون و نهصد هزار تومان ، قیمت سال 1402 از 88 میلیون تومان یعنی 55 برابر

سیم کارت 0912 کد 2 : قیمت در سال 1393 نهصد و پنجاه هزار تومان ، قیمت سال  1402 از 42 میلیون تومان یعنی 52 برابر

سیم کارت 0912 کد 3 : قیمت در سال 1393 هفتصد و بیست هزار تومان ، قیمت سال 1402از 31 میلیون و پانصد تومان یعنی 52 برابر

سیم کارت 0912 کد 4 : قیمت در سال 1393 پانصد و پنجاه هزار تومان ، قیمت سال 1402از 24 میلیون و پانصد تومان یعنی 50 برابر

سیم کارت 0912 کد 5 : قیمت در سال 1393 پانصد و سی هزار تومان ، قیمت سال 1402از 21میلیون تومان یعنی 48 برابر

سیم کارت 0912 کد 6 : قیمت در سال 1393 چهارصد و پنجاه هزار تومان ، قیمت سال 1402از 18میلیون تومان یعنی 50 برابر

سیم کارت 0912 کد 7 : قیمت در سال 1393 سیصد و پنجاه هزار تومان ، قیمت سال 1402از 17 میلیون تومان یعنی 55 برابر

سیم کارت 0912 کد 8 : قیمت در سال 1393 دویست و پنجاه هزار تومان ، قیمت سال 1402از 14 میلیون و چهارصد هزار تومان تومان یعنی 90 برابر

سیم کارت 0912 کد 9 (سیم کارت ارزان) :قیمت در سال 1393 دویست و ده هزار تومان ، قیمت سال 1402از 13میلیون و پانصد هزار تومان یعنی 95 درصد

سیم کارت 0912 کد 0 (سیم کارت ارزان) :قیمت در سال1393  دویست هزارتومان ، قیمت در سال 1402از 11 میلیون تومان یعنی 90 درصد

 

خرید سیم کارت 0912 ارزان چه مزایایی دارد؟

سود دهی و افزایش ارزش چند برابر نسبت به سایر کد ها
قدرت انتخاب بسیار بیشتر در سیم کارت 0912 ارزان به علت تنوع شماره
امکان خرید سیم کارت کارنکرده در سیم کارت های ارزان بسیار بیشتر است
نداشتن تفاوت اساسی در خدمات به نسبت سیم کارت های گران قیمت و کم سود
اعتبار بالای اجتماعی با توجه به پیش کد شناخته شده 0912
امکان خرید و فروش سریع و بسیار آسان تر نسبت به سیم کارت های گران قیمت به علت قیمت مناسب برای عموم جامعه

 

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

ممکن است برای دوستانی که اطلاعات کافی در مورد شرایط و قیمت های باور نکردنی سیم کارت ندارند در دیدگاه اول جواب این سوال ساده به نظر برسد ولی اگر راجب خرید و فروش سیم کارت در بازار تحقیق کنید و در ادامه مطلب با ما همراه باشید اطلاعاتی که  تمام سوال های شما را پاسخ میدهد در اختیارتان خواهیم گذاشت.

سرمایه گذاری روی سیم کارت یکی از پیشنهادات ما به شماست . اما خرید و سرمایه گذاری روی هر نوع سیم کارت ایده خوبی نیست.امروزه سیم کارت های 0912 با قیمت های بالایی برخوردارند و هر روز همانند طلا ، دلار و... قیمت های متغیری را پیدا می کند.

 

چرا سیم کارت 0912 ارزش زیادی دارد؟

 

سیم کارت های 0912 گران ترین خطوط کشور هستند که متعلق به اپراتور همراه اول است.در طی سال هایی که این نوع سیم کارت تولید و عرضه شد اعتبار بالایی را بین مردم به خود جلب کرد.سیم کارت های 0912 دلایلی قانع کننده برای قیمت های بالای خود دارد.

تمامی سیم کارت های 0912 دائمی هستند و بین آنها سیم کارت اعتباری همراه اول نیست.این موضوع میتواند یکی از دلایل خاص بودن و گران قیمت بودنش باشد.

دومین دلیل به قدمت بالای 0912 برمیگردد.اپراتور همراه اول یک سال بعد از فعالیت کاری خود یعنی در سال 1373 خطوط 0912 را جایگزین اولین سیم کارت تولید و عرضه شده خود کرد.

جهت آخر که باعث میشود این خطوط ارزش زیادی داشته باشد بحث معروف عرضه و تقاضا است.زمانی که سیم کارت دائمی همراه اول  قدمت بالایی داشته باشد با قیمت های بالا برخوردار میشوند.

 

همه سیم کارت های همراه اول قیمت بالایی دارند؟

 

به جز همراه اول تمامی اپراتور های رایج کشور سیم کارت های خاص دارند که با قیمت بالایی برخوردارند.

همانطور که توضیح دادیم در اپراتور همراه اول سیم کارت هایی با پیش شماره 0912 وجود دارد که ارزشمند ترین خطوط هستند و اگر شماره رند باشد ارزش سیم کارت بالاتر میرود.از آنجایی که 0912 اعتبار بالایی دارد اکثر کسب و کار ها از این نوع سیم کارت استفاده میکنند.

 

آیا برای راه اندازی کسب و کار خرید و فروش سیم کارت شغل مناسبی است؟

 

برای بسیاری از دوستان که میخواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند ولی شغلی مد نظر ندارند ما خرید و فروش سیم کارت را پیشنهاد میکنیم.شما میتوانید با داشتن سرمایه ای کم  برای خرید و فروش سیم کارت و به عنوان شغل دائمی و حتی شغل دوم کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

نکته : اگر تصمیم قطعی برای راه اندازی این کار دارید زمانی برای یادگیری تمام مواردی که باید راجب سیم کارت و شماره ها بدانید بگذارید.قطعا میتوانید با سرمایه کم به مرور به سود دهی بالا برسید.

 

برای خرید سیم کارت با ارزش به کجا مراجعه کنیم؟

 

برای خرید سیم کارت 0912 که ارزش بالایی نسبت به خطوط دیگر دارد  فروشگاه و دفاتر پیشخوان زیادی وجود دارد.اما نکته ای که باید به آن توجه کنید تا بعد از خرید دچار ضرر نشوید اطلاع از  قیمت روز سیم کارت است.

پیشنهاد ما به شما بعد از انتخاب خطوط استفاده از قیمت گذاری تخصصی سایتمان است.که بروز ترین یا آخرین قیمت بازار را به شما خواهد داد.

 

جمع بندی

 

با توجه به وضعیت بازار سیم کارت که روزانه قیمت بالا تری نسبت به روز ماه و سال های گذشته به خود میگیرد سرمایه گذاری روی سیم کارت ایده بسیار خوبی است.اما قبل از خرید باید اطلاعات کافی راجب نوع سیم کارت(رند ، صفر یا کارکرده ) و قیمت سیم کارت داشته باشید.

 

منبع : وبلاگ رند باز 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور در سال 1372 با تولید و عرضه سیم کارت هایی با پیش شماره 0911 کد 2 شروع به فعالیت کاری خود کرد . پس از یک سال همراه اول سیم کارتی با پیش شماره 0912 کد 1 را جایگزین کرد.این سیم کارت با کد 1 شروع به عرضه شد و خریدش به صورت ثبت نامی بود.جالب است بدانید خطوط 0912 دومین سیم کارت دائمی همراه اول عرضه شده در کشور است ولی امروزه بین مردم بسیار محبوب شده و از سالی که عرضه شد بازخورد بالاتری را نسبت به خطوط 0911 داشت .سیم کارت 0912 در این چند سال اخیر در بازار  با قیمت بالا برخوردار است.

 

سیم کارت 0912 کد 1 چیست؟

در صورتی که بعد از پیش شماره 0912 عدد 1 بیاید سیم کارت را کد 1 می نامند.کد 1 اولین سیم کارتی بود که با پیش شماره 0912 تولید و عرضه شد.در این سه دهه سیم کارت 0912 کد 1 نسبت به کد های دیگر این پیش شماره  گران قیمت تر و محبوب تر بوده است.

 

علت گران قیمت بودن سیم کارت 0912 چیست؟

سیم کارت های 0912 سه علت دارد که باعث شده امروزه بین مردم بسیار محبوب شود و قیمت های بالایی را داشته باشد

برای مثال:

اولین سیم کارت دائمی کشور،تولید شده توسط اولین اپراتور رایج کشور(همراه اول)قدمت بالای سیم کارت 0912

 

حداقل و حداکثر قیمت سیم کارت های 0912

قیمت سیم کارت همراه اول 0912 بستگی به کد ، نوع رندی ، شرایط صفر و کارکرده دارد.

کد سیم کارت : خطوط 912 دارای 10 کد هستند که کد 1 شروع آنها و کد 0 خاتمه کد ها است.کد1 گرانترین سیم کارت 912 است و هر چقدر که اعداد کد ها  بالاتر برود قیمت سیم کارت پایین تر می آید.

نوع رندی : رند بودن شماره سیم کارت در قیمت بسیار تاثیر گذار است ، به قدری که بار ها پیش آمده سیم کارتی وجود داشته که دارای کد 2 بوده اما رند بودنش باعث شده است تا قیمتش از برخی سیم کارت های کد 1 بیشتر شود.

