نوشته شده توسط : nirvana

هزینه هر پیامک چقدر است؟

 

از زمانی که تلفن‌های همراه وارد زندگی ما شد، اکثر ما برای ارتباط با یکدیگر از سیستم اس ام اس استفاده می‌کردیم و کارمان برای ارتباط با هم بسیار آسان شد. اما بعد تر و با رود گوشی‌‌های هوشمند روند پیام فرستادن به سمت پیام رسان‌های مجازی رفت و پیامک زدن هم به نوعی قدیمی شد. اما هنوز هم بسیاری از همان روش پیامکی استفاده می‌کنند و مسئله‌ی اینکه هر پیام‌شان چقدر هزینه برمیدارد حتما برای آن‌ها حائز اهمیت است. در ادامه هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور را بررسی می‌کنیم.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ هزینه ارسال هر پیامک بسته به نوع اپراتور، دائمی یا اعتباری بودن و تعداد کلمات هر پیامک متفاوت است. به‌طورکلی هزینه ارسال پیامک در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری حداقل ۹/ ۸ تا حداکثر ۴/ ۲۷ تومان است.

هزینه ارسال پیامک در هر یک از سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل متفاوت است. برای اطلاع دقیق تعرفه هر کدام، می‌توانید به وب‌سایت این اپراتورها مراجعه کنید.

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت همراه اول

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی همراه اول

سیم کارت اعتباری همراه اول

هر صفحه پیامک فارسی ۹/ ۸ تومان

هر صفحه پیامک فارسی، ۱۰.۶ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۲.۲ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۶.۴ تومان

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت ایرانسل

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی ایرانسل

سیم کارت اعتباری ایرانسل

هر صفحه پیامک فارسی ۹/ ۹ تومان

هر صفحه پیامک فارسی ۶/ ۱۱ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲/ ۲۲ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۴/ ۲۷ تومان

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت رایتل

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی رایتل

سیم کارت اعتباری رایتل

هر صفحه پیامک فارسی ۹.۸ تومان

هر صفحه پیامک فارسی ۱۱.۵ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۱۶.۹ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۳ تومان

 

 منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: هزینه پیامک , تلفن همراه , سیم کارت همراه اول , رندباز , خرید و فروش سیم کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود

 

سامسونگ که به غافلگیر کردن کاربرانش شهرت دارد این بار تصمیم گرفته در تاریخ  ۲۸ اپریل و یا ۸ اردیبهشت طرفدارانش را با قوی‌ترین گلکسی خود سوپرایز کند!این شرکت کره‌ای که یکی از غول‌های صنعت موبایل و تکنولوژی است، هیچ اطلاعاتی راجع‌به این گلکسی نداده و جالب است بدانید که این گلکسی ممکن است که یک گوشی نباشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ قدرتمندترین دستگاه گلکسی سامسونگ ممکن است یک گوشی هوشمند نباشد.

سامسونگ خبر این رویداد را در یک تیزر به صورت آنلاین در سایت خود قرا داد که البته در این تیزر هیچ نشانه‌‌ای راجع به ماهیت این گلکسی وجود ندار دممکن است این گلکسی یک تلفن هوشمند نباشد،چراکه سامسونگ سری Galaxy S21 را به‌تازگی در آخرین رویداد آنلاین خود معرفی کرده است.

 

به گفته برخی، تنها دستگاه گلکسی که می‌تواند از یک تلفن هوشمند قدرتمندتر باشد، لپ‌تاپ Galaxy Book Pro است. بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم، لپ‌تاپ سامسونگ Galaxy Book Pro مجهز به تراشه‌های اگزینوس است.

از آنجا که شعار مراسم گلکسی آنپکد «قوی‌ترین گلکسی» است، ممکن است این لپ‌تاپ به‌دلیل این ویژگی خود، قدرتمندترین دستگاه‌ گلکسی باشد.

باتوجه‌به نیاز روزافزون کاربران به دستگاه‌های جدید به دلیل شرایط دورکاری و خانه‌نشینی این روزها، احتمال تولید لپ‌تاپ در این شرکت زیاد است. باتوجه‌به این نکته که شرکت سامسونگ چند ماه است که در حال تولید این لپ‌تاپ ویندوز است، احتمالات بر این است که دستگاه گلکسی که قرار است معرفی شود، لپ‌تاپ باشد.

این لپ‌تاپ با پشتیبانی از قلم S Pen  و پردازنده گرافیکی AMD و در اندازه صفحه‌نمایش 13 و 15 اینچی ارائه می‌شود. انتظار بر این است که در رویداد ۲۸ آوریل اطلاعات بیشتری درمورد لپ‌تاپ به دست بیاوریم. مگر اینکه کمپانی سامسونگ یک دستگاه کاملاً جدید برای ارائه در نظر گرفته باشد.

اما احتمال دیگری که وجود دارد، معرفی گوشی‌های گلکسی فولد۳ و زد فلیپ ۲ است. در دعوت‌نامه سامسونگ وعده قدرتمندترین محصول گلکسی آمده است. اما هیچ‌کس هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات این مراسم ندارد و نمی‌توان به اطمینان گفت این محصول قدرتمند گلکسی چه می‌تواند باشد.

این رویداد قرار است به‌صورت آنلاین و در وب‌سایت این شرکت برگزار شود.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

هدایای همراه اول و ایرانسل به مناسبت ماه رمضان

 

امسال‌هم مثل سال‌های دیگر اپراتورهای تلفن همراه به مناسبت ماه مبارک رمضان هدایایی را برای کاربران خود در نظر گرفتند که در این مقاله به شرح آن‌ها می‌پردازیم. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان ۱۴۰۰ هدایایی به کاربران خود ارائه کرده‌اند. در ادامه این هدایا را معرفی می‌کنیم.

 

هدیه ایرانسل به مناسبت ماه رمضان

هدیه ایرانسل ماه رمضان شامل بسته اینترنت هدیه، بسته مکالمه رایگان با نام کمپین تماس به‌وقت رمضان و اشتراک رایگان اپلیکیشن «لنز» می‌شود. این هدایا از روز اول تا پایان ماه رمضان یعنی تاریخ ۲۵ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت، برای مشترکین ایرانسل قابل‌دسترسی هستند.

جزئیات این هدایا به شرح زیر هستند:

هدیه مکالمه ایرانسل

به ازای هر ۴ دقیقه مکالمه ۴۰ دقیقه مکالمه رایگان به شما هدیه داده می‌شود. برای فعال‌سازی هدیه مکالمه ایرانسل کافی است کد دستوری «ستاره ۴۴۴۴ ستاره ۱ ستاره ۲ مربع» را شماره‌گیری کنید. همچنین می‌توانید از طریق اپ ایرانسل من اقدام کنید.

هدیه مکالمه سحرگاهی ایرانسل

بسته هدیه مکالمه سحرگاهی از ساعت ۴ تا ۶ بامداد به شما هدیه داده می‌شود. مشترکین ایرانسل می‌توانند از بسته‌های ساعتی درون شبکه رایگان ایرانسل از ساعت ۴ تا ۶ بامداد استفاده کنند. نحوه فعال‌سازی این هدیه شماره‌گیری کد «ستاره ۴۴۴۴ ستاره ۱ ستاره ۱ مربع» است.

بسته اینترنت رایگان ایرانسل

مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری اپراتور ایرانسل از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با شب‌های قدر، با شماره‌گیری کد «ستاره ۵ مربع» یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانند بسته اینترنتی ۲ گیگابایتی ایرانسل را دریافت کنند. اعتبار این بسته تا پایان همان روز است و هر کاربر فقط یک‌بار می‌تواند از این هدیه استفاده کند.

 

اشتراک رایگان شبکه لنز فیلم

اشتراک رایگان محتواهای ویژه شبکه لنز فیلم به شما هدیه داده می‌شود. مشترکین ایرانسل در ماه رمضان می‌توانند در شبکه لنز فیلم، فیلم و سریال‌های جدید را تماشا کرده و سخنرانی، مداحی و برنامه‌های مناسبتی و مذهبی و برنامه‌های ورزشی را درون این اپلیکیشن تماشا کنند. این اپ با همکاری با هیئت آنلاین فعالیت کرده و برنامه‌های ویژه‌ای را برای ماه رمضان تدارک دیده است.

هدیه همراه اول به مناسبت ماه رمضان

سال گذشته همراه اول طرح ۵۵+۵ را ایجاد کرد که در طی آن مشترکین همراه اول از این طرح استقبال زیادی کردند. براین‌اساس، همراه اول تصمیم گرفت این طرح را امسال هم اجرا کند. این طرح به این شکل است که مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند در آن ثبت‌نام رایگان انجام دهند.

مشترکین سیم ‌کارت همراه اول می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز در هر تماس داخلی همراه اول بعد از گذشت ۵ دقیقه، ۵۵ دقیقه تماس رایگان داشته باشند. زمان شروع اجرای این طرح امروز مورخ چهارشنبه ۲۵ فروردین و زمان پایان آن روز آخر ماه رمضان است.

درضمن، بعد از گذشت ۶۰ دقیقه از تماس داخلی شما، تماس شما طبق تعرفه عادی محاسبه خواهد شد. طریق فعال‌سازی این طرح هم شماره‌گیری کد دستوری زیر است:

«ستاره ۱۰ ستاره ۴۲۱ مربع»

 

منبع : وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 معرفی اپلیکیشن همراه من و کاربردهای آن

 

اپراتور همراه اول دیگر نیازی به معرفی ندارد و همه می‌دانند که یکی از بهترین اپراتورهای ایران  است. همراه اول با ارائه سیم‌کارت‌های 4G و 3G و هزاران امکانات و امتیازهایی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، رضایت آن‌ها را به بهترین نحو جلب می‌کند. یکی از این امکانات اپلیکیشن همراه من است.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، اپلیکیشن همراه من همراه اول با امکانات ویژه و به‌خصوص خود بهترین راه استفاده از خدمات همراه اول می‌باشد.

 

روش فعال‌کردن اپلیکیشن همراه من چگونه است؟

 

برای فعال‌سازی همراه من در گوشی موبایل خود، ابتدا لازم است این اپلیکیشن را در گوشی خود دانلود و نصب کنید. خوشبختانه اپلیکیشن همراه من برای آیفون، اندروید و حتی نسخه وب هم در دسترس است و شما با هر دستگاهی می‌توانید آن را نصب کنید.

بعد از نصب برنامه باید در اپلیکیشن ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام آن هم به این شکل است که  در قدم اول شماره سیم‌ کارت خود را به‌درستی وارد کرده و سپس منتظر دریافت پیامک کد احراز هویت می‌شوید. بعد از این‌که کد را در کادر مربوطه وارد کردید، می‌توانید از تمامی امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید.

خبر خوب برای شما این است که کسانی که برای اولین‌بار در همراه من ثبت‌نام می‌کنند، یک هدیه اینترنت ۱ گیگابایتی از طرف همراه اول دریافت می‌کنند. در صورتی هم که در آن ثبت‌نام کرده باشید، فقط کافی است شماره تلفن و رمز عبور خود را بنویسید و وارد فضای اپلیکیشن شوید.

ویژگی‌ها و امکانات اپلیکیشن همراه من

اگر اپلیکیشن همراه من را نصب‌کرده باشید، حتماً قابلیت‌های فراوان آن را مشاهده کرده‌اید.  بعضی از کاربردی‌ترین‌ها عبارتند از:

 ۱- امکان مشاهده میزان مصرف اینترنت در صفحه اصلی اپلیکیشن

۲- خرید بسته‌های اینترنتی متنوع از جمله فعال‌سازی اینترنت نوترینو و بسته‌های ترکیبی

۳- امکان خرید شارژ و خرید بسته‌های اینترنتی

۴- مشاهده ریز مکالمات به همراه ساعات مکالمه در طول شبانه‌روز

۵- مشاهده میزان اعتبار باقی‌مانده سیم‌ کارت

۶- امکان انتقال اعتبار به شماره دیگر از طریق رمز دوم سیم‌ کارت

۷- امکان برخورداری از تخفیف‌های متنوع

۸- خارج کردن شماره همراه از لیست سیاه همراه اول

۹- امکان مشاهده شماره پوکه و پین سیم‌ کارت

۱۰- پرداخت قبوض پایان دوره و میان‌دوره برای سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول

۱۱- فعال‌سازی آوای انتظار

۱۲- امکان فعال‌سازی حالت رومینگ

۱۳ فعال‌کردن پیام‌گیر صوتی

۱۴- امکان مشاهده کدهای دستوری مختلف

بخش‌های مختلف اپلیکیشن همراه من

اپلیکیشن همراه من شامل دو بخش می‌شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

خدمات من

این بخش شامل: موارد اینترنت نوترینو، آوای انتظار، بسته‌های ترکیبی، ردیابی گوشی، طرح‌های تشویقی، کدهای دستوری، پیامک‌های تبلیغاتی، محدودیت مکالمه، قطع و وصل خط، پیام‌گیر صوتی، خدمات مبتنی بر محتوا و تاریخچه طرح‌ها شامل بخش خدمات من می‌شوند.

صورت‌حساب من

این بخش قسمت‌های مربوط به پرداخت قبوض و مشاهده کارکرد حساب می‌شود. علاوه‌برآن، شامل موارد دیگری مثل هدیه شتاب در پرداخت، افزایش بستانکاری، جیرینگ، انتقال اعتبار، مشاهده تاریخچه خرید سرویس، ریز مکالمات و تقسیط بدهی می‌شود.

رمز دوم سیم‌ کارت چیست؟

برای استفاده از بعضی از امکانات اپلیکیشن همراه من نیاز است که رمز دوم سیم‌ کارت شما فعال باشد. فعال‌سازی آن هم آسان است و کافی است وارد اپلیکیشن همراه من شده، آیکون آدمک را انتخاب کنید و مراحل تعیین شده را انجام دهید.

بعد از فعال‌سازی رمز دوم سیم‌ کارت همراه اول امکان استفاده از قابلیت‌های متنوع دیگری در همراه من  برای شما ایجاد می‌شود. ازجمله این قابلیت‌ها و امکانات موارد زیر هستند:

üمشاهده پین کد و PUK

üامکان مشاهده کامل ریز مکالمات

üقطع و وصل کردن خط تلفن همراه

üمشاهده مشخصات کاربری

üمشاهده مشخصات مشترک

üانتقال اعتبار به سیم‌ کارت دیگر

در صورت فراموشی رمز عبور چه کنیم؟

برای ورود به اپلیکیشن همراه اول لازم است که شماره همراه و رمز عبور خود را وارد کنید. اما در بعضی از مواقع پیش می‌آید که افراد رمز عبور خود را فراموش می‌کنند. در این مواقع امکان بازیابی رمز عبور به‌راحتی وجود دارد.

بازیابی رمز عبور در اپلیکیشن همراه من به این شکل است که در قدم اول باید گزینه «فراموشی رمز عبور» را انتخاب کنید. بعد از آن از شما خواسته می‌شود تا شماره همراه خود را در کادر مربوطه وارد کنید. بعد از چند دقیقه کدی برای شما پیامک می‌شود که باید آن کد را وارد کنید.

بعد از وارد کردن کد، باید رمز عبور جدید خود را دو بار وارد کنید. توجه کنید که رمز عبوری که تعریف می‌کنید باید شامل اعداد و حروف کوچک و بزرگ باشد که مورد قبول واقع شده و امنیت حساب شما را بیشتر کند. بعد از آن می‌توانید با رمز عبور جدید خود وارد برنامه شوید.

 

منبع: وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید و فروش سیم کارت , رندباز , اپراتور همراه اول , سیم کارت همراه اول , ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

بازی Hidden Agenda

 

لازم نیست گیمر باشی تا بدونی که دنیای بازی‌های کامپیوتری چقدر وسیع شده،  و به اندازه‌ی موهای سرمون بازی ساخته شده، اما خب طبیعیه که همه ی این بازی‌ها موفق نمیشن و نمیتونن خوشون رو تو دل گیمرها و یا حتی مخاطبای ساده جا کنن برای همینه که شرکتای  بازیسازی از تمام تکنیکای موجود مثل : سناریوهای چالش‌برانگیز  ارائه دادن یه بازی برای کامپیوتر، موبایل و پلی‌استیشن و .. استفاده می‌کنند بلکه بتونن یه بازی پرطرفدار بسازن

شرکت Supermassive Games علاوه بر همه‌ی این‌ها یه خلاقیت جالب دیگه هم به خرج داده. این شرکت که قبل‌تر توی سال 2015 بازی Until Dawn رو ارائه داده بود )که خیلی هم محبوب شد(، سال 2017 یه بازی خفن‌تر به اسم Hidden Agenda رو به طرفدارهاش ارائه کرد.

