نوشته شده توسط : nirvana

برند اپل ، شناخته شده ترین و محبوب ترین برند در دنیا محسوب می شود. گوشی های تولید شده در این شرکت در میان گوشی های شناخته شده موجود در بازار از محیط کاربری جذاب و قیمت بالایی برخوردار هستند.

یکی از اصلی ترین مشخصه های گوشی های آیفون که حتی شرکت اپل نیز به آن معترف است، قیمت بالای آنها می باشد، بنابراین ربوده شدن این گوشی ها همواره بیشتر از گوشی های دیگر بوده است.

این شرکت معتقد است که قیمت بالای محصولاتش، در ازای قابلیت ها و خدماتی است که این تلفن ها ارائه می دهند. مهمترین قابلیت گوشی آیفون امنیت بالای آن بیان شده است؛ قابلیتی که تنها بر روی بروشور و توضیحات گوشی برای جذب مشتری نوشته نشده و در صورت دزدیده شدن گوشی موبایل، امکان قفل یا پاک کردن دادها از راه دور را به کاربر می دهد.

علاوه بر این؛ گوشی های آیفون در سیستم عامل آی او اس مجهز به برنامه find my iphone هستند که در شرایط خاص نسبت به ردیابی دستگاه و شناسایی محل قرار گرفتن آن اقدام می کند. این برنامه قدرتمند که برای پیدا کردن گوشی گمشده حتی در حالت خاموش نیز امکان پذیر می باشد، به صورت پیش فرض در این گوشی وجود داشته و فقط کافیست کاربر آن را فعال کند.

 

راهکار شناخت آیفون سرقتی

 

این روزها که خرید گوشی های دست دوم به خاطر وجود وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برای فروش دست دوم کالاها، با صرفه تر و آسانتر است، کلاهبرداری های این حوزه هم روز به روز بیشترمی شود.

هر چند که امنیت بالای گوشی های اپل تا حدی توانسته است میزان سرقت این گوشی ها را کاهش دهد، اما همواره سارقان روش هایی برای فروش آنها در بازار پیدا می کنند و متاسفانه خریداران ناآگاه که اطلاعات کمی در مورد گوشی های اپل دارند، اقدام به خرید گوشی های سرقتی می کنند که قبل از هر چیز سبب بروز دردسرهای فراوانی برای خود می شوند.

قطعا جدا از بحث اخلاقی خرید محصول سرقتی، خیلی از ما دلایل زیادی برای نخریدن یک گوشی آیفون سرقتی  داریم.برای مثال گوشی‌های مسروقه پس از خریداری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند چرا که شرکت‌های مخابراتی، آیفون‌هایی که سابقه گم یا سرقت شدن دارند مسدود می‌کنند همچنین:

 

براساس ماده 662 قانون مجازات اسلامی، هر کس آگاهانه اقدام به خرید کالای مسروقه (دزدی) کند به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در صورتی که شخص مدعی شود از دزدی بودن گوشی مطلع نبوده، قاضی با استناد به قیمت پایین و نبود ملزوماتی چون جعبه گوشی می تواند شخص را به خرید آگاهانه کالای مسروقه محکوم کند.

 

بنابراین برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی قبل از هرچیز لازم است که به هیچکس اعتماد نکرده و شخصا نسبت به اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید، اقدام نمایید.

شرکت اپل برای ایجاد امنیت بیشتر برای محصولات خود از کد IMEI  که مخفف " International Mobile Equipment Identity”  می باشد، استفاده می کند که در هر محصول تک و منحصر بفرد بوده و برای شناسایی کالا در بین میلیون ها محصول دیگر این شرکت در دنیا می باشد.

ساده ترین روش پیدا کردن کد IMEI  بررسی خشاب سیم کارت  می باشد. سپس به وب سایت IMEI pro رفته و کد را وارد کنید، بعد از پشت سر گذاشتن آزمون کپچا، گزینه Check را انتخاب کنید. در صورت سرقتی بودن گوشی، جزئیات در این صفحه که به اپراتورهای جهانی دسترسی دارد، قابل مشاهده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: گوشی مسروقه , گوشی دست دوم , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

امروزه گوشی های موبایل به عضو بسیار کاربردی و جدانشدنی زندگی روزمره مردم دنیا مبدل شده و یکی از عناصری که بسیار اهمیت دارد باتری این گوشی های موبایل است که عملا بدون آن می توان گفت گوشی هیچگونه کاربردی ندارد.

اما این باتری ها هم به مرور خراب می شوند. از دلایل خراب شدن این باتری ها که از اصلی ترین دلیل خرابی باتری موبایل ها است می توان به بی کیفیت بودن شارژها اشاره کرد. این شارژرهای بی کیفیت به دلیل اینکه اجازه نمی دهند ولتاژ و جریان مناسب شارژ به باتری برسد باعث افت کیفیت آن می شوند. همواره از شارژر های اصلی استفاده کنید، شارژرهایی که مقاومت الکتریکی کمی داشته باشد و اگر باتری گوشیتان فست شارژ است به هیچ عنوان از شارژر های معمولی استفاده نکنید که باعث دوچندان شدن این خرابی می شود. همچنین کابل شارژر هم تاثیر زیادی در این امر دارد و اگر کابل پاره شده یا آسیب دیده باشد، باتری به طور کامل شارژ نمی شود.

برای بالا رفتن طول عمر باتری بهتر است زمانی که گوشی در شارژ است از آن استفاده نشود به دلیل که باعث افزایش دمای باتری می شود و باتری رفته رفته داغ می کند که این باعث آسیب دیدگی سلول های الکترولیتی که در باتری هستند، می شود. همچنین باید دقت شود که زمانی که گوشی در شارژ است این گوشی را در جاهایی که گرم هستند مثل بخاری و یا شوفاژ قرار ندهید.

 

آیا باتری گوشی را اگر کالیبره کنیم تاثیرگذار است؟

 

نحوه کالیبره کردن باتری به اینگونه است که آنقدر با گوشی کار شود تا باتری آن کاملا خالی شده و سپس گوشی خاموش شود. بعد از آن که گوشی خاموش شد، گوشی را به شارژ زده تا کاملا پر شود ولی آیا می توان گفت که این روشی موثر است یا خیر؟

طبق یافته ها تحقیقات علمی باید گفت که خیر. به این دلیل که مکانیزم عمل این باتری هایی که به تازگی در گوشی های جدید رونمایی شده اند و از مدل لیتیوم یونی هستند، بسیار متفاوت است و عملشان از طریق منتقل شدن یون ها صورت می گیرد. یک سری میکروچیپ هایی در این گوشی ها وجود دارد که این عمل هیچ تاثیر بر تقویت باتری گوشی ندارد.

روش خاصی وجود ندارد که بگوییم از راه سخت افزار بشود این باتری ها را تقویت کرد اما یک سری روش های آزمایش شده ای وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بیشتری از باتری گوشی استفاده نمود.

 

1-پیدا کردن اپلیکیشن هایی که مصرف باتری زیادی دارند

 

بعضی از اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند سهم باتری بیشتری را اشغال می کنند که ممکن است حتی با استفاده نکردن از این اپ ها باتری باز هم مصرف شود که دلیلش این است که این اپ بخشی از پس زمینه را اشغال نموده و به صورت پنهانی در حال فعالیت است. برای جلوگیری از این مصرف بیهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و برای اینکه متوجه شود چه برنامه هایی مصرف بالا دارند از طریق مسیر Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسایی کرده و برای متوقف کردن یا حذف آن برنامه اقدام نمایید که تاثیر خیلی خوبی بر روند حفظ باتری گوشی موبایل دارد.

 

2-کنترل کردن سینک، وای فای، لوکیشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصیه می شود زمانی که به اینترنت نیازی ندارید، برای مصرف کمتر باتری و اشغال نشدن حافظه اینترنت گوشی و یا وای فای آن خاموش باشد. این موضوع برای مواقعی که خارج از منزل هستید بسیار مهم است و باعث می شود که باتری گوشی مصرف نشده و در مواقع ضروری شارژ لازم را داشته باشید.

روشن بودن لوکیشن تلفن همراه هوشمند شما نیز تاثیر منفی بر روی باتری گوشی می گذارد و امروزه برخی از اپ ها، برای فعالیت نیاز به فعال بودن لوکیشن گوشی دارند و باید بعد از تمام شدن کار با آن اپلیکیشن این لوکیشن را غیرفعال نمایید تا مصرف باتری زیاد نشود. قابلیت Auto Sync که در گوشی ها هوشمند دیده می شود نوتیفیکیشن ها را مدیریت می کند که این قابلیت هم در روند مصرف باتری بسیار اثر گذار است و در زمانی که نوتیفیکیشن آنچنان مهمی ندارید برای بهبود مصرف باتری آن را غیرفعال کنید.

 

3-غیرفعال نمودن پیکسل های صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمایش گوشی باعث مصرف بیش از 70 درصد از باتری می شود و برای حل این موضوع باید روشنایی و نور صفحه نمایش را کم کرده تا مصرف باتری کم شود؛ اما دیگر راهی که پیشنهاد می شود این است که پیکسل های صفحه نمایش را خاموش کنید تا دیگر نیازی به کم کردن نور صفحه نمایش نباشد.

برای خاموش کردن این صفحه نمایش ها راهی که وجود دارد استفاده از نرم افزارهای مخصوص است. روش کار این نرم افزار به اینگونه است که در چیدمان صفحه نمایش یک سری تغییراتی را اعمال می کند تا صفحه هایی که خالی هستند و به کار نمی آیند از بین بروند تا باتری مدت زمان بیشتری را کار کند. این کار تاثیری بر کیفیت صفحه نمایش ندارد تا جایی که می توانید با کیفیت بالا فیلم تماشا کنید بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود. از بهترین نرم افزارهای غیرفعال کننده پیکسل که باعث کاهش مصرف باتری می شود می توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره کرد.

 

4-دارک مود باعث کاهش مصرف باتری می شود

 

با عرضه شدن گوشی های هوشمند به بازار هر سال فناوری های جدیدی به این گوشی ها اضافه می شود. یکی از این فناوری ها دارک مود نام دارد که صفحه نمایش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور کامل سیاه می شود و از پیکسل کمتری در صفحه نمایش استفاده می کند در نتیجه این استفاده کمتر منجر به کاهش مصرف باتری می گردد. از دلایل اصلی ایجاد این تکنولوژی بر روی گوشی های هوشمند اذیت نشدن چشم کاربران در مکان های تاریک و هنگام شب است.

 

5-غیرفعال کردن افکت ها و انیمیشن های صفحه نمایش

 

یک سری از پس زمینه هایی که برای گوشی های هوشمند فعال هستند حالت انیمیشنی دارند و با افکت هایی باعث جذاب شدن این تصویر زمینه ها برای کاربران می شود اما این تصاویر به شدت بر مصرف باتری اثرگذارند و باید از تنظیم این افکت ها خودداری نمایید.

 

جمع بندی

 

در پایان باید گفت که این روش ها برای درست کردن باتری های خراب موثر نیست، بلکه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری نمایید. امروزه امکان تعویض باتری گوشی های هوشمند دیگر وجود ندارد اما در گذشته گوشی هایی که باتری قابل جدا شدن داشتند امکان تعویض باتری در صورت خرابی را دارا بودند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , باتری گوشی , تقویت باتری گوشی , شارژموبایل , رنباز ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

فیلمی از جنس تاریخ کره است. که بعد از آغاز فرمانروایی امپراطور جومونگ است و به اوایل  گوگوریو بر میگرده.سریال های کره ایی باعث شده تا مردم علاقه زیادی به زبان کره ایی پیدا کردنند و در سال های اخیر گروه های موسیقی زیادی در کره به وجود امده که باعث علاقه مندی به زبان کره ایی شده است. و سینما کره هم در سال های اخیر باعث علاقه مندی سایر کشور ها به زبان و فرهنگ و تاریخ کره شدهاست ما در این مقاله بخش هایی از سریال میگم.

ژانر:

تاریخی

عاشقانه

فانتزی

ملودرام

سفر در زمان

نویسنده:

جو یون یانگ

کارگردان:

کیم کیو تائه

بازیگران:

لی جون کی

لی جی یون (نام حرفه ای: آی یو)

کانگ ها نئول

هونگ جونگ هیون

کانگ هان نا

بک هیون

نام جو هیوک

جی سو

کشور سازنده:

کره جنوبی

زبان اصلی:

کره‌ای

محصول:

سال2016

تعداد قسمت‌ها:

20 قسمت + 2 قسمت ویژه

 

عاشقان ماه، یک سریال تلویزیونی کره جنوبی است که بر اساس رمان چینی BuBu JingXin ساخته شده. این سریال از 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 از سیستم پخش سئول (SBS) در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ساعت 22:00 در 20 قسمت پخش می‌شد.

این مجموعه به طور متوسط در سراسر کشور کره جنوبی رتبه بندی 7.6% براساس  نیلسن کره و 7.3% بر اساس  TNMS داشته و استقبال از آن پایینتر از حد انتظار بوده است. برعکس، در سطح بین‌المللی عملکرد خوبی داشته و بیش از 1.1 میلیارد بازدید در چین و نیز رتبه بندی بالا در سنگاپور و مالزی داشته است. گزارش شده که هر قسمت این درام بیش از 400 هزار دلار به ایستگاه پخش چینی Youku فروخته شده که مجموعاً بیش از 8 میلیون دلار بوده است.

خلاصه داستان:

هنگامی‌که خورشید گرفتگی کامل اتفاق می‌افتد، گو-ها جین به دوران گذشته، به آغاز سلسله گوریو در کره یعنی در زمان سلطنت پادشاه تائِجو منتقل می‌شود. او در بدن هائِه سو، دختری 16 ساله بیدار می‌شود و خود را در خانه 8 شاهزاده وانگ ووک می‌بیند، در حالیکه عموزاده همسر پادشاه است. او به زودی با چند تن از شاهزاده‌ها دوست می‌شود و با شاهزاده چهارم، وانگ سو که که مطرود سایرین است، دیدار می‌کند. اگرچه او می‌داند که نباید درگیر دسیسه‌های کاخ در مورد جانشینی تاج و تخت شود، اما ناخواسته خودش یک مهره‌ای در این شطرنج می‌شود ....

بازیگران نقش اول:

 

Hong Dong-young در نقش Young Wang So

او در ابتدا به عنوان فردی بیرحم و منزوی در بین شاهزادگان شناخته می‌شد. اطرافیانش هم او را ترسانده و هم درک نمی کنند. او به خاطر هائه سو عوض می‌شود، هائه سو به سرعت متوجه می‌شود که سردی او مثل نقابی برای پنهان کردن دردش است.

Lee Ji-Eun در نقش Go Ha-Jin / Hae Soo

دختری با زندگی دردناک که به گذشته سفر می‌کند. او دختری خوش بین است و تحمل بی عدالتی را ندارد. او اولین کسی است که درد وانگ سو را درک می‌کند و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. هائه در ابتدا تعلق خاطری نسبت به شاهزاده هشتم پیدا می‌کند، اما پس از آن ارتباط آنها تغییر می‌کند.

Kang Ha-Neul در نقش Wang Wook

او مرد مهربانی است که به شدت مراقب افراد اطرافش است. مهربانی او باعث می‌شود هائه به دام عشق او اسیر شود.

Lee Joon-Gi در نقش Wang Soo چهارمین شاهزاده

 

 

بازیگران نقش دوم:

 

Kim San-Ho در نقش Crown Prince Wang Mu

Hong Jong-Hyun در نقش Wang Yo

Yoon Sun-Woo در نقش Wang Won

Byun Baek-Hyun در نقش Wang Eun

Nam Joo-Hyuk در نقش Baek-Ah

Ji Soo در نقشWang Jung   

 

 

مکان‌های فیلمبرداری:

 

فیلمبرداری سریال عاشقان ماه که پنج ماه به طول انجامید، در فوریه 2016 در آتلیه سینمایی Yoseonjeong  و صخره‌های Yoseon-am  در شهرستان یئونگول، استان گنگوون آغاز شد و در ساعات اولیه 1 ژوئیه، هنگامی‌که IU آخرین صحنه از قسمت 20 و لی جون گی در 30 ژوئن آخرین نقش خود را در ایچاون، استان گیونگی اجرا کرد، پایان یافت.

سایر مکان‌ها شامل مرکز فرهنگی  Baekjeو پارک توریستی Ondal در شهرستان  Danyang است. معابد Unjusa و Man-yeonsa در شهرستان هواسون ؛ ساسئونگ آم ارمیتاژ در کوه اوسان در شهرستان گوری؛ باغ Wolhwawon در پارک Hyowon  واقع در در Suwon ؛ آتلیه سینمایی  Seyeonjeong  در جزیره Bogil، دریاچه Cheonjuho  در دره هنر Pocheon، دریاچه  Miryang و دریاچه Ban-gok هستند.

 

اگر بخواهیم 5 اپیزود اول را در یک یا دو جمله بگوییم، شاید بتوان گفت:

قسمت 1: تبدیل شدن گو ها-جین به هائه سو و آشنایی با شاهزاده ها...

قسمت 2: ملاقات وانگ سو با هائه سو...

قسمت 3: وانگ ووک، هائه سو را دلداری می‌دهد، وانگ سو در سونگاک می‌ماند...

قسمت 4: افسردگی وانگ سو، تلاش هائه سو برای نجات یونگ، یک عاشقانه شیرین.

قسمت 5: مرگ میونگ هی

داستان کلی این سریال غیرقابل پیش بینی است و  پس از تمام ماجراها داستان پایان تلخی خواهد داشت.

  

برای یادگیری زبان کره ای به سایت ماژورین مراجعه کنید

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین



:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش زبان , آموزش زبان کره , آموزش آنلاین زبان کره , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

از زمانی که دستور رجیستری گوشی در ایران بالا رفته قاچاق گوشی هم کمتر شده و باعث جمع شدن بعضی از فساد در زمینه نقل و انتقالات گوشی شده است و باعث این شده که تا تبلتها هم از فرایند رجیستری جا نمانند و باعث این شده که  در این حوزه هم اتفاقات مثبتی بی افتد.

با توجه به این که اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن های همراه و تجهیزات دارای سیم کارت یا همان رجیستری توانسته است با ایجاد یک ابزار قدرتمند، به رویه قاچاق چند میلیارد دلاری این بازار پایان دهد، این طرح برای تبلت ها و دیگر تجهیزات سیم کارت خور ( مانند ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار، PDA و هرگونه تجهیزات دارای سیم کارت) به طور رسمی آغاز شده است.

براساس آمار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اجرای طرح رجیستری که از سال 96 آغاز شده است، بیش از 6 میلیارد دلار از قاچاق تلفن همراه کاسته شده است. ارزش بازار تبلت در ایران نیز بیش از 300 میلیون دلار است که بر اساس آمارهای اعلام شده، تقریبا 80 درصد تبلت ها قاچاق می باشند. این طرح علاوه بر کنترل بازار این امکان را به خریدار می دهد تا پیش از خرید کالا از اصالت برند و نحوه ورود آن به کشور نیز اطمینان یابد.

بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری را موظف کردند تا " کلیه تبلت ها، ساعت های هوشمند، بارکدخوان ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل" را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای (همتا) ثبت نمایند.

با توجه به آنچه که بیان شد؛ هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری می شود و خریداران باید کد شناسایی کالا (IMEI) و کد فعال سازی را در سامانه همتا ثبت کنند.

 طرح رجیستری تبلت ها برای برند Lenovo از تاریخ دوم مرداد ماه و سایر برندها از نهم مرداد ماه آغاز می شود و بعد از این تاریخ، تبلت های ثبت نشده شناسایی نخواهند شد.

با اجرای طرح رجیستری برای تبلت ها و دیگر تجهیزات دارای سیم کارت، اپراتورها و سرویس های مخابراتی ، خدماتی از قبیل اینترنت و تماس تنها را برای تجهیزاتی ارائه می کنند که در این سامانه ثبت شده باشند.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و آموزش های مجازی مدارس، بسیاری از دانش آموزان با تبلت بدون سیم کارت به اینترنت متصل می شدند که با اجرای این طرح ، بعد از تاریخ اعلام شده این امر دیگر مقدور نمی باشد و لازم است که وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از طریق درگاه ها و زیرساخت های ارتباطی خود به کادر آموزش، معلمان و دانش آموزان اطلاع رسانی دقیق نماید.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاربران و دانش آموزانی که از طریق شبکه Wifi و بدون استفاده از شبکه اپراتوری به اینترنت متصل می شدند، هشدار داد که تا قبل از تاریخ اعلام شده، سیم کارتی در دستگاه قرار داده و آن را روشن نمایند و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود اطمینان حاصل کنند.

کاربران برای اطمینان از رویت دستگاه در شبکه اپراتوری از طریق تارنمای همتا به نشانی اینترنتی hamta. Ntsw.ir یا کد دستوری #7777* استعلام کنند و در صورت دریافت پاسخ استعلام " دستگاه رویت شد" از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

طرح اصالت تجهیزات برای ساعت های هوشمند سیم کارت خور از 12 تیرماه و بارکد اسکنر ، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه سال جاری آغاز شده است. لازم به ذکر است که این طرح فقط برای تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، قابل اجرا است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 



:: برچسب‌ها: رجیستری موبایل , رجیستری , تبلت , گوشی موبایل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

گوشی همراه همیشه برای بشر مهم بوده از زمانی که اومده به داخل بازار و مورد استفاده گرفته. در چند سال اخیر تولیدات گوشی به شدت افزایش پیدا کرده و برند های گوشی در تلاش  هستند که سهم بسزایی در مارکت جهانی  داشته باشند و هر کدام سهم هایی از مارکت دارند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Canalys ؛ برند چینی شیائومی، به عنوان دومین شرکت سازنده گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفی شده است. این شرکت که در حال حاضر 17 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدی، در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ویو نیز با سهم‌ های 10 درصدی جایگاه های بعدی را در اختیار دارند.

عرضه سالیانه محصولات هر پنج شرکت در سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین میزان عرضه، متعلق به غول چینی با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها یک درصد می‌ باشد. موفقیت چشمگیر این شرکت دلایل مختلفی دارد که در اینجا سعی می شود، بسیار مختصر به آن بپردازیم.

شرکت شیائومی یا پدیده دهه اخیر، به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح گوشی هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت وارد بازار جهانی شد. آنچه که این شرکت را از بقیه متمایز می ‌سازد؛ فلسفه این برند چینی می‌ باشد: ارزان اما با کیفیت

نخستین گوشی هوشمند شیائومی همزمان با آیفون s4 وارد بازار شد. ولی اکنون این شرکت، با گذشت تقریبا 10 سال و کسب عنوان اپل شرق یا اپل چینی، توانسته حتی از این برند نیز پیشی بگیرد. چرا که بر خلاف شرکت اپل گوشی های مقرون به صرفه وارد بازار می کند.

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده گوشی های شیائومی در مقایسه با رقیب نامداری چون سامسونگ هم بازار بهتری داشته باشند، مربوط به کیفیت کارها با قیمت ارزان تر می‌ باشد.

استراتژی فروش شیائومی با استراتژی فروش برندهایی مانند سامسونگ و اپل نیز متفاوت است. مدیر عامل این شرکت معتقد است که قیمت های عرضه شده توسط این برندها متناسب با کیفیت و خدمات محصولاتشان نیست. به همین خاطر این شرکت برخلاف رقبایش حاشیه سود بالایی را برای خودش در نظر نمی‌ گیرد.

بعد از اعمال تحریم‌های هواوی از طرف آمریکا و عدم ارائه سرویس های گوگل در گوشی های این شرکت، درصد رشد این شرکت که حتی در سال 2019 از اپل پیشی گرفته بود، به میزان قابل توجهی کاهش پذیرفت و غول چینی توانست از این باگ ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بکند.

 شرکت شیائومی تلاش برای گسترش تجارت خارج از کشور خود در مناطقی از جمله اروپای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین را افزایش داده است. ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه سبب شده است که این برند در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب تری و طبیعتا بازار بهتری داشته باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 



:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند شیائومی , اپل , سامسونگ , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

ارتباط همیشه مهم بود وانسان همیشه براش مهم بوده که با هم دیگه در ارتباط باشه و خیلی مهم بوده.این روز ها مردم می توانند با یک گوشی به هم دیگه ارتباط برقرار کنند و از حال دیگه با هم ارتباط برقراری کنند و از حال هم باخبر شوند.

در ابتدا تلفن های همراه به عنوان تلفن هایی با قابلیت جابجایی، جای خود را در بین مردم باز کردند. اما پس از مدت زمان کوتاهی با ارائه فناوری های نوین، زندگی فردی و اجتماعی کاربران را آنچنان دستخوش تغییرات کردند که این روزها ، زندگی بدون تلفن های هوشمند غیر قابل تحمل به نظر می رسد. تلفن های همراه هوشمند امروزی و تاثیر آن بر همه جنبه های زندگی انسانی امری غیر قابل انکار است.

 این وسیله ارتباطی و کارکردهای جدیدش ، نیازهای ارتباطی جدیدی را نیز شکل داده است. تسریع روابط و دسترسی 24 ساعته بدون در نظر گرفتن شرایط مکانی و زمانی، استفاده از سرویس های مختلفی از جمله: خرید اعتبار(شارژ)، فعال سازی اینترنت، خرید بسته های اینترنت و .... را برای مشترکین را در شرایط مختلف ضروری می سازد. اپراتورهای تلفن همراه هم که در هر شرایطی به دنبال تسریع و تسهیل این ارتباط هستند؛ با طراحی اپلیکیشن های مختلف، تلاش خود را می کنند تا خدمات مختلف  مربوط به سیم کارت را به ساده ترین روش ممکن برای کاربران ارائه کنند. به همین خاطر کاربران می توانند با حضور در فروشگاه های مجازی این برنامه های رایگان را دانلود و سپس در گوشی موبایل خود نصب کنند.