شرایط صفر و کارکرده : امروزه اپراتور همراه اول سیم کارت 0912 را دیگر تولید نمیکند ولی به این معنا نیست که این نوع سیم کارت صفر ندارد.همراه اول برخی از سیم کارت ها را به علت های گوناگون سلب مالکیت کرده و به نام خود اپراتور همراه اول درمی آید.این خط ها به نوعی صفر محسوب شده و به فروش می رسد.صفر بودن خطوط قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده دارد.

کمترین قیمت سیم کارت 0912 متعلق به کد 0 است که در بازار با حداقل قیمت 12 میلیون خرید و فروش میشود و گران ترین سیم کارت متعلق به کد 1 است .

 

 

منبع : وبلاگ رند باز 

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اگر به یاد داشته باشید در سال های گذشته برای خرید شارژ سیم کارت باید شال و کلاه کرده و به مراکز خرید مراجعه میکردید.حتی ممکن است بار ها برایتان پیش آمده باشد که به علت هایی مانند گذشتن زمان از نیمه شب،مراسم های مختلف و... مراکز خرید تعطیل بوده باشد.ولی امروزه اپراتور ایرانسل توانسته نوعی خدمات طراحی کند و در اختیار مشترکین سیم کارت اعتباری خود بگذارد.اپراتور ایرانسل روش هایی مانند خرید شارژ سیم کارت از طریق نرم افزار های مختلف را در میان مشترکین خود به اشتراک گذاشته که ما در ادامه مطلب تمامی راه های خرید شارژ سیم کارت اعتباری ایرانسل را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

 

خرید شارژ ایرانسل برای کدام دسته از کاربران ایرانسلی لازم است؟

به طور کلی مالکان خطوط ایرانسل به دو دسته تقسیم میشوند.دسته اول به کسانی مربوط میشود که سیم کارت دائمی ایرانسل را دارند و خب جای نگرانی ندارند و هرچقدر که دوست داشته باشند میتوانند مکالمه کنند.

دسته دوم به کاربران دارای سیم کارت اعتباری مربوط میشود که تعدادشان بیشتر از افراد دارای سیم کارت دائمی است.و مجبورند برای استفاده از سیم کارت شان شارژ خریداری کنند که ما انواع نحوه های خریداری شارژ با گوشی را در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد.

 

خرید شارژ ایرانسل با نرم افزار های کاربردی

با پیشرفت هایی که سیم کارت و تلفن همراه کرد نرم افزار های مختلفی برای تراکنش های گوناگون مانند خرید بسته اینترنتی و مکالمه،پرداخت قبوض،علل خصوص خرید شارژ طراحی و عرضه شد که کار با این نرم افزار ها راه حلی مناسب برای کسانی که گوشی های هوشمند دارند است.

به جرعت میتوان گفت کار با این اپلیکیشن ها ساده ترین و بهترین روش برای خرید شارژ است.علاوه بر خرید شارژ سیم کارت اعتباری ایرانسل استفاده از این نوع اپلیکیشن ها خدمات کاربردی بسیاری دارد که میتوانید از مزایایشان بهره مند شوید.

 

تاپ، سوپر اپلیکیشنی کاربردی برای خرید شارژ ایرانسل

ممکن است شما هم در فضاهای مجازی یا استند های موجود در فروشگاه و مراکز عمومی تبلیغات سوپر اپلیکیشن تاپ را دیده باشید.ما تاپ را سوپر اپلیکیشن مینامیم زیرا تاپ امکاناتی فراتر از امکانات یک همراه بانک معمولی را دارد.

این مرجع ده ها سرویس روزمره را در اختیار کاربران خود قرار داده مانند خرید شارژ ، کارت به کارت،خلافی خودرو،رزرو بلیط و...

 

مراحل خرید شارژ ایرانسل با اپلیکیشن تاپ

کاربران ایرانسلی میتوانید با نصب اپلیکیشن تاپ و یا با مراجعه کردن به سایت تاپ سیم کارت خود را در کمترین زمان ممکن با مبلغ دلخواهتان شارژ کنید.

مراحلی که برای خرید شارژ باید طی کنید به شرح زیر است:

لمس آیکون شارژ
وارد کردن شماره مد نظر
انتخاب نوع شارژ(عادی-شگفت انگیز)
تایید و پرداخت مبلغ از کارت اعتباری یا یا موجودی تاپ کیف

بدین ترتیب شما میتوانید از اپلیکیشن و سایت تاپ شارژ خود را خریداری کنید همچنین میتوانید برای دوستان و آشنایان خود شارژ خریداری کنید.

 

نکات مهم خرید شارژ ایرانسل با سوپر اپلیکیشن تاپ

شما با این اپلیکیشن و یا سایت تاپ میتوانید برای سیم کارت اعتباری ایرانسل خود شارژ عادی یا شگفت انگیز خریداری کنید.حداقل مبلغ خرید شما هزار تومان و حداکثر مبلغ صد هزار تومان میباشد که 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ، به صورت مازاد به رقم پرداختی شما افزوده خواهد شد.

 

منبع :وبلاگ رند باز



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

امروزه سیم کارت ها دنیای گسترده ای را به وجود آورده اند به نوعی میتوان گفت سیم کارت یکی از بزرگترین راه های ارتباطی با تمام دنیا شده است. از زمان عرضه سیم کارت تا امروز خدمات زیادی برای راحتی کاربران فراهم شده است، که از این خدمات میتوان به (خرید شارژ ، بسته های اینترنتی ، بسته های مکالمه و پیامک ،تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی و....) با تلفن همراه اشاره کرد. برای بهره مند شدن از خدمات سیم کارت همراه اول نیاز به کد های دستوری داریم که ما در ادامه این مطلب قصد معرفی تمامی کد های دستوری سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول را داریم.

 

کد دستوری چیست؟

 در واقع نوعی مبادله پیام بین یک موبایل با کامپیوتر است که در بستر جی اس ام USSDکد های دستوری یا همان سامانه جهانی ارتباطات عمل میکند.

 

کد دستوری تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

 فعال کردن این ویژگی برای کاربرانی است که حداقل شش ماه شماره تلفنشان فعال شده باشد طریقه استفاده از این سرویس با کد دستوری #142*10* است.

 

کد های دستوری هدایای همراه اول

اپراتور همراه اول با سه دهه فعالیت کاری در حوزه سیم کارت توانسته جشنواره های بسیاری طراحی کند و بین مشترکینش به اشتراک بگذارد . برای بهره مندی از هدایا و مزایای سیم کارت همراه اولتان باید از کد های دستوری زیر استفاده کنید

1-کد دستوری دریافت شارژ هدیه همراه اول : (*10*142#)

2-کد دستوری یک روز مکالمه رایگان همراه اول : (*10*115#)

3-کد دستوری دریافت 2 گیگابایت اینترنت یک روزه رایگان : (*10*1152#)

4-کد دستوری هدیه شارژ جوانان همراه اول : مشترکین سیم کارت همراه اول که زیر سن 25 سال را دارند میتوانند از  کد دستوری (*10*124#) استفاده کرده و از هدایای سیم کارت خود بهره مند شوند.

5-کد دستوری هدیه شارژ بانوان : اپراتور همراه اول سرویسی برای بانوان دارای خطوط اعتباری همراه اول گذاشته است که میتوانند بعد از تهیه کردن پین شارژ و سپس با وارد کردن کد دستوری (*10*123#) و درج پین شارژ 30 درصد به مبلغ شارژ خود اضافه کنند. "توجه داشته باشید که مبلغ شارژ ها متفاوت و میزان مدت استفاده از آنها محدود می باشد"

6-کد دستوری هدیه شارژ وفا داری همراه اول : اپراتور همراه اول برای مشترکینی که دارای سیم کارت اعتباری با  بیش از یک سال بوده اند هدیه شارژ وفا داری را در نظر گرفته است . دسترسی به این هدیه با وارد کردن کد دستوری (*10*122#) صورت می گیرد.

 

کد دستوری باقی مانده شارژ همراه اول

مشترکین دارای خطوط اعتباری همراه اول میتوانند با استفاده از کد دستوری(*10*121#)از باقیمانده میزان شارژ سیم کارت خود مطلع شوند.

 

کد دستوری وضعیت کارت شارژ همراه اول

مالکان خطوط همراه اول اعتباری میتوانند با استفاده از کد دستوری (*10*125#)از وضعیت باقیمانده اعتبار تلفن همراه خود باخبر شوند.

 

کد دستوری تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

این سرویس برای کاربرانی است که حداقل 6 ماه از فعال کردن سیم کارتشان گذشته باشد. برای فعال کردن این ویژگی باید از کد دستوری(*10*142#)استفاده کرد.

 

کد دستوری همراه اول برای عدم چاپ قبض

یکی از ویژگی های اپراتور همراه اول عم چاپ و یا همراه طبیعت نام دارد.این ویژگی به مشترکین دارای خطوط دائمی همراه اول اجازه میدهد که قبض های کاغذی سیم کارتشان را غیر فعال کنند و قبض ها به صورت پیامک برای مالکان خطوط دائمی ارسال شود.برای فعال کردن این ویژگی باید از کد دستوری(*10*11141#)استفاده کرد.