که در این مقاله به طور کامل به توضیحش میپردازیم.

داستان بازی ماجرای شاید یه ذره تکراری پلیس علیه قاتله؛ یه افسر تازه وارد پلیس می‌زنه به سرش و سیم‌های مغزش اتصالی می‌کنن و تبدیل به یکی از مخوف‌ترین و زیرک‌ترین قاتل‌ها میشه. شما به عنوان افسر پلیس و کارآگاه باید این عزیزدل رو پیدا کنین و به سزای اعمالش برسونین؛ ولی این چیزی نیست که این بازی رو خاص می‌کنه. بازی Hidden Agenda مخصوص گیمرهایی طراحی شد که عاشق ماجراجویی هستن؛ ولی دلشون می‌خواد توی ماجراجویی‌شون دوستانشون رو هم شریک کنن. کار تیمی همیشه بهتر از کار انفرادیه، درسته؟ می‌پرسین چجوری میشه یه بازی جنایی روی موبایل رو گروهی انجام داد؟؟ الان میگم!

برای تجربه کردن این کار تیمی باحال فقط لازمه علاوه بر کنسول پلی‌استیشنتون یه گوشی هوشمند داشته باشین! بله! شرکت دوست‌داشتنی سونی دو سه سال پیش چیزی به اسم Playlink ارائه داد که هدفش لینک کردن گوشی موبایل گیمرها به پلی‌استیشن 4 هست. با استفاده از اپلیکیشن Playlink گوشی هوشمند شما تبدیل به یک کنترلر میشه و با لینک شدن به گوشی دوستانتون و کنسول بازی، می‌تونین از همراهی همدیگه لذت ببرین!

خب، حالا چه چیزی بازی Hidden Agenda رو خاص می‌کنه؟؟؟ این بازی از اولین بازی‌هایی بود که ژانر جنایی رو وارد این تجربه گروهی کرد و علاوه‌بر اینکه از این لحاظ نوآورانه بوده مزیت‌های دیگه‌ای هم داره. Hidden Agenda یه بازی روان‌شناختی، هیجان‌انگیز و جناییه که تمام تمرکز شما و پنج نفر از دوستانتون رو لازم داره. توصیه میشه این بازی رو حتما به صورت گروهی انجام بدین، چون تنهایی تموم کردنش اصلا کار راحتی نیست!

شاید فکرکنین گروهی بودن تنها جاذبه بازی Hidden Agenda هست، که در جوابش باید بگم نخیررر!! یادتونه گفتم این یه بازی روان‌شناختیه؟ خب، در طول بازی گروهی از شما سوالاتی نظیر «کدوم یکی از شماها توی موقعیت‌های سخت تصمیمات بهتری می‌گیره؟» یا «چه کسی احساساتی تره؟» پرسیده میشه و اینطوری هوش مصنوعی بازی یه دید کلی از شخصیت گیمرها پیدا می‌کنه و با استفاده از این اطلاعات توی بعضی از موقعیت‌ها ممکنه یه وظیفه رو به یه نفر محول کنه؛ مثلا شلیک کردن توی یه موقعیت خاص رو یه گیمر به‌خصوص باید انجام بده و ... . این باعث میشه همه اعضا سعی کنن در طول بازی توی بهترین حالت خودشون باشن تا این پرونده جنایی با شکست روبه‌رو نشه و اینجوری هیجان کار خیلی بالا میره.

تموم کردن بازی به صورت گروهی حدود دو سه ساعت زمان می‌بره و می‌تونه یه بعدازظهر عالی رو برای تیم‌تون رقم بزنه، ولی بعد از تموم کردن بازی لازم نیست بذارینش کنار! مواردی که تا اینجا گفتیم تنها جنبه‌های خاص این بازی نیستن! علاوه بر این‌ها Hidden Agenda چندین پایان متفاوت داره و بسته به تصمیاتی که می‌گیرین و معماهایی که حل می‌کنین یا کشف نشده باقی می‌مونن ممکنه هرکدوم از این پایان‌ها رو تجربه کنین!! نکته فوقِ جذاب؟ تنها توی یکی از پایان‌ها قاتل دستگیر میشه!!! شاید لازم باشه چندین بار سناریوهای مختلف بازی رو طی کنین تا به بازداشت قاتل برسین. هرچندبار که دوست دارین دور همدیگه جمع بشین و این بازی رو انجام بدین! سناریوهای مختلف رو تجربه کنین و تا جایی که میشه توی تخیلات و ساخته خالق بازی ماجراجویی کنین!!

حرف از کار گروهی و حل معما شد و طبیعتا فکر من رفت سراغ اتاق فرار! البته که ذات همه اتاق‌های فرار حل کردن معماهای مختلفه؛ ولی بعضی اتاق‌ها داستان جنایی دارن و خوووووب اون حس کارآگاهی شما رو محک می‌زنن! شرلوک هلمز (یا اگه با بلاگ قبلی طرفدار پوآروشدین، هرکول پوآرو) درونتون رو بیرون بیارین و با دوستای هیجان‌طلب و باهوشتون سری به اتاق فرارهای Blow Your Candles یا Los Santos بزنین! شاید حل کردن معماهای جنایی و فوران سروتونین و آدرنالین تنها چیزی باشه که الان بهش نیاز دارین! قول میدم راضی از اتاق فرارهای ما بیرون برین!! منتظرتونیم!

منبع : وبلاگ رندباز 

 





:: برچسب‌ها: اتاق فرار , اتاق فرار ترسناک , اتاق فرار تهران , اسکیپ روم , بازی , بازی کامپیوتری ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 خرید سیم کارت شاتل موبایل براساس تاریخ تولد امکانپذیر شد

اپراتورهای هوشمند به دلیل فناوری پیشرفته‌ای که در ارائه‌ی خدمات به مشتریانشان به کار می‌گیرند بسیار پرطرفدار شده و همواره افراد زیادی به خرید و بهره بردن از خدمات این اپراتورها روی آورده‌اند. در این بین شاتل موبایل را می‌توان اولین اپراتور هوشمندی دانست که سیم‌ کارت‌هایی را تحت عنوان سیم کارت هوشمند ارائه داد. این نوع از سیم کارت‌ها طراحی شده اند تا بهترین آنتن و شبکه‌ی اینترنتی را در نزدیک‌ترین فاصله از کاربر شناسایی کرده و انتخاب می‌کنند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتور هوشمند شاتل موبایل دست به اقدامی نوآورانه زده و سیم‌ کارت‌هایی طراحی کرده که کاربران می‌توانند شماره خود را بر اساس تاریخ تولد خود انتخاب کنند.

 

شاتل موبایل اولین اپراتور هوشمندی بود که به طور رسمی در ایران شروع به کار کرد و توانست کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کند. دلیل این استقبال بالا از شاتل را موبایل را هم می‌توان خدمات  بی‌نظیرو بسیار پیشرفته‌ای دانست که سیم‌کارت‌های هوشمند ارائه می‌دهند. سیم کارت‌ هوشمند به این صورت عمل می‌کند که نزدیک‌ترین شبکه‌ی اینترنتی و بهترین شبکه پوشش دهی آنتن همراه را تشخیص داده و برای کاربر انتخاب می‌کند. شاتل موبایل حال گامی بیشتر برداشته و قصد دارد رنج جدیدی از شماره‌های تلفن همراه را با انتخاب برحسب تاریخ تولد هرفرد ارائه دهد.

 

عرضه سیم کارت هوشمند بر اساس تاریخ تولد

پیش‌شماره اپراتور شاتل موبایل ۰۹۹۸ است. برای دریافت سیم کارت هوشمند بر اساس تاریخ تولد، کاربران باید به وب‌سایت شاتل موبایل مراجعه کرده و سیم کارت مورد نظر خود را دریافت کنند. شماره‌ها به این شکل است که بعد از پیش‌شماره عدد ۱۳ قرار می‌گیرد.

به‌عنوان‌مثال اگر فردی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۸ به دنیا آمده باشد، می‌تواند شماره ۰۹۹۸۱۳۶۸۱۱۷ را انتخاب کند. باتوجه‌ به اینکه از هر تاریخ فقط یک شماره وجود دارد، شما باید قبل از اینکه کسی دیگر آن را انتخاب کند، شماره‌ تلفن همراه خود را خریداری کنید.

در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت اپراتور شاتل موبایل به آدرس shatelmobile.ir درمورد خرید  سیم کارت شاتل موبایل اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می‌توانید با شماره‌گیری  ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ با کارشناسان شاتل موبایل به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

 

منبع‌ : وبلاگ رندباز



 






:: برچسب‌ها: شاتل موبایل , اینترنت , سیم کارت , خرید و فروش سیم کارت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

تجربه‌ی اندروید روی آیفون، با iTest امکانپذیر شد

سامسونگ و اپل که دو رقیب سرسخت یکدیگر در حوزه‌ی تکنولوژی می‌باشند هربار برای پیشی گرفتن از دیگری  دست به کارهای عجیب و البته مفید و کاربردی می‌زنند که در نتیجه  بتوانند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند،  یکی از این کارهایی که به تازگی کمپانی سامسونگ انجام داده است فناوری ITEST است.

کمپانی اپل که طی یک پیام اعلام کرد با معرفی  مدل ۱۲ اپل در تعداد کاربران دارد از سامسونگ پیشی می‌گیرد و این  باعث شد شرکت ساسونگ حرکت خلاقانه‌ای را اجرا کند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ سامسونگ برای ایجاد تجربه گلکسی در آیفون، این فناوری را در وب‌سایت خود به نام iTest پیاده کرده است. همچنین کاربران گوشی‌های اپل می‌توانند با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی خود، حس اندروید را در گوشی اپل تجربه کنند.

 

نحوه استفاده از اندروید بر روی آیفون با سامسونگ iTest

برای استفاده از این کاربری با اسکن کد ،QR نسخه وب این اپلیکیشن بر روی صفحه هوم گوشی آیفون مانند یک اپلیکیشن عادی اضافه می‌شود. پس از آن کاربری گوشی موبایل شما از ios به اندروید شبیه‌سازی شده و شما می‌توانید از طریق گلکسی استور تمامی تم‌های گلکسی را در گوشی موبایل خود تست کنید.

سامسونگ در این مورد اظهار کرده که با این کار قصد داشته کاربران کمی از طعم داشتن گلکسی را بدون عوض‌کردن گوشی بچشند. بر اساس گفته کارشناسان، این نوآوری سامسونگ توجه زیادی را به خود جلب کرد و به‌خوبی توانست کاربری‌های گوشی گلکسی را نمایش دهد.

یکی از مسائلی که بر سر زبان‌ها افتاد، وجود بنر بازی Fortnite در صفحه اصلی فروشگاه سامسونگ است. به دلیل این‌که اپل پس از ایجاد مشکل با سازندگان این بازی، بنر آن را از اپ‌استور خود حذف کرد. مشاهده بنر این بازی در فروشگاه سامسونگ می‌تواند حس نوستالژی را به کاربران اپل القا کند.

از دیگر قابلیت‌هایی که در این نسخه وجود دارد، امتحان یک‌سری برنامه‌های اساسی سامسونگ است. به طور مثال شما می‌توانید با گوشی اپل خود وارد برنامه دوربین سامسونگ شده و از تنظیمات آن باخبر شوید. همچنین یکسری آموزش‌ها برای شما نمایش داده می‌شود که با مطالعه آن‌ها می‌توانید راحت‌تر از نسخه گلکسی استفاده کنید.

علاوه بر این، کاربران با دریافت نوتیفیکیشن‌های متنی و تماس تلفنی سامسونگ، می‌توانند تفاوت‌های آن را با آیفون مشاهده کنند. با ورود به برنامه Galaxy Wearable نیز می‌توانند کلیه لوازم جانبی سامسونگ را مرور کرده و اطلاعات لازم را کسب کنند.

سامسونگ از این فرصت برای معرفی و نمایش مدل‌های دیگر گلکسی مثل گلکسی بادز پرو، گلکسی واچ 3 و گلکسی بادز لایو استفاده کرده است. در حال حاضر سامسونگ تبلیغات وب اپلیکیشن iTest را در کشور نیوزلند انجام داده است. اما شما هم با یک گوشی آیفون ۷ به بالا می‌توانید این کاربری را امتحان کنید.

منبع : وبلاگ رندباز

 





:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , سامسونگ , آیفون , رندباز , گوشی هوشمند آیفون , اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 در مورد فناوری‌های مکان محور به جرات می توانیم بگوییم که یکی از کاربردی‌ترین فناوری‌های چندین سال اخیر می‌باشد ما به کمک این فناوری آدرس مورد نظرمان را حتی در سفرها و جاهایی که برای اولین بار می‌رویم به‌راحتی پیدا می‌کنیم و دیگر نیازی به روش‌های قدیمی مانند آدرس پرسیدن و … نداریم.البته این راهم باید در نظر بگیریم که ما برای دسترسی به این اپلیکیشن‌ها نیاز به گوشی‌های هوشمند داریم

به نقل از خبرگزاری رندباز؛  اهمیت فناوری مکان محور در زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند زمانی پررنگ می‌شود که افراد به آن نیاز پیدا می‌کنند. در ادامه این مطلب برخی از کاربردهای مهم این فناوری به شما معرفی می‌شود.

 

 

 

فناوری مکان محور چیست؟

 

فناوری مکان محور در تلفن همراه از تکنولوژی جی‌پی‌اس گوشی هوشمند برای دستیابی به لوکیشن یا موقعیت مکانی یک فرد استفاده می‌کند. البته اگر آن فرد اجازه دسترسی آن را داده باشد.

 

نحوه کار فناوری مکان محور چگونه است؟

 

سرویس‌های مبتنی بر مکان از روش‌های مختلفی برای ردیابی موقعیت مکانی شما استفاده می‌کنند. آنها به ماهواره‌های GPS یا نقاط متصل به Wi-Fi یا برج‌های سلول دسترسی دارند. یک تراشه در دستگاه شما وجود دارد که از طریق آن با برج‌ها و ماهواره‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

اگرچه اکثر سرویس‌های مبتنی بر مکان به طور پیش‌فرض روشن هستند، اما در برخی از مواقع ممکن است مجبور باشید مجوز دسترسی به موقعیت مکانی خود را به یک سری از برنامه‌های تبلیغی بدهید تا بتوانید به خدمات آن‌ها دسترسی پیدا کنید.  عنوان مثال، اگر برنامه‌ای برای یک فروشگاه آنلاین دارید ممکن است مجبور باشید خدمات مبتنی بر مکان را فعال کنید تا ببینید که از کجا می‌توانید آن محصولات را مشاهده کنید.

  

کاربردهای اساسی فناوری مکان محور

 

فناوری مکان محور در دستگاه‌های مختلف اعم از تلفن همراه، کامپیوترهای رومیزی یا تبلت‌ها قابلیت فعالیت را دارند. ازجمله پرکاربردترین استفاده‌هایی که از این فناوری انجام می‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

پیداکردن اطلاعات مکانی

 

در برخی از مواقع پیش می‌آید که قصد رفتن به مکانی را دارید ولی مسیر رفتن به آن را بلد نباشید. سیستم موقعیت مکانی تلفن همراه شما در این مواقع به کمک شما می‌آید. می‌توانید از طریق نصب اپلیکیشن‌های مکان محور، بهترین مسیر دستیابی به مقصد خود را پیدا کنید.

 

 

پزشک همراه

 

کسانی که اهل ورزش و پیاده‌روی هستند شاید این مسئله را درک کنند که اطلاع از میزان کالری ازدست‌رفته، ضربان قلب یا شمارش قدم‌ها چقدر می‌تواند مهم باشد. خوشبختانه از طریق فناوری مکان محور تلفن همراه این کار نیز به‌راحتی قابل انجام است.

 

اطلاعات سفر

 

برای کسانی که زیاد سفر می‌کنند این موضوع خیلی مهم است که پیش از سفر خود از وضعیت ترافیک جاده‌ای و وضعیت هواشناسی اطلاع پیدا کنند. شما از طریق گوشی موبایل خود می‌توانید از دمای هوای شهر خود در همین لحظه، چند ساعت و چند روز بعد اطلاع پیدا کنید. همچنین می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مپ، از به‌روزرسانی ترافیک در ساعات مختلف مطلع شوید.

 

سیستم حمل‌و‌نقل آنلاین

 

در این روزها که بیشتر افراد خریدهای خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند، فناوری مکان محور بیشترین کاربرد را پیدا می‌کند. اگر دقت کنید، در زمان سفارش چیزی یا درخواست راننده یا پیک موتوری باید موقعیت مکانی خود را در نقشه پیدا کنید. اینجاست که سیستم مکان‌یاب شما فعال شده و به‌راحتی موقعیت مکانی شما را پیدا می‌کند.