برای این کار لازم است با ورود به این اپلیکیشن ها؛ شماره تلفن همراه  خود را وارد کرده تا کد مربوط به فعال سازی برایتان ارسال گردد. بعد از وارد کردن این کد، حساب کاربری شما فعال شده و بعد از آن می توانید تمامی خدمات مربوط به سیم کارت؛ حتی نقل و انتقال مربوط به مالکیت را به راحتی و در فضای مجازی انجام دهید و نیازی برای مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و خدمات امور مشترکین نیست.

 

منبع : سایت خرید و فروش آنلاین سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی موبایل , تلفن همراه , سیم کارت , خدمات سیم کارت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

شرکت خدمات ارتباطی رایتل، وابسته به سازمان تامین اجتماعی؛ از آبان ماه 1390 به طور رسمی آغاز به کار کرد. این اپراتور با شعار "زندگی در دستان شما" اولین ارائه دهنده سیم کارت رایتل نسل سوم در ایران بود. در حال حاضر شرکت رایتل با ارائه سیم کارت‌های نسل سوم و چهارم و شعار "رایتل، همراه هوشمند" سومین اپراتور سراسری تلفن همراه در کشور شناخته می‌شود.

در راستای گسترش فرهنگ همدلی و تسهیل فرآیندهای ارتباطی بین هموطنان و کسب و کارها، این شرکت طرحی جدید به نام "طرح هفت" برای متقاضیان خرید سیم کارت رایتل از طریق ثبت نام ارائه کرده است. بنابر اعلام روابط عمومی شرکت رایتل، متقاضیان با خرید یک سیم کارت اعتباری به ارزش هفت هزار تومان، یک بسته آغازین اینترنت 49 گیگابایتی به مدت هفت ماه (هر ماه 7 گیگ) به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

این طرح تنها برای متقاضیانی انجام می‌پذیرد که تا کنون سیم کارتی از از رایتل دریافت نکرده‌اند و هر فرد فقط یکبار می‌تواند در این طرح ثبت نام کند.

این اپراتور در روزهای همه گیری کرونا نیز تلاش کرد تا با ارائه طرح‌های ویژه مانند: رایگان کردن تماس‌های درون شبکه، سهمی در عمل به مسئولیت اجتماعی خود و تسهیل روابط هموطنان داشته باشد. 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید و فروش سیم کارت , سیم کارت رایتل , رایتل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

همه افرادی در انتخاب سیم‌ کارت تلفن همراه خود دارای معیارهایی خاصی هستند تا به نحوی بهترین شماره و بهترین کیفیت را برای خود انتخاب نمایند.

در ایران اولویت خرید سیم‌ کارت تلفن همراه با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول است با توجه به سابقه خوب و خدمات برترشان، سپس افراد به سراغ سیم‌ کارت‌ های رایتل می‌ روند. همچنین یکسری اپراتور سیم‌ کارت نیز به‌تازگی وارد گردونه رقابت شده‌ اند که به‌عنوان‌مثال می‌ توان از سامانتل و شاتل نام برد.

کاربران همواره به دنبال پیدا کردن خطوطی هستند که خدمات ارتباطی آن مشکلی نداشته باشد و نیازهایشان را برآورده کند. از معیار کاربران برای انتخاب سیم‌ کارت می‌ توان به ارائه خدمات متنوع، پوشش آنتن دهی گسترده، رند بودن سیم‌ کارت، سرعت‌بالای اینترنت، قیمت مناسب و در دسترس بودن سیم‌ کارت از سمت اپراتورها اشاره کرد.

دلیل اینکه افراد بیشتر به سمت سیم‌ کارت‌ ایرانسل و سیم کارت همراه اول می‌ روند این است که این اپراتورها خدمات خود را در بهترین سطح ارائه می‌ دهند و افرادی که از این دو اپراتور سیم‌ کارت خریداری می‌ کنند دیگر نگران مشکلات پایین بودن کیفیت خدمات نیستند. همچنین این اپراتور ها همواره در حال بالا بردن کیفیت خدمات و ارائه بهترین نوع خدمات هستند تا مشترکین بیشتری را نسبت به رقبا با به‌روز کردن سرویس‌ های خدماتی خود جذب کنند. امروزه یکی از این رقابت‌ ها میان اپراتور ها تلاش برای جلب مخاطب با ارائه شماره رند می‌ باشد.

مطابق آماری که وجود دارد، اپراتور همراه اول در واگذاری سیم‌ کارت دائمی در رتبه اول قرار دارد که این رتبه در بخش واگذاری سیم‌ کارت های اعتباری به ایرانسل تعلق دارد. رایتل نیز در هردو رده‌بندی در رتبه سوم قرار دارد اما این اپراتور به دنبال این است با بروز کردن سرویس‌ های خدماتی خود کاربران بیشتری را نسبت به دو رقیب قدرتمند خود جذب کند.

 

شماره‌های رند اپراتورهای مختلف

 

با توجه به گسترده شدن علم کامپیوتری و افزایش گوشی‌ های هوشمند، آمار فروش سیم‌ کارت های تلفن همراه نیز بالا رفته و اپراتورها از این قضیه بسیار خرسند هستند. اپراتورهای جدید مانند سامانتل و شاتل موبایل در آینده یک سری اتفاقاتی را رقم خواهند زد تا معادلات به‌کلی تغییر کنند.

با توجه به تحرکات و اطلاعاتی که از شاتل دیده می شود تیم مارکتینگ این مجموعه با ایجاد تبلیغات گسترده در جهت ارائه شماره های رند و جذاب برای کاربران به دنبال جذب افرادی است تا قسمت گسترده ای از بازار را برای خود کسب کند. با توجه به تجربه فروش اپراتورهای سراسر جهان میتوان گفت که آمار فروش سیم‌ کارت های شاتل و فعال شدنشان هرروز بیشتر خواهد شد و شاتل رفته رفته سهم بیشتری از بازار سیم کارت های تلفن همراه را به خودش اختصاص خواهد داد.

این نحوه فروش و تبلیغات شاتل به نوعی نوآوری در صنعت اپراتورهای تلفن همراه است و نظیر آن را در شرکت هایی همچون ایرانسل و همراه اول نیز تاکنون دیده نشده.

 

ضریب نفوذ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل

 

ضریب نفوذ اپراتورها به معنی نسبت تعداد شماره موبایل فعال شده به تعداد جمعیت استفاده کننده از خدمات سیم کارت در یک کشور میباشد. در نتیجه با استفاده از آمار شماره های واگذار شده از هر اپراتور و اینکه چه مقداری از این شماره ها فعال یا غیرفعال اند می توان ضریب نفوذ را محاسبه نمود.

طبق آمار همراه اول با دارا بود ضریب نفوذ 57.52 درصدی در رتبه اول این لیست قرار دارد بعد از آن ایرانسل است با ضریب 39.19 درصدی و در نهایت رایتل با ضریب 2.46 درصدی در جایگاه سوم اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته است.

 

بازار خرید و فروش سیم‌ کارت در ایران

 

سرعت فروش سیم کارت از سوی اپراتورها امروزه به دلیل افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم در جامعه در حال کم شدن میباشد که این آمار برای سیم کارت های دائمی به نسبت سیم کارت های اعتباری بیشتر است و دلیل اصلی آن قیمت های بالای سیم کارت های دائمی است به طوری که برای خرید یک کد 0912 باید حداقل رقمی حدود سه میلیون و 500 هزار تومان بپردازید و این قیمت با توجه به فاکتور هایی از قبیل رند بودن، صفر یا کارکرده بودن و... افزایش می یابد.

این موضوع قابل بسط به سایر پیش شماره ها و سیم کارت های رایتل، همراه اول اعتباری و ایرانسل نیست و فقط زمانی قیمت های سیم کارت ها به میلیون می رسد که بسیار رند باشد. با توجه به همین موضوع بیشترین خرید و فروش سیم کارت در بازار با توجه به صفر یا کارکرده بودن سیم کارت های دائمی همراه اول با پیش شماره 0912 و رند بودن پیش‌شماره‌های دیگر صورت می‌ گیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل , اپراتور ایرانسل , همراه اول , شاتل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

همیشه هر بازیی هیجانات  خودشه داره .حالا فکر کنید که اون بازی بازی شب مافیا باشه  که هم هیجان داشته باشید و هم استرس داشته باشید که تیم مافیا شما رو شات کنه یا توسط کلانتر شات بشید یا جز اعضای مافیا باشید و کارگاه استعلام شما  را بگیرد.این بازی توسط دیمیتری دیویدف برای اولین بار دانشگاه ملی مسکو در بهار 1986 اجرا شد. و در سال های بعد به حدی محبوب در شوروی چنان محبوب شد. که هر کس برا تعطیلات به مسکو می رفت به این بازی علاقه مند میشد و در 1990 به طور رسمی در اروپا و در آمریکا شروع به بازی شد. این بازی در این اواخر به قدری محبوب شد که توسط ابوطالب سعیدی در ایران با حضور سلبریتی ها ساخته شد.

در بردگیم شب مافیا که در واقع همون مافیا بازی خودمونه و شباهت هایی به بازی گرگینه داره، ۲ گروه وجود داره : مافیا و شهروندان

اعضای مافيا همو میشناسن، ولی شهروندان نه خودشون رو میشناسن و نه مافیا رو؛ پس بازيكنان بايد از هم سوال كنند تا کم کم دروغ ها رو از راست تشخیص بدن و مافیا رو پیدا کنن. از اون طرف مافیا باید با گول زدن شهروندا کاری کنن که بین مردم عادی اختلاف بیوفته و اشتباها همدیگه رو بکشن؛ اینجوری تعداد شهروندان کم میشه و کار مافیا خیلی ساده تر خواهد بود.

توی این بازی نقش های زیادی وجود داره و خیلی مهمه که به رفتار و گفتار بقیه بازیکنا دقت کنید؛ شما باید با تصمیم های درست، تیم خودتون رو برنده بازی کنید. در بازی رومیزی شبِ مافیا، هر بازیکن نقش منحصر به فرد خودشو داره و تاثیر مهمی در روند بازی میذاره. برخلاف حالت کلاسیک که بازیکنان فقط در شب، اتفاقات رو رقم میزنن، در این بازی خیلی از شخصیت ها در روز هم قابلیت های خاصی دارن که همین باعث میشه هر لحظه منتظر اتفاقی در بازی باشید.

بازی در دو فاز روز و شب انجام میشه و بسته به تعداد بازيكنان، در چند شبانه روز به پايان میرسه. در شب، مافيا يه نفر رو حذف می‌كنن و در روز، شهروندان بايد سعی كنن مافيا رو پيدا كنن و با رأی گيری از بازی حذفش كنن. بازيكنان میتونن به هم اتهام بزنن و سوالهای مختلفی بپرسن ؛ هنر اینه که با یه دفاع جانانه، جهت بحث و فضا رو به سمت هدف خودتون تغییر بدید. در واقع اگه فکر میکنید هنرمند، بازیگر یا وکیل خوبی هستید و یا میتونید با زبونتون مار رو از سوراخ بکشید بیرون، یا حتی به جزئیات افراد توجه دارید؛ تبریک میگم، در این بازی موفق خواهید بود…

اصولا بازی فکری مافیا یه بورد گیم پیچیده است و کارت های مختلفی توی بازی وجود داره. برای راحت تر شدن بازی برای بازیگردان ( یا اصطلاحا همون خدا ) یه جدول راهنما وجود داره چون همه ی کارتها همیشه استفاده نمیشن؛ قوانین بازی مافیا رو حتما مطالعه کنید…

بازی Mafia شامل چه کارت هایی هست ؟

کارتهای تیم مافیا شامل گادفادر، دزد، ناتاشا، مذاکره کننده و تروریست میشن و تیم شهروندان هم شامل نانوا، جادوگر، کارآگاه، دکتر، شهردار، کشیش، تک تیرانداز، جوکر و … هست. هر کدوم از این کارتها یه نقش متفاوت دارن و قابلیت های منحصر بفردشون هیچ بازی ای رو شبیه سری قبلش نمیکنه.

واسه همینه که سالهاست بازی فکری شب مافیا، یکی از محبوب ترین بازی های رومیزی دورهمی بین ایرانی ها محسوب میشه که حالا به صورت بسته بندی شده و کارتی، به عنوان یه بردگیم مجزا ارائه شده. این بازی اکسپنشن های مختلفی هم دارد که در سایت چترنگ موجود هستن.

فراموش نکنید که سرنوشت این شهر به شما و تصمیم های شما بستگی داره …

محتوای جعبه بازی MAFIA:

  • 40کارت شخصیت

  • 33 کارت رای

  • 30 کارت حرکت آخر

  • 14 کارت شب و روز

  • 12 کارت اتهام

  • 3 کارت سفید

  • 1 کارت سر صحبت

  • 1 کارت شرایط برد

  • 60 جدول گرداننده و رای گیری

  • راهنمای بازی

  • راهنمای شخصیت ها

  • کیسه جابجایی محتوای بازی

  • 4 ماژیک وایت برد

سوالات متداول درباره بازی رومیزی شب مافیا:

بردگیم شب مافیا شامل چه کارت هایی هست ؟

کارتهای تیم مافیا شامل گادفادر، دزد، ناتاشا، مذاکره کننده و تروریست میشن و تیم شهروندان هم شامل نانوا، جادوگر، نانوا، کارآگاه، دکتر، شهردار، کشیش، تک تیرانداز، جوکر و … هست. هر کدوم از این کارتها یه نقش متفاوت دارد و قابلیت های منحصر بفردشون هیچ بازی ای رو شبیه سری قبلش نمیکنه.

در بردگیم شب مافیا چه گروه هایی وجود دارد ؟

در بردگیم شب مافیا که در واقع همون مافیا بازی خودمونه و شباهت هایی به بازی گرگینه داره، ۲ گروه وجود دارد : مافیا و شهروندان

از کجا میتونیم بازی شب مافیا رو تهیه کنم؟

فروشگاه آنلاین چترنگ به عنوان جامع ترین مرجع فروش بازی های رومیزی در ایران، با مشاوره رایگان میتونه مطمئن ترین راه برای یه خرید امن و لذت بخش باشه

بازیا مافیا از چه زمانی وارد ایران شد ؟

وارد شدن بازی مافیا در ایران را می توان به اوایل دهه هشتاد نسبت داد که این بازی به فرم کلاسیک خود در بین جوانان در دانشگاه ها ، خوابگاه ها ، پادگان ها و محافل دوستانه بسیار رایج بود.

محتوای جعبه بازی فکری مافیا (MAFIA) چیست ؟

انواع کارت های لازم برای بازی ، راهنمای بازی ،راهنمای شخصیت ها ، کیسه جابجایی محتوای بازی و 4 ماژیک وایت برد.

منبع: سایت بردگیم و پازل بردگیم چت رنگ



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

زندگی در زمان های گذشته بسیار سخت بود برای اینکه هر وقت مهمان یا کسی می آمد برای اینکه بخواهد در را باز کند باید کلی راه می رفت تا ببیند کیست اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و همچنین پیشرفت  انسان ها دیگر زندگی برای ادم ها راحت تر شده است و یک دکمه در را باز کنند.یکی از راه های آسان برای جلوگیری از سرقت املاک و شناسایی افراد پشت در، استفاده کردن از آیفون های تصویری است. آیفون تصویری به عنوان یک لایه حفاظتی در ساختمان ها و مکان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و به شما اجازه شناسایی و همچنین صحبت و گفتگو را با اشخاص پشت در می دهند. به لطف پیشرفت تکنولوژی و اختراع آیفون های تصویری پیشرفته و مدرن، آیفون تصویری خانه شما می تواند رکوردی از افرادی که زنگ در شما را می زنند حتی در زمانی که در خانه نیستید را به شما نمایش دهند و قابلیت کنترل از راه دور را نیز در اختیار شما می گذارند

 

آیفون تصویری چیست؟

آیفون تصویری را به مانند یک مسئول پذیرش دیجیتالی برای خانه و منزل شما می باشد. آیفون های تصویری جدید و هوشمند با اتصال با اینترنت تمامی مزایای دنیای آنلاین را با خود به همراه آورده اند. آیفون تصویری هوشمند در کنار قابلیتی که همانند تمامی زنگ های در دارند، به شما این امکان را می دهند تا اشخاصی که زنگ خانه شما را به صدا در آورده اند را ببینید و در مواقعی که در خانه نیستید از طریق گوشی هوشمند خود با آن ها به صحبت بپردازید. آیفون تصویری در کنار افزایش امنیت خانه شما، به شما اجازه ارتباط با افراد پشت در را می دهند.

مزایای استفاده از آیفون تصویری چیست؟

با ظهور آیفون های تصویری و نمونه های هوشمند آن دیگر نیازی به حضور همه ساعته شما در خانه نیست چرا که با نصب یک آیفون تصویر هوشمند می توانید به راحتی افرادی را زنگ در خانه و یا محل کار شما را می زنند را شناسایی و رصد کنید و در صورت لزوم با آنها ارتباط بگیرید. راحتی و امنیتی که آیفون های تصویری برای شما به ارمغان می آورند در مقایسه با نمونه های قدیمی زنگ های در، بسیار بیشتر بوده و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. به صورت خلاصه می توان مزیت های نصب دربازکن های تصویری را به صورت زیر خلاصه کرد:

• راحتی و سهولت استفاده: دربازکن های تصویری امکان تصویری ارتباط صوتی دو طرفه را برای شما فراهم می کنند و می توانند به راحتی با افراد پشت در صحبت کند. علاوه بر این، شما می توانید هنگامی که در خانه و یا محل کار خود نیستید، به کمک گوشی همراه هوشمند خود با افراد پشت در از طریق اینترنت ارتباط بگیرید. همین راحتی و سهولت استفاده آیفون تصویری باعث شده تا به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای امنیتی حال حاضر تبدیل شوند.

• امنیت بالا: دربازکن های تصویری در کنار آرامش خاطری که برای شما به ارمغان می آورند، امنیت مناسبی را برای محل کار و یا خانه شما به هدیه می آورند. این گونه از ابزارهای امنیتی به شما این امکان را می دهند تا در زمانی که در خانه و یا محل کار خود نیستید، ویدیو افرادی که زنگ در شما را می زنند ببینید و در صورت نیاز با آنها ارتباط بگیرید.

آیفون تصویری چگونه کار می کند؟

 

دربازکن های تصویری عملکردی مشابهی دوربین های امنیتی دارند، می توانند تصاویر را ضبط کنند و در طول شب و روز تصاویر را ضبط کنند. صدا را از طریق اسپیکر و میکروفون انتقال می دهند و امکان ارتباط با افراد پشت در را فراهم می کنند. هنگامی که شخصی پشت آیفون تصویری قرار می گیرد، دربازکن می تواند حرکات آن را تشخیص دهد و هنگامی که زنگ در می خورد آن را به اطلاع شما از طریق اینترنت و یا خود آیفون می رساند. آیفون های تصویری جدید برخلاف مدل های قدیمی خود که تصاویر را به صورت سیاه سفید نمایش می دادند، تصاویر و صدا را با کیفیت بالا و واضح منتقل می کنند و حتی تاریکی شب نیز تاثیری بر روی کیفیت آن ها ندارند.

آیفون های تصویری جدید چه تفاوتی با مدل های قدیمی خود دارند؟

تفاوت میان دربازکن های جدید و مدرن با مدل های قدیمی خود تنها به کیفیت تصاویر و قابلیت ضبط آنها ختم نمی شود. دربازکن های جدید قابلیت اتصال و یکپارچه شدن با گوشی های هوشمند اندروید و iOS را دارند. هنگامی که یک شخص زنگ در شما را می زند، آیفون از طریق ارتباط وای فای، هشدار و پیامی را جهت اطلاع رسانی به گوشی شما ارسال می کند. همچنین می توانید به صورت زنده افراد و کسانی که در پشت آیفون شما قرار دارند را مشاهده کنید. میکروفون و اسپیکرها یکپارچه در داخل خود دربازکن نیز قابلیت برقراری یک ارتباط دوطرفه را چه از داخل خانه و چه از خارج از آن برای شما فراهم می کند.

منبع تغذیه آیفون تصویری چیست؟

دربازکن های تصویری در اشکال و ظاهر های مختلفی به بازار عرضه شده اند تا رنج گسترده ای از سلیقه ها را پوشش دهند. منبع تغذیه ای که برای آیفون تصویری تعبیه شده است، به طور کلی بر روی نحوه نصب و اتصال آن تاثیر می گذارد. از جمله منابع تغذیه مختلفی که می توان در دربازکن های در نظر گرفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• جریان برق AC

• جریان برق DC

• پک های باتری قابل شارژ

نسخه های بدون سیم دربازکن های تصویری معمولا از پک های باتری برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنند. مزیتی که این دسته از آیفون های تصویری نسبت به مدل های سیمی دارند این است که، با رفتن برق و یا قطع شدن آن آیفون شما همچنان کار می کند. مدل های سیمی نیز با جریان های AC و DC کار می کنند و در صورت قطع شدن جریان برق، از کار می افتند.

راهنمای خرید آیفون تصویری هوشمند

 

علیرغم اینکه دربازکن های تصویری هوشمند به تازگی به صنعت امنیت خانه ها و اماکن راه یافته اند، اما توانسته اند تا با امکانات و قابلیت های گوناگون خود به سرعت به محبوبیت دست پیدا کنند و به یکی از ملزومات برای امنیت خانه ها تبدیل شوند. با این حال، تعداد زیادی از برندها و مارک های مختلف آیفون تصویری هوشمند در دنیا وجود دارد و پیدا کردن یک دربازکن تصویری هوشمند که بتواند به خوبی نیاز های شما را برطرف کند، به کاری سخت و گیج کننده تبدیل شده است. در ادامه فاکتورهای مهم در فرآیند خرید آیفون تصویری هوشمند را با یکدیگر بررسی می کنیم تا هنگام خرید، بتوانیم یک دربازکن هوشمند خوب و باکیفیت را تهیه کنیم.

 

نکاتی که باید در فرآیند خرید آیفون تصویری هوشمند به آن توجه کنیم شامل موارد زیر است:

• هزینه

• رزولوشن تصویر

• قابلیت دید در شب

• میدان دید دربازکن

• امکان تشخیص حرکت

• منبع تغذیه

• شاخصه های صوتی دربازکن

• فضای ذخیره سازی

• دارا بودن اپلیکیشن اختصاصی

هزینه دربازکن هوشمند

به طور هزینه و قیمت یک آیفون تصویری هوشمند به نوع دربازکن و ویژگی هایی که برای در آن تعبیه شده، دارد. قبل از اینکه به سراغ تهیه دربازکن تصویری بروید، نیاز است تا هزینه ای که می خواهید برای تهیه آن خرج کنید را در نظر بگیرید. اینکه چه نوع آیفون تصویری به همراه چه ویژگی هایی را قصد دارید تهیه کنید، همگی بر روی هزینه نهایی خرید شما تاثیر می گذارد.

رزولوشن تصویر دربازکن

معمولا رزولوشن یا وضوح تصویری که برای دربازکن های تصویری هوشمند در نظر میگیرند، میان ۴۸۰ پیکسل الی ۱۰۸۰ پیکسل است. هرچه رزولوشن ایفونی که خریداری می کنید بالاتر باشد، کیفیت تصویری که از آن دریافت می کنید نیز بیشتر می شود. برخی از آیفون های جدید تصویری می توانند با توجه به نور محیط وضوح تصویر خود را تنظیم کنند تا بهترین دید ممکن را به شما بدهند.

قابلیت دید در شب

ویژگی دید در شب دربازکن های تصویری هوشمند یکی از مهم ترین شاخصه هایی است که باید در خرید خود دخیل کنید. قابلیت دید در شب نه تنها به شما اجازه می دهد که در هنگام شب تصاویر را با وضوح عالی مشاهده کنید، بلکه به شما این امکان را می دهند تا حتی در هوای برفی و ابری نیز دید مناسبی از افراد پشت در خود داشته باشید. رابطه مستقیمی میان رزولوشن تصویر و قابلیت دید در شب وجود دارد. یعنی هر چه رزولوشن دوربین بیشتر باشد، کیفیت ویژگی دید در شب آن افزایش می یابد.

میدان دید آیفون تصویری

ویژگی میدان دید تعیین می کند که دوربین دربازکن ما تا چه زاویه و میدانی از دید را می تواند پوش دهد. دربازکن هایی که میدان دید ۱۸۰ درجه ای دارند، می توانند هر آنچه در جلو و اطراف دوربین وجود دارد را مشاهده کنند. دوربین هایی که میدان دید ۹۰ درجه دارند تنها روبروی دوربین را پوشش می دهند و دید کمی را از اطراف دربازکن به شما می دهند. هرچه میدان دید دربازکن بیشتر باشد از امنیت و عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.

ویژگی تشخیص حرکت دربازکن تصویری هوشمند

ویژگی تشخیص حرکت (Motion Detection) یکی از ویژگی های اصلی برای آیفون های تصویری به شمار می رود. علت آن هم این است که همه چیز با تشخیص حرکت دربازکن آغاز می شود و به نوعی این ویژگی سرآغاز تمامی فعالیت های دربازکن های تصویری است. در داخل دستگاه ها از سنسورهای حرکتی برای تشخیص حرکت اجسام استفاده می شود و در صورت مشاهده حرکت هایی در جلوی در خانه، از طریق آلارم به گوشی شما پیام ارسال می شود.

منبع تغذیه

به طور کلی می توان دو منبع تغذیه را برای دربازکن های تصویری در نظر گرفت. آیفون های تصویری سیمی به طور مستقیم از جریان های AC و DC بهره می برند. آیفون های بی سیم نیز از پک های باتری برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنند. در صورتی که می خواهید با قطع شدن برق اختلالی در کارکرد دربازکن تصویری هوشمند شما اتفاق نیافتد، بهتر است به سراغ تهیه مدل هایی بروید که از پک های باتری به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می کنند.