 

کد دستوری استعلام میان دوره و پایان دوره همراه اول

برای مشاهده و دریافت صورت حساب قبض های میان دوره از کد دستوری (*10*112#)و پایان دوره از(*10*111#) استفاده کرد.

 

کد دستوری انتقال اعتبار از خطوط دائمی همراه اول به اعتباری

اپراتور همراه اول سرویسی ایجاد کرده که مشترکین دارای خطوط دائمی میتوانند اعتبار به سیم کارت های اعتباری بدهند و در قبض های پایان دوره مبلغ اعتباری که انتقال داده اند پرداخت کنند. حداکثر مبلغ انتقال اعتبار 50 هزار تومان است.مشترکین همراه اول میتوانند با استفاده از کد دستوری(*10*141#)از این ویژگی استفاده ککند.

 

کد دستوری همراه اول برای فعالسازی امتیاز باشگاه فیروزه ای

مالکان سیم کارت های همراه اول میتوانند با عضویت در باشگاه فیروزه ای با استفاده از امتیازات آن با جوایز و مزایای زیادی برخوردار شوند.با کسب 75 امتیاز در باشگاه فیروزه ای میتوانید مشمول طرح شتاب یا پرداخت قبض تلفن در  ششم هر ماه بشوید. برای بهره مند شدن از این ویژگی کافیست کد دستوری(*10*1153#)را شماره گیری کنید.

 

کد دستوری اعتبار اظطراری همراه اول

همراه اول سرویسی ایجاد کرده است که در آن هر ماه مبلغ 600 تومان را به مشترکین داراری سیم کارت اعتباری اختصاص داده است.پس از اینکه مشترکین سیم کارت اعتباری اولین شارژ سیم کارت خود را وارد میکنند مبلغ 600 تومان با کثر 40 تومان کارمزد به سیم کارت اضافی خواهد شد.

مشترکین همراه اول که 90 روز از فعال سازی خط تلفن همراه شان میگذرد و اعتبار سیم کارت شان کمتر از 20 تومان است میتوانند از این سرویس استفاده کنند.

مشترکین می‌توانند برای اعلام وضعیت، فعال‌سازی راهنمایی اعتبار اضطراری به ترتیب کدهای دستوری *10*250# - *10*251# - *10*259# شماره گیری کنند.

 

کد دستوری چتر اظطراری همراه اول

هدف از سرویس چتر اظطراری به نوعی حمایت از مشترکین دارای خطوط اعتباری همراه اول است.چتر اظطراری دارای دو سرویس درخواست تماس و درخواست شارژ است که مشترکین با استفاده از کد دستوری (*10*261#)میتوانند درخواست تماس از فرد مورد نظر بکنند و همچنین با استفاده از کد دستوری (*10*262#)میتوانند درخواست شارژ از اپراتور همراه اول درخواست شارژ اظطراری بکنند.

 

 

منبع : وبلاگ رند باز

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سیم کارت های دائمی امروزه بین مردم بسیار محبوب شده و میتوان گفت در حال حاضر جای سیم کارت های اعتباری را گرفته است ولی بسیاری از مشترکین با مشکل تعویض یا خرید برخوردار شدند ، به همین دلیل سیم کارت های اعتباری خود را کنار گذاشته یا میسوزانند و به سراغ خرید سیم کارت های صفر دائمی میروند. این موضوع دغدغه بزرگی شده برای کسانی که سال ها سیم کارت اعتباری داشته اند و الان مجبورند سیم کارت چند ساله خود را بسوزانند به همین خاطر به سراغ سیم کارت صفر دائمی میروند. ولی اپراتور ایرانسل این مشکل را حل کرده و این امکان را به مشترکینش داده که با یک سوم هزینه خرید سیم کارت دائمی ، بدون تلف کردن زمان فقط با استفاده از کد دستوری بتوانند سیم کارت های اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند.

در این چند سال یا بهتر است بگوییم از زمانی که سیم کارت های دائمی در بازار عرضه شد و با بازخورد بینظیری مواجه شد یکسری از مشترکین گمان میکردند سیم کارت دائمی فقط بخاطر اختلاف قیمت است و میتوانند با تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل سود خوبی در فروش سیم کارتشان بکنند و این موضوع تنها مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی است.ولی تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل اختلاف قیمت چندانی ندارد اما مزایای فراوانی دارد که ما در ادامه مطلب در اختیار شما خواهیم گذاشت.

 

از کجا بفهمیم سیم کارت ایرانسل دائمی است یا اعتباری؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سیم کارتی را هدیه گرفته باشید و یا سیم کارت خود را از اعتباری به دائمی تبدیل کرده باشید و بخواهید از وضعیت سیم کارتتان با خبر شوید یا میخواهید بدانید تغییرات سیم کارتتان اعمال شده یا خیر  با جست جوی فراوان به نتیجه این سوال نرسیده اید و گمان میکنید این کار بسیار دشوار است ولی باخبر شدن از وضعیت سیم کارتتان ساده ترین کار است فقط کافیست (اپلیکیشن ایرانسل من) را نصب کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه  وارد اپلیکیشن شوید به بخش (حساب من) مراجعه کرده و سپس با کلیک به روی (پروفایل) و در آخر  با انتخاب گزینه اطلاعات من میتوانید مشخصات صاحب سیم کارت و نوع سیم کارت با خبر بشوید.

 

مزایای سیم کارت های دائمی ایرانسل

مزایایی که اپراتور ایرانسل برای سیم کارت های دائمی گذاشته است عبارتند از :

30  گیگابایت اینترنت رایگان
پرداخت صورت حساب هر دو ماه یکبار به جای شارژ دائمی سیم کارت
1000 دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه(به مدت 30 روز)
یک گیگابایت اینترنت به مدت 5 ماه(از ماه دوم فعال میشود)
تماس های نیم بها درون شبکه(به مدت 6 ماه)

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

برای پرداخت هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی دو روش وجود دارد :

سیم کارت اعتباری شما همیشه مبلغی شارژ یا اعتبار دارد. اگر ۵۰ هزار تومان اعتبار در سیم کارت اعتباری خود داشته باشید، می‌توانید از همین اعتبار، هزینه‌ی تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را بپردازید.

 اگر مبلغ مورد نیاز برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را در سیم‌کارت خود ندارید، می‌توانید پرداخت اینترنتی انجام دهید و با انتقال به درگاه پرداخت الکترونیک، به شیوه آنلاین این ۵۰ هزار تومان را بپردازید.

 

روش های تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

به طور کلی دو نوع روش برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی وجود دارد (حضوری ، غیر حضوری)

حضوری :

مشترکینی که قصد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل را به صورت حضوری دارند میتوانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی ایرانسل سیم کارت شان را از اعتباری به دائمی تبدیل کنند.

غیر حضوری :

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل به صورت غیر حضوری سه روش مختلف دارد که ما در ادامه مطلب به شما با نحوه استفاده از آنها را توضیح خواهیم داد.

1-مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من :

  مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من یا مراجعه به وب اپلیکیشن ایرانسل من یکی از پیشنهادات ما به شما است زیرا این روش یکی از سریع ترین و راحت ترین روش برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی است.پس از باز کردن اپلیکیشن با کلیک به روی گزینه خدمات میتوانید درخواست خود را ثبت کنید و سیم کارت اعتباری تان را به دائمی تبدیل کنید.

نکته : مشترکینی که از گوشی های آیفون استفاده میکنند و نمیتوانند اپلیکیشن ایرانسل من را در موبایل نصب کنند میتوانند از وب اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنند.

2-استفاده از کد دستوری:

یکی دیگر از روش های تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل که نیازی به اینترنت هم ندارد از طریق  کد دستوری #70* و یا#9*1*555* است.

3-تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از طریق تلفن:

سومین پیشنهاد ما به مشترکینی که قصد تبدیل سیم کارت اعتباری به ایرانسل را دارند با شماره گیری 700 است که بعد از شماره گیری با گرفتن عدد 4 میتوانند از خدمات برخوردار بشوند.

 

 

منبع : وبلاگ رند باز



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سیم کارت در سال 1991 میلادی توسط شخصی به نام انستیتو در یک شرکت آلمانی به نام Giesecke & Devrient همانند کارت اعتباری در بازار اروپا عرضه شد و در سال 1372 شمسی با آگهی ناگهانی به نام (فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی) در روزنامه ها در بازار ایران عرضه شد که در همین زمان بود که ثبت نام موبایل ها در ایران شروع شد.دقیقا سه دهه است که سیم کارت دربازار ایران عرضه شده و دارای تغییر ها  و پیشرفت های زیادی شده است که از این تغییرات میتوان به کوچک شدن ابعاد فیزیکی سیم کارت - سوزاندن سیم کارت - خرید راحت تر سیم کارت و در بحث پیشرفت میتوان به خرید بسته اینترنتی – خرید بسته های مکالمه و پیامک اشاره کرد. سوزاندن سیم کارت علت های زیادی دارد ولی گم کردن سیم کارت رایج ترین بحث برای سوزاندن و تعویض سیم کارت است. در ادامه با خواندن این خبر می توان یافت که سیم کارت ها به چه نحوی می سوزند.