 

بازی و سرگرمی

 

از طریق فناوری مکان محور گوشی هوشمند می‌توان در بازی‌های آنلاین شرکت کرد و طبق تشخیص موقعیت مکانی، نزدیک‌ترین افراد به محل زندگی خود را پیدا کنید. همچنین امکان برقراری تماس ویدئویی و واقعیت مجازی وجود دارد.

 

 

خدمات استارتاپ‌ها

 

بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان که به‌ تازگی راه‌اندازی شده‌اند، اکثر خدمات خود را به‌صورت آنلاین به شما ارائه می‌کنند. خدماتی مثل حمل مسافر، رستوران، سلامتی و امنیت را می‌توانید با اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با این شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دریافت کنید.

 

امنیت

 

فناوری مکان محور یکی از نقش‌های اساسی را در سیستم امنیت ایفا می‌کند. به طور مثال زمانی که شما گوشی موبایل خود را گم‌کرده باشید، از طریق پیداکردن موقعیت مکانی آن می‌توانید آن را پیدا کنید. این فناوری به طور مدام موقعیت فیزیکی و مکانی فرد را شناسایی کرده و از این اطلاعات برای انجام خدمات و عملکرد دستگاه استفاده می‌کند.

همچنین در صورت قرارگرفتن در موقعیت‌های ناامن مثل سرقت، ازش طریق اپلیکیشن‌های خاصی می‌تواند مکان شما را برای افراد قابل‌اعتماد ارسال کرده تا شما را پیدا کنند.

امداد جاده‌ای

 

فرض کنید در وسط جاده در میان برف‌وباران ماشینتان خراب شده و هیچ کسی برای کمک به شما نمی‌ایستد. در گذشته باید صبر می‌کردید تا کسی پیدا شود و شما را به نزدیک‌ترین محل تعمیر برساند یا این‌که کل راه را پیاده می‌رفتید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید به‌راحتی به‌صورت آنلاین درخواست امداد جاده‌ای داده و آن‌ها از طریق پیدا کردن موقعیت مکانی شما، برای کمک به شما بیایند.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , شیاپومی , فناوری های مکان محور ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

معرفی سامسونگ گلکسی F12 و گلکسی F02s

 

برند سامسونگ که طی سال‌های اخیر توانسته در جایگاهش را بین پرفروش‌ترین و البته پرطرفدارترین گوشی‌های موبایل حفظ کند اینبار ساخت وتولید گوشی‌های میان‌رده با قیمت مناسب، برای عموم مردم را هدف اصلی خود قرار داده است

به نقل پایگاه خبری رندباز؛ سامسونگ در کشور هند طی یک رویداد مجازی از دو گوشی میان‌رده‌ی خود یعنی سامسونگ f02s  و گلکسی f12 رونمایی کرد. این رویداد در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۱ برگزار شد. در ادامه به بررسی این دو مدل گوشی میپردازیم.



گوشی سامسونگ f02s

گوشی سامسونگ f02s همان گوشی m020s است که با رنگ جدید وارد بازار شده است. این مدل دارای صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی و یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار دو واحد 2 مگاپیکسلی برای عکس‌های ماکرو است. همچنین این گوشی ۴/۳ گیگابایت رم و ۶۴/۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه دارد.

باتری گلکسی f020s، 5000 میلی‌آمپر ساعت است. قیمت Galaxy F02s با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه از ۱۲۳ دلار شروع می‌شود. در حالی که مدل 4/64 گیگابایتی ۱۳۶ دلار است. اولین فروش آن نیز از 9 آوریل آغاز می‌شود.

 

گوشی سامسونگ گلکسی f12

طبق گفته وب‌سایت gsmarena گلکسی f12 درواقع ری‌برند‌شده گوشی m12 است. به طور کلی، شرکت سامسونگ طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری عظیمی برای تولید تلفن همراه میان‌رده انجام داده است. نتیجه این سرمایه‌گذاری تولید گوشی‌های سری M، A و سری f بوده است.

این گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی و رزولوشن Full HD نرخ نوسازی ۹۰ هرتز با ناچ قطره‌ای دارد. حافظه آن ۴ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی داخلی (که قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه دارد) است. همچنین گوشی گلکسی f12 دارای حسگر اثر انگشت جانبی است.

در پنل پشتی آن دوربین ۴گانه قرار گرفته که دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل و در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی خود دو ماژول ۲ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های ماکرو قرار دارد. در ضمن باتری آن با سرعت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارائه شده و دارای یک شارژر ۱۵ وات است که می‌تواند تمام روز دوام بیاورد.

 قیمت گوشیf12 با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی، از ۱۵۰ دلار شروع می‌شود. درحالی‌که مدل ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی آن ۱۶۳ دلار است. اولین فروش آن نیز از تاریخ ۱۲ آوریل آغاز می‌شود.

عرضه گوشی سامسونگ گلکسی f12 و f020s در جهان

طبق اقداماتی که سامسونگ تابه‌حال انجام داده است، این‌طور به نظر می‌آید که سری گوشی‌های F را پس از مدتی با نام M در نقاط دیگر جهان وارد بازار می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که پس از مدتی گوشی‌های سامسونگ گلکسی F12 و F020s با نام‌های گلکسی m12 و m020s وارد بازار جهانی شوند.

منبع : وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: سامسونگ , آیفون , گوشی های هوشمند , سایت رندباز , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

مشهورترین گوشی‌های موبایل تاریخ فعالیت ال جی

 

فرض کنید به بازار موبایل رفتید تا گوشی موبایل تازه‌ای را خریداری نمایید، بین همه‌ی برندهای متنوعی که در بازار موبایل برای خرید وجود دارد شاید ال جی آخرین گزینه‌ی شما برای خرید گوشی هوشمند باشد. قطعا به سراغ برندهای دیگری مانند سامسونگ، شیائومی و یا آیفون می‌روید.

ال جی اما در آغاز فعالیت خود برند نسبتا موفقی در حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند همراه بود که فعالیتش را با سامسونگ آغاز کرد و در ابتدا اصلا این دو برند رقیب سرسخت یکدیگر بودند. اما پس از گذشت مدتی این دو برند کره‌ای مسیرشان را تا حد زیادی از یکدیگر جدا کردند و سامسونگ بسیار موفق‌تر عمل کرد. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز، شرکت ال‌جی رسماً تولید گوشی موبایل را متوقف کرده و از بازار گوشی خارج شده است. در ادامه مشهورترین گوشی‌های تاریخ فعالیت این برند را به مناسبت کناره گیری‌اش از صنعت گوشی‌های هوشمند مرور می‌کنیم.

به دلیل همین شکست‌ها بود که شاید ال جی تصمیم خود را مبنی بر خداحافظی از دنیای گوشی‌های هوشمند نهایی نمود. به همین دلیل در این مقاله نگاهی داریم به مشهورترین گوشی‌های تاریخ برند ال جی.

 

تاریخچه برند ال‌جی

ال‌جی در آغاز فعالیت خود نوآوری‌های زیادی را به ارمغان آورده بود. اما پس از گذشت مدتی، طرفداران گوشی ال‌جی روزبه‌روز کمتر شده و ضررها و خسارات وارد شده به این شرکت پیوسته افزایش یافت . به‌ طوریکه طی ۶ سال مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار خسارت به این کمپانی وارد شده است.

ال‌جی که تا قبل از این در بین ۶ برند برتر جهان بود اما از این لیست خارج شده و جای خود را به برند شیائومی داده است. بررسی‌ها نشان داده که آمار فروش گوشی‌های ال‌ جی در سال‌های اخیر به‌ صورت نزولی بوده و در بازار نیز سهم چندانی از فروش نداشته است. از نظر برخی از افراد دلیل عدم موفقیت ال‌ جی در بازارهای جهانی، استفاده از همان استراتژی‌های قدیمی در مدل‌های جدید و فروش برخی از مدل‌ها تنها در بازارهای خاص است. استفاده از روش‌هایی مثل استخدام نیروی جدید و تغییر مدیر بخش گوشی شرکت نیز در این راه افاقه نکرد و سرانجام گوشی ال‌جی به سرنوشت تلخ خروج از بازار دچار شد.

مشهورترین گوشی‌های ال‌جی کدام‌اند؟

با وجود ضررها و شکست‌هایی که شرکت ال‌جی در عرضه موبایل داشته، باز هم دست از تلاش برنداشت و همواره ریسک‌هایی می‌پذیرفت، تا شاید توجه کاربران را دوباره به سمت خود جلب کند. در این میان گوشی‌های معمولی و هوشمند زیادی تولید شد که در بین آن‌ها دستگاه‌هایی نیز یافت می‌شدند که قابل توجه بودند.

شرکت ال‌جی اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ وارد بازار گوشی موبایل شد و چندین گوشی عرضه کرد تا بتواند خود را به‌عنوان یک سازنده موبایل معرفی کند. در همان زمان با گوشی اپل رقابت کرد اما از نظر کاربران این دو اصلاً با هم قابل‌مقایسه نبودند و گوشی اپل از هر نظر به ال‌ جی برتری داشت.

به مناسبت تعطیلی تولید موبایل ال‌ جی در پایان ماه جولای، نگاهی به تاریخچه مشهورترین گوشی‌های ال‌جی می‌اندازیم. این فهرست بر اساس تاریخ عرضه لیست شده است.

LG Prada

در می ۲۰۰۷ گوشی LG Prada عرضه شد. نمایشگر لمسی این گوشی خازنی بود و  اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه‌نمایش لمسی خازنی به شمار می‌آید. گوشی اپل چند ماه بعد از آن وارد بازار شد و بااین‌حال در جذب مشتری موفقیت بیشتری نسبت به ال‌جی کسب کرد.

از جمله تفاوت‌های اصلی این دو می‌توان به صفحه نمایشگر، طیف رنگی، و ویژگی‌های لمسی اشاره کرد. با این‌که ال‌جی برای جلو زدن از اپل ادعا کرد که اپل طراحی پرادا را کپی کرده، اما باز هم برتری اپل نسبت به آن مشهود بود. به طور مثال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی یعنی حافظه داخلی آن خیلی کمتر از اپل (۸ مگابایت در مقابل ۴ گیگابایت) بود و این موضوع باعث توجه بیشتر کاربران به اپل شد.

LG Viewty

در همان دوران ال‌جی پرادا، مدل بعدی گوشی ال‌جی روانه بازار شد. ال‌جی ویوتی با مشخصه بارز خود یعنی دوربین موبایل ۵ مگاپیکسلی در این حوزه از پرادا و آیفون جلو زد. درحالی‌که آیفون و پرادا دوربین ۲ مگاپیکسلی داشتند، ال‌جی ویوتی با قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار، لرزش‌گیر دیجیتالی و فلش زنونی توجه همه را به خود جلب کرد.

همچنین این تلفن همراه قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت حرکت آهسته (اسلوموشن) را  داشت و امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۲۸۰×۳۲۰ پیکسل به‌صورت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم را نیز داشت. طبق گفته ال‌جی این گوشی بعد از گذشت ۵ هفته به تعداد ۳۰۰ هزار نسخه به فروش رفت.

LG Renoir

یکی از فاکتورهای اصلی هر فرد برای خرید گوشی موبایل، کیفیت دوربین آن است. در آن دوران نیز برندهای مختلف برای تولید گوشی‌هایی با بهترین کیفیت دوربین در حال رقابت با یکدیگر بودند. در این میان مدل جدید ال‌جی در سال ۲۰۰۸ با نام ال‌جی رینویر با دوربین ۸ مگاپیکسلی وارد میدان شد.

این گوشی تمام لمسی با دوربین باکیفیت خود و داشتن ضخامت ۱۴ میلی‌متری به‌عنوان باریک‌ترین گوشی در بین گوشی‌های چند دوربینی لقب گرفت. همچنین از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به امکان فوکوس دستی، تشخیص پلک و جی‌پی‌اس داخلی برای برچسب مکانی روی عکس‌ها اشاره کرد.

LG GW620

ال‌ جی در سال ۲۰۰۹ اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را تولید کرد. سیستم‌عامل قبلی ال‌ جی سیمبین بود، اما با عرضه‌ی ال‌جی اینتاچ مکس، ال‌جی دیگر سراغ سیستم‌عامل سیمبین نرفت و در کنار برندهای دیگری همچون اچ‌تی‌سی وارد کار با اندروید شد. صفحه‌کلید فیزیکی این گوشی به‌صورت کشویی بود و از کنار گوشی خارج می‌شد.

LG Arena

تمرکز محصول بعدی ال‌جی بر روی صفحه‌نمایش بود. ال‌جی آرنا در اوایل سال ۲۰۰۹ تولید شد و با نمایشگر درخشان و رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل خود، کاربران را هیجان‌زده کرد. محافظت صفحه‌ نمایش آن توسط یک شیشه گوریلا گلس انجام می‌شد و با شاسی فلزی و قابلیت چند کاره (مولتی تسک) خود از آیفون جلو زد.

این گوشی دارای قابلیت‌های هیجان‌انگیز دیگری نیز بود. از جمله آن‌ها می‌توان به گوگل‌مپ، جی‌پی‌اس داخلی، مایکروسافت آفیس و قابلیت چند لمسی در مرورگر اشاره کرد.

LG Cookie

اواخر سال ۲۰۰۹ اکثر کمپانی‌ها تولید گوشی‌های لمسی را به طور گسترده آغاز کرده بودند. اما به دلیل افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، خریداران کمی داشتند. در این میان ال‌جی سعی کرد چیزی تولید کند که از نظر قیمت مقرون‌ به‌ صرفه بوده و همزمان قابلیت‌های هوشمند نیز داشته باشد.

این گوشی با نمایشگر لمسی ۳ اینچی و غیرهادی (ضربه‌ای) و قلم استایلوس خود و با قیمت ۲۰۰ یوروی فروش خوبی در بازار داشته باشد. هرچند این گوشی برای کاهش قیمت، بسیاری از فیچرهای خود مثل 3G، وای‌فای و جی‌پی‌اس را حذف کرد اما باز هم فروش نسبتاً خوبی داشت و در ۹ ماه توانست ۵ میلیون دستگاه را به فروش برساند.

LG Optimus 3D / Optimus 2X

استراتژی استفاده شده در سری گوشی کوکی توسط ال‌جی در دستگاه‌های دیگر ادامه پیدا کرد و به سری اپتیموس رسید. این مدل همانند سری کوکی دارای قیمتی مقرون‌ به‌صرفه و کاربری مناسبی بود. ال‌جی سری اول اپتیموس را برای کسانی ارائه کرد که تابه‌حال از گوشی هوشمند استفاده نکرده‌اند.

سری‌های بعد این مدل دارای پردازنده‌های دو هسته‌ای بود و با استفاده از تراشه‌های قدرتمند خود می‌توانست ویدئوهایی با کیفیت رزولوشن  p۱۰۸۰ را ضبط کند. اندروید این گوشی در زمان انتشار ۲.۲ بود اما با گذشت زمان به اندروید ۴ نیز رسید.

LG Optimus G / Nexus 4

گوشی ال‌جی اپتیموس G در بین مدل‌های دیگر آن سروصدای بیشتری ایجاد کرد. چراکه این گوشی را جزو اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ دراگون S4 Pro می‌دانند. اسنپ دراگون S4 پرو اولین پردازنده کوالکام با چهار هسته بود.

ال‌جی با استفاده از قابلیت QSlide ویژگی مولتی تسک را به‌راحتی از طریق پنجره در این گوشی ایجاد کرد. در بین گوشی‌هایی که همچنین قابلیت‌هایی داشتند، این مدل قیمت بسیار کمتری داشت به همین دلیل کاربران زیادی آن را خریداری کردند. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم آن باعث جذب کاربران بسیاری شده بود.

LG G2 / G Flex

پس از مدتی ال‌جی تصمیم گرفت تنها از نام G در تولید گوشی‌های خود استفاده کند که همین نام تا آخرین‌مدل‌های ال‌جی ادامه پیدا کرد. تفاوت در مدل LG G2 به‌خوبی حس می‌شود. چراکه این گوشی نمایشگری بدون حاشیه داشت و صفحه‌کلید آن نیز با بقیه گوشی‌ها متفاوت بود.