شاخصه های صوتی دربازکن

یکی از مزیت های بی نظیری که آیفون های تصویری به خود به همراه داشتند، این بودند که در کنار مشاهده تصویر افراد پشت در، می توانستید به صورت دوطرفه با آن ها به صحبت بپردازید. با توجه به پیشرفت سرسام آور تکنولوژی، دربازکن های هوشمند به شما اجازه می دهند تا حتی در زمانی که در خانه نیستید از طریق یک گفتگو آنلاین با شخصی که پشت در شما است گفتگو کنید.

فضای ذخیره سازی

دربازکن های تصویری برای اینکه بتوانند تصاویری که ضبط کرده اند را ذخیره کنند، نیازمند یک فضای ذخیره سازی هستند. به طور کلی دو فضای ذخیره سازی را می توان برای نسل جدید دربازکن های تصویری در نظر گرفت که شامل فضای ذخیره سازی محلی (Local) و فضای ذخیره سازی ابری (Cloud) است. فضای ذخیره سازی محلی به صورت مستقیم از طریق یک حافظه ۱۶ الی ۱۲۸ گیگابایتی به صورت داخلی در داخل خود دربازکن ذخیره می شود و نیازمند هزینه اضافی نیست. فضای ذخیره سازی ابری اما اطلاعات ضبط شده توسط دوربین را بر روی یک فضای ابری ذخیره می کند که باید برای تهیه آن مبلغی را به صورت ماهیانه بپردازید.

اپلیکیشن اختصاصی

برای بیشتر افراد، اینکه دربازکن های آن ها دارای یک اپلیکیشن اختصاصی برای گوشی های هوشمند باشد یکی از مهم ترین شاخصه ها است. داشتن اپلیکیشن برای آیفون تصویری سبب سهولت در بسیاری از کارها و ارتباط از راه دور را برایتان فراهم می کند. بنابراین دقت داشته باشید که هنگام خرید دربازکن تصویری هوشمند، آیا محصول اپلیکیشن اختصاصی برای خودش دارد یا خیر.

منبع: سایت راز تکنولوژی



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

رقابتی شدن بازار در سالهای اخیر، اپراتورهای مختلف را بر آن داشت تا برای بهتر بودن و کسب رضایت خاطر مشتری در تمام زمینه ها؛ به دنبال روشهایی با کمترین زحمت برای کاربران باشند. جذب مخاطب و تبدیل آن به یک کاربر وفادار،  یکی از دغدغه های اصلی این شرکت ها می باشد.کدهای دستوری USSD یکی از همان راههایی است که به کاربر کمک می کند تا با نهایت سرعت و تنها با فشردن چند دکمه؛ درخواست خود را بیان کند.

کاربران می توانند با شماره گیری این کدها که با علامت * شروع شده و با # به پایان میرسد، خیلی راحت و سریع  به خواسته خود برسد. به همین منظور  فقط کافیست کدها را در قسمت شماره گیر تلفن همراه خود وارد کرده و کلید تماس را برقرار کنند. لازم به ذکر است که تمامی اپراتورهای ایران امکان استفاده از این کدها را در اختیار مخاطبین خود قرار داده اند و شما مشترک هر اپراتوری که باشید می توانید از کدهای USSD  بهره ی لازم را ببرید ما در این مقاله به شرح کدهای دستور اپراتور ایرانسل که مختص به مشترکین سیم کارت ایرانسل است، میپردازیم.

 

دائمی

 

خرید شارژ ایرانسل

999#*789*

منوی اصلی

130#*

استعلام مانده حساب

1#*1*130*

منوی تغییر زبان

2#*130*

منوی خدمات ایرانسل

3#*130*

فعالسازی پیامگیر صوتی

1#*1*3*130*

فعالسازی بازیابی تماس ناموفق

3#*1*3*130*

حذف تمامی خدمات پیامگیر

4#*1*3*130*

درخواست تنظیمات MMS

5#*3*130*

درخواست تنظیمات GPRS

6#*3*130*

منوی سرویس فهرست طلایی

4#*3*130*

ثبت شماره در فهرست طلایی

1#*4*3*130*

حذف شماره از فهرست طلایی

2#*4*3*130*

مشاهده فهرست طلایی

3#*4*3*130*

پرداخت صورت حساب دائمی از طریق شارژ

#شماره رمز 12 رقمی*130*

منوی  تغییر طرح تعرفه

 

7#*130*

 

اعتباری

 

خرید شارژ ایرانسل

 

999#*789*

منوی اصلی

 

140#*

استعلام مانده حساب

 

1#*140*

منوی تغییر زبان

 

2#*140*

منوی خدمات ایرانسل

 

3#*140*

فعالسازی پیامگیر صوتی

 

1#*1*3*140*

فعالسازی بازیابی تماس ناموفق

 

3#*1*3*140*

حذف تمامی خدمات پیامگیر

 

4#*1*3*140*

درخواست تنظیمات MMS

 

5#*3*140*

درخواست تنظیمات GPRS

6#*3*140*

منوی سرویس فهرست طلایی

4#*3*140*

ثبت شماره در فهرست طلایی

1#*4*3*140*

حذف شماره از فهرست طلایی

2#*4*3*140*

مشاهده فهرست طلایی

3#*4*3*140*

شارژ مجدد

#کد 12 رقمی*141*

شارژ شگفت انگیز

#کد 12 رقمی*144*

سرویس خط به خط

#رمز*مبلغ به ریال*شماره مقصد*142*

منوی  تغییر طرح تعرفه

7#*140*

طرح های تعرفه اعتباری

1#*7*140*

دوره باقیمانده از طرح تشویقی

2#*8*7*140*

انتقال از اعتباری به دائمی

4#*7*140*

طرح های تعرفه تشویقی

3#*5*7*140*

منوی اطلاعات حساب

 

8#*7*140*

طرح تعرفه فعلی

 

1#*8*7*140*

موجودی بسته 3G

 

10#*141*

 

کدهای دستوری جهت اتصال به دروازه بانک جهت خرید شارژ :

 

بانک گردشگری

# 764 *

بانک مسکن

# 737 *

# 714 *

بانک ملت ( به پرداخت)

# 712 *

بانک ملی

# 717 *

پست بانک

# 747 *

آپ( پرشین سوئیچ)

# 733 *

جیرینگ

# 123 *

باجه ایرانسل

# 100 *

همراه 24(پرداخت الکترونیک سامان)

# 724 *

مبنا کارت آریا

# 770 *          

موسسه کوثر

# 744 *

 

بانک آینده

# 745 *

بانک انصار

# 763* 

بانک پارسیان

# 708*

بانک پاسارگاد

# 720 *

بانک حکمت

# 765*

بانک رفاه کارگران

# 729*  

بانک سینا  

# 727 *

بانک شهر

# 787*

بانک صادرات

# 719*

بانک صنعت و معدن

# 711 *

بانک کشاورزی

# 730*

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: برچسب‌ها: ایرانسل , کدهای دستوری ایرانسل , سیم کارت ایرانسل , اپراتور ایرانسل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

افزایش نرخ ارز و اوضاع نابسامان اقتصادی و تحریم ها  و قوانینی که هر روز برای واردات گوشی وضع میگردد، مهمترین عوامل موثر بر بازار موبایل ایران است. با توجه به افزایش قیمت های گوشی های هوشمند و خارج شدن برخی از برندها بزرگ مانند ال جی از بازار موبایل ، سهم شرکت های تولید کننده در بازار کشورمان موضوع قابل تاملی است. بازار خرید و فروش موبایل که زمانی یک وسیله لاکچری محسوب می شد تا به امروز که جزء ملزومات زندگی است، دارای فراز و فرود بسیاری بوده است.

سالی که گذشت و تاثیر پاندمی کرونا بر بازار موبایل موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. در بازه زمانی تیر 99 تا خرداد 1400 ، حدود 5/17 میلیون گوشی تلفن همراه وارد بازار ایران شده است که این عدد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.  دورکاری،  تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش و استفاده از گوشی ها و تبلت های هوشمند؛ مهمترین دلایل افزایش واردات این کالا محسوب می شوند.

 

سهم فروش برندها موبایل در بازار ایران

 

ارزش بازار موبایل ایران به 6 میلیارد دلار میرسد (که البته همه آنها از مجاری قانونی نمی باشد) همین رقم قابل ملاحظه، رقابت شرکت های تولید کننده برای تصاحب این بازار را توجیه می کند.

سهم واردات گوشی در ایران در سال 99 کمی بیشتر از سال 98 بوده است ، حدود 16 میلیون دستگاه.  بزرگترین سهم بازار ایران در سال 98 متعلق به سامسونگ بوده با 56 درصد، سپس  نوکیا با 17 درصد و هواوی با 9 درصد ، بعد شیائومی با 7 درصد و اپل  5 درصد و آنر با 3 درصد قرار داشتند. نگاهی اجمالی به این آمار نشان میدهد که سامسونگ بیش از نیمی از این بازار را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل اتاق بازرگانی ایران؛ این آمار در سال 99 دچار تغییرات قابل ملاحظه ای شده است و سهم سامسونگ به 46 درصد کاهش پیدا کرده است و شیائومی با افزایش 26 در صدی توانسته رشد چشمگیری در این بازار داشته باشد. مقام سوم متعلق به نوکیا با 13 درصد، سپس هواوی با 5 در صد ، اپل 4 درصد و  آنر با یک درصد می باشد.

 

سهم برندها از ارزش ریالی بازار موبایل ایران

 

سهم ریالی هر شرکت با توجه به سهمی که از بازار دارند ، مشخص می شود. سهم ارزشی گوشی های سامسونگ بیش از 4/1 میلیارد دلار، شیائومی 934 میلیون ، اپل 681 میلیون ؛ هواوی 142 میلیون، نوکیا 52 میلیون ، آنر 33 میلیون، جی پلاس 18 میلیون، و موتورولا 8 میلیون می باشد. در حالیکه شرکت اپل فقط 4 درصد از سهم بازار ایران را دارد؛  ولی 20 درصد  ارزش ریالی این بازار، متعلق به گوشی های آیفون می باشد که این امر به دلیل قیمت بالای هر یک از محصولات این شرکت می باشد.

 

مقایسه واردات و خرید برندها در بازار ایران

 

اگر به آمارها و ارقام اعلام شده توجه بیشتری کند، متوجه خواهید شد که سهم بعضی  از برندها در این میان بیشتر از بقیه است. نوسان این سهم ها بیش از همه به قیمت ها و میزان محبوبیت این برندها بر می گردد. در این مقاله نگاهی کوتاه به این برندها خواهیم انداخت.

 

سامسونگ

 

گوشی های سامسونگ نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز محبوبیت دارند .با توجه به آمار جهانی در خصوص گوشی های همراه، سهم بازار جهانی  برند سامسونگ در هیچ کشوری به بیش از 22 درصد نمی رسد. ولی محبوبیت این برند در ایران بسیار بیشتر از استقبال جهانی است و با توجه به آمار منتشر شده از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل ،  تقریبا نیمی از این بازار متعلق به این شرکت کره ای می باشد. این برند از نظر جلب اعتماد مشتری و برآورده کردن نیاز های مشتریان و اطمینان شرکت های وارد کننده بابت فروش گوشی؛ عملکرد خوبی در ایران داشته که این می تواند از مهمترین دلایل استقبال خریداران از این برند باشد.

 

شیائومی

 

نگاهی به آمارهای منتشر شده و مقایسه بین آنها نشان می دهد تمایل خریداران ایرانی در حال تغییر از سامسونگ به سمت شیائومی می باشد و فروش این گوشی ها در خرداد ماه 1400 با افزایش 7/3 روبرو بوده است. شرکت های چینی که زمانی فقط به عنوان کپی کار شناخته می شدند، تلاش کردند تا جایگاه خوبی در بازار جهانی کسب کنند و اکنون در کنار برندهای مطرح تولید کنندگان گوشی در دنیا قرار می گیرند. مقایسه بین برندهای سامسونگ و شیائومی نشان می دهد که سهم شیائومی در سال گذشته همواره نیمی از سهم سامسونگ بوده است. ولی آمارها در خرداد ماه سال جاری نشان میدهد که شیائومی با واردات 811 هزار دستگاه فاصله چندانی با آمار 852 هزار تایی سامسونگ ندارد و آنچه این مقایسه را جذابتر می سازد این است که ارزش ریالی گوشی های وارداتی شیائومی بیشتر از گوشی های سامسونگ در خرداد ماه 1400 است.

 

نوکیا

 

شرکت نوکیا که در زمانی نه چندان دور حاکم بی چون و چرای بازار موبایل محسوب میشد، در سه ماهه ی پایانی سال 2020 تنها 7 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این برند که این روزها زیر پرچم شرکت HMD Global به تولید گوشی می پردازد حدود 13 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص داده است که نشان از محبوب بودن این برند در ایران می باشد .

 

هواوی

 

شرکت هواوی که زمانی از استقبال بسیار خوبی در بین ایرانیان برخوردار بود این روزها بعد از اعمال تحریم ها علیه این شرکت ، شرایط خوبی نداشته و واردات و خرید و فروش این برند روند کاهشی قابل ملاحظه ای دارد.

 

اپل

 

شرکت آیفون از پرچمداران تولید موبایل در بازار جهانی می باشد که تنها 4 درصد از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده است. آنچه که در مورد این گوشی قابل تامل است ، سهم قابل توجه واردات این گوشی به صورت مسافری می باشد. با توجه به این که سهم واردات گوشی مسافری برای سایر برندها عدد قابل ملاحظه ای نیست و به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد؛ این مقدار اختلاف تامل برانگیز است.

 

واردات گوشی به تفکیک ماه

 

بیشترین میزان واردات از تیرماه 99 تا خرداد 1400 مربوط به دی ماه و کمترین میزان آن به آذر ماه برمی گردد که این نوسان به اختصاص یافتن ارز به شرکت های وارد کننده از سوی بانک مرکزی و افزایش قیمت گوشی برمی گردد. در ماه های آغازین سال جدید, با شروع موج های جدید کرونا و تعطیلی چند باره شرکت ها و تمایل کمتر مردم برای خرید بعد از تعطیلات ؛ واردات گوشی موبایل به کشور کمتر شده است که این رقم در خردادماه 1400  با افزایش 3/3 برابری در بازه زمانی مشابه سال پیش، رشد خوبی داشته است.

بیشترین میزان فعال سازی گوشی در شبکه نیز مربوط به خرداد ماه سال جاری می باشد، و بعد از آن  به ترتیب به بهمن ماه و اسفند ماه اختصاص دارد  که این امر به تخصیص ارز به واردات گوشی و اشباع بازار و به تبع آن کاهش قیمت ها بر می گردد.

نگاهی به آمارها و مقایسه بین آنها نشان می دهد که 80 درصد بازار موبایل جهانی را 7 سازنده برتر به خود اختصاص داده اند، در حالیکه در ایران تنها 5 برند، 97 درصد بازار را در سیطره خود دارند و جای خالی برندهای مقرون به صرفه ای چون اوپو، ویوو و ریلمی در بازار ایران خالی است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: گوشی موبایل , واردات گوشی موبایل , شیائومی , هواوی , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

کابوس کرونا و نگرانی ابتلا به این ویروس در یک سال گذشته، دانشمندان و محققان را بر آن داشت تا به کمک پزشکان آمده و برای از بین بردن این ویروس ریز اما پر دردسر اقداماتی را انجام دهند. آنچه که بدیهی است؛ همواره پیشگیری بهتر از درمان است و رعایت بهداشت فردی بهترین راهکار. ولی مسلم است که تشخیص به موقع و زودهنگام نیز در روند بهبود شخص مبتلا تاثیر بسزایی دارد.

یکی از موثرترین روشها برای مقابله با این ویروس، آزمایش منظم افراد است که به دلیل هزینه بالا و ناخوشایند بودن روند آزمایش در بیشتر کشورها صورت نمی پذیرد. به همین خاطر مهندسان تلاش کردند با فراهم کردن امکان پیوستن تلفن های همراه هوشمند به سیستم های آزمایش و تشخیص ویروس کرونا به مهار شیوع این ویروس کمک کنند.

مطالعات جدیدی توسط گروهی از محققان به رهبری دکتر رودریگو یانگ از موسسه چشم پزشکی کالج دانشگاهی لندن، بر روی صفحه نمایش گوشی های هوشمند افراد مبتلا صورت گرفته است و آنها دریافتند؛ کسانی که آزمایش پی سی آر سواب بینی آنها مثبت بوده، نتیجه آزمایش سواب کووید- 19 صفحه نمایش گوشی آنها نیز بعد از نمونه برداری مثبت است. Post یا همان آزمایش صفحه نمایش تلفن همراه روشی دقیق، غیرتهاجمی و کم هزینه است که قادر به شناسایی ویروس کرونا  در تلفن های 81 تا 100 درصد افراد مبتلا به نوع شدید این ویروس می باشد. دقت این آزمایش یک دقیقه ای همانند آزمایش های جریان جانبی آنتی ژن (against lateral flow tests) است که نتیجه آن نیز از طریق پیامک برای افراد ارسال می گردد.

هر چند که با وجود جهش های جدید این ویروس و عدم اجرای عملیات واکسیناسیون در بیشتر کشورها انجام آزمایش غربالگری کووید- 19 همچنان مطمئن ترین روش تشخیص به شمار می رود، ولی استفاده از این دستگاه که در حال حاضر در استارت آپ "Diagnosis Biotech" مستقر در کشور شیلی در حال ساخت می باشد، به عنوان یک خط دفاعی دیگر برای تشخیص سریعترو مهار شیوع این ویروس در جهان و خصوصا کشورهای کم درآمد خواهد بود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: تست کرونا , تست کرونا از طریق گوشی , تست هوشمند کرونا , گوشی موبایل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اهمیت و تاثیر تلفن های همراه هوشمند، زمانی که قصد خروج از شهر و محل زندگی خود را داریم و به محیطی نا آشنا قدم می گذاریم، بیشتر احساس می شود. اگر به خارج از کشور سفر می کنید؛ مطمئنا یکی از دغدغه های مهم و بجای شما ارتباط و مکالمه است. این که در کشورهای خارجی چگونه با دوستان و آشنایان مکالمه پایدار برقرار کنید، یکی از اصلی ترین نگرانی های مسافران سفرهای کاری، تفریحی و حتی مهاجران به آنسوی مرزهاست. کارکردهای تلفن های همراه هوشمند امروزی بسیار با تلفن های چرخشی زمان مادران ما تفاوت دارد. این همراهان کوچک توانسته اند از طریق برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف پیام رسان، تا حد زیادی از دغدغه های ارتباطی را کاهش دهند. ولی آنچه که این روزها بسیار اهمیت دارد, علاوه بر آنتن دهی  هزینه پرداختی می باشد. 

ابتدایی ترین روش که هزینه بالایی را به مسافر تحمیل می کند، رومینگ بین الملل است که کاربر می تواند بدون تغییر سیم کارت در کشورهای مختلف از مکالمه استفاده کند. هزینه بالای غیر ضروری این روش، جذابیت استفاده از این روش را بین کاربران کاهش میدهد و آنها ترجیح می دهند از راه حل های دیگری استفاده کنند.

 

روش اول سیم کارت محلی

 

بهترین گزینه برای مسافران، خرید یک سیم کارت محلی از کشور مقصد است. با خرید یک سیم کارت محلی، نرخ مکالمه، پیامک ها و بسته های اینترنت تلفن همراهتان مانند افراد بومی آن کشور محاسبه می شود. البته این امر در همه کشورها امکان پذیر نیست و در بسیاری از کشورها برای خرید سیم کارت، ارائه پاسپورت الزامی است.

 

سیم کارت در چین

 

برای خرید سیم کارت در چین فروشگاههای نمایندگان رسمی اپراتورهای چینی که در فرودگاهها یا مراکز خرید شهرها فعال هستند، بهترین گزینه می باشند؛ ولی اگر شما قصد ارائه مدارک شناسایی  و ثبت نام را ندارید، دست فروشانی که که در مراکز خرید، سیم کارت چینی می فروشند، بهترین گزینه هستند و فقط لازم است بعد از خرید از سالم بودن سیم کارت مطمئن شوید.

کشور چین دارای سه اپراتور قدرتمند می باشد که با  توجه به مزیتهای خاص خود، مشترکین مخصوص به خود را دارند:

·       China mobile  : قدیمی ترین سیستم اپراتور تلفن همراه در این کشور است که دولتی می باشد.

·       China Unicom :دومین اپراتور این کشور است که با وجود تعرفه های مناسبتر و خدمات وسیعتر، از نظر آنتن دهی و کیفیت خدمات نتوانسته رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کند.

·       China telecom : سومین اپراتور که مناسبترین و بهترین گزینه برای مسافران می باشد.

با توجه به این که سیم کارت های چینی از نسل g3و g4 هستند، از سرعت اینترنت خوبی برخوردار بوده و شما می توانید با خرید بسته های اینترنتی مقرون به صرفه با عزیزانتان در ایران در ارتباط باشید. شارژ اولیه این سیم کارت ها برای یک سفر هفت تا ده روزه کافیست، اما اگر شارژتان تمام شد، می توانید از سوپر مارکتها شارژ بخرید. اگر فقط اینترنت مصرف می کنید، بهتر است شارژ دیتا تهیه کنید.

 

سیم کارت محلی در ترکیه

 

در ترکیه دو نوع سیم کارت دائمی و اعتباری وجود دارد که مسافران به راحتی می توانند با ارائه پاسپورت، سیم کارت اعتباری یا گردشگری تهیه کنند که به مدت سه ماه اعتبار دارد و بعد از سه ماه یک طرفه و بعد از 6 ماه مسدود می شود. با توجه به فعالیت چند اپراتور در این کشور و شکل گرفتن بازار رقابتی، معمولا تعرفه ها نزدیک به هم می باشند. ولی اگر فقط از اینترنت استفاده می کنید؛ مودم یا اینترنت هتل ها راهکار بهتری می باشد. این سیم کارت ها با فعال کردن رومینگ در ایران نیز فعال می باشند.

 

برای تهیه سیم کارت های ترک راه حل های مختلفی وجود دارد:

 

·       خرید آنلاین: شما می توانید در ایران و به صورت آنلاین سیم کارت ترکیه بخرید و و به راحتی توسط واسطه هایی که در ایران وجود دارد، سیم کارت را تحویل بگیرید.

·       آژانس های مسافرتی: یکی از خریدهای بی دغدغه سیم کارت های ترک؛ خرید از آژانس های مسافرتی می باشد. شما می توانید با اعلام به آژانسی که از آنها بلیت خود را رزرو کرده اید با پرداخت هزینه بیشتر، سیم کارت تهیه کنید.

·       فرودگاه: به محض پیاده شدن از هواپیما می توانید به نمایندگان فروش سیم کارت ها که در فرودگاه حضور دارند مراجعه کرده و نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمایید. ولی به خاطر بسپارید که قیمت این سیم کارت ها در فرودگاهها بسیار گران بوده و مقرون به صرفه نمی باشد.

·       نمایندگی ترکیه: اگر به هر دلیلی تا حضور در هتل نتوانستید سیم کارت تهیه کنید، می توانید با حضور در نمایندگیهای فروش سیم کارت ها در بیشتر نقاط شهر و مراکز خرید نسبت به آن اقدام کنید،که با مراجعه به اینترنت یا سوال از مسئولان می توانید آدرس نزدیکترین نمایندگی به محل اقامتتان را پیدا کنید.

 

انواع سیم کارت ترک

 

·       ترکسل: این اپراتور به خاطر اینترنت پرسرعت و پوشش شبکه در بین ایرانیان  و گردشگران بسیار محبوب می باشد.

·       ودافون: این اپراتور که از نظر پوشش و تعداد مشترکین رقیب ترکسل محسوب می شود ، با ارائه بسته های اینترنتی با حجم متنوع بهترین گزینه برای مسافرانی است که مصرف اینترنتشان زیاد می باشد.

·       ترک تلکام: کوچکترین اپراتور در ترکیه که در اطراف شهرهای بزرگ آنتن دهی خوبی ندارد، تلکام است که در عوض اینترنت با سرعت و قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

سیم کارت در ژاپن

 

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، چه به عنوان سفر کاری و چه به عنوان توریست، می توانید سیم کارت محلی ژاپن را خریداری کرده و از تماس و پیامک آن استفاده کنید. ولی از سال 2006 که فروش سیم کارت هایی صدای متن به گردشگران و کسانی که مقیم و ساکن ژاپن نیستند؛ ممنوع شد، امکان تماسهای صوتی و تصویری برای شما فراهم نیست. ضمن این که سیم کارت ها در ژاپن تاریخ انقضا دارند و بعد از تاریخ تعیین شده غیر فعال می گردند.

 

روش های خرید سیم کارت در ژاپن

 

·       خرید آنلاین: این نوع خرید هم هزینه کمتری برای مسافر داشته و هم به راحتی امکان پذیر می باشد؛ و فقط کافیست سیم کارت خود را قبل از سفر با تور رزرو کنید.

·       فرودگاه: در این کشور نیز نمایندگان اپراتورها در فرودگاهها می توانند یکی از در دسترس ترین راهها برای خرید سیم کارت محلی باشند.در ضمن کیوسکها و ماشین های متعددی نیز در فرودگاهها این خدمات را ارائه می دهند.

·       اجاره کردن سیم کارت: ، در ژاپن مکان هایی وجود دارد که اگر حوصله خرید و ثبت نام کردن برای تهیه سیم کارت را ندارید، میتوانید با پرداخت هزینه کمتر، سیم کارت اجاره کنید.