 

انواع سوختن سیم کارت

به طور کلی سیم کارت ها به دو شکل می سوزند اولین مورد به این صورت است که شخص به هر دلیلی خودش با مراجعه به نمایندگی اپراتور های سیم کارت{همراه اول،ایرانسل،رایتل} مراجعه کرده و سیم کارت را میسوزاند و دومین مورد شما با انجام دادن یکسری حرکات ناخواسته باعث سوختن سیم کارت میشوید.

 

دلایل اقدام شخص به نمایندگی برای سوزاندن سیم کارت

از دلایل اقدام شخص یا همان صاحب سیم کارت برای سوزاندنش به نمایندگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

فراموشی پین سیم کارت بعد از ایجاد پین
گم شدن سیم کارت
آسیب دیدن هولوگرام سیم کارت

 

مهم ترین علل سوختن سیم کارت

بسیاری از دوستان به علت نداشتن اطلاعات کافی  در مورد اینکه باعث سوختن سیم کارت ها می شود ممکن است روزانه چندین دفعه انجام دهیم ولی از شانس خوبمان برای سیم کارت مشکلی پیش نیاید ولی ممکن است یکبار سیم کارت بسوزد که این کار ها به صورت موارد زیر است.

خاموش و روشن کردن پیاپی گوشی
نزدیک بودن تلفن همراه به شوفاژ یا هر وسیله گرمایشی به صورت طولانی مدت
تعویض سیم کارت در صورتی که گوشی موبایل روشن است

باید در نظر داشته باشیم که سیم کارت ها کالای مصرفی بوده و تاریخ انقضا دارد به همین دلیل هیچ گاه نمی توان زمان درستی را برای طول عمر استاندار سیم کارت ها در نظر گرفتسوختن سیم کارت شاید بزرگ ترین دغدغه برای افراد جامعه باشد چرا علاوه بر اینکه هزینه تعویض سیم کارت را دارد اطلاعات افراد هم که در حافظه سیم کارت ها ذخیره شدند هم حذف می شود.

به طور کلی کارشناسان حوزه سیم کارت معتقد هستند که عوامل مختلفی باعث سوختن سیم کارت ها می شود. بار عایت کر دن نکاتی که گفته شد می توان عمر سیم کارت های گوشی هایمان را افزایش بدهیم و به راحتی از سیم کارت های مان استفاده بکنیم.

 

سیم کارت سوخته را چکار کنیم؟

بسیاری از دوستان در مورد این موضوع اطلاعات کافی ندارند و گمان می کنند زمانی که سیم کارت از کار میوفتد دیگر قابل استفاده نیست ولی همانطور که توضیح دادیم با مراجعه به دفاتر نمایندگی مربوطه میتوانید سیم کارت خود را تعویض کنید.برای تعویض سیم کارت به همراه داشتن مدارک هویتی مانند کارت ملی و یا شناسنامه الزامی است.

 

عدم تغییر شماره با تعویض سیم کارت

بسیاری از عزیزان فکر می کنند با تعویض سیم کارت سوخته شماره سیم کارت تغییر میکند یا میتوانند خودشان با درخواست از کارمندان محترم اپراتور میتوانند برخی از اعداد را در شماره سیم کارت تغییر بدهند ولی این گمان اشتباه است.

دوستان توجه داشته باشید که تعویض سیم کارت سوخته  فقط پوکه فیزیکی سیم کارت تغییر خواهد کرد نه شماره سیم کارت حتی اگر مخاطبین خود را روی سیم کارت  ذخیره کرده باشید با تعویض سیم کارت دوباره به اطلاعات پوکه جدید باز خواهد گشت.

 

منبع : وبلاگ رند باز



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سیم کارت ها با وجود کوچکی، کاربردی ترین و مهم ترین بخش هر گوشی هوشمند محسوب می شوند که در صورت قرار گیری در دست افراد سودجو می توانند باعث بروز مشکلات زیادی برای صاحب خط گردند. زیرا بر اساس قانون تنها مالک سیم کارت به عنوان دارنده سیم کارت حق قانونی استفاده از سیم کارت را داشته و در صورت هر گونه اهمال یا غفلت باید پاسخگو باشد. بنابراین اگر بنا به هر دلیلی سیم کارتی که به نام شماست، مورد سرقت رفت یا گم شد؛ بهتر است قبل از این که دچار دردسر شوید نسبت به سلب امتیاز آن اقدام نمایید.

علاوه بر این در برخی موارد دیده می شود؛ برخی از کلاهبرداران با استفاده از گذرنامه مسافران حج و عتبات عالیات بدون اطلاع مسافر، اقدام به خرید سیم کارت نموده و از طریق آن گوشی قاچاق می کنند که خطرات سوء استفاده از سیم کارت ها فقط متوجه مالکی بوده که اصلا از وجود چنین سیم کارتی مطلع نمی باشد. به همین خاطر توصیه می شود؛ حتما با مراجعه به دفاتر خدمات اپراتورها نسبت به تعداد سیم کارت هایی که به نامتان است؛ اطلاعات لازم را کسب کنید تا در صورت نیاز نسبت به سلب امتیاز سیم کارتی که از وجود آن مطلع نبودید و یا از سرنوشت آن بی خبرید؛ اقدام نمایید.

 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت

با توجه به این که در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، مالک سیم کارت ( حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد؛ پیشنهاد می شود که مشترکین کلیه اپراتورها ابتدا با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی  www.cra.ir  در قسمت "حقوق کاربران" وارد بخش " استعلام سرویس مشترکان" شده و قبل از انجام هر کاری از سیم کارت های تحت مالکیت خود و اپراتور مربوطه مطلع گردند.

 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت در اپراتور همراه اول

بر اساس قانون هر ایرانی می تواند تنها 10 سیم کارت به نام خود از اپراتورهای مختلف داشته باشد؛ این محدودیت نیز که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده، برای مدیریت سیم کارت های خاموش و کاهش جرائمی که با استفاده از سیم کارت ها صورت می گیرد؛ می باشد. به همین خاطر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا اعتباری همراه اول اگر قصد استعلام تعداد سیم کارت خود را دارید، علاوه بر اقدام از طریق رگولاتوری می توانید به صورت غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن همراه من نسبت به این کار اقدام نمایید.

برای این کار مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اولی که از گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ از طریق اپلیکیشن همراه من و کاربرانی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند؛ از طریق نسخه وب اپلیکیشن اقدام نمایند و پس از درج شماره ورود به اپلیکیشن، روی منوی خدمات در قسمت پایین صفحه اول کلیک کنند. سپس گزینه مدیریت سیم کارت را انتخاب نمایند. در این بخش تمام شماره های سیم کارت دائمی و اعتباری که با کد ملی کاربر ثبت شده به نمایش در خواهد آمد. با دقت به این لیست نگاه کنید و اگر در موارد ثبت شده، شماره ای می بینید که برای شما نا آشناست و یا از سرنوشت آن بی خبرید؛ بلافاصله نسبت به سلب مالکیت آن اقدام نمایید.

 

نحوه سلب مالکیت سیم کارت در اپراتور همراه اول

به طور کلی منظور از سلب امتیاز سیم کارت این است که سیم کارت مورد نظر به طور کامل از مالکیت کاربر خارج می شود. برای این کار مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند به دو روش اقدام نمایند:

 

به صورت غیر حضوری

بعد از استعلام تعداد سیم کارت از طریق اپلیکیشن همراه من کاربر می تواند در صورت تمایل نسبت به سلب مالکیت سیم کارت در همان لحظه و به صورت غیر حضوری اقدام نماید. فقط باید به این نکته توجه داشت که با انتخاب گزینه سلب مالکیت شماره تلفن قطع خواهد شد. به همین خاطر ابتدا پیشنهاد می شود؛ قوانین مدیریت سیم کارت را مطالعه فرمایید و در صورتی که هنوز تمایل به انجام این کار را دارید؛ در صفحه اپلیکیشن همراه من، از بین شماره های سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده بر روی شماره مورد نظر کلیک کرده و گزینه سلب یا عدم سلب را انتخاب کنید.

پیش از اقدام به سلب امتیاز هشداری از سوی اپراتور همراه اول برای شما به نمایش در خواهد آمد که " در صورت انجام این کار شماره مورد نظر از مالکیت شما خارج خواهد شد." در صورتی که هم چنان تمایل به این کار را دارید، تیک " با آگاهی از قوانین تجاری اقدام به سلب مالکیت می کنم " را انتخاب نموده تا گزینه اقدام به سلب مالکیت برایتان روش شود. در این مرحله با انتخاب گزینه سلب مالکیت، شماره مورد نظر از مالکیت شما خارج می شود.

 

به صورت حضوری

 البته امکان سلب امتیاز مالکیت سیم کارت به صوت حضوری با مراجعه به دفاتر همراه اول در سطح شهرها نیز وجود دارد و در این حالت باید حتما مالک سیم کارت به همراه کارت ملی خود شخصا به این دفاتر مراجعه نماید. ضمن این که اگر مالک سیم کارتی هستید که در دسترس شما قرار ندارد و یا بر روی همراه من فعال نمی باشد؛ بایستی حتما به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر همراه اول نسبت به سلب مالکیت اقدام نمایید و امکان انجام این کار به صورت غیر حضوری وجود ندارد.