همچنین برای استفاده از دکمه‌های پاور و کنترل صدا باید پشت پنل گوشی را نگاه می‌کردید. دو ماه بعد از تولید LG G2 شرکت ال‌جی دست به اقدام نوآورانه دیگری زد. سری گوشی G Flex دارای صفحه نمایشی خمیده بود که نسبت به‌ظاهر گوشی‌های معمول حالت جدید و غیرمعمولی به خود گرفته بود.

همچنین پنل پشتی این مدل از گوشی، قابلیت ضد خش داشت و هیچ خطی روی آن باقی نمی‌ماند. البته این آخرین سری گوشی ال‌جی است که قابلیت خمیده داشت و بعد از آن دیگری موبایل با این شکل تولید نشد.

LG G3 /LG G4

سری موفق G2 باعث شد ال‌جی دست به تولید سری‌های LG G3 بزند. پیاده‌سازی همان فرمول‌های G2 در این مدل باعث بهبود امکانات آن نیز شد. سیستم فوکوس لیزری آن نیز از دیگر امکانات آن است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به شارژ بی‌سیم، امکان تعویض باتری توسط کاربر و حافظه ذخیره‌سازی گسترش‌پذیر اشاره کرد. فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این گوشی در کمتر از یک سال، باعث کسب موفقیت هرچه بیشتر ال‌جی شد.

سری LG G4 با پنل پشتی خمیده خود سعی در اتخاذ رویکرد جدید در بازار شود. همچنین برخی از مشکلات LG G3 در این سری رفع شد.

V10

در آن زمان که گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ توجه همه را به خود جلب کرده بودند، ال‌جی با ساخت گوشی‌هایی که پسوند V داشتند، با سامسونگ رقابت کرد. اولین سری آن LG V10 نام داشت که داشتن استاندارد نظامی MIL-STD-810G برای مقاومت در برابر عوامل محیطی از مهم‌ترین مشخصات آن بود.

دکمه پاور آن در پنل پشتی قرار داشت و اولین حسگر انگشتی در این مدل استفاده شد. نمایشگر ثانویه از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مشخصات این مدل بود. حافظه رم آن ۴ گیگابایت بود و همچنین اولین دوربین سلفی دوگانه را شامل می‌شد.

LG Nexus 5 / Nexus 5X

گوشی نکسوس 6P هواوی که به بازار آمد، ال‌جی هم‌زمان سری نکسوس 5 و Nexus 5X را روانه بازار کرد. این مدل با سیستم‌عامل اندروید ۶ به نسبت مدل‌های قبلی قیمت ارزانی نداشت اما باز هم توجه کاربران را به خود جلب کرد.

گوشی نکسوس ۵X توانست باارزش ۴۸۰ دلار، فروش نسبتاً موفقی داشته باشد. این مدل در پنل پشتی خود حسگر اثر انگشت و دوربین ۱۲٫۳ مگاپیکسلی داشت.

LG G5 / V20

اولین سری از تلفن همراه ماژولار با این مدل از ال‌جی روانه بازار شد. هرچند خیلی از این مدل استقبال نشد، اما دارای قابلیت‌هایی مثل نمایشگر همیشه روشن با کیفیت و باتری قابل تعویض بود. نکته قابل‌توجه مدل   V20 این بود که، اولین سری‌ از گوشی‌ها بود  که از اندروید ۷ استفاده می‌کرد.

LG G6 / V30

تجهیزات استاندارد مقاومت نظامی و استاندارد IP68 از ویژگی‌های گوشی‌های سری V بود. همچنین این سری از تجهیزات ضد آب نیز استفاده کرد. صفحه‌نمایش گوشی ال جی جی 6 با کمک استاندارد دالبی ویژن و HDR10 بهبود زیادی پیدا کرد.

تراشه در بازار در آن زمان با کمبود شدیدی مواجه شد، به همین دلیل گوشی G6 از پردازنده قدیمی اسنپ دراگون 821 استفاده کرد. همچنین امکان تعویض باتری در این مدل وجود نداشت. گوشی LG V30 نیز دارای نمایشگر P-OLED بود و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و دوربین مجهز به دیافراگم f/1.6 از قابلیت‌های ویژه آن بود.

منبع : وبلاگ رندباز

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل , گوشی ال جی ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سریال تهران (حاوی اسپویلر)

 

دیگه همه‌ی ما برای یه بارم که شده جوگیر شدیم و دلمون خواسته که مامور مخفی بازی در بیاریم و خیلی یواشکی و بدون اینکه کسی بفهمه یه چیزی رو از یه جایی برداریم و گم و گورش کنیم! بگید که شماهم ازین کارا کردید و من تنها نیستم. حالا اگه شما هم اهل این کارا هستید من میخوام پیشنهاد یه تجربه عملی رو بهتون بدم که اسمش اتاق فرار Los Santos هست که یه تجربه واقعی از جاسوس بازیه و کلی هیجان و تجربه می‌کنید.

لازم نیست حتما طرفدار فیلم و سریال یا پیگیر سیاست‌های داخلی و خارجی باشین تا اسم سریال «تهران» به گوشتون خورده باشه. این مینی سریالِ هشت قسمتی تیرماه امسال پخش شد، ولی نکته جنجالی اینه که سریال تهران ساخته کشور اسرائیله!! بله! و قطعا همونطور که میتونین حدس بزنین درون مایه سیاسی داره، ولی چیزی که نظر خیلی از مردم دنیا رو به خودش جلب کرده اینه که داستان و فضای این سریال مخالف ایران نیست! خب اگه گیج شدین که چطور ممکنه یه سریال اسرائیلی مخالف ایران نباشه بذارین تو این مقاله براتون یه ذره شفاف‌سازی کنم و سریال رو بررسی کنیم!

مهم‌ترین جنبه سریال؛ جلوه‌های بصریش هستن! اگر خود سریال رو تماشا کرده یا ازش عکس و کلیپ دیده باشین حتما با خودتون گفتین «خدای من!! این سریال توی ایران فیلمبرداری شده؟؟ چطوری؟!». متاسفانه باید حباب آرزوهاتون رو بترکونم و بگم که این سریال توی کشور یونان و در شهر آتن فیلم‌برداری شده و کارگردانش، آقای دانیل سیرکین، با تلاش هوشمندانه و بسیار ظریفی دقیقا شهر تهران رو بازسازی کرده. جزئیات کوچیکی در تمام سکانس‌ها به چشم میخورن که حداقل برای ما ایرانیا یادآور شهر تهران هستن؛ از صندوق‌های صدقات گرفته تا فرودگاه امام خمینی و فضای داخل اداره‌ها و غیره. حتی لباس بازیگرها هم حال و هوای تهران رو داره! شاید تنها انتقاد از سریال از جهت بازسازی ایران و تهران، لهجه بازیگرها باشه؛ دلیلش هم اینه که بازیگران ایرانی چنین نقش‌هایی رو نپذیرفتند و با تمام آموزش‌هایی که به بازیگرهای سریال داده شده باز هم لهجه‌ها اونطور که باید و شاید تمیز درنیومدن.

خب برگردیم به فیلم‌نامه سریال! داستان از این قراره که تامار رابینان یه مامور مخفی موساد هست که تحت نام ریچل و عنوان یه معلم زبان انگلیسی به ایران سفر کرده تا طی ماموریت جدیدش پدافند هوایی ایران رو از کار بندازه و اسرائیل بتونه نیروگاه اتمی و راکتورهای ایران رو بمب‌باران کنه تا ایران نتونه بمب اتم بسازه. تامار (یا همون ریچل) اصالتا اهل ایرانه و خانواده‌ش وقتی خیلی کوچیک بوده از اصفهان به اسرائیل مهاجرت کردن، و این ماموریت برای اون مصادف میشه با جست‌وجو کردن درباره رگ و ریشه‌اش. ظاهرا همه‌چیز داره طبق طبق نقشه پیش میره تا اینکه همونطوری که خودتون میتونین حدس بزنین یه گره توی کار میفته و ریچل عاشق میشه!! بعد از به هم خوردن این ماموریت ریچل درگیر تعقیب و گریز با نیروهای امنیتی ایران میشه.

طبق چیزهایی که تا اینجا گفتیم داستان نه مخالف و نه موافق ایران به نظر میرسه، پس قضیه چیه؟ خب نکات ریز و درشتی توی سریال نظر بیننده رو به خودشون جلب میکنن؛ مثلا یکی از ماموران سپاه ایران بسیار زیرکانه دست اسرائیل رو میخونه، یا فرماندهان ایرانی برخلاف چیزی که از یک سریال ساخته غرب انتظار داریم بسیار باهوش و با آرامش و مدرن هستن و خیلی خوب اوضاع رو مدیریت میکنن. همه این‌ها به علاوه شکست خوردن ماموریت اسرائیل حسی از برتری ایران به مخاطب القا میکنن.

سوالی که پیش میاد اینه که چرا اسرائیل باید چنین سریالی بسازه؟ حرف و حدیث درمورد سریال تهران خیلی زیاد هست؛ ولی اگه بخوایم از تهیه‌کننده سریال نقل کنیم، موشه زوندر گفته هدفش از ساخت این سریال این بوده که تخاصم بین دو کشور رو کم کنه روی روابطشون تاثیر مثبت بذاره. آقای زوندر اعلام کرده هدف اصلیش از ساخت سریال تهران «مقابله با تصویر منفی ایران» بوده. حالا قضاوت اینکه چقدر روده راست توی شکم ایشون هست رو به خودتون میسپارم! خبر احتمالا خوب اینه که بعد از اینکه Apple TV+ (اپل تی وی پلاس) سریال تهران رو خرید این سریال با استقبال جهانی خوبی روبه‌رو شد و حدس زده میشه امسال فصل دومش فیلم‌برداری بشه.

جزئیات زیادی از سریال ناگفته موندن، ولی امیدوارم اونقدر جذب شده باشین که بخواین سریال رو نگاه کنین! اگه از دیدنش لذت بردین ما رو بی‌خبر نذارین! تا حس و حالش از سرتون نپریده یه سری به اتاق فرار لوس سانتوس بزنید و یه معمای جاسوسی رو تجربه کنید! امیدوارم خیلی خیلی بهتون خوش بگذره! از تجربه‌هاتون برامون بگین!

 

منبع: وبلاگ اسکیپ کیوب






:: برچسب‌ها: اتاق فرار , اتاق فرار ترسناک , اتاق فرار تهران , اسکیپ روم , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

انتخاب سبک عکاسی قطعا یکی از دغدغه‌های تمامی عکاسانی هست که میخواهند به طور حرفه‌ای وارد این دنیا شوند و البته در همین ابتدا باید بگویم که چیزی تحت عنوان بهترین سبک عکاسی وجود ندارد و هر عکاسی باید به توجه به توانایی‌ها و علایقش بهترین سبک برا صرفا برای خودش انتخاب کند.و عکاس در این مسیر علاوه بر بررسی ویژگی‌های خود باید سبک‌های مختلف را بررسی و با سختی و چهارچوب‌های آن‌ها آشنا شود

در این مقاله به معرفی ۹ ژانر مختلف عکاسی می‌پردازیم تا شما را بیشتر با انواع آن‌ها آشنا کنیم، به این امید که در انتخاب بهترین و جذاب‌ترین ژانر عکاسی کمک‌تان کرده باشیم.

 

عکاسی از مناظر

یکی از محبوب ترین سبک های عکاسی، عکاسی منظره می‌باشد که در آن همه چیز در مورد به تصویر کشیدن زیبایی طبیعت است.

اگرچه بسیاری از عکس‌های منظره از زاویه دید گسترده گرفته شده‌اند، اما فرصت های زیادی برای عکاسی عمودی از چشم انداز و حتی عکس هایی از پنجره‌های بسیار کوچکی از یک چشم انداز بزرگتر وجود دارد که جزئیات محیط طبیعی را برجسته می کنند.

همچنین ممکن است عکاسی از چشم انداز در دسترس‌ترین نوع عکاسی نیز باشد. تمام کاری که شما باید برای پیدا کردن یک سوژه انجام دهید این است که بیرون بروید!

 

عکاسی از حیات وحش

اگر عکاسی از حیات وحش را برای حرفه‌ای شدن انتخاب کرده‌اید، بی شک به سراغ یکی از سخت‌ترین‌ها رفته اید.

عکاسی از حیات وحش  فراتر از هر ژانر دیگری، نیازمند صبر است و شاید این ویژگی را هر کسی نداشته باشد. اما پاداش این صبر می‌تواند شگفت انگیز باشد.

شکار لحظه‌هایی جادویی و نفس‌گیر از زندگی حیوانات قطعا ارزش این صبر طولانی را خواهد داشت.

برای شروع هم لازم نیست به یک سفر دور و دراز یا قله‌ی کوه و جنگل‌های آمازون بروید، حیوانات خانگی و پرنده‌هایی که در پارک محل زندگی‌تان می‌بینید هم می‌توانند سوژه‌های خوبی برای عکاسی باشند.

 

عکاسی معماری

عکاسی از معماری را می‌توان  عکاسی از منظره‌های شهری تعریف کرد. از این نظر که شما به جای عکاسی از عناصر طبیعی، زیبایی سازه‌های انسانی را به تصویر می کشید و بررسی می کنید که آنها چگونه مناظر  شهری را تغییر داده‌اند.

یک طاق زیبا یا یک مجسمه در بالای ساختمان و ... همه‌ی اینها فرصت ‌های زیادی هستند برای برجسته سازی شگفتی‌های معماری بشر.

 

عکاسی پرتره

حتی اگر عکس‌های سلفی  را در نظر نگیریم، پرتره به احتمال زیاد محبوب ترین سبک عکاسی در جهان است.

اما عکاسی پرتره فراتر از آن است که تنها دوربین خود را به سمت فردی برده و عکس بگیرید.

پرتره روایت‌ گر چهره‌هاست. خصوصیات منحصربفردشان را برجسته می‌کند.

اما انواع بسیار بیشتری از عکاسی پرتره جز پرتره های انفرادی وجود دارند؛ همانند پرتره خانوادگی، عکاسی مد، عکس فارغ التحصیلی و حتی عکاسی ورزشی.

صرف نظر از نوع، برای بهترین پرتره ها، علاوه بر یادگیری انواع نور در عکاسی پرتره، باید بر تنظیمات دوربین عکاسی پرتره نیز مسلط شوید.

 

عکاسی جشن ازدواج 

ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقات در زندگی هر فردی است، بنابراین عکس‌های مراسم عروسی نیز بسیار مهم است. عکاسی از مراسم عروسی را می‌توان پراسترس‌ترین ژانر عکاسی دانست.

اما عکاس مراسم عروسی بودن تنها نیازمند داشتن مهارت مناسب پشت دوربین نیست. درعوض، عکاسان عروسی باید دارای مهارت قصه‌گویی، حل مشکلات و روابط اجتماعی فوق‌العاده‌ای باشند.

 

عکاسی از رویداد

از کنسرت گرفته تا مهمانی های تولد، رویدادهای شرکتی تا نمایشگاه‌های شهری، عکاسی از رویداد طیف وسیعی از سوژه ها را در بر می گیرد.

این طیف ممکن است شامل پرتره های افراد حاضر در مراسم، غذایی که می خورند، فضای رویدادی که در آن جمع شده‌اند و غیره باشد.

به عبارت دیگر، عکاسی از رویداد ژانری با سرعت و چالش برانگیز است. اگر  تصمیم دارید که یک عکاس رویداد موفق شوید، بهتر است خودرا برای هر اتفاقی آماده کنید.

در نهایت، عکاسی از رویداد در واقع کمکی به افراد حاضر در مراسم است تا برای سالها از طریق عکس‌های شما خاطرات آن رویداد را دوباره تجربه کنند.

 

عکاسی مد

گرچه عکاسی مد در درجه اول برای مارک‌های تجاری و تبلیغات به وجود آمد، اما به ظهور شبکه‌های اجتماعی و گسترش عکسبرداری، عکاسی از مدهای  خیابانی و ترندهای روز بیشتر و بیشتر شد.

چه عکسبرداری برای یک مجله باشد یا پستی در اینستاگرام، هدف از عکاسی مد برجسته سازی لباس، آرایش و سایر لوازم جانبی مد به گونه مطلوبی برای مصرف کنندگان است.

به دلیل نیاز به نمایش تمامی این آیتم‌ها، بسیاری از عکسهای مد تمام قد هستند. علاوه بر این، عکاسان مد باید در زمینه نورپردازی در عکاسی خبره بوده از مهارت های پرتره‌پردازی خوبی برخوردار باشند.

 

عکاسی مستند

در کنار خبرنگاران عکاس، عکاسان مستند تلاش می کنند تا رویدادهای مهم خبری را به گونه ای به تصویر بکشند که به مردم کمک کند آن واقعه رخ داده را بهتر درک کرده و با آن ارتباط برقرار کنند.