 

اپراتورهای ژاپن

 

·       b – mobile: این اپراتور دیتای بیشتر با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می دهد، مثلا بسته اینترنتی 21 روزه با حجم 5 گیگابایتی.

·       U>mobile: با استفاده از این اپراتور دانلودهای سریعتری خواهید داشت، البته با هزینه بیشتر. مثلا بسته اینترنت 15 روزه با حجم 200 مگابایتی.

 

روش آخر سیم کارت بین المللی

 

گزینه آخر  برای کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را داشته، خرید سیم کارت بین المللی است. استفاده از این سیم کارت برای مسافران شاغلی که قصد سرمایه یا ثبت نام در صرافی های جهانی یا حضور در شبکه های اجتماعی را دارند، بهترین گزینه می باشد. چرا که ضمن برقراری ارتباطی امن و صرفه جویی در هزینه؛ این سیم کارت به راحتی در ایران قابل خریداری می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت بین الملل , سیم کارت در سفر , خرید و فروش سیم کارت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

زمانی که امکان افزایش قدرت آنتن دهی سیم کارت خود را نداریم؛ می توانیم با چند ترفند ساده قدرت آنتن دهی دیوایس تلفن همراه خودمان را افزایش دهیم، با ما همراه باشید.

آنتن دهی ضعیف گوشی تلفن همراه می ‌تواند هم اعصاب شما را به هم بریزد هم باعث نارحتی تان شود و تازه مهم تر از همه آنکه  ممکن است باعث شود کارهای تان مختل شود. شما به عنوان یک کاربر معمولی مسلما نمی توانید تعداد آنتن های BTS را بیشتر کنید، اما با ترفندهای ساده ای که در پایین ذکر می کنیم می توانید به راحتی میزان آنتن دهی تلفن همراهتان را بهبود ببخشید.

 

همیشه حواستان به میزان باتری موبایلتان باشد!

شارژ کم باتری ممکن است بر روی توانایی دریافت و ارسال سیگنال های رادیویی موبایلتان تاثیر گذار باشد. و شاید برایتان جالب باشد که بدانید میزان تاثیر باتری بر روی میزان آنتن دهی بسیار بیشتر از تصور شماست پس همیشه سعی کنید شارژ باتری گوشی خود را بالای ۲۵ درصد نگه دارید. برای رسیدن به این میزان از شارژ پیشنهاد ما به شما همراه داشتن یک پاوربانک و شارژر قابل حمل است.  به خصوص در مکان هایی که نیاز به قدرت ارسال سیگنال های بیشتری دارید.

 

اگر میزان قدرت آنتن دهی برایتان اولویت بالایی دارد، قاب گوشی تان را دور بیاندازید!

بسیاری از قاب‌ های گوشی به علت جنس سرسختی که برای محافظت بهتر از تلفن های همراه دارند، سبب می شوند  آنتن ‌دهی گوشی های همراه دچار اختلال شوند. مخصوصا که بسیاری از قاب های موجود در بازار ایرام قاب هایی با طراحی غیر استاندارد و یا همان کپی و های کپی هستند که چون اورجینال نیستند تست های لازم برای پشت سر گذاشتن موارد استاندارد در طراحی قاب گوشی را پشت سر نگذاشتند و برای سیگنال ‌دهی گوشی مضر هستند. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده قاب گوشی تان را درآورده و میزان آنتن ‌دهی تلفن همراهتان را بدون قاب امتحان کنید. مثلا چندین روز بدون قاب گوشی زندگی کنید و کیفیت تماس‌ ها و میزان آنتن دهی و حتی اینترنت خط تان را زیر نظر بگیرید.

 

با انجام یک تنظیم ساده، قابلیت وای‌فای کالینگ تلفن همراهتان را فعال کنید.

امکان دارد در بسیار از خانه ها سرعت اینترنت خانگی توسط مودم های adsl  و غیره بیشتر از سرعت اینترنت خط اپراتورها باشد، اگر در خانه ی شما هم اینطور است پیشنهاد می کنیم از قابلیت Wi-Fi Calling استفاده کنید. تنها با انجام یک تنظیم ساده می‌ توانید در تلفن همراه خود از تماس‌ های تلفنی مبتنی بر Wi-Fi بهره ببرید.

تنها کافیست در موبایل خود به آدرس  Settings > Phone > Wi-Fi Calling مراجع کنید و اطمینان حاصل متید که این قابلیت روشن و در دسترس است.

در گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید، این قابلیت می‌ تواند در بخش ‌های گوناگونی باشد. برای پیدا کردن این قابلیت  می‌ توانید وارد بخش تنظیمات یا همان Setting  شده وعبارت Wifi Calling را جست‌ و جو کنید. البته ممکن برخی از اپراتورها از این قابلیت پشتیبانی نکنند!

روش دوم استفاده از قابلیت Wi-Fi Calling، نصب و راه اندازی نرم افزار‌ها یا سرویس‌ هایی است که امکان استفاده از این قابلیت را روی گوشی فراهم می ‌کنند. بسیاری از نرم افزارهای پیام ‌رسان از این قابلیت پشتیبانی می کنند و اجازه می‌ دهند تماس تلفنی بر مبنایی وای فای داشته باشید.

یکبار دیگر تنظیمات تلفن همراه خود را بررسی کنید!

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات تلفن همراه  شما درست باشد یعنی برای مثال مطمئن شوید به شبکه و اپراتور موبایل درستی وصل شده باشید و قابلیت های استفاده از صدا و اینترنت همراه روی این اپراتور فعال است یا نه. پس از بررسی این تنظیمات، ممکن است نیاز باشد از میان چندین شبکه موبایل یک اپراتور، شبکه مناسب تر و بهتر را برای خودتان انتخاب نمایید. پیشنهاد می کنیم اگر خیلی از جزئیات شبکه های مختلف سر در نمیارید انواع شبکه را امتحان کنید و ببینید آنتن دهی موبایلتان چه فرقی می کند

در گوشی هایی به سیستم عامل iOS از مسیر Settings > Cellular می توانید به تنظیمات شبکه موبایل دسترسی پیدا کنید. در  گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، باید مسیر را Settings > Network & internet را دنبال کنید.

 

کمی جابجا شوید و به مکانی با آنتن دهی بهتر بروید.

اگر داخل خانه یا محل کار خود آنتن‌ دهی نسبتا ضعیفی دارید، اما هر وقت  بیرون می‌روید؛ آنتن دهی تان بهتر می‌شود؛ پس می شود نتیجه گرفت ساختمان محل سکونت شما یا محل کار شما مانع دریافت سیگنال‌ های ارتباطی می ‌شود. اگر در خارج از خانه هستید و باز هم آنتن ‌دهی مناسبی ندارید؛ امکان دارد، مثلا یک برج یا ساختمان بلند، یک درخت مرتفع  یا هر چیز دیگری از این قبیل مانعی در مسیر پخش امواج رادیویی است یا باعث اختلال در امواج شده باشد. در مکان ‌های پر تراکم و شلوغ مثل ورزشگاه‌ ها، کنسرت ‌ها، جشنواره ‌های موسیقی یا مراکز خرید و تفریحی باز هم باید منتظر تداخل امواج و آنتن ‌دهی بد باشیم.

جمع بندی هم آنکه اگر به هر دلیل مقدور نیستید اطلاعات شبکه موبایل، تلفن همراه خود را را بررسی کنید یا شک دارید به بهترین گزینه وصل شدید یا نه؛ می توانید تنظیمات شبکه موبایل را ریست کرده که این اطمینان را به شما می دهیم در اکثر اوقات باعث بهبود آنتن دهی تلفن همراهتان می شود.

در گوشی هایی با سیستم عامل iOS برای ریست کردن تنظیمات شبکه موبایل گوشی مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings  را پیدا کنید. البته به خاطر داشته باشید که با این کار رمزهای عبور شبکه و وای فای باید دوباره وارد شوند.

در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، عمدا از مسیر  Settings > System > Reset options > Reset Wi-Fi, mobile, and Bluetooth  تنظیمات را پیدا خواهد شد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , موبایل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی مشکلاتی را برای درب های خانه ها ایجاد کرد که باعث اذیت شدن مردم میشد.همین مساله باعث به وجود آمدن افرادی شد که این درها رو تعمیر کنن. ما در این مقاله سعی میکنم نحوه تعمیر درب های کرکره ای را به شما خوانندگان عزیز یاد بدهیم.

تعمیر درب کرکره ای پارکینگ

تعمیر درب کرکره ای پارکینگ می تواند توسط افراد متخصص انجام شود. متخصین ما در رازی تکنول

وژی با تسلط بر رگلاژ کرکره نسبت به سرویس کرکره اقدامات مربوطه را انجام می دهند.

رگلاژ کرکره با موتور های مختلف از آچار به منظور تنظیم حد بالا و پایین کرکره استفاده می شود. رگلاژ کرکره ها نحوه عملکرد نرم و باز و بست راحت را تحت تاثیر قرار می دهد

تعمیر درب کرکره ای برقی

تعمیر درب کرکره ای برقی اقدامی تخصصی محسوب شده و طبیعتا  نیاز به افراد متخصص و باتجربه در این خصوص دارد. ساختار کرکره ها دارای پیچیدگی خاصی بوده و از قطعات خاصی در آن استفاده شده است. به همین دلیل اگر تعمیرات توسط افراد بی تجربه انجام شود ممکن خساراتی به درب های کرکره ای وارد شود و مشکلاتی به وجود بیاید.

به طور کلی درب های کرکره ای برقی گاها دچار مشکلات مختلفی می‌شوند که در ادامه به مهم ترین بخش هایی که دچار مشکل میشوند پرداخته میشود.:

– موتور کرکره برقی

– تیغه کرکره برقی

– تعمیر و تعویض شفت

– رسپور

– فتوسل

هنگامی که متخصص برای تعمیر و بررسی در محل حضور می یابد اولین بخشی که مورد بازرسی قرار می دهد برد خواهد بود که در حین باز و بست به چه صورت عمل می کند.

لذا با توجه به دلایل ذکر شده، باید تعمیر برد کرکره برقی توسط کارشناسان متخصص انجام شود و فرد مذکور باید با سیم‌کشی‌ها و مدار برد آشنایی داشته باشد.

.

 

تعمیر درب کرکره ای قدیمی

 

درهای گاراژ حالت بسیار ساده ای دارند. بالا ، پایین ، بالا ، پایین ، بارها و بارها ، سال به سال – تا اینکه ناگهان آنها آنطور که باید کار نمی کنند. خوشبختانه ، این عملکرد ساده معمولاً باعث تعمیرات نسبتاً ساده می شود. هر چند بعضی اوقات درب های قدیمی گاراژ نیز  گرد و غبار را به خود جذب کرده و یا نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

غلطک ها و مسیرهای موجود در درب گاراژ را بررسی کنید. اگر به یاد نمی آورید آخرین باری که آنها را تمیز کرده اید چه زمانی بوده است ، وقت آن رسیده که غلطک ها و مسیرها را تمیز کرده و غلطک ها و محورها را روغن کاری کنید. یاطاقان های غلطک نیز می توانند فرسوده شوند. غلتک هایی را که کار نرم ندارند ، تعویض کنید.

سخت افزار را محکم کنید . مسیرهایی که غلتک ها را روی درب بالای پارکینگ هدایت می کنند ، به صورت مقاطعی جمع می شوند و با براکت به گاراژ متصل می شوند. اطمینان حاصل کنید که مقاطع به خوبی محکم شده اند و پیچ و مهره هایی که براکت ها را نگه می دارند ، محکم هستند.

کابل ها و قرقره ها را بررسی کنید. درهای گاراژ با چرخش دارای کابل و قرقره هستند که ممکن است با گذشت زمان فرسوده شوند. کابلهای فرسوده و قرقره های آسیب دیده باید تعویض شوند – کاری که توسط متخصصان بهتر انجام می شود.

بررسی تعادل کرکره برقی

تعادل درب را آزمایش کنید. یک درب گاراژ برای حرکت دادن آن به بالا و پایین باید فقط به چند پوند فشار نیاز داشته باشد. اگر فنرها فرسوده شده و انعطاف پذیری خود را از دست بدهند ، ممکن است نیاز به این داشته باشید که یک درب بازکن درب گاراژ برای بلند کردن درب کار بسیاری انجام دهد. در نتیجه این عمل میتواند به سرعت موتور در بازکن را فرسوده کند.

تعویض فنرهای فرسوده معمولاً یک کار فنی حرفه ای است.

ویژگی خود عکس را بر روی درب بازکن آزمایش کنید. درب بازکن گاراژ به گونه ای طراحی و مهندسی گشته اند که در هنگام پایین آمدن به زمین در صورتی که با مانعی برخورد داشته باشند، به طور خودکار معکوس شده و آن را بلند کنند. اگر این ویژگی دیگر به درستی کار نکند ، درب سنگین خطر ایمنی دارد و درب بازکن باید تعمیر یا تعویض شود.

تعمیر درب کرکره ای در تهران

تعمیر درب کرکره ای تهران با سرعت توسط متخصصین رازی تکنولوژی انجام می شود. در واقع تمامی درب های کرکره ای که تعمیر می شوند اگر به درستی و اصولی مورد تعمیر قرار گرفته باشند به سادگی می توانند تا مدت های طولانی بدون نقص به کار خود ادامه بدهند. در صورت بروز مشکل می توانید با متخصصین ما در تماس باشید. تعمیر درب کرکره ای تهران در مناطق مختلف شمال تهران، شرق و مرکز و جنوبی تهران را شامل می شود و ما در رازی تکنولوژی آماده خدمت رسانی به نقاط مختلف تهران هستیم. تعمیر درب کرکره برقی تهران با قیمت مناسب و توسط متخصصین با تجربه انجام می شود.

آموزش تعمیر درب کرکره ای

با توجه به گستردگی تعمیرات درب های کرکره ای ما در این بخش چند مشکل رایج را بررسی و شرح می دهیم

مشکل در فنرها فنرهای موجود در درب گاراژ شما به گونه ای طراحی شده اند که درب را چند مرتبه باز و بسته می کنند. سرانجام ، آنها شکسته خواهند شد ، و اگر در خانه باشید آن را می دانید. هنگامی که فنر درب گاراژ می شکند ، سر و صدای زیادی ایجاد می کند ، تقریباً مانند آتش بازی که در گاراژ شما خاموش می شود.

در این مرحله ، تلاش برای باز یا بسته شدن درب می تواند بسیار خطرناک باشد. در بهار هنوز می توان تنشی داشته باشد ، و می تواند در را از روی رد کند و همچنین در صورت قطع شدن باعث آسیب دیدگی شخصی شود

کابل های درب کرکره ای شکسته است

کابلها می توانند به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی یا تنشهایی که در هنگام شکستن فنرها به آنها وارد می شود ، بشکنند. اگر کابل خراب باشد ، ممکن است یک طرف درب در مقایسه با طرف دیگر “افتاده” باشد. آن طرف درب نیز سنگین تر به نظر می رسد.

همچنین ممکن است در هنگام باز شدن متوجه شوید که درب کمی زاویه دارد و از یک طرف پایین است. اگر همه کابل ها شکسته باشند ، ممکن است در هنگام باز شدن درب در جای خود نماند. در عوض ، به محض بلند کردن آن سقوط خواهد کرد ، که می تواند یک خطر جدی برای ایمنی باشد.

غلتک های درب کرکره ای به هم چسبنده است

غلطک های کناره درب باید بچرخند و بچرخند. اگر گیر و لغزنده باشند ، این امر می تواند باعث شود درب از جای خود خارج شود. غلطک های گیر کرده نیز می توانند باعث باز و بسته شدن درب شوند.

اگر درب در حالت باز یا بسته از مسیر خود خارج شده است ، آن را در جای خود بگذارید. تلاش برای بستن یا باز کردن درب منجر به شکستن کابل ها و فنرها می شود. اگر مشکل درب فقط سر و صدا است ، باید غلطک ها را تعویض کرده و مسیرها را تمیز کنید. غالباً غلتک های گیر کرده به دلیل عدم روغن کاری کافی و رطوبت بیش از حد هستند.

 

درهای درب کرکره ای متوقف می شود

یک درب چسبنده می تواند از تغییر در سطح رطوبت تا عدم روغن کاری مناسب روی قطعات و اجزای متحرک کاملاً معمول باشد. اگر درب دیگر تراز نباشد و نیاز به چیدمان مجدد داشته باشد ، ممکن است ایجاد شود.

درب بازکن ریموت از راه دور کار نمی کند

اگر ریموت بازکن درب گاراژ کار نمی کند ، ببینید آیا می توانید با استفاده از کلید داخل گاراژ در را باز کنید یا خیر. اگر درب باز شود ، می تواند نشان دهد که باتری های از راه دور باید تعویض شوند. پس از تعویض باتری ها ، اگر ریموت هنوز کار نمی کند ، ممکن است لازم باشد که با درب باز کن مجدداً مرتب یا تعویض شود.

دربازکن اجرا می شود اما درب حرکت نمی کند: بررسی کنید که سیم کشی قطع کننده درب اتوماتیک با کشیدن و باز کردن دستی درب ، کشیده نشده باشد. اگر می توانید ، باید درب را به بازوی بالابر اتوماتیک باز کنید. یکی دیگر از دلایل عمده این مشکل این است که اگر درب گاراژ خود را قفل کرده اید. بررسی کنید که در قفل نشده است. چنانچه در این موارد نیاز به مشاوره با متخصصین رازی تکنولوژی را داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما تماس بگیرید.

نکاتی که در خصوص تعمیر درب کرکره برقی بیان شد از مهم ترین عیوب بوده و توسط افراد قابل بررسی است. اما در مواردی که مشخص نیستند بهتر است توسط متخصص اقدام و بررسی شود. تا حد امکان سعی کنید در مواقع پیچیده تر خودتان وارد عمل نشوید و با متخصصین تعمیر درب کرکره ای تماس بگیرید.

هزینه تعمیر درب کرکره ای

اگر نیاز به تعمیر درب کرکره ای دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با کارشناسان و متخصصان ما در رازی تکنولوژی تماس حاصل نمایید و نقص عملکرد درب را شرح دهید. هزینه تعمیر درب کرکره ای با توجه به نوع مشکل و قطعاتی که تعویض می شوند تعیین می شود و به معیارهای مختلفی بستگی دارد.

راژی تکنولوژی بر آن است تا با هزینه تعمیر مناسب کیفیت کار بالایی را ارائه بدهد. اگر درب های کرکره ای نیاز به تعویض فنر و کابل و غلتک داشته باشند ما در خدمت شما هستیم تا به سرعت و ساده ترین شیوه مشکلات درب را حل نماییم. هزینه ها معمولا با توجه به نوع درب، نوع تعمیر، میزان مدت زمان، نوع قطعه تعویضی مشخص می شود. جهت استعلام قیمت دقیق هزینه تعمیر درب کرکره ای با ما در تماس باشید

منبع: سایت راز تکنولوژی

 



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

امروزه تلفن‌های هوشمند محبوبیت بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دارند و بسیاری از افراد برای گرفتن عکس‌های فوری و عکس‌های خانوادگی، به آنها مراجعه می‌کنند اما مشکل اینجاست که بعضی از آنها کیفیت تصویرشان خیلی خوب نیست.

ولی چیزی که در عمل می‌بینیم این است که قدرت در اختیار عکاس است. تنها چیزی که برای بهبود عکس‌های شما لازم است آنست که هم امکانات تلفن خود و هم امکاناتی که محیط در اختیارتان قرار می‌دهد را بشناسید تا نتایج بهتری از کارتان به دست آورید.

 

1_  پیدا کردن نور مناسب

 

معمولاً تنها چیزی که برای نمایش صحیح عکس شما لازم است، کلیک دکمه شاتر است. اما گهگاه متوجه خواهید شد که آنچه از آن عکس می‌گیرید (یعنی سوژه شما) بسیار تاریک یا روشن است. این مسئله به ویژه اگر بعضی از قسمتهای تصویر شما بسیار روشن‌تر (یا تیره‌تر) از قسمت‌های دیگر باشند، یک مشکل است.

برای تنظیم این مورد در اکثر تلفن‌های هوشمند، کافی است روی ناحیه‌ای از صفحه که سوژه در آن قرار دارد ضربه بزنید و دوربین شما به صورت خودکار نوردهی را تنظیم می‌کند تا تعادل برقرار شود. به مناطق روشن تصویر که به حدی روشن هستند که جزئیات آنها از بین می‌رود، توجه داشته باشید.

بسیاری از گوشی‌ها هم امکاناتی برای عکاسی در محیط تاریک را دارند که بجای فلش گوشی قابل استفاده هستند:

دامنه‌ی دینامیک بالا (HDR). این قابلیت سه عکس را همزمان، با سه نوردهی متفاوت گرفته و آنها را با هم ترکیب می‌کند و تصویری  که که در پایان ثبت می‌کند، دارای جزئیات بیشتری است. توجه داشته باشید که در این حالت باید تلفن را ثابت نگه دارید.

2_ حساسیت ISO و نوردهی دوربین خود را افزایش دهید.

نرم‌افزارهای مخصوص عکاسی در شب (Night Vision Camera Apps) را روی گوشی خود نصب و از آنها استفاده کنید.

نزدیک شوید - اما نه خیلی نزدیک

اگر خیلی به سوژه نزدیک هستید و سوژه شما هنوز تار است، تا زمانی که واضح شود، عقب بروید. به اندازه چند سانتی متر یا بیشتر. به این ترتیب شما یک تصویر واضح از موضوع خود خواهید داشت و می‌توانید بعداً آن را برش دهید تا اندازه ظاهری آن افزایش یابد.

3_از شبکه (grid) استفاده کنید

 

در بیشتر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند یک شبکه داخلی وجود دارد که صفحه نمایش را به سه بخش تقسیم می‌کند و این از مشهورترین قانون در عکاسی ناشی می‌شود: قانون یک سوم.

در اینجا ایده این است که اگر سوژه خود را در امتداد یکی از این خطوط یا در یکی از تقاطع ها قرار دهید، در نهایت ترکیب بندی قوی‌تری خواهید داشت. به عنوان مثال، با مناظر، سعی کنید افق را طوری قرار دهید که یا یک سوم مسیر از بالای تصویر پایین باشد، یا یک سوم مسیر پایین باشد. و اگر از شخصی که در یک مکان زیبا ایستاده است عکس می‌گیرید، نباید او را درست در وسط قاب ایستاده بگذارید - کمی کنار بگذارید.

شبکه

 

4_ از نور پنجره استفاده کنید

 

فلاش موجود در تلفن هوشمند خشن و نورش زننده است. فلش به طور معمول در کنار لنز قرار دارد و در طوری روشن می‌شود که هیچ ابعادی از سوژه را فراهم نمی‌کند.

ارزانترین و سریعترین روش برای به دست آوردن تصاویر زیبا استفاده از نور پنجره است؛  از حضور مستقیم نور خورشید در عکس جلوگیری کنید و پنجره سایه‌دار را انتخاب کنید. نور نرم، بهتر از هر نور خشن و مستقیم، سوژه را تکمیل می‌کند. بنابراین ساده ترین راه برای گرفتن پرتره‌های عالی در داخل خانه این است که از سوژه خود بخواهید به قسمت روشن تری از اتاق قدم بگذارد.

 

5_ از سطح پایین عکس بگیرید

 

با نگاه کردن به کودک یا حیوان خانگی همان زاویه را تکرار می‌کنیم که در آن بیشتر ما این سوژه ها را به طور مداوم می‌بینیم یعنی از بالا به پایین. اگر پایین بیایید تا در سطح آنها قرار بگیرید، دیدگاهی شبیه به سوژه خواهید داشت.

به عنوان مثال دوربین خود را تا قد گربه خود، پایین  بیاورید و انگار دنیا را از زاوید دید او می‌بینید با درهای قد بلند، درختان عظیم و... . با قرار گرفتن روی زانو یا حتی دراز کشیدن روی زمین، اغلب تصاویر با ظاهری پویاتر ثبت می‌کنید.

سطح پایین عکاسی

6_ جلوی درخشش لنز را بگیرید

 

یک غروب خورشید ممکن است میزان زیادی نور لنز را ایجاد کند. برای حل این مشکل، به سادگی با قرار دادن دست در کنار لنز این نور را مسدود کنید و مراقب باشید انگشتانتان در عکس قرار نگیرند. به همین ترتیب، چراغ‌های خیابانی پس از تاریکی هوا عکاسی از صحنه‌های شهر را سخت می‌کند، مگر اینکه به همین ترتیب نور کافی و مناسب را به لنز انقال دهید.

ممکن است کمی ترکیب مجدد لازم باشد تا بتوانید به کمک دستتان میزان نور را تنظیم کنید، اما این یک روش مطمئن برای از بین بردن نور و تابش خیره کننده در یک لحظه است.

 

سطح پایین عکاسی

 

7_ ابتکار عمل داشته باشید: تکنیک سلفی خود را در بهترین وضعیت قرار دهید/ پانوراما را فراموش نکنید

 

برای گرفتن عکس فقط به آن لنز روبرو اعتماد نکنید - برای عکسبرداری از جاهایی که  به راحتی قابل دسترسی نیستند هم دوربین جلو بسیار مفید است.

به عنوان مثال، تلاش برای گرفتن تصویری از سقف یا چیز دیگری از سطح زمین، می‌تواند هنگام استفاده از دوربین استاندارد رو به عقب، مشکل باشد، زیرا اغلب ممکن است مجبور باشید در وضعیت سختی خم شوید. با این وجود، با دوربین جلویی می‌توانید چنین ترکیبی را به وضوح مشاهده کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید، به راحتی همه کنترل ها قابل دسترسی هستند.

وقتی می خواهید فضای گسترده ای را ثبت کنید، می‌توانید از قابلیت پانورامای گوشی خود استفاده کنید. استفاده از پانورامای (Panorama)  گوشی امکان تهیه عکس تا 360 درجه را به شما می‌دهد. برای این کار به نرم‌افزار دوربین گوشی رفته و روی آیکون دوربین بزنید و  گزینه پانوراما انتخاب کنید.