با توجه به این که دقت در حفظ و نگهداری از سیم کارت از مسئولیت های مالک سیم کارت بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل، قانون تنها صاحب و مالک سیم کارت را مسئول می داند؛ مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همه اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه می توانند علاوه بر مراجعه به اپلیکیشن اپراتور مربوطه، به سامانه تحت وب دولت همراه به نشانی  mob.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به سلب امتیاز سیم کارت خود اقدام نمایند.

علاوه بر این اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell)  در اپراتور ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در اپراتور رایتل، شاتل ( my shatel ) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر سلب امتیاز سیم کارت به مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود می باشند. مشترکان سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های " عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت " نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

 

منبع :وبلاگ رند باز

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سیم کارت ها با همه کوچکی وقتی در گجت ها یا گوشی های هوشمند قرار می گیرند؛ قادر به انجام بسیاری از کارها در کمترین زمان ممکن هستند؛ البته در صورتی که سالم بوده و نسوخته باشند.

سوختن سیم کارت یا همان مسدود شدن سیم کارت اصطلاحی است که در زمانی که نمی شود از سیم کارت استفاده کرد؛ به کار برده می شود. در این حالت سیم کارت عملا از رده خارج است و کاربر نمی تواند با انجام روش های معمول مانند استفاده از یک کد ستوری سیم کارت خود را فعال نماید و باید به مراکزی که اپراتور مربوطه اعلام نموده؛ مراجعه نماید و یا از روشی که معمولا در این شرایط به کار گرفته می شود؛ استفاده کرد.

 

مهم ترین دلایل سوخت سیم کارت

دلایل مختلفی برای مسدود شدن سیم کارت وجود دارد؛ ولی مهم ترین دلایل سوختن سیم کارت توسط خود کاربر انجام می گیرد که در صورت دقت و مراقبت بیشتر می توان از آنها جلوگیری کرد.

برخی از مهم ترین دلایل مسدود شدن سیم کارت به شرح ذیل می باشد:

 

به دلیل بدهی

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل در صورتی که قبض پایان دوره خود را در زمان مشخص شده پرداخت نکنند؛ سیم کارتشان از سوی اپراتور مسدود می شود و امکان برخورداری از امکانات و خدمات مختلف از مشترک سلب می شود. در این روش مسدودی، مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل قبل از اقدام به هر کاری لازم است؛ ابتدا نسبت به پرداخت کامل مبلغ بدهی خود اقدام نموده و سپس برای رفع مسدودی یکی از روش هایی که در ادامه به آن اشاره شده، را انتخاب نموده و از آن استفاده نماید.

 

وارد کردن پین کد اشتباهی

درون سیم کارت های تلفن همراه ریز پردازنده ای به نام پین کد (  PIN ) وجود دارد که مسئولیت حفاظت از خط تلفن و امنیت سیم کارت را بر عهده دارد و با وارد کردن آن می توان سیم کارت را بر روی گوشی موبایل روشن نمود. این کد که بر روی سند سیم کارت ثبت شده، قابل تغییر می باشد، ولی مشترک تنها 3 بار فرصت دارد تا آن را به درستی وارد نماید و در صورت وارد کردن شماره پین کد برای سه بار به صورت اشتباهی، سیم کارت می سوزد و لازم است مشترک به اپراتور مراجعه نماید تا مشکل را برطرف نماید.

کاربران دقت داشته باشند؛ پین کد یک عدد بسیار حساس می باشد که با رمز موبایل فرق دارد، زیرا در صورت وارد کردن رمز اشتباه مشترک می تواند بعد از چند دقیقه دوباره رمز را امتحان نماید، ولی برای وارد کردن پین کد، کاربر تنها سه بار فرصت درست وارد کردن را خواهد داشت و در صورت مغایرت، گوشی غیر فعال خواهد شد.

 

استفاده نکردن از سیم کارت برای مدت طولانی

فرقی نمی کند مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل باشید یا اعتباری، در صورتی که برای یک بازه طولانی از سیم کارت خود استفاده نکرده باشید و یا هزینه آبونمان خود را پرداخت نکرده باشید؛ بر اساس قانون اپراتور می تواند سیم کارت شما را ابتدا مسدود و سپس سلب امتیاز نماید و به دیگری واگذار نماید. بنابراین اگر سیم کارت شما به دلیل خاموشی و عدم استفاده مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت و یا غیره مسدود شده باشد؛ باید ابتدا مطمئن گردید که سیم کارت مسدودی شما به کس دیگری واگذار نشده باشد؛ سپس برای رفع مسدودی آن اقدام نمایید.

به طور کلی توصیه می شود؛ اگر سیم کارتی دارید که بنا به هر دلیلی شماره اول شما محسوب نمی شود و از آن استفاده نمی کنید؛ هر چند وقت یکبار آن را روشن نموده و از اینترنت یا خدمات دیگر آن استفاده کنید تا مالکیت سیم کارتتان برایتان باقی بماند.

 

ارسال پیامک تبلیغاتی

بر اساس قانون ارسال پیامک های تبلیغاتی از سوی شماره های شخصی جرم بوده و ارسال کننده پیامک متخلف شمرده می شود. بنابراین مشترکین کلیه اپراتورها در صورت دریافت پیامک هایی حاوی مطالب نامناسب یا تبلیغات از شماره های شخصی، می توانند شماره ارسال کننده پیامک را به اپراتور مربوطه پیامک کنند؛ بعد از بررسی و صحت سنجی، شماره متخلف از سوی اپراتور مسدود می گردد.

 

ناقص بودن مدارک سیم کارت

اگر در هنگام خرید یا ثبت نام سیم کارت، مدارکی که باید ارائه می کردید؛ به متصدی مربوطه تحویل نداده باشید یا نقصی در اطلاعات ثبت شده در سیستم وجود داشته باشد؛ ممکن است سیم کارت برای شما فعال نشود و یا بعد از فعال سازی موقت دوباره مسدود شود. در این صورت باید ابتدا با تکمیل کردن اطلاعات و مدارک مورد نیاز، اقدام به رفع نواقص پرونده نموده و سپس برای رفع مسدودی سیم کارت اقدام نماید.

 

 رفع مسدودی سیم کارت در اپراتور ایرانسل:

در اپراتور ایرانسل مشترکین سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری ایرانسل در صورت مسدود شدن سیم کارت؛ می توانند از روش های ذیل برای رفع مسدودی سیم کارت خود استفاده کنند:

 

مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

اگر سیستم عامل گوشی هوشمند مشترک ایرانسل اندروید است، مشترک باید ابتد  وارد صفحه اصلی اپلیکیشن" ایرانسل من" شود و در قسمت پایین صفحه اصلی وارد بخش" حساب من" شده و در صفحه بعدی گزینه" پروفایل" را انتخاب نماید. در صفحه پروفایل کمی به سمت پایین اسکرول کنید و در میان خدمات مختلف گزینه" مسدود کردن / رفع مسدودیت" را انتخاب کنید.

در صورتی که سیم کارت شما مسدود باشد؛ در این صفحه پیغام " سیم کارت غیر فعال / مسدود است" را خواهید دید که با انتخاب گزینه رفع مسدودی، سیم کارت مجددا فعال می شود.

 

تماس تلفنی با مراکز تماس ایرانسل

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند به صورت آفلاین با مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و درخواست رفع مسدودی سیم کارت خود را اعلام کنند. اگر به عنوان کاربر سیم کارت ایرانسل قصد مراجعه حضوری به نمایندگی های ایرانسل را ندارید و به اینترنت هم دسترسی ندارید؛ برای برقراری ارتباط با مراکز تماس ایرانسل، مشترک می تواند با یک شماره ایرانسلی با شماره 700 تماس بگیرد و یا با خط غیر ایرانسلی با شماره 09377000000 ارتباط برقرار کرده و درخواست رفع مسدودی سیم کارت خود را مطرح کند.

 

مراجعه حضوری

مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل می توانند در صورت تمایل با مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات ایرانسل نسبت به رفع مسدود سازی سیم کارت خود اقدام نمایند. این روش به عنوان سخت ترین و زمان بر ترین روش رفع مسدودی، از سوی کارشناسان خیلی توصیه نمی شود؛ ولی از آنجا که در برخی شرایط مانند مسدود سازی سیم کارت به دلیل نقص مدارک لازم است؛ مشترک به همراه مدارک شناسایی معتبر و مدارک تکمیلی پرونده به نمایندگی های ایرانسل مراجعه نموده و برای رفع محدودیت ها اقدام نماید؛ امری اجتناب ناپذیر می باشد.

 

منبع : وبلاگ رند باز





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اینترنت به عنوان ابزاری در جهت گسترش تکنولوژی این فرصت را در اختیار شرکت ها، سازمان ها، دولت ها، نهادهای آموزشی و حتی اشخاص قرار داد تا اطلاعات خود را با سایر کاربران و استفاده کنندگان مبادله و مورد بهره برداری قرار دهند، البته در صورتی این امر امکان پذیر است که اینترنت مصرفی از سرعت بالا و شرایط مطلوب برخوردار باشد. در برخی از کشورها مانند ایران استفاده از اینترنت، علاوه بر مشکلات معمول از مساله مهم دیگری تحت عنوان خود تحریمی یا همان فیلترینگ رنج می برد که سبب گردیده تا افراد در راستای دور زدن فیلترینگ با صرف هزینه های نجومی فیلتر شکن تهیه کنند تا بتوانند از پلتفرم های خارجی یا اینترنت بین المللی استفاده کنند.