عکاسی مستند بر انتقال احساسات جاری در عکس و درک آن توسط مخاطب متمرکز است.

گرچه عکاسی جنگ شناخته شده‌ترین ژانر عکاسی مستند است، اما بسیاری دیگر از رویدادها از جمله فعالیت های ریاست جمهوری، گردهمایی های ایالتی و جشن های ملی دیگر نیز می‌توانند زیر نظر یک عکاس مستند باشد. علاوه بر این، بسیاری از عکاسان مستند به سادگی به دنبال ثبت زندگی روزمره، تاریخ، فرهنگ و موارد دیگر هستند.

 

عکاسی اشیا

این سبک از عکاسی درباره تصویربرداری از اشیا است.

در بسیاری از موارد ممکن است که فقط یک یا چند شی (به عنوان مثال یک کاسه میوه) به عنوان سوژه عکس طبیعت بی جان عمل کند.

نکته اصلی برای داشتن یک تصویر موفق از زندگی طبیعی، داشتن نور عالی است که باعث تابش نور یکنواخت سوژه و در عین حال به حداقل رساندن سایه‌ها می شود.

اگرچه ممکن است این سبک محبوب‌ترین نوع عکاسی نباشد‌، اما با تمرکز بر روی نور می توانید صحنه جالبی را حتی از پیش پا افتاده ترین موضوعات خلق کنید .

 

از اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شده برای تفکر در مورد نوع عکاسی متناسب با علاقه و مهارت خود فکر استفاده کنید و از آزمایش و ترکیب سبک‌های مختلف نترسید!

منبع : وبلاگ ماژورین

 

 





:: برچسب‌ها: عکاسی , آموزش آنلاین عکاسی , آموزش آنلاین عکاسی , عکاسی با دوربین , عکاسی با موبایل , سبک‌های عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

 

گوشی‌های هوشمند تاشو مدتی است که در دنیای تکنولوٰی بسیار ترند شده و توانسته طرفداران بسیاری را با خود نیز همراه سازد. کمپانی‌های مختلفی هم که در زمینه تولید گوشی موبایل معروف هستند نیز سعی داشتند تا بهترین نوع طراحی و بهترین و پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها را ارائه دهند که در این راه نیز فراز نشیب‌های بسیاری را تجربه کردند. شیائومی نیز سعی داشته تا در این مسیر از رقبای خود مثل سامسونگ و هوآوی جا نماند و اخیرا از گوشی تاشوی جدید خود با نام می‌میکس فولد  رونمایی کرده است. 

در طی مراسمی که با عنوان Mega Launch توسط مدیرعامل برند شیائومی در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۲۱ برگزار شد، انواع جدید محصولات شیائومی معرفی شدند. تمرکز این مراسم بر روی معرفی گوشی‌های سری جدید می ۱۱ و روتر بود.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ شیائومی اولین سعی خود را برای تولید گوشی‌های تا شدنی به ثمر رسانده و از آن رونمایی کرده است. این نوع از گوشی که «می میکس فولد» نام‌گرفته با دوربین قوی و صفحه‌نمایش باکیفیت خود در بین مدل‌های جدید برندهای سامسونگ و هواوی خودنمایی می‌کند.

فردای آن مراسم یعنی در تاریخ ۳۰ مارچ، دومین بخش از مراسم روز قبل اجرا شد. در طی آن مراسم مدیرعامل شیائومی پس از اشاره به فعالیت ۱۰ ساله این شرکت، به برنامه ۱۰ سال آینده آن نیز اشاره کرد. اصلاح لوگوی این برند، یکی از برنامه‌هایی بود که در لیست در دست اقدام این شرکت از آن یاد شد. در نگاه اول شاید کاربران خیلی متوجه تفاوت لوگوی جدید با قبل آن نشوند، اما به گفته طراح لوگو، شکل آن حالت زنده‌تری به خود گرفته است.

در ادامه این مراسم، ورود شیائومی به بازار گوشی‌های تاشو رسماً اعلام و اولین مدل از این گوشی که همان می میکس فولد است، معرفی شد. این گوشی مثل سایر گوشی‌های تا شدنی برندهای سامسونگ و هواوی روبه‌داخل تا شده و دارای صفحه‌نمایش با کیفیت بالا در بخش بیرونی و درونی گوشی است.

صفحه‌نمایش می میکس فولد

نوع OLED صفحه‌نمایش داخلی این گوشی بیشتر از همه قابلیت‌های آن جلب‌توجه می‌کند. ابعاد این صفحه‌نمایش ۸٫۰۱ اینچ است و با وضوح +1440p تصاویر را در معرض نمایش می‌گذارد. طبق گفته شیائومی، این گوشی از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در بین گوشی‌های تا شدنی برخوردار است. برحسب اظهارات، صفحه‌نمایش این گوشی با اندازه صفحه‌نمایش تبلت‌ها مطابقت می‌کند. البته باید ببینیم هواوی در این باره چه نظری دارد!

شیائومی صفحه‌نمایش این گوشی را طوری طراحی کرده که کاربران می‌توانند آن را به حالت دسکتاپ درآورده و با کمک پنجره‌های کناری، اندازه صفحه را به‌صورت دلخواه تغییر دهند. همچنین برای دسترسی سریع به حالت دسکتاپ می‌توانند از قابلیت سوایپ سه انگشتی استفاده کنند.

این گوشی برای کسانی مناسب است که فیلم باز یا گیم باز هستند و کیفیت صفحه‌نمایش و وضوح رنگ‌ها برایشان اهمیت دارد. چراکه شیائومی در ساخت صفحه‌نمایش آن نهایت وسواس را به خرج داده و پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10 باعث نمایش رنگ‌ها با دقت زیاد شده است.

روشنایی عادی صفحه‌نمایش می میکس فولد ۶۰۰ نیت و حداکثر روشنایی آن ۹۰۰ نیت است. ابعاد صفحه‌نمایش قسمت خارجی دستگاه نیز به ۶٫۵۲ اینچ رسیده و جزو نمایشگرهای AMOLED به شمار می‌رود. وضوح صفحه‌نمایش خارجی به ۲۵۲۰ در ۸۴۰ پیکسل است و نسبت تصویر تقریباً عریض ۲۷:۹ را شامل می‌شود.

پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن در صفحه‌نمایش خارجی نیز وجود دارد و با افزایش نرخ نوسازی نسبت به صفحه‌نمایش داخلی نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز دست پیدا کرده است. روشنایی عادی آن نیز به ۶۵۰ نیت می‌رسد.

مقاومتی که می میکس فولد در تا شدن دارد، به حدی است که اگر آن را یک میلیون بار تا کنید باز هم اشکالی برای آن پیش نمی‌آید. طبق گفته کارشناسان شیائومی، لولای استفاده شده در قسمت تاشوی گوشی، به نسبت لولاهای به کار رفته در گوشی‌های تاشدنی برندهای دیگر بسیار سبک‌تر است.

دوربین می میکس فولد چگونه است؟

شاید پیش خودتان بگویید با تمرکز زیاد شیائومی بر روی قابلیت تاشو و صفحه‌نمایش، حتماً دوربین آن کیفیت چندانی ندارد. اما باید بگوییم که شیائومی به این موضوع هم فکر کرده و مبلغ ۱۴۰ میلیون یوآن که معادل ۲/۲۱ میلیون دلار می‌شود، بر روی دوربین می میکس فولد سرمایه‌گذاری کرده است. موضوع فقط به اینجا ختم نمی‌شود. مدت زمانی که برای تولید آن صرف شده، ۲ سال بوده است!

مهندسین شرکت شیائومی در تولید اختصاصی تراشه‌ای برای این دستگاه این زمان را صرف کرده‌اند. از قابلیت‌هایی که در تراشه دوربین آن ایجاد شده‌اند می‌توان به فوکوس خودکار، نوردهی خودکار و تعادل سفیدی خودکار به‌صورت کم‌مصرف اشاره کرد.

اگر بگوییم عملکرد دوربین می میکس فولد مانند چشم انسان است اغراق نکرده‌ایم. چرا که دوربین تله فوتوی این دستگاه دارای لنز مایعی است که از موتور کوچکی بهره‌گیری می‌کند. شیائومی اولین برندی است که در گوشی موبایل خود از این تکنولوژی استفاده کرده است.

فیلمی که با مایعی شفاف در سیستم این دستگاه جای‌گذاری شده، با استفاده از موتور کوچک خود تغییر شکل داده و از این نظر عملکرد آن را می‌توان به چشم انسان تشبیه کرد. طبق گفته شیائومی، این مایع به کار رفته در لنز دوربین می میکس فولد، در دمای بین ۴۰- تا ۶۰+ درجه سانتی‌گراد می‌تواند بدون هیچ مشکلی کار کند.

برای ثبت عکس از سوژه‌های میکرو به‌ وسیله لنز می‌میکس فولد می‌توان از سوژه با فاصله ۳ سانتی‌متری عکس گرفت. در پشت لنز مایع شیائومی نیز یک حسگر هشت مگاپیکسلی تعبیه شده است. دوربین اصلی می میکس فولد در پشت یک لنز ۷ قسمتی واقع شده و با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و حسگر ۱۳ مگاپیکسلی خود فاقد لرزش اپتیکال است.

نوع باتری می میکس فولد

باتری ۵۰۲۰ میلی آمپرساعتی می میکس فولد به دو سلول ۲۴۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تقسیم شده و با پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات، باتری را در عرض ۳۷ دقیقه از ۰ درصد با ۱۰۰ درصد می‌رساند.

حافظه رم این دستگاه ۲۳۰۰ مگاهرتز و حافظه ذخیره‌سازی آن UFS 3.1 است. کانفیگ پایه گوشی تا شدنی شیائومی ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد. همچنین کانفیگ دوم با ۱۲ گیگ حافظه رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ارائه می‌شود.

می میکس فولد همچنین دارای یک سیستم خنک‌کننده پروانه‌ای است و محفظه بخار و ژل حرارتی و چندلایه صفحه گرافیتی نیز دارد. همچنین تمرکز سیستم خنک‌کننده تنها بر روی تراشه نیست، بلکه می‌تواند گرمای ناشی از فعالیت آنتن‌های 5G را نیز پراکنده کند.

می میکس فولد دارای ۴ اسپیکر است که هارمن کاردن آن را تقویت کرده است. تا پیش‌ازاین فقط تبلت‌ها قابلیت ۴ اسپیکر را داشته‌اند. صدای حاصل از این ۴ اسپیکر ۴۰ درصد بسیار قوی‌تر از اسپیکرهای می ۱۰ پرو است.

جنس بدنه می میکس فولد دارای بافت سرامیکی و گوریلا گلس است. همچنین یک نوع مدل ویژه از می میکس فولد طراحی شده که پنل پشتی آن مشکی سرامیکی با حکاکی لیزری است. فریم میانی و دکمه‌های کنترل شدت صدا در این مدل به رنگ طلایی هستند.

تاریخ عرضه این دو مدل می میکس فولد شیائومی ۱۶ آوریل ۲۰۲۱ است. قیمت آن نیز ۱۰ هزار یوآن یا معادل ۱۵۲۰ دلار تعیین شده است. کانفیگ دوم آن نیز با قیمت ۱۱ هزار یوان و ۱۶۷۳ دلار به فروش می‌رسد. همچنین قیمت قوی‌ترین مدل آن با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۱۳ هزار یوآن و معادل ۱۹۷۸ دلار است.

منبع: وبلاگ رندباز 





:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند شیائومی , گوشی شیائومی , گوشی تاشوی شیائومی , شیائومی می میکس فولد , می میکس فولد , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

روش‌های استعلام اعتبار بسته‌های مکالمه‌ای و اینترنتی ایرانسل

 

اطلاع یافتن از باقی‌مانده‌ی بسته‌های اینترنتی و یا حتی حساب‌های مکالمه‌ای برای همه‌ی ما مهم و حائز اهمیت است، به همین دلیل روش‌های مختلفی برای اطلاع یافتن از آن‌ها وجود دارد.و این روش‌ها شامل پیامک، کدهای دستوری، اپلیکیشن‌های مختلف اپراتورها، کیف پول‌های اینترنتی و...هستند،و ما بسته به اینکه مشترک کدام اپراتور هستیم می‌توانیم با این شیوه‌ها به راحتی استعلام بگیریم.

اپراتور ایرانسل در خبری علاوه بر شرح تمامی روش‌های ممکن برای استعلام از این اپراتور آپشن جدیدی را نیز اضافه کرد، که در این مقاله به تفصیل به آن‌ها پرداخته شده است

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز، تا به امروز اطلاعاتی مثل تمام شدن اعتبار حجمی یا زمانی بسته‌های اینترنت همراه از طریق ارسال پیامک به مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل ارسال می‌شد. بر همین اساس، کاربران خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و چهار اطلاعاتی همچون رو به پایان بودن حجم بسته‌های اینترنتی همراه ایرانسل را از طریق پیامک در طی ۲ مرحله دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، زمانی که مشترکین از بسته فعالی استفاده نمی‌کنند، زمان شروع محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه سیم‌کارت‌های دائمی، بر اساس تعرفه مصرف آزاد از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شوند. همچنین مشترکین سیم کارت ایرانسل، می‌توانند با نصب اپلیکیشن «ایرانسل من» از موضوعاتی مثل میزان باقی‌مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته اینترنت همراه ایرانسل اطلاع پیدا کنند.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار کاربردی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، iOS و جاوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·     کنترل مصرف و شارژ حساب

·      تغییر طرح تعرفه

·     دریافت و پرداخت صورت‌حساب

·     فعال‌سازی بسته‌های افزایشی

·     ثبت و بازبینی رخدادها

 

استفاده از کدهای دستوری ایرانسل

 

شماره‌گیری کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* در هر لحظه و ساعت از شبانه‌روز روش آسان دیگری برای اطلاع از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل برای مشترکان سیم‌ کارت‌ دائمی و اعتباری ایرانسل است.

همچنین مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل با شماره‌گیری کد #۱۰*۱۴۱* می‌توانند باقی‌مانده اعتبار حجمی کلیه بسته‌های افزایشی و ترکیبی اینترنت را مشاهده کنند.

همچنین از طریق سایت ایرانسل نیز  می‌توانید اطلاعات دیگری نظیر تعرفه‌ها و نوع بسته‌های افزایشی اینترنت همراه ایرانسل را دریافت کرده و قابلیت 3G و 4G گوشی موبایل خود و مناطق تحت پوشش و مودم‌های ایرانسل را نیز بررسی کنید.

در حال حاضر اپراتور ایرانسل شبکه 3G را در بیشتر از ۲۷۰ شهر و شبکه 4G/LTE را در بیشتر از ۶۰ شهر ایران راه‌اندازی کرده است.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 

 



:: برچسب‌ها: اینترنت ایرانسل , ایرانسل , استعلام اینترنت , استعلام بسته های مکالمه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

روش‌هایی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی هنگام بازی

 

از آنجایی که گرم شدن گوشی هنگام بازی کردن با آن یکی از اصلی ترین مشکلات گیمرها است، کمپانی‌های گوشی موبایل به دنبال راه حلی برای این مشکل افتاده‌اند و در حال ساخت یک گوشی مخصوص بازی هستند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، تعداد گوشی‌های هوشمند مخصوص گیمرها در سراسر جهان رو به افزایش است و این موضوع تا جایی پیش رفته که طی سال‌های اخیر، تولید موبایل‌های هوشمند مخصوص بازی در دستور کار تولیدکنندگان قرار گرفته است.. بسیاری از افراد ساعات زیادی را در روز صرف بازی با گوشی‌های هوشمند می‌کنند. 

با وجود این، داغ شدن گوشی موضوعی است که به مشکلی اساسی در بین گیمرها تبدیل شده است. موبایل‌های گیمینگ که مخصوص اجرای بازی‌ها طراحی شده‌اند، سازوکارهای خاصی برای خنک‌ کردن و ایجاد جریان هوا در داخل دستگاه دارند.

 مثلاً گوشی‌های سری ASUS ROG Phone قابلیتی دارند که از طریق لایه‌های مسی در داخل دستگاه و ایجاد شبکه‌های گردش هوا به یک فن خارجی متصل شده و باعث کاهش دمای داخلی می‌شود. با وجود این ویژگی‌هایی که گوشی‌های گیمینگ دارند، بسیاری از افراد به دلیل قیمت بالای آن‌ها امکان خریدشان را ندارند و از گوشی‌های معمولی برای بازی استفاده می‌کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی روش‌های خنک‌کردن گوشی‌های هوشمند در حین اجرای بازی می‌پردازیم.