با توجه به سوژه عکاسی، گوشی را بصورت عمودی یا افقی نگه دارید. اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید برای تغییر جهت به سمت چپ یا راست بچرخید و اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید برای تغییر جهت پانوراما روی آیکون فلش بزنید. و بعد برای شروع روی شاتر بزنید.

توجه داشته باشید که دستتان بالا و پایین نشود و انگار واقعاً گوشی روی سه پایه قرار دارد. همچنین باید سرعت حرکت دست مناسب باشد و همین سرعت  را در تمام طول حرکت حفظ کنید.

پس از پایان کار، دوباره  روی شاتر بزنید. اگر در حین گرفتن عکس پانوراما بصورت 360 درجه چرخیده اید و به نقطه اول رسیدید، ممکن است عکس گرفتن بصورت خودکار متوقف و عکس ذخیره شود.

 

پانوراموایی

8_لنزتان را تمیز نگه دارید

 

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ادعا می‌کنند که محصولاتشان در برابر خش و خراش نسبتاً مقاوم هستند و این امر در مورد لنز دوربین هم صدق می‌کند. اما یک خراش کوچک، همه عکس ها را خراب می‌کند. حتی اگر لنز شما در برابر خراشیدگی مقاوم است، اما باید گاهی اوقات آن را تمیز کنید. یک نفس (انگار دارید می‌گویید "ها") و یک دستمال مرطوب برای این کار مناسب است. اما شیشه پاک کن و یک پارچه نرم تمیز کردن لنز را بهتر انجام می‌دهد. تمیز کردن هر دو لنز جلو و عقب!

 

 

9_ تصویر را ثابت نگه دارید

 

تاری تصاویر ناخواسته می‌توانند یک مشکل خاص هنگام عکاسی در شرایط کم نور باشند. یک راه حل این است در حین حرکت تلفن عکس نگیرید - آن را ثابت نگه دارید و دکمه شاتر را به آرامی فشار دهید. به این ترتیب اطمینان حاصل خواهید کرد که در دوربین لرزشی ندارد.

سوژه‌های متحرک (مانند عکس‌های دوستان و خانواده) هم می‌توانند مشکلات تاری داشته باشند و یکی از بهترین ترفندها در اینجا گرفتن چندین عکس است. به این ترتیب می‌توانید عکسی که وضوح بیشتری نسبت به سایرین دارد را انتخب کنید.

و در برخی شرایط، مانند مناظر شهری پس از تاریکی هوا، تقریباً همیشه با استفاده از سه پایه گوشی هوشمند تصاویر بهتری گرفته می‌شود. و اگر یکی از این موارد را ندارید، تلفن را روی یک سطح قرار دهید (یا خودتان به جای ثابتی تکیه دهید) که تا جایی که ممکن است تلفن ثابت باشد

گزینه‌ای که در بسیاری از گوشی‌ها هست، حالت عكس‌های پشت سر هم  (Burst Mode) است که با آن می‌توانید تعداد زیادی عکس بگیرید و  بهترین آنها را انتخاب کنید. فقط در حین این کار بهتر است کمی زاویه و کادر را تغییر دهید.

 

ثابت

 

10_ عکس‌های خود را ویرایش کنید

 

وقتی کار عکاسی شما تمام می‌شود، لازم است آن را ویرایش کنید تا به تصویر مطلوبتری دست پیدا کنید. برای این کار،‌ نرم‌افزارهای متعددی از جمله فتوشاپ هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

ویرایش

سخن پایانی:

 

برای بهتر انجام دادن هر کاری لازم است عوامل مستقیم و غیر مستقیمی که روی آن اثر دارد را بشناسیم. در اینجا به مقدمه‌ای درباره فوت و فن عکاسی با موبایل پرداختیم، چیزهایی که بودن یا نبودنشان روی کار ما تاثیر می‌گذارد. حتماً شما هم راه‌های دیگری را سراغ دارید و یا شیوه‌های دیگری را امتحان کرده‌اید که نتیجه‌های خوبی به دست آورده‌اید. پس شما هم آنها را با ما به اشتراک بگذارید. برای اینکه عکاسی با موبایل را جدی‌تر یاد بگیرید با ما در کلاس‌های عکاسی با موبایل ماژورین همراه باشید.

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش عکاسی , آموزش عکاسی با دوربین , آموزش عکاسی با گوشی , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

IceUniverse، این جنجال‌ساز همیشگی، بار دیگر با افشای رازی جدید بازار تکنولوژی را پر سر و صدا کرده است. این شایعات خبر از آن دارند که تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۹۵ احتمالا 15 روز زودتر از موعد رونمایی خواهد شد. با وجود این که تراشه‌ها معمولا ابتدای سال میلادی به بازار معرفی می‌شوند؛ انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۹۵ در ماه دسامبر همین سال، رونمایی شود. بنابراین گوشی هوشمند جدید شیائومی نیز، در پایان سال 2021 به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

این گوشی جدید که از دسته موبایل‌هایی است که برای اولین بار از اسنپدراگون 895 استفاده خواهند کرد؛ احتمالا با نام می 12 وارد بازار می‌شود. در حالی که مدیر شرکت لنوو هم اعلام کرده است که گوشی جدید این کمپانی نیز از اسنپدراگون 895 بهره خواهد برد و پیش از تعطیلات سال نوی 2022 رونمایی می‌شود.

مدتی است که شیائومی با کوالکام همکاری دارد و در همین مدت نیز پرچمداران هر ساله‌ی خود را با کمی اختلاف از رونمایی پردازنده‌های تازه‌ی کوالکام، معرفی کرده است. برای مثال، می ۱۱ به عنوان اولین گوشی هوشمندی که از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کرد؛ در پایان سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی موبایل , تلفن همراه , گوشی شیائومی , گوشی جدید شیائومی , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

اگر برای شما هم سوالی با این مضمون پیش آمده که خلافکارها و مزاحمان تلفنی چگونه به سیم کارت‌های خود دسترسی دارند و در عین حال شناسایی هم نمی‌شوند؛ در این مطلب جالب همراه ما باشید.

یکی از اتفاقات عجیب بازار موبایل در کشورمان، به فروش رسیدن سیم کارت‌های بدون هویت است که گاهی با قیمت‌های بالایی هم خریداری می‌شوند. این سیم کارت‌ها مخصوص خلافکارها، مزاحمان تلفنی و حتی تبلیغات پیامکی هستند که کاربران بعد از استفاده، آن‌ها را به سادگی دور بی‌اندازند و بعد از آن شناسایی و ردیابی هم نشوند.

ریشه‌ی این مسئله احتمالا به عرضه‌ی سیم کارت‌های هدیه و بدون سند از جانب اپراتورهای مختلف به کاربران مربوط می‌شود. از آن به بعد بود که این معضل شکل گرفت و گریبان‌گیر اپراتورها و مردم شد. افراد سودجو از سیم کارت‌های هدیه و بدون سند سوء‌ استفاده کردند و باعث بر هم خوردن نظم حاکم در جامعه شدند. همین مساله موجب شد که ثبت کدملی سیم ‌کارت‌های تلفن‌ همراه از بهمن ‌ماه ‌سال 95، با هدف ساماندهی سیم‌ کارت‌های بی‌نام و نشان در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد و طبق آن، دستورالعمل نظارتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد تا تکلیف سیم‌ کارت‌های دارای هویت جعلی یا بدون کد ملی مشخص شود.

همان زمان هم معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که حدود 3‌ میلیون و 100 هزار سیم ‌کارت ایرانسل، 3‌ میلیون و 140 هزار سیم ‌کارت همراه اول و 40‌ هزار عدد سیم‌ کارت تالیا بی‌هویت بودند. بنابراین از مردم خواسته شد تا برای ثبت هویت سیم کارت‌های خود به دفاتر اپراتورهای مربوطه مراجعه کنند. اما متاسفانه این طرح با موفقیت کامل اجرا نشد و هم‌چنان خرید و فروش سیم کارت‌های بدون هویت ادامه دارد.

مسئله‌ی دیگر آن که این سیم کارت‌های اعتباری بدون هویت، به راحتی در دسترس هستند. به عنوان مثال توسط افراد دست‌فروش عرضه می‌شوند. یا دکه‌های روزنامه‌فروشی آن‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. افراد بعد از خرید این سیم کارت‌ها، حتی نیازی به فعال‌سازی آن‌ها هم ندارند. چرا که سیم کارت موردنظر، از قبل در شبکه‌ی اپراتورهای مربوط فعال بوده‌اند.

این سیم کارت‌ها از یک تا سه ماه قابلیت استفاده دارند و از آن‌ جا که پوکه‌ای هم همراه خود ندارند؛ دیگر نمی‌توان آن‌ها را تمدید اعتبار کرد. به علاوه قیمت آن‌ها به قدری پایین است که خریداری را بسیار راحت‌تر نیز می‌کند. سیم کارت‌های بدون هویت و بدون سند، از 5 تا 15 هزار تومان به فروش می‌رسند. فروشندگان هم با توجه به مبلغی که دریافت کرده‌اند؛ بعد از مدتی بدون نیاز به حضور مالک اصلی، به دفاتر اپراتورها مراجعه کرده و اقدام به سوزاندن آن سیم کارت و دریافت یک سیم کارت جدید می‌کنند تا بتوانند آن را به دیگری بفروشند.

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید آن است که با توجه به این که خرید سیم کارت و فعال‌سازی آن، الزاما به کد ملی نیاز دارد؛ افراد سودجو و فریب‌کار، چطور اقدام به انجام این کار می‌کنند. باید گفت که این اشخاص با پرداخت مبلغی ناچیز به کارتن خواب‌ها، از کارت ملی آن‌ها استفاده کرده و چندین سیم کارت تهیه می‌کنند.

پای این معاملات نامشخص و عجیب حتی به فضای مجازی هم باز شده است. کافی است هشتگ سیم کارت بدون سند را در اینستاگرام جست و جو کنید تا با نتایج زیادی مواجه شوید. در تماس با یکی از فروشندگان این سیم کارت‌ها در فضای مجازی تماس گرفتیم و در پاسخ به سوالاتمان درباره‌ی قیمت، چنین اظهار کرد:« قیمت‌ها هم بستگی به تاریخ مصرف سیم‌کارت‌ها دارد. اگر سیم‌کارت یک‌ساله بخواهید 100‌ هزار تومان و اگر سیم‌کارت دوساله بخواهید 200‌ هزار تومان». وقتی از او می‌پرسم چطور توانسته‌اید سیم‌کارت‌های بدون سند و هویت تهیه کنید به تندی پاسخ می‌دهد: «ما که نباید راه و رسم کاسبی‌مان را برای شما توضیح دهیم! اگر به خرید اینترنتی اعتماد ندارید حضوری بیایید ترمینال غرب تا خیالتان راحت شود.»

با یکی از مسئولان روابط عمومی شرکت ایرانسل در این مورد گفت و گویی داشتیم و او بیان کرد:« در هیچ یک از فروشگاه‌ها، مراکز خدمات ایرانسل و سایر کانال‌های فروش، امکان ثبت نام و فعال‌سازی سیم‌کارت بدون ارایه کارت شناسایی معتبر و شماره ملی یا گذرنامه برای اتباع خارجی وجود ندارد و تمام سیم‌کارت‌های فعال در شبکه ایرانسل مالک مشخص و ثبت‌شده دارد.»

او تاکید می‌کند: «برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از کم‌اطلاعی برخی مشترکان،سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده را در اختیار گرفته و به فروش می‌رسانند که طبعا تمام تبعات سوءاستفاده از این سیم‌کارت‌ها متوجه مالک سیم‌کارت خواهد بود و ایرانسل نیز موارد سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های خود را در مراجع قانونی پیگیری می‌کند.»

این مقام مسئول درباره‌ی چگونگی اطلاع پیدا کردن از هویت این سیم کارت‌ها چنین بیان کرد:« «ایرانسل این امکان را برای تمام مشترکان خود فراهم کرده تا از طریق منوی پرونده یا اطلاعات حساب در اپلیکیشن ایرانسل من یا تماس با مرکز ایرانسل یا مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و مراکز خدمات ایرانسل، از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خودشان در شبکه ایرانسل مطلع شده و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنند. این خدمات ایرانسل نشان می‌دهد که ادعای سودجویان و کلاهبردارانی که می‌گویند سیم‌کارت‌های بدون هویت می‌فروشند، کاملا دروغ است و ما امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهیم، مردم فریب این ادعاها را نخورند.»

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت بی هویت , سیم کارت خلافکارها , سیم کارت ایرانسل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

تاریخ گذشته ایی نامفهوم برای انسان امروزی که نمی داند در گذشته چه اتفاقات مهمی افتاده است.بخشی از تاریخ در مورد خط ها و سنگ نوشته هایی است که از نیاکان به ما رسیده است یا در حفاری های تاریخی پیدا شده است.با وجود این که خیلی از زبان ها کشف شده اند ولی هنوز بسیار در مورد گذشته سوال هایی دارند.. برای نمونه کتیبه‌های گنجنامه همدان در سال ۱۲۲۰ خورشیدی مورد بررسی، مطالعه و نگاره‌برداری قرار گرفت. پس از آن محققان با استفاده از این کتیبه‌ها موفقیت بزرگی در رمزگشایی از خط میخی پارسی باستان بدست آوردند. به این ترتیب گویی سنگ نوشته‌های گنجنامه همدان کلیدی را به محققان داد تا به وسیله آن کتیبه داریوش بزرگ در بیستون را بخوانند.

 

امروزه همچنان تعدادی از زبان های باستانی وجود دارد که در انتظار رمزگشایی کامل هستند ما در اینجا به ۵ مورد از آنها می‌پردازیم.

 

خط مرویتی (Meroitic)

 

کلود ریلی، مدیر عملیات باستان شناسی فرانسه در سدینگا در مقاله‌ای که در سال 2016 در دائره المعارف مصرشناسی UCLA چاپ شد بیان کرد: از سال 300 پیش از میلاد تا سال 350 میلادی پادشاهی "کوش" در شهر مروه در سودان مستقر بود و از زبانی به نام "مرویتی" استفاده می‌شد.

ریلی نوشت: "مرویتی به دو صورت خط شکسته (cursive) و هیروگلیف نوشته شده است که هر دو از خط های مصری گرفته شده اند. متن‌ها در سال 1907-1911 توسط اف. لی. گریفیت رمزگشایی شدند، اما اطلاعات درباره خود زبان هنوز ناقص است و بدون درک زبان، محققان در ترجمه دقیق متون مشکل دارند."

ریلی همچنین می‌گوید اخیراً وابستگی هایی از زبان مروتیک مشخص شده است به این ترتیب که این زبان متعلق به شاخه شمال شرقی سودانی از زبان‌های نیلی ‌صحرایی (Nilo-Saharan) است که گروهی از زبان‌های وابسته به هم هستند. پیش بینی می‌شود با این کشف پیشرفت‌های بیشتری در درک متون مرویتی با تحقیقات زبانی تطبیقی بدست آید.

زبان دره سند (Indus Valley)

 

تمدن دره سند (که گاهی تمدن هاراپان نیز نامیده می‌شود) در حدود 4000 سال پیش، از بستر رود سند برخاست و در پاکستان و هند امروزه شکوفا شد و بازمانده‌هایی از این تمدن در افغانستان، ترکمنستان و ایران نیز حفاری و کاوش شده‌ است. این تمدن در طی دوره تغییرات آب و هوایی باستان رو به زوال نهاد. ساکنان بین‌النهرین با آنها رابطه تجاری فعال داشته‌اند و در برخی از متون بین‌النهرین نیز از آنها با عنوان ملوهایی (Meluhhans) یاد شده است.

سیستم نوشتاری که توسط مردم تمدن دره سند استفاده شده رمزگشایی نشده اما دانشمندان متوجه شده اند که آنها در نوشتار از یک سری نشانه‌ها استفاده می‌کرده اند. محققان امیدوارند که روزی متنی پیدا شود که هم به زبان دره سند نوشته شده باشد و هم به زبان بین النهرین که از قبل شناخته شده است. اگر چنین متنی وجود داشته باشد، می‌توان آن را در عراق امروزی یافت، جایی که تجارت میان بین‌النهرین و تمدن دره سند رخ می‌داده است.

 

خط A (Linear A)

 

خط A یکی دیگر سیستم‌های نوشتاری رمزگشایی نشده است که توسط مینویایی‌های (Minoan) باستان استفاده می‌شده است. آنها در حدود 2500 تا 1450 سال پیش از میلاد در کرت می‌زیسته‌اند. این خط برای اولین بار توسط آرتور ایوانز باستان شناس مورد توجه قرار گرفت که یک قرن پیش در شهر مینوی کنوسوس حفاری هایی‌انجام داده بود.

فوران تره (Thera) که در حدود 3500 سال پیش اتفاق افتاد موجب پایان یافتن تمدن مینویایی بوده است. گروه جدیدی که دانشمندان آنها را مایکنی‌ها می‌نامند در کرت به قدرت رسیدند و از سیستم نوشتاری خود استفاده کردند که این خط رمزگشایی شده است و محققان آن را Linear B می‌نامند.

خط نیا ایلامی (Proto-Elamite)

 

نیا ایلامی یا آغاز ایلامی یا شوش 3 دوره‌ای از تاریخ ایلامی بین سال‌های ۳۲۰۰ تا ۲۷۰۰ پیش از میلاد می‌باشد و قدیمی‌ترین خط ایلامی که نیاایلامی نام‌گرفته، اولین بار ۳۱۰۰ پیش از میلاد در شهر شوش، در جنوب غرب ایران بکار گرفته شده است، یعنی در پایتخت ایلامیان. گویا خط نیا ایلامی از خط میخی سومری یا خط باستانی سومری گسترش ‌یافته باشد.

خط نیا ایلامی دارای ۱۰۰۰ نشانه است و به‌نظر می‌رسد که باید بخشی از آن واژه‌نگار(Logogram) باشد. این خط نیز هنوز رمزگشایی نشده و زبانی را که نمایش می‌دهد هنوز ناشناخته است.

متاسفانه بسیاری از متن های برجای مانده در حال حاضر در در خانه خود در ایران نیستند و در موزه لوور هستند. در سال 2013 توافق نامه‌ای بین موزه لوور و کتابخانه دیجیتالی CDLI برای دیجیتالی کردن تمام متون نیا ایلامی موزه منعقد شد.

 

خط قبرسی- مینویایی (Cypro-Minoan)

 

این سیستم نوشتاری به طور گسترده‌ای در اواخر قرن ۱۶ و اوایل قرن 11 پیش از میلاد در قبرس مورد استفاده قرار می‌گرفت. نیکول هیرشفلد، استاد مطالعات کلاسیک در دانشگاه ترینیتی در سن آنتونیو، در مقاله‌ای که در "کتاب آکسفورد دوره مفرغ دریای اژه" (انتشارات دانشگاه آکسفورد، 2010) منتشر شده است گفته فقط حدود 200 متن مربوط به قبرسی- مینویایی باقی مانده است که "بیشتر آنها بسیار کوتاه هستند". وی همچنین نوشت: تعداد اندک متن های قبرسی- مینویایی و طول کوتاه بسیاری از این متن‌ها رمزگشایی را با مشکل روبرو می‌کند. "رمزگشایی امکان پذیر نیست مگر اینکه بایگانی‌های قابل توجه و یا [متن] دو زبانه‌ای کشف شود."

سخن پایانی:

ما در اینجا تعدادی از خط‌وطی را نام بردیم که باستان شناسان متوجه شده‌اند که آنها را نمی‌شناسند و حتماً خط‌های بیشتری هم هستند که هنوز محققان حتی از وجودشان هم بی‌خبر هستند. نکته‌ای که در اینجا سعی داشتیم توجه شما را به آن جلب کنیم آن است که خط‌ها به محققان کمک می‌کنند که حتی ارتباطات مردم یک دیار را با سرزمین‌های دیگر کشف کنند. ولی به رغم اهمیت موضوع خط امروزه حکومت‌هایی مانند ترکیه خط رسمی کشورشان را عوض کرده‌اند و در این شرایط رد اینکه ریشه کلمات و ارتباطات قدیمی کلمات با هم چه بوده، گم می‌شود. این موضوع در نوشتارهای روزمره ما نیز به چشم می‌خورد که اساساً به نوشتار محاوره‌ای هم هیچ شباهتی ندارد. برای نمونه کلمه "بگذار" در عبارت "وسیله‌ها را در جای خود بگذار." که تازگی در خط محاوره‌ای بصورت "بذار" نوشته می‌شود.

کلمه بگذار از ریشه گذاشتن و به معنی نهادن و قرار دادن است: "گلها را در گلدانهای جداگانه بگذارید."

کلمه بگزار از ریشه گزاردن و به معنی ادا کردن و به جا آوردن است: "مردم سپاسگزار قانونگذاران دانا هستند."

این یک نمونه ساده از کاری است که ما با بی تفاوتی به خط مرتکب می‌شویم و به مرور و با گسترش این خطِ بدون پشتوانه ارتباط خود را با تاریخ خود و اینکه از کجا آمده‌ایم از دست می‌دهیم.

برای مطالعه درباره زبانهای باستانی ایرانی و غیرایرانی می توانید از همین جا، از کلاسهای آنلاین ماژورین آغاز کنید.

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین



:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش زبان , آموزش زبان باستانی , آموزش آنلاین زبان باستانی , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت علم باعث راحتی در زندگی و کارهای روزمره شده است.با وجود این تفاسیر درب های منازل هم عوض شده و به صورت الکترونیک درآمده است و باعث راحتی آدم ها در زندگی شده است.در این مقاله می خواهیم شما را با در های کرکره ای آشنا کنیم.

آموزش نصب درب کرکره ای

آموزش نصب درب کرکره ای : نصب درب کرکره ای پارکینگ از طریق رازی تکنولوژی به سادگی انجام می شود. درب های کرکره ای پارکینگی عموما بعد از طول عمر مفیدشان دچار مشکلاتی نظیر عدم باز و بست، ایجاد سر و صدا توقف هنگام باز و بست می شود. ما در رازی تکنولوژی بر آن هستیم با نصب کرکره برقی پارکینگی مشکلات شما را در سریع ترین زمان ممکن حل نماییم. عموما نصب کرکره کاری حساس است و نیاز به تجربه دارد. در صورتی که بخواهید به صورت دستی خودتان عیب یابی کنید می توانید مشکل را بررسی نمایید اما تا حد امکان سعی کنید با متخصصین این حوزه در تماس باشید. متخصصین می توانند شما را در این امر راهنمایی کنند. نصب کرکره برقی به شما کمک ویژه ای می کند.

نصب درب کرکره ای برقی

با توجه به اینکه درب های کرکره ای برقی دارای تجهیزات و قطعات مختلفی هستند نصب و راه اندازی آن ها کمی دقت و حساسیت نیاز دارد. افرادی که در این خصوص تجربه کافی ندارند ممکن است با ابهاماتی در حین نصب رو به رو شوند. بنابراین توصیه ما این است برای نصب درب کرکره ای برقی از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. ما در رازی تکنولوژی بر آن هستیم تا با استفاده از نیرو های متخصص و با تجربه در امر نصب درب کرکره ای برقی در تهران خدمات سریع و با کیفیت ارائه دهیم. جهت دریافت مشاوره و اطلاع از خدمات ما در حوزه کرکره برقی می توانید با شماره تلفن های مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید.

در ادامه با مقاله آموزش نصب درب کرکره ای همراه باشید.

نصب درب کرکره ای اتوماتیک

درب کرکره ای اتوماتیک اغلب برای مغازه ها و پارکینگ ها استفاده می شود و برای نصب و راه اندازی نیاز به بررسی موقعیت و بررسی نوع درب می باشد. کارشناسان ما در رازی تکنولوژی می توانند خدمات نوینی در زمینه نصب در کرکره ای اتوماتیک ارائه می دهد. از جمله می توان به مشاوره، سرویس تعمیر و نگهداری درب کرکره ای اتوماتیک، نصب و راه اندازی درب کرکره ای و حضور در محل و استفاده از قطعات اورجینال اشاره نمود.

طریقه نصب درب کرکره ای پارکینگ

قبل از شروع کار روی درب کرکره ای ، ابتدا با بستن انبرهای قفل شونده قابل تنظیم بر روی پایه فنر پیچشی و قرار دادن انبرها در برابر دیوار هدر بالای درب ، شروع کنید.

یک میله فولادی را در یکی از سوراخ های مخروط سیم پیچ فنر قرار دهید ، که دارای چهار سوراخ است که برای شل و سفت شدن استفاده می شود.

محکم به میله بچسبید و پیچ های نگهدارنده مخروط سیم پیچ را در جای خود شل کنید.

از میله های فولادی برای شل شدن فنر یک چهارم بهار استفاده کنید. دو میله را جایگزین کنید ، با استفاده از یکی ثابت نگه داشتن مخروط و دیگری بعد از برداشته شدن میله اول ، مخروط را بچرخانید.

تکیه گاه های محور را به پایین پانل پایین و بالای پانل بالا وصل کنید.

پانل پایین را داخل دهانه درب قرار دهید. با قرار دادن میخ به دیواره کنار تابلو و خم کردن آن ، صفحه را به حالت ایستاده نگه دارید تا تابلو در جای خود قرار گیرد قبل از اتصال پانل بعدی مطمئن شوید که سطح آن یکسان است.

صفحه بعدی را در بالای صفحه اول وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که شیار پانل بالایی بر روی برجستگی پانل پایین قرار داشته باشد. این کار را تکرار کنید تا همه پانل ها در محل خود قرار بگیرند. پانل نهایی باید از بالای دهانه درب ۱ “یا تقریباً امتداد داشته باشد.