بعد از شهریور 1401 که به یکباره همه پلتفرم های خارجی محدود شدند و امکان دسترسی به آنها تنها از طریق فیلتر شکن وجود داشت؛ میزان نارضایتی کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل افزایش پیدا کرد؛ به همین خاطر بازار صحبت در مورد اینترنت طبقاتی داغ شد و بسیاری ازکارشناسان و مسئولان شروع به اظهار نظر کردند.

هر چند از نظر مسئولان، خصوصا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت طبقاتی به این معنا که یک طبقه خاصی از جامعه اینترنت پرسرعت داشته باشند، نخواهیم داشت و همه مردم خاص هستند؛ ولی مساله این است که این نوع اینترنت و دسترسی های مربوط به آن کاملا با اینترنتی که در دسترس عموم مردم خواهد بود؛ متفاوت می باشد و قرار است؛ امکان دسترسی به آن تنها برای افراد خاصی مهیا گردد.

حال سوال اینجاست که  اصلا سیم کارت بدون فیلتر چیست و چه کسانی یا طبقاتی می توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند؟

 

سیم کارت بدون فیلتر چیست؟

سیم کارت بدون فیلتر که در اصل قرار بود در اختیار توریست ها و گردشگرانی که وارد ایران می شوند؛ قرار گیرد، به آنها این امکان را می داد تا بدون هیچ محدودیتی از پیام رسان های خارجی مانند واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام استفاده کنند. این سیم کارت ها که از طریق رومینگ اپراتورهای داخلی به اینترنت وصل می شوند، تمامی محدودیت ها را مانند دیگر سیم کارت های داخل ایران دارند.

 

اینترنت بدون فیلتر به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ایده اینترنت طبقاتی موضوع جدیدی نیست و آذری جهرمی در سال 98 گفته بود: " بدون ساماندهی نمی شود موضوع فیلتر شکن ها را بررسی کرد. نمی شود؛ سطح دسترسی برای پزشک، برای استاد دانشگاه یا برای خبرنگار با یک کودک هشت، نه ساله برابر باشد." البته به نظر می رسد از آن زمان تا کنون اینترنت طبقاتی وارد فاز جدیدی شده باشد و اقداماتی برای دسترسی گروه های خاص صورت پذیرفته باشد.

در حال حاضر گروه هایی که می توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند؛ به شرح ذیل می باشد:

 

فریلنسرها یا آزاد کارها

آزاد کار یا فریلنسر به شخصیت حقیقی گفته می شود که در استخدام شرکت یا مجموعه خاصی نیست و به شکل پروژه ای یا پاره وقت و یا به صورت حق الزحمه در داخل کشور برای کارفرمایان مختلف در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا کسب و کارهای دیجیتال فعالیت می کند.

با توجه به تصویب آیین نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد تا زیر ساخت های دسترسی به اینترنت پر سرعت و پایدار با سطح دسترسی مناسب افراد اعتبار سنجی شده در پایگاه را فراهم نمایند. بنابراین فریلنسرها یا آزادکارهایی که اعتبار سنجی شده اند؛ از جمله کسانی هستند که می توانند از اینترنت بدون فیلتر یا طبقاتی استفاده کنند.

 

گردشگران خارجی

قطعا بعد از فیلتر شدن پلتفرم های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و واتس اپ یکی از مشکلات و دردسرهای توریست ها و مسافران خارجی در ایران، نحوه برقراری ارتباط با عزیزان و فالوئرهایشان در خارج از کشور می باشد. زیرا برای خیلی از این افراد زندگی بدون اینترنت و یا استفاده از فیس بوک با کمک VPN کاملا غیر منطقی و محال می باشد.

موضوع اختصاص سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران و توریست ها چند سالی است که مطرح می شود که تفاوت هایی با سیم کارت معمولی ارائه شده از سوی اپراتورهای موجود در کشور دارد. مثلا این که این نوع سیم کارت به دو زبان عربی و انگلیسی اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری ایران را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد، به اینترنت دسترسی آسان تری داشته و دارای مالتی مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

البته در مورد نحوه ارائه و خدمات این نوع سیم کارت، هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست و امکان دارد در مکان هایی که توریست ها حضور دارند مانند فرودگاه ها قابل ارائه باشد.

 

اساتید دانشگاه

یکی دیگر از گروه هایی که صلاحیت استفاده از اینترنت طبقاتی را دارند؛ اساتید دانشگاه ها می باشند که به نقل از برخی مسئولان، این گروه از افراد به دلیل کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به سطوح و سرعت بالای اینترنت نیاز دارند که در طول ماه های گذشته فرآیندهای مربوط به اختصاص اینترنت طبقاتی به اساتید دانشگاه ها کاملا انجام شده و به زودی به آنها ابلاغ می شود.

 

خبرنگاران

در واقع از سال 97 بعد از درخواست معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارگروه تعیین مصادیق محتوای محرمانه با ارائه اینترنت بدون فبلتر تعدادی از خبرنگاران موافقت شد که در حال حاضر تخصیص اینترنت بدون فیلتر نیز کاملا در همان راستا و برای همان خبرنگاران می باشد.

به طور کلی از نظر بسیاری از کارشناسان و فعالان در حوزه فضای مجازی، اینترنت طبقاتی هیچ توجیه منطقی نداشته و حتی می تواند منجر به بروز خشم عمومی گردد. زیرا در شرایط کنونی کشور که تقریبا تمام مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل بدون وجود وی پی ان، امکان استفاده از اینترنت بین المللی را نداشته و برای استفاده از این فضا چه برای کارهای شخصی و چه برای کسب و کار، مجبور به استفاده از فیلتر شکن هستند، مطرح کردن این موضوع که هیچ مزیتی برای کاربران نخواهد داشت؛ می تواند شرایط را بسیار پیچیده تر و سخت تر نماید.

 

منبع : وبلاگ رند باز



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

شاید شما هم بعد از دریافت یک پیامک حاوی اطلاعاتی در مورد قیمت یک شماره رند 0912 همراه اول با ارزش بیش از یک کیلوگرم طلا تعجب کرده باشید! زیرا در شرایط بازار کنونی که ارزش طلا هم روند صعودی قابل ملاحظه ای داشته است و در این سال ها سیم کارت همراه اول با ارزش تر شده است؛ قیمت چند صد میلیونی یا چند میلیاردی یک شماره بسیار عجیب و غریب می باشد.

هر چند که قیمت بالای شماره های رند سیم کارت دائمی 0912 همراه اول همواره خبرساز می باشد؛ ولی این موضوع در بازار سیم کارت و در بین فعالان این حوزه امری شایع و متداول می باشد؛ زیرا چنین شماره های خاص و منحصر بفردی حتما خریداران خاص خودش را خواهد داشت، ولی سوال اینجاست آیا چنین شماره هایی با چنین قیمت های خاص و باور نکردنی به راحتی خرید و فروش می شوند؟

البته برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است؛ ابتدا یک نگاه کوتاه به بازار سیم کارت داشه باشیم و از نظر فعالان این حوزه دلایل جذابیت این شماره ها را بررسی کنیم:

 

به چه شماره هایی سیم کارت های سرمایه ای گفته می شود؟

سرمایه گذاری بر روی کالاهای سرمایه ای مانند طلا و سکه از دیرباز برای حفظ ارزش پول یک راهکار معقولانه و پیشنهاد شده از سوی کارشناسان می باشد که در کشورهایی مانند کشور ما که هر روز ارزش پول ملی کمتر شده و قیمت ها سر به فلک می گذارد؛ مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر علاوه بر بازارهای شناخته شده، بازار سیم کارت نیز به عنوان یک بازار سودآور و مطمئن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

 البته در این بازار همه سیم کارت های دائمی و اعتباری عرضه شده از سوی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل سرمایه ای نبوده و تنها سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که از قدیمی ترین سیم کارت های عرضه شده در کشور می باشد، سیم کارت سرمایه ای در نظر گرفته می شود. شایان ذکر است که همه کدهای سیم کارت دائمی 0912 همراه اول از یک قیمت برخوردار نبوده و در این بین برخی شماره های خاص، رند و پرطرفدار این سیم کارت با قیمت های نجومی و بسیار بالا خرید و فروش می شوند؛ به طوری که هر چند وقت یکبار خبر خرید یا فروش یکی از این شماره ها با قیمتی برابر یک واحد آیارتمان یا یک ماشین لوکس خبر ساز می شود.

 

ارزش گذاری سیم کارت دائمی 0912 همراه اول معادل یک کیلو طلا! واقعی یا فیک

خاص، تکرار نشدنی، اصیل و بی نظیر " واژه هایی هستند که معمولا در فضای مجازی برای توصیف شماره های خاص و رند سیم کارت دائمی 0912 همراه اول استفاده می شود؛ شماره هایی که در برخی آگهی ها با ارزش یک کیلوگرم طلای 18 عیار برابری می کنند!