 

بازی در حین شارژ درست است یا غلط؟

 

 

یکی از چیزهایی که باعث کاهش سریع باتری گوشی موبایل هوشمند می‌شود، اجرای برنامه‌های بازی است. در این میان، اکثر گیمرها که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند، نمی‌توانند در برخی مواقع حساس از بازی خارج شده و گوشی خود را به شارژ بزنند. به همین دلیل مجبورند هم‌زمان گوشی را به شارژ وصل کرده و بازی کنند.

اما باید گفت که این کار اشتباه بزرگی است. تا زمانی که گوشی موبایل به شارژر وصل است، بخش‌هایی از آن مثل مدار تغذیه و آی‌سی شارژر کاملاً درگیر شده و در این حالت دمای بخش تغذیه و آی‌سی شارژر افزایش پیدا می‌کند.

همزمان با این موضوع، دمای کلی باتری نیز بالا رفته و به‌ صورت همزمان در حال دریافت و خروج جریان است. این مسئله در نهایت موجب استهلاک شدید باتری و مدار تغذیه می‌شود. در این مواقع کاهش عمر باتری و گوشی با بالا رفتن گرما در گوشی همراه است.

بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌توانید، در زمان اجرای برنامه بازی در گوشی هوشمند، آن را به شارژر وصل نکنید. برای صرفه‌جویی در باتری موبایل هوشمند می‌توانید زمان‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید، گوشی خود را بر روی حالت هواپیما بگذارید. این موضوع باعث کاهش دمای گوشی نیز می‌شود.

 

یک ترفند جالب برای گوشی‌های قدیمی‌تر

 

در مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمند ، امکان باز کردن در گوشی و دسترسی به باتری آن وجود داشت. اما در اکثر گوشی‌های هوشمند جدید، این امکان وجود ندارد و باتری آن به‌ صورت داخلی پلمپ شده است. اگر گوشی هوشمند شما از نوع قدیمی‌تر باشد، می‌توانید با اجرای یک ترفند ساده، از داغ شدن آن جلوگیری کنید.

برای این کار باید درب گوشی خود را باز کرده و یک‌لایه باریک و نازک از ورق آلومینیوم یا مس را روی گوشی قرار دهید. پس از آن دوباره در گوشی خود را ببندید. در این حالت از تمرکز حرارت در یک بخش جلوگیری شده و خروج گرما نیز همراه با بهبود خواهد بود.

بسیاری از سازندگان گوشی هوشمند مخصوص بازی، از این راه برای جلوگیری از داغ شدن گوشی استفاده می‌کنند.

بستن تمام برنامه‌های باز و بدون استفاده

 

قابلیتی که در سیستم‌عامل ویندوز وجود دارد، این است که در هنگام بازی می‌شود سخت‌افزارهای دیگر را در زمان اجرای بازی ضعیف کرد و کل تمرکز قدرت پردازشی سیستم را روی بازی معطوف کرد. این امکان در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. اما یک راه‌ حل مشابه دارد که تا حد زیادی باعث کاهش توان حرارتی می‌شود.

در اکثر گوشی‌های هوشمند از جمله محصولات شرکت سامسونگ، برنامه‌هایی وجود دارد که برای بهبود وضعیت سخت‌افزاری استفاده می‌شوند. کاربران از طریق این نرم‌افزارها می‌توانند حافظه کش را حذف کرده و برنامه‌های اضافی رم را ببندند.

مثلاً برنامه Device Care یا Cooler Master از اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توان بدین منظور از آن‌ها استفاده کرد. این اپ‌ها برنامه‌هایی که بار سنگینی را بر دوش بخش سخت‌افزاری گوشی می‌اندازند شناسایی کرده و آن‌ها را می‌بندند.

با وجود تفاوت در نام و ظاهر این برنامه‌ها، همه آن‌ها عملکرد یکسانی داشته و با هدف مشابهی عمل می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از اجرای برنامه‌های بازی، کلیه برنامه‌های اضافی را ببندید و از اپلیکیشن‌های مشابه برای آزادسازی بخش سخت‌افزاری استفاده کنید. این موضوع به کاهش دمای گوشی کمک فراوانی می‌کند.

کاهش نور و کاهش اپلیکیشن‌ها

 

با کاهش نور صفحه‌نمایش گوشی، می‌توان به کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش حرارت ایجاد شده در زمان بازی کمک کرد. پس تا جایی که می‌توانید نور ال‌سی‌دی گوشی را به صورتی تنظیم کنید که موجب کاهش حرارتگوشی شود.

مسئله مهم دیگر این است که اپ‌های اضافی گوشی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را پاک کنید. این برنامه‌ها بعد از نصب، منابع زیادی از گوشی را به اشغال خود درمی‌آورند. اتصال دائمی این اپلیکیشن‌ها به شبکه اینترنت و استفاده از منابع سخت‌افزاری تا حد زیادی باعث مصرف باتری گوشی می‌شود.

استفاده از فن‌های خنک‌کننده

 

در این روزها به دلیل افزایش تعداد قابل‌توجه گیمرها، شرکت‌های سازنده شروع به تولید تجهیزات جانبی گوشی‌های مخصوص موبایل کرده‌اند. یکی از این تجهیزات فن‌هایی هستند که به‌منظور تهویه بهتر و خروج گرما از گوشی در هنگام بازی طراحی شده‌اند.

شما می‌توانید پایه‌های خنک‌کننده را در هر فروشگاه لوازم جانبی موبایل تهیه کنید. این محصولات با یک یا دو فن، پشت‌گوشی نصب شده و گرمای ساطع شده از گوشی را از طریق گردش هوا در پشت‌گوشی از موبایل دور می‌کند.

استفاده از این پایه‌ها خنک‌کننده تا حد زیادی به تنظیم دمای گوشی کمک می‌کند. در آخر به گیمرها و کاربران گوشی هوشمند توصیه می‌شود که در زمان اجرای بازی‌های گرافیکی اگر حرارت گوشی به طرز چشمگیری بالا رفت، آن را مدتی در جای خنکی قرار داده  و به آن استراحت بدهید.

 

 

منبع: وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , شیاپومی , جلوگیری از داغ شدن گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

چگونه از هک شدن گوشی خود جلوگیری کنیم؟

 

با گسترش استفاده‌ی افراد از اینترنت و به تبع آن فضاهای مجازی، اطلاعات کاربران در مواردی به راحتی در اختیار هکرها قرار گرفته و آن‌ها قربانیان سوء استفاده‌های مجازی می‌شوند. این هکرها با دسترسی به گالری و یا لوکیشن افراد در گاهی موارد به اخاذی از کاربران فضاهای مجازی می‌پردازند و در ازای لو ندادن اطلاعات‌شان از آن‌ها طلب پول می‌کنند. در گاهی موارد هم کار به سرقت هویت افراد می‌کشد و برخی ناخواسته وارد ماجراهای غیر قانونی می‌شوند که روح‌شان هم از آن‌ها بی خبرند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش‌هایی آشنا سازیم که به شما کمک می‌کنند تا از شر این بلاهای اینترنتی در امان باشید.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز، هک‌ها در برخی از مواقع به‌خاطر مراقبت نکردن کاربران از حساب‌هایشان اتفاق می‌افتند. این هک‌ها ممکن است شامل حساب‌های بانکی شود که خطرات زیادی را به همراه دارد. سرقت هویت این امکان را به هکر می‌دهد که حساب کارت اعتباری جدیدی به نام شما ایجاد کند.

همچنین ممکن است در شبکه‌های اجتماعی نیز از عکس‌های شما استفاده کرده و حساب ایجاد کنند. با وجود این مشکلات، راهکارهایی وجود دارند که باعث می‌شوند خطر هک شدن دستگاه شما کمتر شده و از دیتاهای شما محافظت شود.

افزایش تنظیمات امنیتی

شما می‌توانید همیشه از تلفن هوشمند خود یا از برنامه‌های دیگری که اطلاعات شخصی شما را در بردارند، با استفاده از رمز عبور قوی محافظت کنید. همچنین روش‌های احراز هویت بیومتریک مثل اثر انگشت یا تشخیص چهره، از  روش‌های مطمئن هستند.

فعال‌کردن ویژگی 2FA نیز در سیستم‌عامل باعث می‌شود که در صورت گم‌شدن یا سرقت، تلفن همراه شما از یک‌لایه امنیتی اضافی برخوردار شود. یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، خاموش‌کردن بلوتوث است. مخصوصاً زمان‌هایی که در مکان‌های عمومی حضور دارید. به دلیل این‌که روشن ماندن بلوتوث، گوشی موبایل را در مقابل حملات و آسیب‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.

ایجاد رمزهای عبور قوی

ایجاد رمزهای قوی، باعث ایمن نگه‌داشتن فایل‌ها در اینترنت می‌شود. این کار امکان هک شدن دیتاهای شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. رمز عبور شما باید دارای عناصر مختلفی مثل حروف و اعداد بوده و تا حدی هم طولانی باشد.

استفاده از احراز هویت دو عاملی

 زمانیکه فرایند احراز هویت دو عاملی را برای بازکردن پرونده‌های انجام می‌دهید، در هر بار موبایل از کاربر می‌خواهد که در هر مرحله یک رمز را اختصاص دهد. بدون واردکردن این رمزها پرونده‌ها باز نمی‌شود و امکان نفوذ به آن‌ها وجود ندارد.

عدم اجرای تصادفی پرونده‌ها یا برنامه‌ها

به این نکته مهم توجه داشته باشید که هر لینکی که به شما ارسال می‌شود را باز نکنید. حتی اگر آن توسط نزدیکان و دوستان شما ارسال شده باشد. هیچ زمانی بدون این‌که منبع آن را بررسی دقیق نکردید، لینک‌ها را باز نکنید.

 

به روز رسانی مرتب تلفن

 

اگر به‌ صورت مرتب تلفن همراه خود را به‌روز نگه دارید، پرونده‌ها را به روش عادی باز نگه‌داشته و خطاها را رفع می‌کند. همچنین این کار باعث رفع مشکلات امنیتی و حریم خصوصی کاربر شده و او را در برابر آسیب‌های امنیتی محافظت می‌کند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 





:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , شیاپومی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

راهکاری جهت کاهش زمان شارژ باتری آیفون

زمان بسیار کوتاه نگه‌داری باتری در سری جدید گوشی‌های آیفون یکی از مشکلات کاربران این کمپانی شده است، زیرا دیگر افراد بیشتر کارهای خود را از طریق گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند و فرایند دوباره شارژ کردن گوشی وقت زیادی از آن‌ها می‌گیرد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، یکی از عواملی که ممکن است مشکلات زیادی برای کاربران آیفون به وجود آورد، تمام شدن شارژ باتری گوشی تلفن است. به خصوص زمانی که باتری خیلی زود شارژ تمام می‌کند. یکی از ترفندهایی هوشمندی که به تازگی در این مورد عنوان شده، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

با استفاده از این ترفند می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن،تلفن آیفون خود را شارژ کنید. برای این منظور، باید به منوی تنظیمات گوشی خود رفته و در این قسمت یک ویژگی مخفی آن را فعال کنید. با فعال‌شدن آن گوشی شما در زمان کمتری شارژ می‌شود.

برای انجام آن کافی است از طریق قسمت تنظیمات، Battery Health را انتخاب کرده و کلید Optimized Battery Charging را کلیک کنید. با خاموش‌کردن این گزینه، زمان شارژ شدن تلفن شما کمتر می‌شود.

فعال‌کردن این قابلیت باعث می‌شود گوشی آیفون در مدت‌زمان کوتاهی، به طور کامل شارژ شود. به دلیل این‌که این قابلیت از هوش مصنوعی که درگوشی وجود دارد، برای شناسایی روال شارژ باتری استفاده می‌کند. همچنین امکان لغو شدن این ویژگی با بازگشت به روش معمول شارژ وجود دارد. 

 

منبع: وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: باتری آیفون , گوشی آیفون , تلفن همراه هوشمند , رندباز , تلفن همراه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

کاربردهای شگفت انگیز تلفن همراه که شاید نمی‌دانستید

 

 

تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید که گوشی‌های هوشمندی که در دست دارید و کارهای روزانه خود را با آن انجام می‌دهید ممکن است امکاناتی را دارا باشند که شما از آن خبر نداشته باشید!.امکاناتی نظیر استفاده از دوربین اسمارت فون به عنوان دوربین مداربسته یا ترازسنجی از آن طریق.

 

 

کاربردهای دیگر تلفن همراه

 

 

تلفن‌‌های همراه هوشمند، دارای ویژگی‌های زیادی هستند که از بین آن‌ها جذاب‌ترینشان انتخاب شده‌ و به شما معرفی می‌شوند:

 

پیام لاک اسکرین روی گوشی گم شده

 

 

یکی از قابلیت‌های جدید اندروید که  بسیار کارآمد نیز می‌باشد، پیام لاک اسکرین برای سارقین موبایل است. بدین صورت که وقتی شما موبایل خود را گم‌کرده باشید و صفحه‌نمایش آن با کلید گرافیکی قفل شده باشد، این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی خود را پیدا کنید.

معمولاً صاحب گوشی تنها کسی است که رمز قفل صفحه‌ نمایش را می‌داند. در زمان گم‌شدن موبایل، او می‌تواند پیامی برای نمایش بر روی صفحه برای سارق موبایل یا کسی که آن را پیدا کرده بگذارد. بدین منظور باید به تنظیمات گوشی وارد شده و پس از انتخاب گزینه قفل نمایشگر و امنیت، گزینه Lock screen signature را انتخاب کرده و شماره تلفنی که برای خودتان نیست یا آدرس ایمیل خود را در آنجا وارد کنید.

 

دزدگیر موبایل!

 

 

بسیاری از اپلیکیشن‌های ضد سرقت بدین منظور طراحی شده‌اند که بتوانند در پیدا شدن گوشی به شما کمک کنند و در این راه قابلیت‌ها و فیچرهای زیادی را به خود اضافه کرده‌اند. این اپلیکیشن‌ها قابلیت گرفتن عکس، فعال‌کردن میکروفون، مسدود کردن موبایل و پاک‌ کردن تمامی اطلاعاتتلفن همراه را دارند.

همچنین از طریق این اپ‌ها می‌توانید GPS گوشی را در این مواقع فعال کرده و مکان دقیق موبایل را پیدا کنید. علاوه بر این، بعضی از این برنامه‌ها بعد از سرقت، صدایی مانند دزدگیر از موبایل پخش می‌کنند که باعث جلب‌توجه اطرافیان می‌شود.

بک آپ اطلاعات

 

بسیاری از افراد از پرشدن حافظهموبایل خود شکایت می‌کنند و نمی‌دانند اطلاعات گوشی خود را به کجا انتقال دهند. در بسیاری از مواقع این افراد مجبور به حذف کردن فایل‌های عکس، موسیقی و ویدئو می‌شوند تا از این طریق حافظه گوشی را خالی کنند.

اما نیازی به پاک‌کردن دیتا نیست. در بسیاری از گوشی‌های اندروید امکان ایجاد نسخه پشتیبان فایل‌ها در دراپ‌باکس وجود دارد. همچنین می‌توانید اطلاعات کارت حافظه گوشی را بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود ذخیره کنید.

پیشنهاد دیگری که برای ذخیره اطلاعات گوشی وجود دارد، استفاده از اپلیکیشن تلگرام است. این امکان توسط تلگرام برای کاربران فراهم شده است که می‌توانند کلیه فایل‌ها، لینک‌ها و متن‌های خود را در تلگرام خود ارسال کنند. از این طریق می‌توانید از تلگرام خود به‌عنوان حافظه ابری استفاده کنید.

 

استفاده از دوربین گوشی به جای دوربین مدار بسته

 

 

بسیاری از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که با قابلیت حسگر حرکتی خود باعث ایجاد یک سیستم امنیتی در خانه شما می‌شوند. این اپ‌ها با حسگر حرکتی خود دوربین موبایل شما را به دوربین مداربسته تبدیل کرده و اگر شخصی در اطراف میدان دوربین قرار بگیرد، بلافاصله از او عکس گرفته می‌شود.

 

دوربین DVR 

 

 

نکته جالب‌توجه دیگر در مورد موبایل و تلفن‌های هوشمند این است که کاربران می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان DVR نیز استفاده کنند. به معنی دستگاه ضبط تصویر دیجیتال بر روی داشبورد ماشین. برای انجام این کار باید دوربین موبایل را روی داشبورد گذاشته و برای عملکرد بهتر آن از برنامه‌های مخصوص دی وی آر استفاده کنید.