مرکز دهانه را پیدا کرده و آن را روی هدر درب علامت گذاری کنید.

لنگرهای فنر را به فنرها متصل کنید، سپس مخروط قفل فنر را وصل کنید. مخروط قفل باید به طور ایمن روشن باشد: باعث می شود که فنر تحت کشش زیاد شل نشود.

دو فنر را به طور ایمن به براکت اصلی هدر پیچ کنید.

نصب شفت کرکره برقی

پس از این که اتصال صفحه پلیت ها پایان یافت ، کار شاسی کشی یا آهن کشی کرکره برقی نیز تمام شده است. حالا باید شفت را آماده کنیم و بعد سر جایش قرار بدهیم.

برای نصب شفت کرکره برقی، اول بین دو خورشیدی را به طور کاملا دقیق اندازه گیری میکنیم و لوله را برش میدهیم. بعد موتور توبولار را یک طرف لوله جا میزنیم که در مراحل بعدی آموزش تصویر نصب کرکره برقی توضیح بیشتر را ارائه خواهیم نمود.

در ابتدای کار حدودا ۴٠ سانتی متر موتور توبولار را وارد لوله میکنیم. سپس آداپتور را هم داخل لوله جا میزنیم تا بوسیله ی میخ پرچ به لوله اتصال داده شود.

نصب رسیور کرکره برقی

نحوه نصب و راه اندازی رسیور کرکره برقی روی یک برگه داخل جعبه محصولات توضیح داده شده است. جهت اتصال سیم و برق می توانید دو کابی که روی رسیور کرکره وجود دارد را به سیم های مربوطه متصل نمایید.

یکی از رشته ها دارای ٣ سیم است که آنها را طبق رنگشان به ٣ سیم موتور یعنی آبی همان مشترک یا نول، مشکی به مشکی برای راستگرد و قهوه ای به قهوه ای برای چپگرد متصل می کنیم.

آخرین مرحله نصب تیغه ی کرکره برقی آلومینیومی می باشد. برای اینکار دو نفره سر تیغه را بالا می بریم و روی شفت سوار می کنیم. برای اتصال تیغه کرکره برقی به شفت از پیچ سر مته دار استفاده می شود. البته باید حواستان باشد که تیغه دقیقا وسط شفت قرار بگیرد و فاصله ی بادخور از دو طرف را داشته باشد.تقریبا برای هر متر از عرض کرکره ٢ عدد پیچ کفایت می کند.

حالا کرکره را کاملا بالا میبریم تا ریل ها را پیچ کنیم. هنگام بالا رفتن کرکره میتوانید بادخور سمت چپ و راست کرکره را تنظیم کنید. ریل ها را جلوی پروفیل قرار میدهیم به وسیله ی پیچ سرمته دار آنها را محکم می نماییم. برای هر متر طول ریل ٢ عدد پیچ کافی است.

هزینه نصب درب کرکره ای

هزینه نصب درب کرکره ای با توجه به نوع کرکره و محل نصب مشخص می شود. عمدتا هزینه نصب کرکه برقی از سیصد هزار تومان آغاز می شود و با توجه به معیار های خاصی مشخص می شود. نصب کرکره برقی در رازی تکنولوژی با همراه پشتیبانی و مشاوره به گونه ای است که بر اساس میزان کارکرد و نوع کار سنجیده می شود. با توجه به کیفیت و پشتیبانی که ارائه می شود هزینه ها کاملا معقول و به صرفه است.

امیداورم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

در صورت نیاز به نیروی متخصص برای نصب درب کرکره ای می‌توانید از کارشناسان فروشگاه اینترنتی رازی تکنولوژی بهره ببرید.

منبع:سایت راز تکنولوژی



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

موضوع سوختن سیم کارت های تلفن همراه و تحمل هزینه و مشکلات دریافت سیم کارت جدید، از تجربه های ناخوشایند مشترکین تلفن های همراه است. همه ما می دانیم که هر وسیله ای صرف نظر از نحوه نگهداری ما، عمرمفید خودش را داشته و ممکن است به دلایل مختلف بعد از مدت زمانی کارایی اولیه را نداشته باشد. از نظر کارشناسان عمر مفید سیم کارت با نوع مصرف، نحوه نگهداری و میزان مصرف سیم کارت ارتباط مستقیم دارد و افزایش دفعات خاموش و روشن کردن تلفن همراه، مقدار و تعداد مکالمات و میزان پیامک ارسالی و دریافتی باعث کاهش عمر سیم کارت می شود.

 البته دلایل سوختن سیم کارت به این عوامل محدود نشده و عوامل محیطی نیز تاثیر بسزایی در عمر مفید آن خواهد داشت. برای مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا رطوبت سبب از رده خارج شدن سیم کارت ها می شود. بنابراین لازم است کاربرانی که در مناطق شرجی و نزدیک دریا یا در فضاهایی با حرارت بالا زندگی یا کار می کنند آمادگی پذیرش عمرکوتاه سیم کارت خود را داشته باشند.

هر چند مسئولان مخابراتی معتقدند سیم کارت ها عمر استانداری ندارند و امکان سوختن سیم کارت بدون دلیل وجود ندارد، ولی گزارشاتی از دفاتر خدمات امور مشترکین در خصوص سوختن بدون دلیل بعضی از سیم کارت ها منتشر شده است که ظاهرا تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است. در مواردی نادر هم شبکه‌های مخابراتی با  مشکلات فنی مانند تنظیم نبودن تشعشعات، عدم تنظیم صحیح فرکانس های آنتن‌های BTS و یا نوسانات برق مسئول سوختن سیم کارت ها می باشند. همچنین پانچ غیر اصولی سیم کارت ها توسط کاربران یا فروشندگان تلفن های همراه از دلایل عمده از رده خارج شدن آن ها می باشد.

به گفته ی داود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مواردی تولید کنندگان هم در بروز این مشکل مقصر بوده چرا که گوشی های غیر استاندارد با تغییر ولتاژ دریافتی سیم کارت باعث سوختن سیم کارت می شوند. علاوه بر این استاندارد بودن سیم کارت هم بسیار مهم می باشد تا در زمان فعال شدن مشکلاتی برای کاربر ایجاد نکند.

 نصب بازی یا نرم افزارهای ناشناخته یکی از اصلی ترین عوامل ویروسی شدن گوشی موبایل و سیم کارت می باشد. این ویروس ها عموما با شماره گیری های ناخواسته یا ارسال پیامک های متعدد باعث ایجاد اختلال در تلفن همراه شده که ممکن است نتیجه آن سوختن سیم کارت نیز باشد. استفاده از اتصال های مستقیم غیر امن مانند بلوتوث، اینفرارد و وای فای از دیگر عوامل انتشار ویروس ها به شمار می‌روند.

از طرف دیگر نحوه نگهداری نیز تاثیر مستقیمی در میزان کارایی سیم کارت ها دارد. لذا دور نگه داشتن سیم کارت از حرارت، امواج شدید و ضربه، جلوگیری از تغییرات ولتاژ با استفاده از شارژرهای استاندارد و دقت در قرار دادن سیم کارت از عمده ترین عواملی است که عمر مفید پنج ساله سیم کارت ها را افزایش داده و لازم است کاربران نسبت به آن هوشیار باشند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سوحتن سیمکارت , خرابی سیم کارت , سیم کارت , خرید سیم کارت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

نسخه‌ی آزمایشی iOS 15 بالاخره به طور عمومی رونمایی شد. این اتفاق به آن معناست که کاربران آیفون می‌توانند از این پس و تا عرضه‌ی آیفون جدید، از این سیستم عامل استفاده کنند. نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این نسخه‌ی آزمایشی امکانات کامل آن است. حالت جدید Focus modes و ابزارهای به روز رسانی FaceTime، تغییراتی در قسمت پیغام‌ها، نقشه‌ها، اپلیکیشن آب و هوا، مرورگر سافاری و غیره، از جدیدترین به روزرسانی‌های نسخه 15 iOS به شمار می‌روند که در ادامه به مرور دقیق‌تر آن‌ها خواهیم پرداخت.

فیس تایم: SharePlay، به اشتراک گذاری صفحه و سیستم صوتی فضایی

شاید بتوان گفت؛ با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و مجازی شدن بیشتر ارتباطات کاری، خانوادگی و دوستانه، بهتر بود اپل زودتر از این قابلیت رونمایی می‌کرد. اما حالا هم دیر نیست و باید از آن استقبال کرد! این قابلیت جدید اپل، به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام برقراری تماس‌های تصویری فیس تایم هم ویدیوی در حال پخش خود را تماشا کنند و حتی آن را با مخاطبین خود نیز به اشتراک گذارند. بنابراین کاربران اپل از این به بعد می‌توانند هم‌زمان با دوستان خود فیلم مورد‌علاقه‌شان را تماشا کنند. البته لازم به یادآوری است که برای استفاده از این قابلیت، همه‌ی کاربران باید اشتراک برنامه‌ی پخش فیلم مورد نظر را داشته باشند.

Screen sharing هم قابلیتی مشابه است که به کاربران امکان آن را می‌دهد تا صفحه‌ی موبایل خود را با هم به اشتراک گذارند و به عنوان مثال یک وبسایت یا مثلا صفحات اینستاگرم را با هم چک کنند.

دیگر امکانات جدید فیس تایم نیز عبارتند از قابلیت اضافه شدن کاربران غیر اپل به مکالمه‌ی تصویری و هم‌چنین سیستم صوتی فضایی. برای استفاده از این سیستم صوتی جدید نیز همه‌ی کاربران فیس تایم باید نسخه‌ی بتا را بر گوشی همراه خود نصب کرده باشند. سیستم صوتی فضایی به آن معناست که شما می‌توانید صدای مخاطبان خود را بر اساس ترتیب قرار گرفتن تصویر آن‌ها بر صفحه‌ی نمایشگر دریافت نمایید.

حالت‌های Focus modes در iOS  15

اپل برای کاربران خود حالتی را در نظر گرفته است که به کمک آن می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها و اعلانات خود را طوری مدیریت کنند؛ که علاوه بر دسترسی راحت‌تر به آن‌ها، مانع از بر هم خوردن تمرکز به این وسیله شوند. شما به این صورت قادر خواهید بود تا پیام‌ها و اعلانات خود را بر اساس لیست مخاطبین خود مرتب نمایید.

در مورد این امکان جدید باید گفت که سه حالت مختلف فوکوس مد: حالت کار، حالت زمان خواب و حالت خصوصی را شامل می‌شوند. شما می‌توانید به سادگی، مخاطبین خود را در این سه دسته طبقه‌بندی کنید و به این صورت، بهتر به پیام‌های آن‌ها دسترسی خواهید داشت. البته حالت Focus Status هم وجود دارد که در این حالت، افراد نمی‌توانند با شما تماسی از طریق برنامه‌های پیغام‌رسان برقرار کنند و گزینه  در «دسترس نیستم» را مشاهده خواهند کرد.

با فعال کردن این گزینه حتی استاتوس شما در فیس‌بوک و تلگرام نیز به حالت «در دسترس نیستم.» تغییر خواهد کرد. بنابراین مخاطبانی که در حالت فوکوس مد برای شما پیامی ارسال کنند؛ با عبارت «delivered quietly» مواجه خواهند شد. اما در هر حال اگر یکی از مخاطبان شما مایل باشد تا در همین وضعیت هم شما را از پیامی مطلع کند؛ می‌تواند با فعال کردن گزینه‌ی «notify anyway» این کار را انجام دهد. نکته‌ی قابل توجه آن جاست که در حال حاضر فعلا فقط در برنامه پیغام رسان اختصاصی Messages اپل امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.

متن زنده (همراه با نسخه اپل از گوگل لنز)

شما می‌توانید با کمک گرفتن از این قابلیت جذاب، به سادگی متن‌های موجود در عکس‌های خود را جدا کرده و از آن‌ها در مرورگر یا هر جای دیگری استفاده کنید. به این ترتیب اگر بخواهید از روی یک عکس، شماره‌ی تلفنی را بخوانید؛ به راحتی می‌توانید از این امکان جدید اپل بهره ببرید. امکان ترجمه کلمات خارجی نیز وجود دارد. این قابلیت در حقیقت عکس‌العمل اپل به گوگل لنز است. البته گوگل لنز مدت زیادی است که در دسترس کاربران قرار دارد.

برای استفاده از این گزینه، حتی نیازی به عکس گرفتن از سوژه‌ی مورد نظر را هم ندارید. تنها کافی است تا دوربین خود را به سمت آن بگیرید. آن وقت نماد کوچکی که پایین صفحه قرار دارد؛ اطلاعات متنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تفاوت «متن زنده» با گوگل لنز در آن است که امکان جدید اپل، فقط در عکس‌ها و تصاویری فعال می‌شود که متن زیادی در آن به چشم می‌خورد. در حالی که گوگل لنز می‌تواند حتی یک حرف را هم از داخل تصویر تشخیص دهد.

نقشه‌ها، عکس‌ها و قابلیت‌های دیگر در آی او اس ۱۵

در اپلیکیشن نقشه، این بار با جزئیات بیشتر و دقیق‌تری رو به رو خواهیم بود که قبلا در دسترس نبودند. در بخش عکس‌ها نیز کاربران می‌توانند با گستره‌ی انتخاب وسیع‌تری تصاویر را برای ساختن ویدیو انتخاب و ویرایش کنند. هم‌چنین موسیقی‌های متنوع‌تری را می‌توان برای این ویدیوها انتخاب نمود. به علاوه در قسمت Spotlight  گوشی از این به بعد قسمت عکس‌ها را نیز به لیست جستجو اضافه شده است. این قابلیت از سیستم اختصاصی یادگیری ماشینی اپل بهره برده  است.

آپدیت‌ها و به روزرسانی‌های اپل در این مرحله بسیار جذاب به نظر می‌رسند. باید اما منتظر بود تا در اواخر سال میلادی جاری به طور رسمی و نهایی، وارد بازار شود.

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , گوشی آیفون , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

طبق آنچه که در صفحه اینستاگرام مجید صدری،رئیس هیات مدیره ی باشگاه پرسپولیس دیده می‌شود، هواداران تیم پرسپولیس، می‌توانند سیم کارت‌هایی با شماره خاص و ترکیبی از اعدادی که همواره برای آنها خاطره ساز است،داشته باشند.

او در صفحه اش اذعان داشت که براساس مذاکراتی که با شرکت ارتباط سیار انجام داده اند، سیم کارت‌های هواداران این تیم در قالب بسته‌های مخصوص ترکیبی مکالمه و دیتا ارائه می‌شود.اطلاعات تکمیلی مربوط به این خبر به زودی در سایت باشگاه پرسپولیس یا در کانال‌های اختصاصی باشگاه گذاشته خواهد شد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت هواداری پرسپولیس , خرید و فروش سیم کارت , بست هاتلی ویژه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

.

یکی از آسان ترین  ساز هایی که برای آموزش قرار دارد و بسیاری از آهنگسازان به آن علاقه مند هستند ساز گیتار است.یکی از سازهای محبوب  و پرکاربرد د رژانر موسیق پاپ امروزی است. بسیاری از افرادی که مایل به یادگیری ساز هستند، به یک انتخاب واضح تبدیل می‌کند.ما در این مقاله سعی میکنیم در مورد محبوبیت این ساز توضیحاتی را بدهیم .

دلایل محبوبیت گیتا:

 

 گیتارها مقرون به صرفه هستند

 

برای شروع کار با گیتار نیازی به پرداختن پول زیادی نیست. بهترین شرکت‌های گیتار ابزار ارائه در هر سطح بودجه را ارائه می‌دهند. برخی از شرکت‌ها حتی بسته‌هایی برای نو آموزهای گیتار دارند که شامل همه مواردی است که شما برای شروع یادگیری گیتار نیاز دارید از جمله پیک، بند، رشته‌های اضافی و... . همچنین گیتارها در شرایط دست دوم برای کاهش قیمت به طور گسترده در دسترس هستند.

 

گیتار ‌می‌تواند بصورت خودآموز فرا گرفته شود

 

پس از تهیه گیتار، نوبت به یادگیری آن ‌می‌رسد. که البته بسیاری از گیتاریست‌ها، نواختن گیتار را به تنهایی و بدون استاد آموختند.

 

 یادگیری گیتار آسان است

 

دچار سوءتفاهم نشوید! تسلط بر یک ساز نیازمند تلاش، وقت و فداکاری زیادی است. درست مثل هر چیز دیگری در زندگی که ارزش انجام آن را دارد، هیچ راه آسانی برای مهارت در گیتار وجود ندارد.

با این حال، اگر فقط ‌می‌خواهید فقط چند آکورد و مضراب زدن گیتار را به همراه خواندن آهنگ مورد علاقه خود یاد بگیرید، کار بسیار آسانی است. در حقیقت‌، یادگیری نواختن آهنگ‌هایی که مبتدی‌ها دوست دارند یکی از مواردی است که به آنها در یادگیری کمک ‌می‌کند. پخش موسیقی واقعی به یک مبتدی کمک ‌می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کند و یک سکوی پرش برای مفاهیم پیشرفته و تئوری موسیقی فراهم ‌می‌کند.

 

  گیتارها سازهای همه کاره‌ای هستند

 

گیتار هم ساز ریتم است و هم ساز اصلی. بعضی از نوازندگان گیتار روی یکی از آنها تمرکز ‌می‌کنند‌، اما بیشتر نوازندگان گیتار در نواختن ریتم و ساز اصلی ماهر هستند.

گیتار تقریباً در هر ژانر موسیقی استفاده ‌می‌شود. یک نوازنده جاز ممکن است همانند یک گیتاریست کانتری گیتار را بنوازد. این بدان معناست که شما به عنوان نوازنده گیتار نیازی به تمرکز روی یک سبک موسیقی ندارید. تمام دنیای موسیقی به روی شما باز است.

در آخر‌، به لطف مجموعه‌ای از افکت‌های موجود برای هر دو ساز الکتریکی و صوتی‌، گیتارها قادر به تولید طیف گسترده‌ای از صدا هستند. این باعث ‌می‌شود که گیتار یکی از متنوع ترین و رساترین سازها باشد.

 

 موسیقی راک روی گیتار پایه ریزی شده

 

راک اند رول با گیتار الکتریک بزرگ شده و ‌می‌توان گفت این دو تقریباً جدا نشدنی هستند. راک در طی سال‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده، به طوری که در شکل‌های دیگری از موسیقی جا افتاده است.

موسیقی کانتری مدرن در واقع فقط بسته بندی راک با اندکی پیچش است. برخی از اشکال بلوز و حتی گاهی موسیقی جاز‌، فقط برداشت‌های متفاوتی از موسیقی راک هستند. (از قضا راک از بلوز‌، جاز و کانتری تکامل یافته است.)

راک در انواع مختلف آن بسیار محبوب است. این منطقی است که گیتار از محبوبیت خوبی برخوردار است‌، زیرا بسیاری از مردم هنگام گوش دادن به گروههای موسیقی مورد علاقه خود‌، یاد ‌می‌گیرند که این ساز را یاد بگیرند. گروههای موسیقی معروف و نوازندگان گیتار به محبوبیت زیاد گیتار کمک کرده اند.

 

 گیتارها برای ترانه سرایی مناسب هستند

 

اگر یک ترانه سرای مشتاق هستید‌، گیتار ‌می‌تواند یکی از مفیدترین ابزارهای شما باشد. اگر چند آکورد بلد هستید‌، ‌می‌توانید آهنگی را برای گیتار بنویسید. در واقع‌، اگر فقط بتوانید یک ملودی اساسی را در کنار هم قرار دهید‌، احتمالاً گیتار ساز مفیدی برایتان خواهد بود.

گیتاریست‌ها و ترانه سرایان پیشرفته ‌می‌دانند که گیتار مانند ارکستری مستقل است که به تنهایی به اجرا ‌می‌پردازد. از آنجا که بسیاری از موسیقی‌ها مبتنی بر گیتار هستند‌، ‌می‌توانید ایده کاملاً واضحی از قطعه موسیقی کامل شده، دریافت کنید. این امر به ویژه اگر در یک گروه موسیقی هستید و سعی در انتقال دید خود به سایر نوازندگان دارید بسیار مفید است.

 

 گیتارها قابل حمل هستند

 

نوازندگان پیانو وقت زیادی صرف ‌می‌کنند تا سازهای خود را به جایی حمل کنند. دِرامر‌ها نیز هر وقت بخواهند ساز خود را به حرکت دربیاورند باید زمان و زحمت زیادی را تحمل کنند. در حالیکه مردم گیتارهای خود را به پارک ‌می‌برند‌، آنها را برای سفرهای اردویی بسته بندی ‌می‌کنند و حتی هنگام رفتن به تعطیلات آنها را در هواپیما ‌می‌گذارند و به راحتی آنها را همراه خود می‌برند.

 

 گیتارها برای مجریان تکنوازی بسیار عالی هستند

 

اگر ‌می‌خواهید با ساز بخوانید و تکنوازی کنید، پیانو و گیتار دو گزینه مناسب هستند.  اگر قصد دارید به عنوان نوازنده تکنوازی کنید، گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید، اما گیتار هنوز در بالای لیست است. شما ‌می‌توانید سازهای صوتی با سبک انگشتی بنوازید‌، با گیتار الکتریک در یک باشگاه جاز اجرا کنید یا به عنوان گیتاریست کلاسیک کنسرت برگزار کنید.

احتمالاً ‌می‌توانید به روش‌های دیگری برای اجرای انفرادی با گیتار فکر کنید‌، از جمله ساز زدن و گرم کردن مجلس در مهمانی‌ها. توانایی سرگرم کردن مردم با گیتار هم از دیگر دلایل محبوبیت آن است.

 

 شما ‌می‌توانید گیتار را با صدای آهسته هم تمرین کنید

 

آیا ترجیح ‌می‌دهید در آپارتمانی در کنار گیتاریست هوی متال زندگی کنید یا نوازنده شیپور؟ اگر گیتاریست متال را انتخاب کنید، انتخاب هوشمندانه‌ای کردید زیرا آنها چیزی را دارند که ساز ترومپت ندارد: یک دستگیره صدا.

نکته این است که شما ‌می‌توانید گیتار خود را با صدای کم یا حتی با استفاده از هدفون تمرین کنید. این خبر خوبی برای مبتدیان (و خانواده‌های آنها) است زیرا آنها ‌می‌توانند بدون احساس خجالت اشتباه کنند و با ساز کلنجار بروند.

این برای نوازندگان پیشرفته نیز خوب است زیرا این به آن معنی است که آنها ‌می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با ساز خود تمرین کنند بدون اینکه مزاحمتی برای دیگران داشته باشد.

 

آنچه در گیتار ‌می‌آموزید به سازهای دیگر منتقل ‌می‌شود

 

اگر نواختن روی گیتار آکوستیک را یاد بگیرید‌، مهارت‌های شما به گیتار الکتریک منتقل ‌می‌شود. این کاملاً واضح است ولی چیزی که شاید ندانید، این است که مهارت‌ها و تئوری‌هایی که در مورد گیتار ‌می‌آموزید ‌می‌تواند به سایر سازهای مرتبط نیز منتقل شود.

اگر مقیاس‌، آکورد‌، تئوری موسیقی و... را در مورد گیتار درک کنید‌، به راحتی ‌می‌توانید به سمت باس بروید. باس و گیتار یک مقدار زیادی مشترک هستند. چهار سیم باس همانند چهار سیم پایینی گیتار تنظیم ‌می‌شود‌، به جز یک اکتاو از هم جدا هستند.

 

سخن پایانی:

 

گیتار یکی از محبوب ترین سازها است زیرا همه کاره، قابل حمل و نسبتاً مقرون به صرفه است. محبوبیت موسیقی راک در اشکال مختلف آن باعث شده تا گیتار از همه نوع در معرض دید علاقمندان موسیقی قرار گیرد و بسیاری از علاقمندان موسیقی، این ساز را به کار گیرند.

اگر شما هم به فکر یادگیری نواختن گیتار افتاده‌اید می‌توانید آن را هم اکنون با ماژورین آغاز کنید

منبع:سایت آموزش آنلاین ماژورین



:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش آنلاین گیتار , آموزش گیتار , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

امروزه در ایران با پیشرفت علم و صنعت و ساخت ماشین و ساختمان های بی شمار وجود امنیت برای ماشین زیاد شده است.برای همین وجود جک پارکینگی امروزه یکی از الزامات امروزه برای در های ساختمان است. برای زمانی که پیاده شدن از ماشین را صرف می کنید با یک ریموت به آسانی می توانید در پارکینگ را باز کنید و به کاراتون سرعت بدهید.

.

هزینه نصب جک پارکینگی

نصب جک پارکینگی عموما توسط تکنسین و متخصص انجام می شود و هزینه آن بستگی به نوع جک دارد. نوع جک با توجه به نوع درب مشخص می شود.

نصب و راه اندازی هر نوع جک متفاوت است.

جک هایی که برای ساختمان هایی با تردد متوسط و زیر ۱۰۰ بار انتخاب می شوند از جک هایی که برای ساختمان هایی با تردد بیش از ۱۰۰ بار ساده ترو سریع تر نصب می شود. به صورت کلی هزینه نصب جک پارکینگی از سیصد هزار تومان آغاز می شود.

نصب جک پارکینگی سیماران

جک سیماران بر روی چهار چوب درب و میان دو لولا نصب می شود. چراغ چشمک زن در قسمت بالای چهار چوب نصب می شود. از طریق چشم ها درب ها امکان مشاهده مانع را خواهند داشت. چشم ها در موقعیتی نصب می شوند که باز و بست کردن درب ها موجب انسداد چشم ها نشود. چشم ها با حداکثر ارتفاع ۶۰ سانتی متر از کف زمین نصب می شوند. توجه به میزان فاصله و میزان زاویه چرخش درب باعث می شود بتوان موقعیت دقیق نصب جک را مشخص نمود.