اگر در بازار کنونی قیمت هر گرم طلای 18 عیار را به طور متوسط  2 میلیون و 500 هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت برخی از این شماره های رند با رقم هایی که در آگهی ها دیده می شود؛ حتی بیشتر از یک کیلوگرم طلا می باشد.

از نظر فروشندگان سیم کارت در بازار ایران، کد تهران یعنی طلا، حال اگر این شماره رند باشد به آن کد اصیل نیز می گویند که هر چه یک شماره قدیمی تر باشد، اصیل تر و با ارزش تر خواهد بود.

 

گران ترین شماره های بازار سیم کارت ایران

به طور کلی در بازار سیم کارت ایران همه شماره های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با ارزش و گران قیمت هستند و ارزش سرمایه گذاری دارند؛ ولی کدهای یک، دو، سه و چهار به عنوان قدیمی ترین پیش شماره های عرضه شده پرطرفدارتر و گران تر هستند.

مثلا در میان کدهای پیش شماره 0912 همراه اول، کدهای 117 و 118 اصالت بالایی دارند و گران هستند. کد 2 نیز از شماره های جذاب و هیجان انگیز سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به شمار می آید، مثلا شماره 09122122212 قیمتی معادل یک و نیم میلیارد تا دو میلیارد دارد. البته برخی از شماره های رند سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به علت شرایط خاص، قیمت مشخصی ندارند و تنها در حراجی ها خرید و فروش می شوند.

در بازار سیم کارت ایران بعد از پیش شماره پرطرفدار و جذاب 0912، پیش شماره 0913 قرار دارد و سپس پیش شماره های 0911 و  0914 قرار می گیرند. در این پیش شماره ها هم پرطرفدارترین و با ارزش ترین کد، کد یک می باشد. به طور کلی کد یک محبوب ترین کد در بین کدهای عرضه شده، می باشد و حتی اگر پیش شماره 0912 نباشد باز هم تاثیر مستقیم بر قیمت سیم کارت دارد و قیمت سیم کارت را تا حد زیادی بالا می برد. مثلا سیم کارت دائمی 0913 با کد 118 یکی از گران قیمت ترین شماره های موجود در بازار می باشد و با قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان به صورت نقدی خرید و فروش می شود.

 

آیا شماره های گران قیمت به راحتی خرید و فروش می شوند؟

قطعا در هر بازار سرمایه ای، خرید و فروش کالاها با قیمت های معقول، امری عادی و روتین می باشد که شاید بارها و بارها مشاهده گردد؛ ولی قیمت های نجومی یک شماره رند، یک معامله معمول و عادی نبوده و قطعا از استثنائاتی برخوردار است. صرفنظر از این که این شماره ها به دلیل خاص بودن، مشتریان مخصوص به خود را دارند، خریداران این شماره ها باید توان پرداخت چنین مبالغی را نیز داشته باشند.

یکی از کارشناسان و فعالان در حوزه خرید  سیم کارت و فروش سیم کارت در این خصوص می گوید:" خطوط با این قیمت سال ها آگهی می شوند؛ ولی فروش نمی رود. بعضی از خطوط نیز فقط میان اشخاص خاصی دست به دست می شوند. وگرنه  یک نفر در سال هم متقاضی برای خرید سیم کارت با قیمت یک میلیاردی نداریم."

علاوه بر این خرید و فروش این شماره ها فقط در پایتخت رونق دارد و معمولا در شهرستان ها حتی در شهر اصفهان که شماره هایش پرطرفدار هستند؛ به ندرت دیده می شود.

خریداران این شماره های خاص چه کسانی هستند؟

شماره های رند به دلیل ماندگاری در حافظه برای برند سازی و تبلیغات بسیار مناسب می باشند و به همین خاطر این شماره های خاص در بین مدیران و صاحبان کسب و کارها مورد توجه هستند. ضمن این که برخی افراد مانند وکلا، پزشکان، تجار و .... نیز برای حفظ پرستیژ به چنین شماره هایی نیاز دارند. در این بین برخی نیز برای کسب جایگاه اجتماعی و یا پرستیژ از این شماره های استفاده می کنند که با توجه به قیمت بسیار بالای این نوع سیم کارت، قطعا تعداد قابل توجهی نخواهند داشت.

از نظر سیم کارت فروشان، شرکتی که چند صد میلیون تومان برای بیل برد و تبلیغات هزینه می کند؛ باید دست کم یک سیم کارت رند برای معرفی خود نیز داشته باشد. البته در بازار سیم کارت ایران بر اساس یک قانون نانوشته هر چه یک کد قدیمی تر باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. به همین خاطر یک شماره سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با کد 119 یا 212 قیمتی به مراتب بالاتر از یک شماره رند با کد 8 و 9 خواهد داشت؛ زیرا کد یک یا 2 یک کد اصیل محسوب می شود و کد اصیل نشان دهنده اصالت کسب و کار و قدمت یک حرفه می باشد؛ به همین خاطر گران تر و با ارزش تر می باشد.

 

چگونه یک معامله هوشمندانه داشته باشیم؟

درست است که سیم کارت دائمی 0912 همراه اول سال ها قبل بدون هیچ قاعده ای و بر اساس ثبت نام به افراد داده می شد، بنابراین بدون هیچ قانونی یکی مالک کد یک می شد و یکی دیگر کد دو را دریافت می کرد؛ ولی امروزه قیمت این سیم کارت ها نه تنها از شرایط و قاعده و قانون برخوردار است؛ بلکه تفاوت قیمت شماره ها گاهی به صدها میلیون می رسد. به همین خاطر لازم است اگر اکنون قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید؛ گامی هوشمندانه بردارید و تنها از طریق مراکز معتبر و با سابقه ای مانند رندباز که سالها به صورت تخصصی در این خصوص فعالیت می کنند، اقدام به خرید یا فروش سیم کارت کنید.

رندباز در طول سالها فعالیت مفید و مستمر خود توانسته به خوبی دست دلالان را از قیمت گذاری سیم کارت کوتاه کرده و با برقراری یک ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده، سیم کارت های خود را با قیمتی کاملا واقعی در اختیار متقاضیان قرار دهد. بنابراین در این وب سایت قیمت های اعلام شده برای سیم کارت ها کاملا واقعی و بر اساس نوسانات بازار می باشد.

با توجه به این که در سال های اخیر بازار سیم کارت کشور به این دلیل که به نوسانات نرخ دلار واکنش کمتری نشان می دهد؛ به یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است؛ خیلی از کلاهبرداران و سوء استفاده گران تلاش نمودند تا با طراحی وب سایت های جعلی و تقلبی و تبلیغات وسیع اقدام به کلاهبرداری کرده و ضررهای زیادی را متوجه خریداران سازند. به همین خاطر اکیدا توصیه می شود؛ حتما به مراکز با سابقه و معتبری مانند رندباز که به عنوان یک مرجع قیمت گذاری در بین حرفه ای ها شناخته می شود؛ مراجعه کنید و از خرید یا فروش سیم کارت خود در یک فضای امن و مطمئن لذت ببرید.

 

منبع : وبلاگ رند باز



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

در آستانه هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس باشگاه استقلال، قراردادی بین این باشگاه و اپراتور رایتل امضا شده است که بر اساس آن اپراتور ایتل به عنوان اسپانسر اصلی آبی پوشان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی رایتل، بعد از امضای این قرارداد، تابلوی باشگاه استقلال هم تعویض شد تا همکاری این باشگاه با رایتل شکل رسمی به خود بگیرد. در تابلوی جدید طراحی شده، تلفیقی از رنگ آبی استقلال و ارغوانی رایتل دیده می شود.

اپراتور رایتل نیز به عنوان حامی مالی آبی پوشان، خدمات خاص و منحصر بفردی را در بخش ارتباطات ویژه هواداران استقلال در نظر گرفته که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

کد دستوری مخصوص هوادارای استقلال

 بر اساس گزارش روابط عمومی اپراتور ایتل، کد دستوری # 44 * ( ستاره 44 مربع ) از سوی این اپراتور برای هواداران تیم فوتبال استقلال در نظر گرفته شده و آنها می توانند با شماره گیری این کد دستوری هواداری شان را از این تیم پرافتخار اعلام کنند.

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل برای این کار لازم است؛ ابتدا این کد دستوری را شماره گیری نموده و بعد از دریافت تائید عضویت در باشگاه هواداری استقلال با خرید هر یک از بسته های اینترنت، پیامک و مکالمه، افزایش اعتبار، پرداخت صورت حساب و استفاده از سایر خدمات رایتل به صورت مستقیم از باشگاه استقلال حمایت کرده تا این تیم پرافتخار، محکم تر و راحت تر در مسیر قهرمانی گام بردارد.

البته اگر هنوز عضو خانواده بزرگ رایتل نشده اید؛ ولی تمایل دارید تا از تیم مورد علاقه خود حمایت کنید، می توانید با ثبت نام و خرید سیم کارت های رایتل با پیش شماره های 09204، 09214 و 09224 عضو این خانواده بزرگ شده و در این طرح هیجان انگیز شرکت نمایید.