 

 منوی جادویی

 

 

برای دریافت اطلاعات مربوط به فعالیت کلی موبایل، کیفیت دریافت سیگنال و ظاهر سیستم می‌توانید مسیر زیر را طی کنید:

ورود به منوی Developer ، باز کردن صفحه تنظیمات و کلیک بر روی گزینه About the phone و بعد از آن انتخاب گزینه Model Number  .

 

 

اشعه فرابنفش

 

 

شما می‌توانید ازگوشی موبایل خود به‌عنوان اشعه فرابنفش نیز استفاده کنید. بدین منظور نیاز به یک نوار چسب و یک ماژیک آبی است. پس از تهیه این لوازم، یک‌ تکه از نوار چسب را بر روی فلاش دوربین خود چسبانده و با ماژیک آبی روی آن را رنگ کنید.

یک‌بار دیگر آن را با ماژیک بنفش رنگ‌ کرده و پس از آن دولایه دیگر چسب را با ماژیک بنفش رنگ‌کرده و روی دو لایه قبلی بچسبانید.

 

تراز کردن با گوشی

 

برای انجام امور تعمیراتی در منزل خود، می‌توانید از گوشی موبایل هوشمند خود به‌عنوان تراز استفاده کنید. اکثر گوشی‌های هوشمند شتاب‌سنج و حسگر چرخشی دارند. همچنین می‌توانید برنامه‌های مخصوص اندروید یا آیفون را برای این کار دانلود کنید.

 

آمارگیری از اپلیکیشن‌ها

 

 

قابلیت جالبی که گوشی‌های آیفون دارند این است که می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات گوشی، در قسمت باتری، گزینه last days را انتخاب کنید. در این بخش لیست برنامه‌هایی که بیشتر از همه از آن‌ها استفاده کرده‌اید، به شما نمایش داده می‌شود.

در گوشی‌های اندروید نیز برای این کار می‌توانید اپ‌هایی مثل Instant را دانلود و نصب‌کرده و از این طرق آمار استفاده از برنامه‌ها را دریافت کنید.

 

 

مونوکروم

 

 

گزینه simulate anomaly در گوشی‌های هوشمند باعث حفظ باتری موبایل و قدرت بینایی شما می‌شود. برای این کار کافی است از قسمت منوی جادویی توسعه‌ دهنده‌ها بر روی گزینه  simulate anomaly کلیک کرده و مود مونوکروم را انتخاب کنید. با این کار کلیه محتویات موبایل شما حالت سیاه و سفید می‌گیرد.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , شیاپومی ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

 

از زمان ظهور و گسترش اینترنت و استفاده‌ی گسترده از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با توجه به الکترونیکی شدن اکثر کارهای روزمره و بانکی، سودجویان نیز دست به کار شدند و با ترفند‌های متفاوتی سعی در فریب افراد و سرقت مالی و یا سوء استفاده از آن‌ها  دارند. در ایران به خصوص در ماه‌های آخر سال و با توجه به گردش مالی بالایی که  به دلیل پایان سال وجود دارد، این کلاهبرداری‌ها به اوج خود می‌رسند. کلاهبرداران اینترنتی راه‌های مختلفی را برای فریب افراد و گرفتن پول از آن‌ها به کار می‌گیرند که در این مقاله با مطرح کردن برخی از این روش‌ها و تجارب افراد در رابطه با این مسائل، سعی در آگاهی رسانی به شما داریم.

 

 

در دهه‌ی گذشته و با رشد بی وقفه‌ی اینترنت و به تبع آن الکترونیکی شدن همه‌ی فعالیت های روزانه و بانکی افراد، همواره کلاهبردارانی نیز وجود داشتند که با به کارگیری ترفندها و روش‌های مختلف سعی دارند  تا مردم عادی را گول زده و از آن‌ها طلب پول و یا کارهای دیگری کنند. در ایران این مسئله در ماه‌های پایانی سال و به خصوص در اسفند ماه، با توجه به گردش مالی بالای افراد در پایان سال کاری، به اوج خود رسیده و بسیاری از هموطنانمان قربانی کلاهبرداری‌های مجازی و اینترنتی می‌شوند.

 

 

 

 

شگرد اول: درخواست کمک

 

یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری به گزارش شاکیان، دریافت تماس در واتساپ از جانب دوستان و آشنایان است. به گفته سرهنگ جهانشیری، اکثر کلاهبرداران دارای هوش بالایی هستند. بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی با دسترسی به شماره‌تلفن و پروفایل اعضای گروه‌ها، عکس آن‌ها را برداشته و در پروفایل خود قرار می‌دهند.

پس از آن با یکی از اعضای گروه تماس گرفته و فرد که با دیدن عکس پروفایل فکر می‌کند یکی از دوستانش با او تماس گرفته، تلفن او را پاسخ می‌دهد. با جواب این تلفن، فرد کلاهبردار از فرد تقاضای پول کرده و ادعا می‌کند که نیاز فوری به پول دارد.

فرد موردنظر که فکر می‌کند دوست او نیاز به پول دارد، مبلغ درخواست شده را به‌حساب او واریز می‌کند. بعد از آن است که متوجه می‌شود قربانی یک کلاهبرداری شده است.

 

 

 

 

شگرد دوم: شما برنده شده‌اید

یکی از شاکیان شگرد جدید کلاهبرداران در پلیس فتای خراسان رضوی اینگونه ماجرای کلاهبرداری از حسابش را تعریف کرده: «چند روز پیش فردی از طریق واتساپ با من تماس گرفت. پروفایل تماس‌گیرنده، آرم صداوسیما بود و او می‌گفت که من برنده جایزه ۹ میلیون‌تومانی پویش در خانه بمانیم شده‌ام.»

همچنین او در ادامه گفته است:

«تماس‌گیرنده می‌گفت که از برنامه زنده تلویزیونی تماس می‌گیرد و مهمان برنامه آنها وزیر بهداشت است. او مدعی شد که شماره‌ تلفن من برنده قرعه‌کشی جایزه ۹ میلیون‌تومانی پویش در خانه بمانیم شده است. بعد پرسید که آیا این جایزه را به‌صورت نقدی می‌خواهید یا اینترنت رایگان یکساله. من که خوشحال شده بودم، گفتم نقدی و او از من خواست یک بانک انتخاب کنم، یک شماره‌ حساب، شماره کارت عابربانک و همچنین کد ملی‌ام را بدهم. تماس‌گیرنده می‌گفت که باید از طریق کد ملی استعلام کنند که شماره‌ تلفن به نام خودم است یا نه و اگر به اسم خودم نباشد باید به پیشخوان دولت بروم و شماره‌ تلفن را به نام خودم بزنم تا جایزه به من تعلق بگیرد.»

کلاهبردار با این حرف‌ها سعی داشته تا اعتماد کاربر را جلب کرده و او باور کند که واقعاً برنده این جایزه شده است. شاکی در ادامه گفته است:

«کد ملی‌ام را به همراه شماره‌حساب و شماره کارت عابر بانکم ارسال کردم. بعد آن مرد گفت که تعدادی کد برایم پیامک می‌شود که باید آنها را برایش بفرستم تا ۹ میلیون تومان به‌حسابم واریز شود. من هم کدها را برای او فرستادم اما دقایقی بعد متوجه شدم که همه موجودی حسابم خالی شده است.»

 

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، در این مورد گفته است:

«متاسفانه کلاهبرداران با این شگرد تازه، افراد زیادی را فریب داده‌اند. آنها پس از دریافت شماره‌ حساب، شماره کارت عابر بانک و کد ملی طعمه‌هایشان، بلافاصله اقدام به فعال‌ کردن اپلیکیشن اینترنت بانک آنها می‌کنند. هنگام فعال‌شدن اینترنت بانک و همچنین انتقال وجه، کدهای ایمنی و رمز یکبارمصرف به موبایل صاحب حساب پیامک می‌شود و اینها همان پیامک‌هایی هستند که کلاهبرداران از مال‌باختگان خواسته بودند آنها را برایشان ارسال کنند. کلاهبرداران با این شگرد ساده به اپلیکیشن اینترنت بانک طعمه‌هایشان دست پیدا کرده و اگر پولی در حساب باشد، آن را سرقت کرده و اگر حساب خالی باشد، از آن به‌عنوان حساب واسط برای پول‌شویی و کلاهبرداری‌های دیگر استفاده می‌کنند.»

شگرد سوم: دوست قلابی

 

دست‌یافتن به پروفایل شبکه‌های اجتماعی افراد، از جدیدترین ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی است. اتفاقی که مدتی پیش برای دو پزشک معروف مشهدی افتاد و ۳۰۰ میلیون از حساب آن‌ها برداشت شد، ازاین‌دست کلاهبرداری‌ها است.

طبق توضیح یکی از شاکیان این ماجرا، یکی از همکاران او مدتی پیش از طریق واتساپ به او پیامی ارسال کرد با این مضمون: «سلام. چند لحظه دیگر پیامکی برایت می‌آید و لطفاً آن را برایم فوروارد کن.» به دلیل این‌که عکس همکار او در پروفایل بود، او به این موضوع شک نکرده و کدی که برایش ارسال شد را به همان شماره فوروارد کرد.

چند روز بعد بود که متوجه شد از او کلاهبرداری شده است. سرهنگ جهانشیری در این مورد گفته است:

«فرد کلاهبردار با به‌دست‌آوردن عکس یکی از همکاران پزشک معروف، آن را در پروفایل خود قرار داده و از این طریق توانسته بود او را فریب بدهد. او که می‌دانست پزشک معروف یک صفحه تلگرامی با ۵ هزار نفر دنبال‌کننده دارد، تلگرام او را روی گوشی خود راه‌اندازی کرده بود و پیامکی که به تلفنهمراه پزشک معروف فرستاده شده بود، در حقیقت کد شناسایی برای ورود به صفحه تلگرام بود. به همین دلیل وقتی شاکی این پیامک را برای فرد کلاهبردار فوروارد کرده بود، وی توانسته بود به‌راحتی کنترل صفحه تلگرام او را به دست بگیرد. او سپس شروع به ارسال پیام برای افرادی کرده بود که دنبال‌کننده صفحه تلگرام پزشک معروف بودند. سپس به بهانه مختلف از قبیل این‌که نیاز فوری برای کمک به یک بیمار بی‌پول دارد، از دنبال‌کننده‌ها خواسته بود هر مبلغی که در توان دارند به شماره کارتی که اعلام کرده بود واریز کنند. به‌این‌ترتیب اعضای صفحه تلگرامی پزشک معروف به‌راحتی فریب‌خورده و مبالغ هنگفتی را به‌حساب مرد کلاهبردار واریز کرده بودند و این فرد توانسته بود با این شگرد و سوءاستفاده از ۲ پزشک معروف، ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کند.»

 

چگونه فریب نخوریم؟

 

طبق گفته رئیس پلیس خراسان رضوی، در این زمان که کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای جدید و متفاوت سعی در فریب افراد مختلف دارند، ما باید برای مقابله با آن‌ها جهت افزایش آگاهی شهروندان نسبت به این شگردهای جدید اقدام کنیم.

به این نکته توجه کنید که تلویزیون یا رادیو هیچ‌گاه برای برقراری تماس با مخاطبین خود از واتساپ یا تلگرام استفاده نمی‌کنند. اگر روزی در این شرایط قرار گرفتید، دقت کنید که هیچ‌وقت کدهای ناگهانی که به شما ارسال می‌شود را برای فرد دیگری نفرستید. زیرا این کدها ممکن است رمز یک‌بارمصرف بانکی، کد راه‌اندازی اینترنت بانک یا کد ورود به شبکه‌های اجتماعی شما باشند.

اگر به همین نکات ساده دقت کنید، به‌راحتی می‌توانید از قربانی شدن توسط کلاهبرداران جلوگیری کرده و اموال خود را در امنیت کامل حفظ کنید. در صورت انجام کلاهبرداری، پروسه پیگیری و دریافت پولتان بسیار سخت و زمان‌بر است و در بیشتر مواقع ممکن است هیچ‌وقت نتوانید پول خود را برگردانید.

 

منبع: وبلاگرندباز

 



:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , شیاپومی ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

هدیه شاتل موبایل بمناسبت سال نو

 

همه‌ی اپراتورهای موبایل کشور به مناسبت ورود به سال ۱۴۰۰ هدایایی را برای مشترکین خود در نظر گرفته اند که این هدایا شامل بسته‌های مکالمه رایگان، آوای انتظار رایگان، اینترنت رایگان و… می‌شود. اپراتورهای مجازی نیز برای مشترکین‌شان عیدی‌هایی در نظر دارند که در این می‌توان به شاتل موبایل اشاره داشت که به مناسبت سال جدید بسته‌های مکالمه‌ای رایگان هدیه می‌دهد.

 

 

 

در آستانه سال نو همه‌ی اپراتورهای کشور هدایایی را برای مشترکین خود در نظر گرفته اند تا به عنوان عیدی آن‌ها را از این خدمات بهره‌مند سازند. این هدایا شامل بسته‌های رایگان اینترنتی،بسته‌های مکالمه، آهنگ‌های پیشواز و… می‌باشد. در این میان اپراتور مجازی کشور، شاتل موبایل نیز بسته‌های مکالمه‌ای را به عنوان هدایای نوروزی به مشترکان خود ارائه می‌دهد. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ شاتل موبایل بسته‌های مکالمه‌ای ویژه را به عنوان هدیه نوروز به مشترکین خود در تاریخ 30 اسفند سال 1400 هم‌زمان با تحویل سال ارائه می‌دهد. این بسته مکالمه شامل 30 دقیقه مکالمه برون شبکه‌ای رایگان و 30 دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای رایگان می‌شود. این اپراتور همچنین در نظر دارد در 14 روز اول فروردین جشنواره‌ای را برگزار کند که بدون انجام قرعه کشی به مشترکین شاتلموبایل هدایای دیگری مانند اینترنت رایگان، مکالمه رایگان و کدهای تخفیف شگفت انگیز هدیه می‌دهد. با برخورداری از این هدایا، افراد می‌توانند راحت‌تر با اطرافیان و بستگان خود در ارتباط باشند. در این وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در منزل، تماس‌های تلفنی و تصویری نقش مهمی را در انجام دیدوبازدیدهای عید نوروز ایفا می‌کنند.

شاتل موبایل جزء اپراتورهای نسل جدید است که شبکه 3G، 4G و 4G/LTE را پوشش می‌دهد. این اپراتور با ارائه سیمکارتهوشمند خود با پیش شماره 0998 سعی دارد بهترین آنتن و پوشش شبکه‌ای را با کمک تحلیل آنتن‌های محدوده‌ای که مشترک در آنجا حضور دارد فراهم سازد؛ بدین ترتیب بهترین آنتن و پوشش شبکه به ‌طور خودکار برای او انتخاب می‌شود. بنابراین می‌توان شاتل موبایل را اولین اپراتوری دانست که فناوری سیم کارت های هوشمند را در ایران معرفی کرد. این نوع سیم کارت‌ها در هر موقعیت جغرافیایی، گسترده‌ترین و بهینه‌ترین پوشش شبکه‌ای را برای مشترکین فراهم می‌آورد. به همین خاطر کاربران شاتل موبایل در هر منطقه که زندگی کنند از بهترین کیفیت و گسترده ترین پوشش فناوری‌های 4G/LTE، 3.75G، 3G و 4.5G در کشور برخوردار خواهند بود.

چنانچه مایل هستید از چنین هدایای نفیسی که توسط اپراتور شاتل موبایل ارائه می‌شود در آغاز سال 1400 بهره‌مند شوید، با مراجعه به وب‌ سایت رسمی شاتل موبایل اطلاعات بیشتری را درباره این طرح به‌دست آورید. همچنین برای خریدسیمکارتشاتلموبایل با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد 1 نیز می‌توانید علاوه بر وب‌سایت، از طریق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ اقدام نموده و با کارشناسان این اپراتور در ارتباط باشید.

 

منبع:وبلاگرندباز

 



:: برچسب‌ها: خرید سیم کارت , سیم کارت همراه اول , سیم کارت ایرانسل , سیم کارت رایتل , سیم کارت شاتل موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اگر قصد ترک ios را دارید با این ویژگی‌های اندروید آشنا شوید!

 

 

به دلیل وجود تحریم‌ها استفاده از محصولات شرکت اپل روز به روز سخت‌تر و محدودیت‌های آن به خصوص در گوشی‌های آیفون بیشتر می‌شود و کاربران ایرانی نمی‌توانند شماره تلفن خود را ثبت و یا از امکانات کامل ‌ios استفاده کنند. به دلیل وجود این مشکلات و محدودیت‌ها بسیاری از افراد به سمت استفاده از گوشی‌های اندرویدی رفته اند که استفاده از آن‌ها برای کاربران راحت‌تر است. به همین خاطر و برای آشنایی بیشتر شما با سیستم عامل اندروید، در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مهم گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم.