برای نصب جک پارکینگی سیماران به سه نقطه A,B,D توجه می شود.

نقطه A : مشخص کننده فاصله افقی بین لولا تا مرکز چرخش است.

نقطه B : فاصله عمودی بین مرکز لولا تا مرکز چرخش انتهای بازو است.

نقطه D: فاصله عمودی مرکز لولا تا کف پایه بازو است.

بر این اساس اگر بخواهید نصب جک پارکینگی سیماران را روی دربی نصب کنید که تا ۱۲۰ درجه باز شود نیاز است به صورت زیر عمل کنید. دقت داشته باشید که هر چه D بزرگتر شود زاویه باز شدن جک کمتر است.

 

 

 

مراحل نصب جک پارکینگی.

جهت نصب جک پارکینگی چند مرحله انجام می شود که به صورت کلی شامل موارد زیر است:

– بررسی موقعیت نصب جک

– آماده سازی درب جهت نصب جک

– نصب پایه ها

– نصب تابلو فرمان

– سیم کشی نهایی و راه اندازی

چنانچه بخواهید جک ها از بهره وری بالایی برخوردار باشند و به خوبی کار کنند نیاز است حداقل فشار به آنها وارد شود. مهم ترین نکته در نصب جک پارکینگی چگونگی نصب آن و نوع زاویه دهی به آن است. گاهی برخی جک ها به درستی زاویه دهی نمی شوند و درب با شتاب به چهار چوب می خورد و ایجاد صدا می کند در چنین مواردی نیاز است نوع زاویه دهی به خوبی بررسی شود

 

A:195mm , B:195mm, D:0 که طبق شکل زیر خواهد بود.

نصب جک پارکینگی والنسیا

جک پارکینگ والنسیا برای منازل و محیط های اداری با تردد بالا مناسب است.

این جک ها می توانند تا ۷۰۰ کیلوگرم را ساپورت کنند.

جهت نصب جک والنسیا می توانید به صورت زیر اقدام نمایید.

ابتدا چراغ چشمک زن را در قسمت بالایی درب نصب نمایید.

سپس محل نصب جک را مشخص کنید و سپس با توجه به میزان چرخش درب اقدامات لازم جهت نصب جک را انجام بدهید.

جک والنسیا دارای برد اتوماتیک است و این برد تمامی نیاز ها را پاسخگو است. در صورتی که نیاز به نصب و راه اندازی این جک ها دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

نصب جک پارکینگی یال

نصب و راه اندازی جک پارکینگی یال به سادگی انجام می شود.

و برای نصب آن ابتدا محل دقیق بازو ها را پیدا کنید و سپس جوشکاری لازم را انجام بدهید.

پایه های عقب نیز روی صفحه جوش می خورند.

در نهایت کورس جک را تا انتها داخل ببرید و سپس بازو را به آن متصل کنید.

تراز را روی جک قرار می دهید و پس از تراز کردن براکت جلو را به درب جوش بدهید.

جک پارکینگی یال از جمله جک هایی است که نیاز به نگهداری مناسب دارد و در زمستان روغن کاری شود. در صورت وجود هر سوال می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنید. توصیه کارشناسان ما این است تا حد امکان سعی کنید جکی مناسب با شرایط رفت و آمد و نوع وزن و درب پارکینگ انتخاب کنید. زمانی که جک نصب شود امکان تعویض آن کمی دشوار می شود و به جهت پیشگیری از این موضوع می توانید مشاوره ای قبل از خرید جک پارکینگ با ما داشته باشید.

نصب جک پارکینگی یوروماتیک بتا

این جک ها از مدل بازویی هستند و نحوه نصب آن مشابه سایر جک های پارکینگی است.

جهت اتصال موتور ها به مرکز می توانید به صورت زیر اقدام کنید.

اگر موتور به گونه ای باشد که برآمدگی جک به سمت بالا و بازو به سمت چپ باز شود، موتور چپ نام دارد و سیم کشی آن به صورت شکل زیر است.

در نهایت جهت نصب چشم الکترونیک می توانید فتوسل را به سیم کشی متصل نمایید.

ولتاژ تغذیه این منبع چشمی ها ۱۲ ولت است.

چنانچه بخواهید قفل برقی روی درب نصب کنید می توانید قفل را روی لنگه ای از درب نصب کنید که باز می شود و از طریق کانکتور تغذیه فرمان بگیرد. چنانچه در نصب و راه اندازی جک پارکینگی دچار مشکل شدید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. یکی از عمده ترین مشکلاتی که برای نصب جک پارکینگ وجود دارد در خصوص زاویه و نحوه نصب آن است. بهترین نصب به صورتی است که جین باز و بست نمودن درب ها صدایی ایجاد نشود و درب به آرامی بسته شود.

 

نصب جک پارکینگی سوزوکی

نصب و راه اندازی جک پارکینگی سوزوکی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

جهت راه اندازی آن می توانید مشابه سایر جک ها اقدام کنید. مهم ترین نکته در خصوص این جک ها تنظیمات و زاویه بندی مناسب است. ما در رازی تکنولوژی می کوشیم راهنمایی های خوبی جهت نصب و راه اندازی انواع جک پارکینگی بیان کنیم.

نصب و راه اندازی جگ آتریا

اتریا از جمله شرکت های ایرانی است که اقدام به طراحی و تولید انواع جک با اندازه های مختلف نموده است.

جهت نصب و راه اندازی این نوع جک می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

دقت داشته باشید با توجه به نوع پروژه نصب این جک ها ممکن است مدت ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز باشد.

– یافتن محل دقیق نصب جک

– تعیین زاویه باز شدن

– نصب چشمی

– تنظیمات نهایی

سوالات خود پیرامون نصب و راه اندازی این جک ها را می توانید از کارشناسان ما در رازی تکنولوژی بپرسید.

نصب جک میلان

نصب جک میلان شامل مراحل زیر است:

– انتخاب محل دقیق نصب جک

– یافتن محل دقیق نصب تکیه گاه ها

– نصب چشم های الکترونیکی

با توجه به اینکه ممکن است درب از زاویه ۴۵ درجه تا بیش از ۱۲۰ درجه باز شود می بایست محل دقیق نصب جک را انتخاب کنید و سپس تکیه گاه ها را به گونه ای قرار بدهید که متناسب با زاویه باز شدن درب باشد.

در نهایت چشم های الکترونیکی را برای تشخیص مانع در محلی مناسب نصب کنید.

جک های پارکینگی میلان از جمله جک های مناسب و پر کاربردی هستند که برای ساختمان های کوچک و ساختمان بزرگ استفاده می شود.

مهم ترین نکته در خصوص نصب جک میلان میزان فاصله از لبه کنار دیوار است که به میزان ۳۰ میلی متر است

نصاب جک پارکینگ

نصاب جک پارکینگی وظیفه نصب و پیاده سازی جک را بر عهده دارد.

چنانچه بخواهید جک های پارکینگی را نصب و فعال سازی نمایید می توانید به نصاب جک پارکینگ مراجعه کنید و بخواهید اقدامات مربوط به آن را انجام دهد.عموما اشخاصی که در نصب جک فعالیت می کنند به اموری چون نصب دزدگیر و قفل برقی نیز مسلط هستند و در صورت نیاز می توانند آن ها را انجام بدهند. نصاب جک پارکینگ با توجه به نوع درب و میزان تردد روزانه می تواند محاسبات مورد نیاز را انجام بدهد تا کارایی درب افزایش بیابد.

نصب جک روی درب سه لنگه

نصب جک روی درب سه لنگه نیز حائز اهمیت است.

این جک به سادگی نصب می شود و نیاز به دقت بالایی در هماهنگی و تنظیمات دارد.

جهت نصب و راه اندازی این جک ها می توانید از کارشناسان ما در رازی تکنولوژی راهنمایی بخواهید.

نصب جک روی درب سه لنگه اغلب در مواردی استفاده می شود که درب ها به صورت سه تیکه همراه یک چهار چوب باشند و دارای چهار چوب مجزا نباشند.

نوع جک پارکینگی که برای این درب ها انتخاب می شود از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نصب جک روی درب تک لنگه

افراد بسیاری هنگام نصب جک پارکینگی برای درب های تک لنگه و سه لنگه دچار مشکل می شوند.

ما در رازی تکنولوژی سعی می کنیم نحوه نصب جک روی درب سه لنگه را شرح بدهیم جهت نصب ابتدا همانند سایر درب ها ابتدا محل دقیق نصب جک را مشخص نمایید و سپس چشمی ها را نصب کنید. مهم ترین نکته در نصب جک روی درب تک لنگه این است که اگر طول یک لنگه درب شما بیشتر از ۳ متر است بهتر جک کورس بلند (بازو بلند) سیماران ۶اس را خریداری نمایید که مخصوص درب های دولنگه عریض و درب های پارکینگی تک لنگه ساخته شده است

نصب جک بازویی

جک پارکینگی بازویی معمولاً علاوه بر درب‌های جدید بر روی درب‌های موجود نیز قابل نصب است.

برای نصب جک لولایی شروع با نصب یک بازو بروی هر لنگه درب است.

سپس نصب دو عدد چشمی رفلکسی جهت جلوگیری از برخورد درب با مانع انسانی یا خودروهای عبوری عبور ومرور رابه وسیله جک پارکینگی ایمن میسازد. همچنین نصب چراغ هشدار دهنده جهت اطلاع از وضعیت باز یا بسته بودن درب ها نیز بخش دیگری از کار نصب میباشد.نصب مرکز کنترل دستگاه در نزدیک‌ترین مکان به درب بروی دیوار جهت دریافت سیگنال‌های ارسالی توسط ریموت کنترل و متعلقات مربوط نیز مرحله سوم خواهد بود. پس از نصب این اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی جک پارکینگی، درب پارکینگ شما را به‌ طور اتوماتیک وبسیار ایمن باز و بسته می‌کند.

نصب این نوع جک پارکینگی مناسب جهت پارکینگ ساختمان‌های مسکونی پرتردد ،ادارات، کارخانه‌ها،نیروگاه‌ها و مراکز تجاری توصیه می شود. توصیه رازی تکنولوژی این است در هنگام نصب جک درب به دقت بررسی شود و از سالم بودن درب اطمینان حاصل کنید. اگر برای نصب و راه اندازی این جک ها نیاز به مشاوره با کارشناس داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت اقدام کنید.

نصب جک ریلی

درب اتوماتیک ریلی یا درب کشوئی، یکی از انواع درب های صنعتی است که به منظور ایجاد امنیت بالا، مورد استفاده قرار می گیرد.

این درب ها امکان تبدیل شدن به درب هوشمند را دارند.

درب ریلی یا کشویی می تواند برای درب های پارکینگی بسیار بزرگ استفاده شود.

از مهم ترین ویژگی های درب های کشویی، سرعت بالای این درب ها است.

با این حال سرعت این درب ها به جهت داشتن سنسور و در صورت وجود مانع، کاهش پیدا می کند اما با این اوصاف در موارد بسیاری از آنها استفاده می شود. طریقه نصب آن به این صورت است که معمولا در قسمت پایین درب محل مناسبی برای نصب جک در نظر گرفته می شود و سپس جک و پایه ها قرار داده می شوند. در نهایت چشمی و هشدار دهنده نیز نصب می شوند. چنانچه برای نصب و راه اندازی این جک ها نیاز به مشاوره داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. در خصوص تعمیر و گارانتی این نوع جک می توان گفت در صورتی که نیاز به تعمیر و عیب یابی باشد کارشناس در محل حضور می یابد و به صورت دقیق درب را بررسی می کند.

در صورت وجود مشکل سعی در تعمیر جک نموده و در مواقع حاد تر جک را به صورت کلی تعویض می نماید.

مزایای نصب جک برقی

با توجه به اینکه امروزه امنیت از اهمیت به سزایی برخوردار است و مهمترین مقوله برای رفاه محسوب می شود با نصب جک پارکینگی می توانید امنیت را بیشتر نمایید و از مزایای زیر بهره مند شوید:

• ایجاد امنیت و آرامش در محیط به این منظور که با استفاده از جک های پارکینگی، دیگر هنگام باز و بسته کردن درب سروصدا ایجاد نخواهد شد.

• امکان باز و بسته نمودن درب به دو روش دستی و اتوماتیک.

• ایجاد امنیت توسط درب های ضد سرقت و اتوماتیک.

• بالا بودم مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و شرجی بودن.

• داشتن قطعات هوشمند برای باز و بسته کردن درب ها.

• عدم تولید سر و صدا در هنگام باز و بسته کردن درب

• دارای موتور قدرتمند

• قابلیت باز و بسته کردن درب به دو روش

• امن بودن برای درب های ضد سرقت پارکنیگی

• مقاوم بودن به شرایط جوی هوا و میزان رطوبت

• دارا بودن قطعات هوشمند برای باز و بسته کردن درب

نصب جک برقی درب پارکینگ

درب های اتوماتیک اگر دارای جک برقی باشند به راحتی با یک ریموت کنترل باز و بسته می شوند، بنابراین در خیلی مواقع مثلا در روزهای سرد نیازی به پیاده شدن از ماشین برای بازکردن درب پارکینگ نیستید و فقط کافیست درب را با دکمه روی ریموت باز و بسته کنید.

اکثر موتورهای جک های برقی الکترومکانیکی هستند، این موتور های الکترومکانیکی دارای موتور الکتریکی و چرخ دنده هستند.جک های برقی دارای جعبه با موتور الکتریکی ، گیربکس و کنترل الکترونیکی هستند که این جعبه بر روی درب مورد نظر قرار میگیرد و دارای بازوی مفصلی هستند که با استفاده از آن به درب متصل شود.

در ابتدای نصب این جک ها باید پایه های آن ها را نصب کرد .برای نصب این پایه ها باید به ابعاد آنها توجه داشته باشید . پس از نصب و وصل پایه ها نوبت به اتصال جک به آنها میرسد . سپس تا جایی که قصد دارید درب باز شود، درب را باز کرده و پایه های جلو را دقیقا در همان ناحیه جوش دهید . در هنگام نصب توجه داشته باشید که پایه ها باید کاملا تراز باشند و بازوها تنظیم شوند . قبل از هر چیزی در هنگام تنظیم بازوها باید توجه داشته باشید که سیم های باز و بسته به صورت صحیح متصل شده باشند .توجه داشته باشید که قبل از نصب جک ، درب باید آزادانه و بدون بسته شدن لوله و یا کشیدن درب روی زمین باز و بسته شود

منبع:سایت راز تکنولوژی

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

با این نشانه‌ها متوجه پایان عمر گوشی‌هایتان شوید

همیشه رخ دادن ناگهان یک اتفاق مشکلاتی را به وجود میاورد و افراد چه از نظر مالی و چه از نظر احساسی شوکه می کند برای مثال خرابی ناگهانی گوشی به طوری که دیگر قابل برگشت نباشد باعث میشود صاحب گوشی نتواند در انتخاب گوشی موبایل بعدی خود دقت و وقت لازم را به خرج بدهد زیرا گوشی‌های هوشمند تبدیل به یک وسیله‌ی ضروری شده‌اند و امکان اینکه یک شخص بتواند مدت زمان زیادی را بدون آنها سپری کند وجود ندارد و از طرفی دیگر شخصی که گوشی ‌موبایلش به طور ناگهانی از رده خارج می‌شود شاید توانایی خرید دوباره‌ی یک موبایل را از لحاظ مالی نداشته باشد

و خب پس کار عاقلانه این است که به محض دیدن علائمی که نشانه‌ای هستند برای خرابی گوشی‌مان، آن را جدی بگیریم و برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید گوشی بعدی خود را انجام دهیم

با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید تا شما را با این نشانه‌ها و علائم آشنا کنیم:

.

آناستازیا آل ایچوا به عنوان یکی از متخصصان روسی در حوزه فناوری تلفن‌های هوشمند معتقد است که برای پایان عمر تلفن‌های همراه هوشمند نشانه هایی اساسی وجود دارد که این زمان را هشدار میدهد.

از نظر این متخصص مهمترین نشانه تعویض گوشی، بروز مشکل در صفحه نمایشگر گوشی است. با توجه به این که برجسته ترین قسمت هر گوشی، صفحه نمایش آن است که تاثیر مستقیم بر عملکرد گوشی دارد، بروز هرگونه مشکل در آن بخش، کار را برای کاربر سخت می‌کند. گاهی تعویض صفحه با وجود هزینه سنگین، کمکی به حل مشکل نکرده و کاربر در نهایت مجبور به تعویض گوشی خواهد شد.

کند شدن‌های مکرر و یا خرابی‌های مختلف که نشان از بهم ریختگی نرم افزاری تلفن همراه هوشمند شما می باشد، می‌تواند نشانه بعدی برای تعویض گوشی باشد.

شاید دمای بالای تلفن همراه در هنگام استفاده یا عدم استفاده از نظر شما امری عادی به نظر برسد، ولی این امر از نشانه‌های جدی خراب شدن تلفن شما می‌باشد که لازم است به آن رسیدگی کنید.

اگر تلفن همراه شما در آنتن دهی و اتصال به اینترنت دچار مشکل می‌شود و علامت قطع خودکار را همواره روی صفحه نمایش دیده می‌شود، چهارمین نشانه ای است که از نظر این متخصص باید به آن توجه کنید.

همه کاربران،حتی آنهایی که معتاد به گوشی همراه خود نیستند؛ لازم است برای استفاده بهتر و کاهش هزینه‌ها، نسبت به عملکرد تلفن همراهشان حساس باشند و نشانه‌های مربوط به عمر گوشی را جدی بگیرند. 

 منبع : وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

با یک میلیون تومان صاحب گوشی موبایل شوید

 

 

شاید عنوان این محتوا برای شماهم عجیب باشد و برایتان این سوال پیش بیاید که در بازار وحشتناک گوشی موبایل و رقم‌های نجومی ‌آنها هنوزم میشود با مبلغی زیر یک میلیون تومان صاحب تلفن همراه شد و خب جواب مثبت است هنوز هم میتوان با زیر یک میلیون تومان صاحب گوشی موبایل شد اما این نکات را نباید فراموش کرد که قطعا این گوشی‌هادارای امکانات بالایی نیستند و قابل مقایسه با گوشی‌های میان رده‌ی خود میباشند و قرار دادن چنین گوشی‌هایی با تلفن‌ها هوشمند برندهای معتبر کار اشتباهیست هرچند که خیلی از گوشی‌های ذکر شده در این لیست از کمپانی‌های موفق و معتبری می‌باشند و تنها دلیل ارزان قیمت بودنشان امکانات کم است نه نبود کیفیت 

این جدول می‌تواند راهنمای خوبی برای کسانی باشد که قصد خرید یک گوشی صرفا برای رفع نیازهای روزانه خود از قبیل زنگ زدن آلارم گوشی و… را دارند 

 

برند

مدل

قیمت(تومان)

سامسونگ

B310E

۵۳۰۰۰۰

نوکیا

TA-1174 DS 2019-105

۳۶۰۰۰۰

آرد

EMPIRE

۶۹۰۰۰۰

نوکیا

106(2018)

۳۷۰۰۰۰

بلو

Genny j051

۳۵۰۰۰۰

نوکیا

150

۷۸۰۰۰۰

هیوندای

seoul k1

۶۵۰۰۰۰

نوین سان

x6

۳۱۰۰۰۰

نوکیا

TA 1253 DS 125

۶۰۰۰۰۰

آرد

Empire 2020

۶۹۰۰۰۰

هیوندای

seoul k5

۵۸۰۰۰۰

نوکیا

110-2019-TA-1191-DS

۵۱۰۰۰۰

 

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

آیا رجیستری بر بازار موبایل واره ها تاثیری خواهد گذاشت؟

رجیستری گوشی‌های هوشمند به قدری مسئله‌ی مهمی در بازار ایران است که ما در مقالات قبلی نیز چند خبر را به این موضوع اختصاص دادیم ! و اینبار می‌خواهیم صرفا به بررسی تاثیر این امر مهم بپردازیم همچنین نقل‌های مسئولان مربوطه به این مسئله را نیز گردآوری کردیم تا به خبرها و اطلاعاتی که خدمت شما دوستان می‌دهیم دقیق و دارای منبع باشد 

بابت افزایش قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات سیم کارت خور، نگران نباشید!

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ذکر این مسئله که برنامه‌ریزی برای اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها از سال گذشته آغاز و از وارد‌کنندگان تعهدات و تضمین‌های لازم گرفته شده است گفت: در ادامه این طرح از 10روز قبل وارد مرحله اجرا شده و آخرین مهلت رجیستری ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور 12تیرماه و دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور 19تیرماه1400 تعیین شده است. حمیدرضا دهقانی‌نیا، در مورد نگرانی از نحوه واردات و عرضه این تجهیزات، افزود: وارد‌کنندگان این گوشی‌ها از یک سال قبل احراز هویت و با آنها اتمام حجت شده است.

و افزود: همچنین سهم ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور از بازار کشور کمتر از نیم درصد است و می‌توان گفت تامین بخش عمده این اقلام، دغدغه مردم و بازار نیست. موضوع آن است که اگر این طرح اجرایی شود جلو سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود و فشار 300میلیون دلاری ارز برای واردات این کالاها شفاف شده و کاهش یابد. او تأکید کرد، اگر واردات 2.2میلیون دلاری این تجهیزات مانند ساعت هوشمند، سیم‌کارت و به‌خصوص تبلت شفاف شود به نفع مردم و دولت خواهد بود جرا که اجرای این طرح 700میلیارد تومان برای دولت عایدی دارد و با بهبود وضعیت احراز هویت و کیفیت محصولات وارداتی و ارائه خدمات بهتر مردم نیز منتفع خواهند شد.

دهقانی‌نیا در مورد نگرانی از کمبود و گرانی تبلت نیز گفت: در زمینه تبلت نیز نگرانی برای تامین وجود ندارد و از 6تا 9‌ماه قبل با وارد‌کنندگان هماهنگی و واردات انجام شده و وارد‌کنندگان پیگیر اجرای هرچه سریع‌تر طرح رجیستری این اقلام و عرضه محصولات وارداتی به بازار هستند.

 

گزارشات حاکی از آن است که واردکنندگان تمام دستگاه‌های سیم کارت خور، در انتظار اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها(دستگاه‌های سیم کارت‌ خور) هستند. در حالی که احتمال آن هست که با عملی شدن این طرح، میزان عرضه کاهش یابد و این محصولات با افزایش قیمت مواجه شوند؛ مسئولان دولتی با خوشبینی منتظر آن هستند تا به این ترتیب آمار قاچاق دستگاه‌های سیم کارت خور کم شود و به علاوه، یک ممر درآمد جدید برای دولت باز شود. مسئولان دولتی هم‌چنین بر این باورند که اجرای طرح رجیستری، هیچ لطمه‌ای به میزان عرضه‌ی موبایل‌واره‌ها نخواهد زد.

مصوبات مجلس شورای اسلامی اظهار می‌دارند که دارندگان  تجهیزات سیم کارت خور باید از 10  روز قبل نسبت به ثبت این دستگاه ها در سامانه همتا اقدام کنند و بنابر اعلام گمرک ایران آخرین مهلت رجیستری ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور 12 تیرماه  و دستگاه بارکد اسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور 19 تیرماه 1400 تعیین شده است.

این طرح که به دنبال مصوبه ششم اسفند‌ماه سال گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال۱۴۰۰، در مسیر اجرا قرار گرفته است؛ بر این اسا تنظیم شده است که همه‌ی تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار، چه وارداتی و چه تولید داخل، باید در چارچوب‌های ‌سامانه‌ی هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای یا همان سامانه‌ی همتا به ثبت برسند. افزون بر آن ۳۰ خردادماه امسال گمرک ایران اعلام کرد که دارندگان ساعت‌ هوشمند تا ۱۲ تیر و دارندگانPDA، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت به سیار تا ۱۹تیرماه فرصت دارند تا با قراردادن سیم‌کارت روی دستگاه خود سیم‌کارت و انجام یک فعالیت مانند تماس، آن را فعال کنند.

نکته‌ی قابل توجه آن جاست که هر چند اجرای همچین طرحی به کاهش میزان قاچاق دستگاه‌های سیم کارت خور که اکنون 90 درصد از سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده‌اند؛ خواهد انجامید؛ اما تجربه‌های مشابه نشان می‌دهند که اجرای طرح‌های این چنینی معمولا مشکلاتی در زمینه‌ی قیمت‌گذاری و عرضه‌ی کالاها را نیز به دنبال خواهد داشت. این مشکل به قدر جدی و قابل توجه است که مدتی پیش، ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی با انتقاد از افزایش تعداد شرکت‌های متقاضی وارد‌کننده گوشی موبایل از برنامه‌ریزی برای حذف مهلت پرداخت مابه‌التفاوت ارز دولتی و نیمایی و آزاد این کالا برای مشخص شدن وارد‌کنندگان واقعی از افرادی خبر داد که برای استفاده از مهلت مذکور وارد عرصه واردات گوشی موبایل شده‌اند.

البته در مقابل نیز، فروشندگان دستگاه‌های سیم کارت خور، عرضه‌ی محدود و چند نرخی این محصولات را، از دلایل مهم مقاومت بازار نسبت به افزایش قیمت می‌دانند. با تمام اوصافی که ذکر شد می‌توان نتیجه گرفت؛ اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها، می‌تواند یکی از اساسی‌ترین عوامل افزایش قیمت این کالاها باشد که نهایتا به افزایش درآمد دولت از این طریق نیز خواهد انجامید.