 

نحوه خرید سیم کارت های رایتل

به طور کلی سیم کارت اعتباری رایتل و سیم کارت دائمی رایتل اولین سیم کارت های نسل های نوین ارتباطی در کشور هستند که امکان استفاده از خدمات پیشرفته ای مانند اینترنت پر سرعت، کنفرانس صوتی و پیام چند رسانه ای، خدمات ارزش افزوده و ... را در اختیار مشترکین و کاربران خود قرار می دهد. نحوه خرید این سیم کارت ها به شرح ذیل می باشد:

مراجعه غیر حضوری به وب سایت رایتل به آدرس WWW.rightel.ir
مراجعه حضوری به یکی از نمایندگان فروش و خدمات رایتل
مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل

البته اپراتور رایتل در نظر دارد به زودی برنامه های جدیدتر و جذاب تر دیگری نیز در این زمینه معرفی نماید تا هواداران این باشگاه بتوانند قدرت اتحاد و همدلی خود را در شبکه ارتباطی رایتل نشان داده و باشگاه محبوب خود را بیش از پیش تقویت کنند.

در صورت تمایل به خرید سیم کارت های رایتل و یا شرکت در جمع هواداران استقلال، علاقمندان می توانند با مراجعه به وب سایت رایتل به آدرس WWW.rightel.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند. ضمن این که شماره تماس 200 برای خطوط رایتلی و شماره 09202000000 از سایر خطوط به عنوان پل ارتباطی با کارشناسان این اپراتور، آماده پاسخگویی به کلیه سوالات و مسائل کاربران می باشد. .جهت گفتگوی آنلاین با کارشناسان مرکز خدمات مشتریان نیز می توانید به سامانه پاسخگویی آنلاین این اپراتور مراجعه نمایید.

 

منبع :وبلاگ رند باز

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سیم کارت دائمی 0912 همراه اول نه تنها به عنوان اولین سیم کارت های دائمی عرضه شده با ارزش و معتبر است؛ بلکه به این دلیل که به عنوان یک سیم کارت سرمایه ای در نظر گرفته می شوند؛ در طول سی سال حضور در بازار سیم کارت ایران،سیم کارت همراه اول همواره روند قیمت صعودی داشته و روز به روز گران تر می شوند. اما بررسی ها نشان می دهد؛ برخی از شماره های سیم کارت دائمی 0912 افزایش قیمت بیشتری را تجربه کردند که آنها را برای سرمایه گذاری مناسب تر می سازد.

بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید؛ پیشنهاد می شود تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا با خرید یک سیم کارت دائمی 0912 یک سرمایه گذاری پرسود را تجربه کنید:

 

چرا سیم کارت دائمی 912 همراه اول برای سرمایه گذاری مناسب است؟

سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که اولین سیم کارت عرضه شده در کشور می باشد؛ یکی از محبوب ترین و گران ترین سیم کارت  های موجود در کشور است که قیمت آن همواره در طول این سال ها روند صعودی داشته و روز به روز گران تر می شود. علاوه بر این از نظر کارشناسان این سیم کارت ها برای سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشند؛ زیرا علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری، عدم ریسک نگهداری هم دارند و بر عکس طلا و سکه قابلیت بازیابی داشته و در صورت مفقود یا دزدیده شدن، به راحتی تجدید می گردند.

البته سود سرمایه گذاری برای همه شماره های کارت دائمی 0912  همراه اول یکسان نبوده و همان طور که قیمت این نوع سیم کارت بر اساس میزان کارکرد خط، کد خط و میزان رندی شماره متفاوت می باشد؛ سود سرمایه گذاری بر روی این نوع شماره ها نیز با هم فرق دارد و لازم است در هر شرایطی حواستان به نوسانات بازار و عوامل موثر بر قیمت سیم کارت باشد. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در بازار سیم کارت دائمی 0912 را دارید؛ حواستان به این نکات ریز و ظریف باشد و به هیچ وجه بدون تحقیق و بررسی به توصیه های افراد عمل نکنید.

 

چگونه یک سرمایه گذاری مناسب داشته باشیم؟

 اگر تجربه رصد بازار خرید و فروش سیم کارت را داشته باشید؛ قطعا شما هم می دانید که در طول این سالها برخی شماره های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول ناگهان جهش قیمتی فوق العاده ای را تجربه کردند که سود سرشاری را نصیب مالکان نموده است. این سرمایه گذاری های پرسود که معمولا هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد، تحت تاثیر عوامل مختلفی است که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد:

 

تاثیر افزایش قیمت ارز بر سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

سیم کارت دائمی 0912 همراه اول مانند هر کالای سرمایه ای دیگری تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز می باشد. بررسی همه بازار های سرمایه ای نشان می دهد؛ قیمت همه کالاهای سرمایه ای با افزایش قیمت ارز بالا می رود و معمولا بعد از کاهش قیمت ارز و یا ثبات نسبی در بازار قیمت ها هیچ تغییری نخواهد داشت. در مورد سیم کارت دائمی 0912 همراه اول نیز این روند صعودی قیمت همیشه دیده شده است.

 

تاثیر تورم بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

قطعا تورم به عنوان مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت کالاهای سرمایه ای، شناخته شده ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول نیز می باشد؛ زیرا در طول سی سال عرضه این سیم کارت در هر سال با افزایش نرخ تورم قیمت این سیم کارت بالا رفته است.

 

تاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

درست است که خرید و فروش سیم کارت دائمی 0912 می تواند سودآور باشد؛ ولی حتی با دانستن تمام آیتم های تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت باز هم قیمت گذاری سیم کارت، کاری تخصصی است؛ زیرا در این بازار سرمایه ای نیز علاوه بر همه عوامل تاثیر گذار، میزان عرضه و تقاضا بسیار مهم بوده و به طور مستقیم بر قیمت گذاری اثر می گذارد. البته سیم کارت دائمی 0912 با هر کد، مشتری خاص خودش را دارد؛ ولی باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن به یک دامنه سود مناسب باید حواسمان باشد که هر چه عرضه یک شماره ای در بازار کمتر باشد؛ قیمت آن بالاتر می رود که می تواند سود بیشتری را نصیب سرمایه گذاران کند.

 

تاثیر صفر بودن سیم کارت بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

به طور کلی در بازار سیم کارت ایران، به سیم کارتی، سیم کارت صفر می گویند که آکبند بوده و هیچ تماس، پیامک یا حتی مصرف اینترنتی نداشته باشد که قیمت این نوع سیم کارت معمولا 20 درصد گران تر از سیم کارت های کارکرده و کم کارکرد می باشد. این سیم کارت ها که تنها به دلیل عدم کارکرد، زنگ خور نداشته و خریدار سیم کارت به عنوان اولین مالک آن شناخته می شود؛ معمولا در بین کاربران پرطرفدار و محبوب هستند.

ولی مساله این است که عرضه تمام پیش شماره های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول چند سالی است به پایان رسیده و تقریبا همه شماره های موجود در بازار کارکرده یا کم کارکرد هستند. در چنین شرایطی ارائه یک سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که صفر مخابراتی باشد و هنوز کارکردی نداشته باشد؛ قیمتی به مراتب بسیار بالاتر از سیم کارت های مشابه خود خواهد داشت.

در حال حاضر این شرایط در کدهای 8، 9 و صفر سیم کارت دائمی 0912 وجود دارد که در چند ماه اخیر افزایش قیمت قابل ملاحظه ای داشته است. از نظر کارشناسان دلیل اصلی افزایش قیمت 50 تا 60 درصدی این سیم کارت های صفر نسبت تقاضا به تولید خط در چند ماه اخیر بوده است که با توجه به سیاست های کاری اپراتور همراه اول روی داده است. زیرا تولید سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با کد 8 و 9 به پایان رسیده و این موضوع به صورت مستقیم افزایش قیمت بی سابقه ای را در این کدها سبب گردیده است.

در سال های اخیر که ارزش پول ملی بسیار کاهش یافته؛ بسیاری از افراد به دنبال یک محل مطمئن برای حفظ سرمایه خود هستند که سودآور نیز باشد. در چنین شرایطی علاوه بر بازار طلا و سکه بازار سیم کارت نیز بسیار جذاب و مطمئن است و می تواند علاوه بر ارزش اولیه پول، سود مناسبی را نصیب سرمایه گذاران کند. ولی این کار حتی با دانستن تمام آیتم های تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت و شناخت بازار، کاملا تخصصی است و لازم است در این بین از مراکز معتبر و شناخته شده ای مانند رندباز کمک بگیرید.

در سال های گذشته برخی سایت ها مانند رندباز برای جلوگیری از قیمت گذاری های سلیقه ای و غیر حرفه ای امکان تعیین قیمت سیم کارت به صورت غیر حضوری و آنلاین را در وب سایت خود ایجاد کردند تا از یک طرف دست دلالان و واسطه ها را از این بازار کوتاه کنند و از سوی دیگر امکانی را در اختیار خریداران و فروشندگان واقعی قرار دهند تا به راحتی و بدون دردسر از قیمت سیم کارت خود مطلع شوند و آن را با قیمتی واقعی در دسترس متقاضیان قرار دهند.

 

منبع :وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 | نظرات ()