 

شرکت اپل به خاطر وجود تحریم‌ها محدودیت‌های بسیاری را جهت خرید و استفاده از محصولاتش برای کاربران ایرانی اعمال کرده است. این محدودیت‌ها همچنین در استفاده از گوشی‌های آیفون نیز وجود دارد چرا که سیستم عامل ios شماره تلفن‌های ایرانی را نمی‌پذیرد. به دلیل همین مشکلات در استفاده از آیفون و به تبع آن محروم شدن از امکانات کامل سیستم عامل ios، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند و یا به سمت اندرید کوچ می‌کنند.

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین و شاید جالب‌ترین ویژگی‌های اندروید پرداخته‌ایم.

 

 

 

امکانات متنوع اندروید

از جمله امکانات گوشی تلفن همراه اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

طیف متنوع قیمت‌های اندروید

 

گوشی‌های آیفون در هر مدلی، به‌ خصوص در ایران قیمت بسیار بالایی دارند. به‌ طورکلی هر دستگاه هوشمندی که با سیستم‌عامل ios کار می‌کند گران است. ولی گوشی‌های اندروید، قیمت‌های متفاوتی دارند. کاربران گوشی هوشمند اندروید می‌توانند انواع مختلفی از بهترین‌ها را با کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های مناسب خریداری کنند. این گوشی‌ها در انواع برندها از سامسونگ گرفته تا شیائومی، وان پلاس و اچ‌تی‌سی در بازار وجود دارند. برخلاف آیفون که هیچ نوع از آن با قیمت معقول قابل‌خرید نیست.

 

 

 

استفاده از چندین ویجت مختلف

 

امکان استفاده از تعداد بسیار زیادی ویجت، بدون باز کردن برنامه اصلی از قابلیت‌هایی است که تنها پلتفرم اندروید در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در آیفون هم این امکان وجود دارد، ولی با محدودیت زیاد و برای این کار باید برنامه مورد نظر را نیز باز کنید. این ویژگی در اندروید باعث می‌شود هر موقعی که خواستید در روی صفحه‌نمایش گوشیموبایل خود همزمان موسیقی گوش کرده و به پیام‌های خود نیز پاسخ دهید.

 

 

پشتیبانی بهتر از برنامه‌ها

 

در کشور ما آیفون جزو فهرست تحریم‌ها است و استفاده از گوشی‌های آیفون برای کاربران آن دشوارتر از قبل شده. مشکل دیگر این است که برای امنیت بیشتر برنامه‌ها، در نسخه‌های جدید iOS باید شماره‌تلفن خود را ارائه دهیم. اما به دلیل این‌که پیش‌شماره ایران در فهرست شماره‌ها نیست نمی‌توانیم از امکانات آن استفاده کنیم. اما در تلفن‌های اندروید، از کاربران ایرانی پشتیبانی می‌شود و ما می‌توانیم به برنامه‌های مختلف به‌سرعت دسترسی داشته باشیم. همچنین مانند کاربران آیفون دیگر نیاز نیست که برای نصب یک برنامه از برنامه میانجی دیگری استفاده کنیم.

 

سرعت بالا در استفاده از نوآوری

 

در بیشتر مواقع دستگاه‌های اندرویدی، یک‌قدم جلوتر از آیفون هستند. مثلاً در زمان استفاده از نوآوری‌ها آیفون ریسک نمی‌کند و هر امکاناتی را در اختیار کاربران خود نمی‌گذارد. اما اندروید روزبه‌روز از تحولات تکنولوژیک استقبال کرده و آن‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. به طور مثال پیش از آیفون، اندروید بود که برای لاگین کردن گوشی از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده کرد و مورد توجه کاربران نیز قرار گرفت.

 

دسترسی بیشتر به اپلیکیشن‌های فارسی

 

بسیاری از برنامه‌های فارسی که برای اندروید تهیه شدند، از اپلیکیشن‌های آیفون بیشتر هستند. گوشی‌های آیفون برای استفاده از یک سری از اپ‌ها باید از یک پلتفرم جایگزین اپ‌استور استفاده کنند که این خود پروسه جداگانه‌ای دارد. اما کاربران اندروید برای دانلود یک بازی یا برنامه‌ای خاص، فقط کافی است آن را سرچ کرده و به‌راحتی دانلود کنند.

آپدیت به‌موقع

 

آیفون با فاصله خیلی کم به‌روزرسانی‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که این موضوع باعث کلافگی کاربران می‌شود. زمانی که کاربر هنوز به نسخه جدید عادت نکرده، نسخه جدید می‌آید و این دلهره را به دل او می‌اندازد که ممکن است این بار سیستم جدید در کشور ما اجرا نشود. اما در گوشی‌های اندروید این مشکل وجود ندارد و آپدیت سیستم با فاصله زمانی مناسبی انجام می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا با وضعیت جدید تطبیق پیدا کنند.

قلم هوشمند

 

یکی از بهترین امکاناتی که در بین کاربران اندروید طرف‌داران زیادی دارد، قلم هوشمند است. در برخی از دستگاه‌های اپل هم این ویژگی وجود دارد اما قلم هوشمند اندروید به‌ویژه قلم‌های گوشی تلفن همراه سامسونگ بسیار باکیفیت هستند. کاربران هنرمند یا افراد علاقه‌مند به این قلم‌ها یا کسانی که برای یادداشت‌ برداری از این قلم‌ها استفاده می‌کنند، میزان رضایت زیادی از این قلم‌های هوشمند از خود نشان داده‌اند. سامسونگ نیز به پیش‌گام این تکنولوژی تبدیل شده و روز به‌ روز با امکانات جدید کاربران خود را شگفت‌زده می‌کند.

 

انتقال سریع داده‌ها

 

برای انتقال فایل‌های داخل گوشی آیفون به لپ‌تاپ، نیاز به نصب برنامه آیتیونز است. این موضوع باعث کند شدن سرعت انتقال فایل‌ها و داده‌ها می‌شود. اما گوشی‌های اندرویدی در هر نوع و برندی که باشند، به‌راحتی به لپ‌تاپ وصل شده و با بالاترین سرعت، داده‌ها را به‌ صورت فایلی به شما نمایش می‌دهند. از این طریق شما می‌توانید بدون دردسر داده‌های خود را به‌صورت فایل به کامپیوتر خود انتقال دهید.

 منبع: وبلاگرندباز



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل , اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اگر قصد ترک ios را دارید با این ویژگی‌های اندروید آشنا شوید!

 

 

به دلیل وجود تحریم‌ها استفاده از محصولات شرکت اپل روز به روز سخت‌تر و محدودیت‌های آن به خصوص در گوشی‌های آیفون بیشتر می‌شود و کاربران ایرانی نمی‌توانند شماره تلفن خود را ثبت و یا از امکانات کامل ‌ios استفاده کنند. به دلیل وجود این مشکلات و محدودیت‌ها بسیاری از افراد به سمت استفاده از گوشی‌های اندرویدی رفته اند که استفاده از آن‌ها برای کاربران راحت‌تر است. به همین خاطر و برای آشنایی بیشتر شما با سیستم عامل اندروید، در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مهم گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم.

 

شرکت اپل به خاطر وجود تحریم‌ها محدودیت‌های بسیاری را جهت خرید و استفاده از محصولاتش برای کاربران ایرانی اعمال کرده است. این محدودیت‌ها همچنین در استفاده از گوشی‌های آیفون نیز وجود دارد چرا که سیستم عامل ios شماره تلفن‌های ایرانی را نمی‌پذیرد. به دلیل همین مشکلات در استفاده از آیفون و به تبع آن محروم شدن از امکانات کامل سیستم عامل ios، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند و یا به سمت اندرید کوچ می‌کنند.

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین و شاید جالب‌ترین ویژگی‌های اندروید پرداخته‌ایم.

 

 

 

امکانات متنوع اندروید

از جمله امکانات گوشی تلفن همراه اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

طیف متنوع قیمت‌های اندروید

 

گوشی‌های آیفون در هر مدلی، به‌ خصوص در ایران قیمت بسیار بالایی دارند. به‌ طورکلی هر دستگاه هوشمندی که با سیستم‌عامل ios کار می‌کند گران است. ولی گوشی‌های اندروید، قیمت‌های متفاوتی دارند. کاربران گوشی هوشمند اندروید می‌توانند انواع مختلفی از بهترین‌ها را با کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های مناسب خریداری کنند. این گوشی‌ها در انواع برندها از سامسونگ گرفته تا شیائومی، وان پلاس و اچ‌تی‌سی در بازار وجود دارند. برخلاف آیفون که هیچ نوع از آن با قیمت معقول قابل‌خرید نیست.

 

 

 

استفاده از چندین ویجت مختلف

 

امکان استفاده از تعداد بسیار زیادی ویجت، بدون باز کردن برنامه اصلی از قابلیت‌هایی است که تنها پلتفرم اندروید در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در آیفون هم این امکان وجود دارد، ولی با محدودیت زیاد و برای این کار باید برنامه مورد نظر را نیز باز کنید. این ویژگی در اندروید باعث می‌شود هر موقعی که خواستید در روی صفحه‌نمایش گوشیموبایل خود همزمان موسیقی گوش کرده و به پیام‌های خود نیز پاسخ دهید.

 

 

پشتیبانی بهتر از برنامه‌ها

 

در کشور ما آیفون جزو فهرست تحریم‌ها است و استفاده از گوشی‌های آیفون برای کاربران آن دشوارتر از قبل شده. مشکل دیگر این است که برای امنیت بیشتر برنامه‌ها، در نسخه‌های جدید iOS باید شماره‌تلفن خود را ارائه دهیم. اما به دلیل این‌که پیش‌شماره ایران در فهرست شماره‌ها نیست نمی‌توانیم از امکانات آن استفاده کنیم. اما در تلفن‌های اندروید، از کاربران ایرانی پشتیبانی می‌شود و ما می‌توانیم به برنامه‌های مختلف به‌سرعت دسترسی داشته باشیم. همچنین مانند کاربران آیفون دیگر نیاز نیست که برای نصب یک برنامه از برنامه میانجی دیگری استفاده کنیم.

 

سرعت بالا در استفاده از نوآوری

 

در بیشتر مواقع دستگاه‌های اندرویدی، یک‌قدم جلوتر از آیفون هستند. مثلاً در زمان استفاده از نوآوری‌ها آیفون ریسک نمی‌کند و هر امکاناتی را در اختیار کاربران خود نمی‌گذارد. اما اندروید روزبه‌روز از تحولات تکنولوژیک استقبال کرده و آن‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. به طور مثال پیش از آیفون، اندروید بود که برای لاگین کردن گوشی از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده کرد و مورد توجه کاربران نیز قرار گرفت.

 

دسترسی بیشتر به اپلیکیشن‌های فارسی

 

بسیاری از برنامه‌های فارسی که برای اندروید تهیه شدند، از اپلیکیشن‌های آیفون بیشتر هستند. گوشی‌های آیفون برای استفاده از یک سری از اپ‌ها باید از یک پلتفرم جایگزین اپ‌استور استفاده کنند که این خود پروسه جداگانه‌ای دارد. اما کاربران اندروید برای دانلود یک بازی یا برنامه‌ای خاص، فقط کافی است آن را سرچ کرده و به‌راحتی دانلود کنند.

آپدیت به‌موقع

 

آیفون با فاصله خیلی کم به‌روزرسانی‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که این موضوع باعث کلافگی کاربران می‌شود. زمانی که کاربر هنوز به نسخه جدید عادت نکرده، نسخه جدید می‌آید و این دلهره را به دل او می‌اندازد که ممکن است این بار سیستم جدید در کشور ما اجرا نشود. اما در گوشی‌های اندروید این مشکل وجود ندارد و آپدیت سیستم با فاصله زمانی مناسبی انجام می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا با وضعیت جدید تطبیق پیدا کنند.

قلم هوشمند

 

یکی از بهترین امکاناتی که در بین کاربران اندروید طرف‌داران زیادی دارد، قلم هوشمند است. در برخی از دستگاه‌های اپل هم این ویژگی وجود دارد اما قلم هوشمند اندروید به‌ویژه قلم‌های گوشی تلفن همراه سامسونگ بسیار باکیفیت هستند. کاربران هنرمند یا افراد علاقه‌مند به این قلم‌ها یا کسانی که برای یادداشت‌ برداری از این قلم‌ها استفاده می‌کنند، میزان رضایت زیادی از این قلم‌های هوشمند از خود نشان داده‌اند. سامسونگ نیز به پیش‌گام این تکنولوژی تبدیل شده و روز به‌ روز با امکانات جدید کاربران خود را شگفت‌زده می‌کند.

 

انتقال سریع داده‌ها

 

برای انتقال فایل‌های داخل گوشی آیفون به لپ‌تاپ، نیاز به نصب برنامه آیتیونز است. این موضوع باعث کند شدن سرعت انتقال فایل‌ها و داده‌ها می‌شود. اما گوشی‌های اندرویدی در هر نوع و برندی که باشند، به‌راحتی به لپ‌تاپ وصل شده و با بالاترین سرعت، داده‌ها را به‌ صورت فایلی به شما نمایش می‌دهند. از این طریق شما می‌توانید بدون دردسر داده‌های خود را به‌صورت فایل به کامپیوتر خود انتقال دهید.

 منبع: وبلاگرندباز



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل , اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

 

ایرانسل مدتی است که فروشگاه خود را با هدف ارتقای سطح خدمت رسانی راه اندازی کرده است و با ارائه راه‌های متنوع خرید قصد گسترش این فروشگاه و دسترسی راحت به آن را دارد. اپراتور ایرانسل اینبار با ارائه‌ی روش جدید برای خرید غیر حضوری ارائه کرده است. با گرفتن کد دستوری *555*16# امکان خرید آنلاین از فروشگاه ایرانسل فراهم شده است.

 در حال حاضر انواع محصولاتی که در فروشگاه ایرانسل به فروش می‌رسد، شامل سیم کارت، مودم، گوشی و انواع بسته‌های اینترنتی است. در خرید غیرحضوری و با استفاده از کد دستوری *555*16# خریداران تنها امکان خرید سیم کارت‌های اعتباری و دائمی را دارند. اما در فازهای بعدی این طرح، ایرانسل امکان خرید سایر محصولات را با این روش جدید نیز اضافه خواهد کرد. با مراجعه به آدرس shop.irancell.ir و یا از طریق نرم افزار «ایرانسل من» می‌‌توانید از تمامی محصولات به صورت غیرحضوری خرید کنید.

فرایند خرید غیرحضوری با کمک کد دستوری به این صورت است که با شماره گیری کد دستوری ذکر شده، نوع محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. پس از آن درخواست خرید شما به بخش مربوطه فرستاده می‌شود و کارشناسان ایرانسل با یک شماره معین با شما تماس می‌گیرند. پس از مشخص شدن هزینه و واریز مبلغ خواسته شده، محصول به نشانی شما ارسال می‌شود.

 اگر کد *555*16# را در تلفن همراه خود شماره گیری کرده و سپس دکمه تماس را بزنید، با دو گزینه «خرید سیم کارت» و «درخواست سیم کارت نسل 4» مواجه می‌شوید. اگر سیم کارت‌تان 4G باشد، پس از انتخاب گزینه دوم پیامی به شما نمایش داده می‌شود و شما را از 4G بودن سیم کارت آگاه کرده و روند خرید را متوقف می‌کند. اما پس از این که گزینه اول یعنی «خرید سیم کارت» را انتخاب کردید، از شما کد ملی‌تان خواسته می‌شود. پس از وارد کردن کد ملی درخواست شما برای خرید غیرحضوری سیم کارت دائمی یا اعتباری ثبت می‌شود. سپس پیامکی را از سوی ایرانسل دریافت خواهید کرد که علاوه بر ثبت شدن درخواست، شما را در جریان دریافت تماسی از سوی شماره ۰۹۳۵۱۰۰۰۰۰۰ قرار می‌دهد. پس از آن باید منتظر شوید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند و درباره هزینه و آدرس محل اقامت‌تان جهت ارسال سیم کارت ایرانسل با شما گفتگو نمایند.

 

منبع: وبلاگ رندباز 

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل , خرید با کد دستوری از ایرانسل , فروشگاه آنلاین ایرانسل , سیم کارت ایرانسل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 فروردين 1400 | نظرات ()