 

اظهارات مقامات رسمی در مورد طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها

 

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه با اشاره به این نکته که میانگین نیاز ماهانه بازار کشور به تبلت ماهانه 200هزار و سالانه حداکثر 5میلیون 200هزار دستگاه است؛ بیان کرد: اکنون حدود۹۰ درصد واردات تبلت، ساعت هوشمند و سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور به کشور از طریق قاچاق تامین می‌شود و اجرای فاز دوم رجیستری می‌تواند جلوی این میزان قاچاق را بگیرد. بنابراین با رجیستری این میزان دستگاه فقط در بخش تبلت از طریق قانونی و رسمی وارد کشور می‌شود.

آقای امیر اسحاقی اضافه کرد: برای واردات قانونی هم باید ثبت سفارش، تأمین ارز نیمایی و... آن اجرایی شود تا واردکنندگان تلفن همراه بتوانند آنها را به‌صورت رسمی وارد کشور کرده و مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوند. به‌گفته او وزارت صمت و بانک مرکزی قول مساعد برای فراهم کردن شرایط واردات قانونی برای ۶۰۰ فعال واردکننده رسمی داده‌اند که امیدوارم به‌سرعت عملیاتی شود و آنها بتوانند به‌راحتی ۲ میلیون دستگاه تبلت را رسمی وارد کشور کنند.

اسحاقی درباره این موضوع که عملی شدن طرح رجیستری دستگاه‌های سیم کارت خور سبب افزایش قیمت این کالاها می‌شود نیز گفت: کسانی که این ادعا را می‌کنند آدرس غلط می‌دهند و منافع آنها در قاچاق کالا است، چرا که واردات رسمی تنها ۳ تا ۵ درصد بر قیمت کالا می‌افزاید و آن هم به‌دلیل تعرفه، ارائه خدمات پس از فروش و طبیعی است. از سوی دیگر چون واردات رسمی با ارز نیمایی صورت خواهد گرفت بنابراین افزایش قیمت آنچنانی نخواهیم داشت و بازار هم رقابتی خواهد شد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اظهار داشت: دستگاه‌های اعلامی که فعلا شامل طرح رجیستری می‌شوند، چندان در ایران کاربردی نبوده یا ازسوی دیگر شرکت‌ها به مشتری نهایی عرضه می‌شوند؛ درنتیجه تغییر قیمتی خاصی نخواهند داشت. محمدرضا عالیان، افزود: ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور به آن شکل در ایران نداریم. ساعت‌های هوشمند برندهای معروف هم سیم‌کارت eSIM می‌خورند که اینها هم فعلا در ایران کاربری ندارند و درنتیجه فعلا شامل حال طرح رجیستری نمی‌شوند. او تأکید کرد، با وجود این آغاز طرح رجیستری تبلت‌ها قطعا معادلاتی را در بازار تغییر می‌دهد و در هفته‌های اول شاهد وارد آمدن یک شوک به بازار خواهیم بود.

 

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 



:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , هواوی , رجیستری ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

در هنر اگر قرار باشد سازی را معرفی کنیم که آموختن آن سخت باشید ابتدا باید ویالون و بعدش پیانو را معرفی کرد.با در نظر گرفتن این مسئله که اصولا، هنر یک امر موضوعی و انتزاعی است؛ درمیابیم که با فرایندی سخت و پیچیده رو به رو هستیم و تمایز دادن هنرمندان از یکدیگر کاری است حقیقتا دشوار. انتخاب تنها نه نوازنده‌ی حرفه‌ای در تمام طول تاریخ موسیقی هم، از این امر مستثنا نیست

در همین زمینه باید گفت که آن چه هنرمندان را از سایر همکاران‌شان جدا می‌نماید؛ صرفا تسلط بر اصول و تکنیک‌های هنری؛ و در موضوع مورد بحث ما، نواختن ویولون نیست؛ بلکه عاملی که شخصی را تبدیل به یک ویولونیست برجسته و ماندگار می‌کند؛ جوششی ذاتی و استعدادی درونی است. شاید همان چیزی که با گذشت زمان، از آن به عنوان امضای هنرمند یاد می‌کنیم و می‌توانیم به این وسیله، یک اثر هنری را از دیگری تشخیص دهیم.

با نگاهی بر هر آن چه پیش از این ذکر شد؛ به معرفی نه تن از بهترین نوازندگان ویولون می‌پردازیم؛ که پس از گذشت سال‌های متمادی، هم‌چنان در سرزمین‌های آواهای جادویی و اسرارآمیز خود، فرمانروایی می‌کنند.

      یاشا هایفِز(1901-1974)

 

او که استادی است بلامنازع و تمام و کمال؛ از محبوب‌ترین و برترین نوازنده‌های ویولون تاریخ موسیقی به شمار می‌آید. هایفز از پنج سالگی حرفه‌‌ی خود را شروع کرد و شصت و پنج سال دیگر هم به آن وفادار ماند.جرج برنارد شاو در نامه‌ی مشهور خود به هایفز می‌نویسد: "اگر همینطور بی‌‌عیب و نقص و با یک توانایی فوق بشری به نوازندگی ادامه دهی؛ حتی خداوند هم به تو حسادت خواهد کرد و اینگونه جوان خواهی مرد! به نظرم شب‌ها قبل از خواب، به جای دعا و مناجات، کمی ویولون بزن؛ اما به زشتیِ هر چه تمام‌تر؛ شاید بخشیده شوی!"

 

          نیکولو پاگانینی(1782-1840)

 

نام این نوازنده و آهنگساز مطرح ایتالیایی، در میان بهترین‌های این عرصه به چشم می‌خورد. اگر چه او در زندگی شخصی خود با مشکلاتی مثل قمار و اعتیاد به الکل رو به رو بود؛ اما هرگز اجازه نداد که این مسائل بر کارش تاثیرگذار باشد. او در دنیایی که خالی از هرگونه فناوری برای ارتباطات بود هم توانست راه خود را در سرتاسر جهان باز کند. تکنیک‌های ابداعیِ او هم‌چنان از محبوبیت بالایی برخوردار و مورد تایید و تحسین هنرمندان است.

          دیوید اوستراخ(1908-1974):

 

این دانش‌آموخته‌ی کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو که اصالتاً اوکراینی است؛ با آهنگسازان و ارکسترهای بزرگی در سرتاسر دنیا همکاری داشت و اجراهای برجسته‌ای از آثار ویولونی دمیتری شوستاکوویچ و آرام خاچاتوریان ارائه کرد دنیا موسیقی او را یکی از برجسته‌ترین نوازندگان ویولون در قرن بیستم می‌دانند؛ که در طول شصت سال دوران فعالیت هنری‌اش، جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرد.

 

          ایزاک پرلمان(-1945)

 

این حقیقت که او یکی از  برجسته‌ترین ویولونیست‌های سبک کلاسیک در دنیای امروز است؛ در واقع غیرقابل انکار جلوه می‌کند. این هنرمند فوق‌ستاره که آموزگار هم هست؛ هر سال بر محبوبیت خود می‌افزاید و مخاطبین‌اش را در شگفتی می‌گذارد. در ادامه لازم به ذکر است که او با چنین توانایی قابل توجهی، با جوایز بسیاری مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

      هیلاری هان(-1979):

 

 

این نوازنده‌ی جوان آمریکایی که اولین بار در سن دوازده سالگی ساز به دست گرفت؛ توانست از شانزده سالگی به دنیای حرفه‌ای‌ها قدم بگذارد و قطعات کلاسیک را ضبط کند. هان، موفق به دریافت جایزه‌ی پولیتزر، برای اجرای کنسرتوی ویولون جنیفر هیگدون که مخصوص او نوشته شده بود؛ نیز شد. او با کسب جوایز متعدد دیگر و به دست آوردن مهر تایید منتقدین و مخاطبان، جایگاه خود را به عنوان ویولونیست برتر تثبیت کرده است.

 

      فردریک کرایسلر(1875-1962)

 

این ویولونیست و آهنگساز اتریشی، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین نوازنده‌های تمام دوران شناخته شده است و مورد تحسین و ستایش قرار می‌گیرد. آنچه آثار او را از سایرین متمایز می‌کند؛ بیان و امضای شخصی وی، عبارات رسا و آهنگین و تمرکز فوق‌العاده‌ی او در اجرا است. کرایسلر در میان مخاطبین عام و گسترده‌ی جامعه نیز شناخته شده و دوست‌داشتنی بود. به همین ترتیب توانست راه خود را به نشریات هم بگشاید و در فوریه‌ی 1925 بر جلد مجله‌ی تایم ظاهر شود.

 

      پابلو دو ساراسته(1844-1908)

 

این نوازنده‌ی اسپانیایی، استاد مسلم و مشهور قرن نوزدهم بود که با استعداد و هوش ویژه‌ی خود، توانست آثار بسیاری را بسازد و اجرا کند. قطعات او همچنان نواخته می‌شوند. به علاوه، او به خاطر برنامه‌های اپرای بی‌نظیر خود از جمله، کنسرت فانتزی درباره‌ی کارمن، بسیار مورد علاقه و تحسین واقع شده است.

 

        

  ناتان میلشتاین(1904-1992)

 

این هنرمند که اتفاقا دستی بر ترجمه هم داشته؛ توانست هفتاد سال را با موفقیت تمام در عرصه‌ی نوازنده ویالون و آهنگسازی فعالیت کند. او حتی در هشتاد و دو سالگی هم دست از فعالیت نکشید و آخرین اجرای خود را در استکهلم انجام داد. میلشتاین به توانایی در عملکرد، استقامت و دقت فنی شناخته شده بود و همواره مورد تحسین است. در طول زندگی، برنده‌ی جوایز متعددی شد؛ از جمله جایزه‌ی گرمیِ 1975 برای ضبط سونات‌های باخ و پارتیتاس.

     

    سارا چانگ(-1980)

 

این نوازنده‌ی آمریکایی، یک اعجوبه‌ی واقعی است و با توانایی استثنایی و شور هنری خاص خود که در اجرا دارد؛ شناخته می‌شود. مجموعه‌ی جوایز و افتخاراتی که به دست آورده است؛ می‌تواند گواهی بر این باشد که او یک نابغه به دنیا آمده است.

مروری داشتیم بر مهم‌ترین و برترین ویولونیست‌های تاریخ موسیقی؛ که هر یک با نبوغ ذاتی خود و پشتکاری که در این عرصه داشته‌اند؛ جایگاهی در این فهرست پیدا کرده‌اند. با امید بر این که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. با آرزوی بهترین‌ها

منبع: سایت آموزشی ماژورین.

 

 

 



:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آ موزش آنلاین ویالون , آموزش ویالون , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

ماجرای ارسال پیامک چینی توسط همراه اول

 

با روی کار آمدن تبلیغات‌های ویدیویی دیگر ارزش تبلیغات‌های متنی کم شد چرا که برای یک ویدیو هزینه‌های بالایی صرف میشود و جلوه‌های بصری بالایی در آن وجود دارد و مخاطب را جوری سرگرم می‌کند که گاه چندبار یک ویدیوی تبلیغاتی را پلی و تماشا می‌کند و البته همانطور که در ابتدا اشاره کردیم نمیتوان از از هزینه و زمان بالا یی که صرف این ویدیوها می‌شود غافل شد و تمامی این موارد ذکر شده باعث می‌شود که یک ویدیوی تبلیغاتی برای مدتی ترند شبکه‌های اجتماعی شود اما در چند روز اخیر چیزی که ترند شبکه‌های مجازی شده است یک پیامک تبلیغاتی از همراه اول است! با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی پیامک حاشیه ساز بپردازیم

 

البته این پیام از ابتدا به زبان چینی نوشته نشده است بلکه در ابتدای پیام شما شاهد جمله‌ی " لبخند قشنگت را اقساطی بساز" هستید تا اینجای ماجرا همه چیز عادیست ولی آنچه که باعث کنجکاوی کاربران شده این است که بلافاصله پس از این جمله الفبای چینی دیده می شود.

با توجه به گزارشات همراه اول،این امر به یک خطای سیستمی بر می‌گردد.اپراتور همراه اول توضیح داد که سرشماره پیامکی ۱۰۰۰ که با آن این پیامک چینی  ارسال شده است،در اختیار سامانه رهیاب قرار دارد که به علت خطای سیستمی این سامانه،زبان ارسال پیامک با الفبای چینی تغییر یافته است. 

حاشیه ساز شدن ارسال پیامک به زبان چینی سبب شده است  که وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات اعلام کند که مشترکان می‌توانند با شماره گیری#۸۰۰* از ارسال این نوع پیامکها جلوگیری کنند. با توجه به این که ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی تخلف محسوب می‌شود، سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره شخصی ارسال می شود،راه اندازی کرده است که در صورت گزارش مشترکین، شماره‌های متخلف مسدود می‌شوند.

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: همراه اول , اینترنت شبانه همراه اول , سیم کارت همراه اول , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

تماس‌های ناموفق، سرویس جدیدی از ایرانسل

 

با روی کارآمدن شبکه‌های اجتماعی و به دلیل  تعدد پیام‌های که در روز چه از طریق دوستان و آشنایان و چه از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در آنها عضو هستیم دریافت می‌کنیم دیگر اکثریت ما گوشی خود را در حالت بی صدا و یا همان سایلنت قرار می‌دهیم و اگر اینگونه نباشد مدام حواس ما به سمت نوتیفیکیشن‌هایمان می‌رود و تمرکز لازم را برای انجام کارهای روزمره‌ی خود را از دست میدهیم.. و خب این سایلنت کردن گوشی‌ها معایبی نیز دارد و آن، این است که ما متوجه‌ی تماس‌های ضروری خود نمی‌شویم… به همین دلیل ایرانسل یک سرویس جدید را به کاربران خود ارائه کرده است که نامش سرویس تماس‌های ناموفق است در این مقاله با ما باشید تا به شرح این سرویس بپردازیم

این سرویس که برای مشترکین جدید اپراتور ایرانسل، به طور خودکار فعال است؛ برای سایر مشترکین نیز به ترتیب زیر قابل استفاده می‌شود:

برای فعال‌سازی کافیست #۲*۵*۴*۵۵۵* را شماره‌گیری کنید.

برای غیرفعال‌سازی کافیست #۳*۵*۴*۵۵۵* را شماره‌گیری کنید.

 متن پیامک دریافتی شما به شرح زیر خواهد بود:

«شما “تعداد” تماس از دست رفته از ۹۸XXXXXXXXXX در “تاریخ و ساعت” دارید.»

لازم به ذکر است که استفاده از این سرویس برای تمامی کاربران ایرانسل رایگان است.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: رندباز , گوشی موبایل , خرید و فروش سیم کارت , تلفن همراه , تلفن همراه هوشمند , سیم کارت , ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

سه تبلت هوآوی در بازار ایران

رقابت میان برندهای مختلف وسایل هوشمند به اینگونه هست که به محض اینکه یک برند یک محصول را به بازار ارائه میکند و آن محصول هم در بازار موفق می‌شود به تولید مجدد میرسد، برندها رقیب سعی میکنند یک محصول مشابه آن را با همان ویژگی‌ها و کیفیت اما با قیمت پایین‌تر تولید کنند البته اینکه محصول الگوبرداری نتواند به خوبی محصول اصلی شود یک امر کاملا طبیعی می‌باشد البته خیلی اوقات محصولات الگوبرداری شده چنان با تفکر و حداکثر امکانات به بازار عرضه شدند که حتی از نمونه اولیه نیز کپی گرفتند

اما کاری که ما به عنوان یک خریدار تلفن همراه تبلت لپ تاپ و… باید بکنیم این است که به بررسی تمامی محصولات یک برند و در نتیجه مقایسه‌ی بهترین محصول هر کمپانی با رقیب‌ها خود  کنیم ما در این محتوا به بررسی سه تبلت هواوی می پردازیم

 

1

اگر در خرید خود به دنبال بهترین تبلت با کمترین بودجه می‌گردید، MatePad T10  بهترین گزینه در بازار ایران می‌باشد. 

طراحی زیبا ، صفحه نمایش ۹.۷ اینچی با رزولوشن HD، یک جفت بلندگوی دوگانه پرقدرت در طرفین برای ارائه صدای استریو  با حجم مناسب ،رابط کاربری سریع و روان، صفحه نمایش محافظ سلامتی چشم و امکانات نظارتی مخصوص کودکان و صد البته قیمت مناسب ، این محصول را برای کودکان بهترین انتخاب قرار داده است.

به دلیل طراحی باریک و بدنه سبک(450 گرم)  این تبلت توسط کاربران با سنین مختلف قابل استفاده می‌باشد. دارا بودن این تبلت از قابلیت APP Multiplier یا استفاده از دو پنجره به طور همزمان اموزش آنلاین یا خرید اینترنتی را برای کاربر آسان‌تر می‌کند.

این تبلت برای راحتی بیشتر چشم‌ها در برابر نور مضر آبی به Eye Comfort؛ برای مطالعه آسانتر حین خواندن کتاب الکترونیکی و وبگردی  به حالت eBook، به منظور استفاده راحت تر در طول شب به حالت Dark ،تراشه هشت هسته ای Kirin 710A و باتری پر ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت مجهز می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد با توجه به محدود بودن بودجه بهترین گزینه برای خریدتان باشد. 

این تبلت 10 اینچی مقرون به صرفه با صفحه نمایش IPS و زاویه دید گسترده بهترین گزینه برای کودکان می‌باشد تا در کنار آموزش آنلاین و اجرای بازی‌های اندرویدی، شعرهای خود را ضبظ کرده و با قابلیت نظارت والدین تجربه‌ای امن داشته باشند.

هر سه تبلت کمپانی هواوی  MatePad T10s, MatePad 10.4 ,MatePad T10 با قیمت مناسب و گارانتی رسمی در بازار ایران قابل تهیه می‌باشد. 

 

 

2

تبلت Huawei Matepad 10.4  دارای یک نمایشگر 4/10 اینچی با وضوح 2k می‌باشد و کاملا برای کاربرانی که به فضای زیاد برای کا‌رهایی چون طراحی، یادداشت برداری و  وب گردی نیازمندند، مناسب می‌باشد. این تبلت که از حاشیه بسیار باریک و رنگ‌های با طراوت بهره برده، می‌تواند بهترین انتخاب برای تماشای فیلم و بازی باشد. چرا که برخورداری صفحه نمایش این تبلت از گواهی معتبر  TÜV Rheinland Low Blue Light به شما این راحتی خیال را می‌دهد که با کاهش نور آبی مضر صفحه و نظارت بر فاصله چشم کاربر از صفحه نمایش ، از چشمان کاربر محافظت نماید. علاوه بر این مهندسان این شرکت حالتی ویژه به نام eBook برای این تبلت تعریف کردند تا  آن دسته از مطالعه کنندگان متن و کتاب‌های الکترونیک، تجربه ای نزدیک به خواندن کتاب‌های کاغذی داشته باشند. این حالت هوشمندانه، با تنظیم روشنایی و کنتراست صفحه نمایش باعث حفظ سلامت چشم‌ها می‌شود.

این تبلت از حالت HUAWEI M-Pencil که یک نوع قلم لمسی می‌باشد، پشتیبانی می‌کند. این قلم  که در جعبه دستگاه حضور ندارد و برای تهیه آن باید به صورت مجزا مبلغی را پرداخت کنید ؛ این امکان را به کاربر می‌دهد که با داشتن طراحی راحت با دقت بالا، تجربه ای بسیار نزدیک به استفاده از خودکار را داشته باشد و علاوه بر این با افزایش سرعت انجام کا‌ها برای طراحان و کاربران حرفه ای گزینه مناسبی برای علاقمندان به امور گرافیکی ، نوشتن یا نقاشی می‌باشد. 

این تبلت به تراشه ی کربن 7 نانومتری Kirin 810 کم مصرفی با شتاب دهنده هوش مصنوعی مجهز است که باعث دوام طولانی‌تر باتری می‌شود و عملکرد روان و بدون تاخیر در انجام امور را تضمین می‌کند.

 تبلت  MatePad 10.4 از باتری 7250 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 18 وات از طریق درگاه Type-C بهره مند است، یعنی به راحتی یک روز کامل شارژ بوده و شارژ کامل باتری در صورت نیاز ۳/۸ ساعت طول می‌کشد. 

داشتن بلندگوی چهارگانه، قابلیت نرم افزاری کاربردی برای ارتباط با کامپیوتر و   Multi-Tasking  و طراحی ارگونومیک این تبلت را به بهترین گزینه انتخاب برای طراحان ، مهندسان و کاربران حرفه ای تبدیل کرده است . 

 

 

 

3

 آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند روی صفحه نمایش بزرگ  10 اینچی فیلم و ویدیو تماشا کنند، برایشان تبلت میت پد T10s که دارای بلندگوی پرقدرت دوگانه تیون شده توسط Harman Kardon  دارای صدایی رسا می‌باشد، بهترین گزینه است . این تبلت با صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی Full HD  قابیلت ویژه ای به نام App Multiplier دارد که به کاربر امکان مشاهده همزمان دو پنجره از یک اپلیکیشن را در حالت افقی می دهد. این قابلیت این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند با توجه به ماهیت هر پنجره برای مشاهده جزئیات، سایز پنجره را کم یا زیاد کند.

تبلت میت پد T10s مانند تمام محصولات هواوی از کیفیت و طراحی زیبا برخوردار است و این محصول با تکیه بر تکنولوژی HUAWEI ClariVu  تصاویری با عمق و کیفیت رنگ فوق العاده  ارائه می‌دهد. این تبلت با دقت رنگ مناسب،  وضوح تصویر بالا و شدت روشنایی این امکان را می‌دهد تا شخص با لذت وبگردی کند، ویدئو تماشا کند و حتی بین اپلیکیشن‌های مختلف بگردد. ترکیب رابط کاربری بهینه EMUI 10.1 با پردازنده 8 هسته ای و الگوریتم پردازش پیشرفته گرافیک بالا و کارایی  منحصر بفردی را به کاربر می‌دهد.

قابلیت اختصاصی Kids corner فضای امن و مطمئنی برای کودکان فراهم می آورد و والدین می‌توانند با خیال راحت آن را برای فرزندان خود تهیه کنند، چرا که سازندگان آن تلاش کردند که با رعایت استانداردهای خاصی، این محصول از چشم‌های حساس کودکان محافظت کند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , گوشی موبایل , رندباز , هارمونی , تبلت هواوی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

از آنجایی که در ایران مرجع مرتبط به بازی بردگیم وجود ندارد و نمی توانیم به سایت های خرید برد گیم راهنمایی بگیریم و بدانیم که کدام بازی و کدام سبک بازی به ما ارتباط دارد . بازی های فکری متناسب با روحیات خودمون رو انتخاب کنیم، این مقاله رو نوشتیم تا در اون به تمام سوالات راجع به فضای بوردگیم ها پاسخ بدیم و هر چی که لازمه یه بازیکن برای بازی بدونه روتوش بیاریم. شما میتونید با این راهنمای خریدبردگیم، بازی درست خودتون رو کاملا مطمئن انتخاب کنید

بردگیم چیست و تاریخ آن به کجا برمی‌گردد؟

بازی فکری، بازی رومیزی، بردگیمیا اسم های دیگه؛ وقتی این اسامی رو میشنویم یاد یه سری بازی های خاص میوفتیم .

ولی عموما بردگیم به بازی های فکری گفته میشه که توسط یک تا چند نفر و منطبق بر قوانین و سناریوی خاص همون بازی انجام میشه که فضای جذابی به دورهمی های افراد میده.

مثلا منچ و مارپله یا حتی شطرنج به نوعی بازی رومیزی و از اولین اونا محسوب میشن. همونطور که در مقاله تاریخچه بردگیم ها اشاره کردیم، بازی های فکری از 3000 سال پیش از میلاد مسیح ( یعنی از زمان غارنشینان ) وجود داشته و انسان های اولیه توی غارها آثارش رو به جا گذاشتن

در زمان قرون وسطی بردگیم ها مختص طبقه اشرافی شد و بازی های ویژه ای ابداع شد اما به مرور این بازی ها به دل مردم اومد و بازی هایی برای مردم عادی هم ساخته شد.

اما در دوره مدرن به مرور هر چی جلوتر رفتیم بازی های پیچیده تر و حرفه ای تری معرفی شدند و شرکتهای بزرگ طراحی و ساخت بازی های فکری شکل گرفتند تا این حوزه به یک صنعت بزرگ و پردرآمد تبدیل شد

هر مدل خریدی که در روز انجام میشه بعد از چند مرحله مقایسه ( بخصوص مقایسه مالی و قیمت ) صورت میگیره، ولی از اونجایی که بوردگیم ها هر کدوم دنیای متفاوت، استراتژی خاص و سبک منحصربفردی دارن، اصلا نمیتونید با معیار قیمت یک بازی رو انتخاب کنید یا یکی رو کنار بذارید. معیار های اصلی در انتخاب و خرید بازی های فکری رو میشه اینجوری لیست کرد:

  • “سن بازیکنان”

    • سن بازیکنان رو باید حتما در نظر گرفت. خیلی از بازی ها سختی های خاص خودشونو دارن، علاوه بر اون کلا بخاطر سبک گیم پلی بعضی بازی ها، کودکان نمیتونن از اون استفاده کنن. از طرفی بعضی از این بازی های رومیزی مختص بچه ها ساخته شدن که ممکنه برای افراد بزرگتر، کمی حوصله سر بر باشن. پس حتما به رده سنی درج شده روی جعبه ی بازی دقت کنید

  • “سبک بازی”

    • سبک بازی مساله‌ی خیلی مهمی توی انتخاب بازی فکریه. از اونجایی که سبک های مختلفی برای بازی ها وجود دارد باید بدونید که دنبال چه نوع بازی ای هستید؛ به همین علت چترنگ به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره می دهد تا بازی منطبق با روحیات خودتون رو تهیه کنید…

  • “زمان و درجه سختی بازی”

    • یه سری معیارهای دیگه هم هست که در شرایط خاص میتونن به انتخاب شما کمک کنن. مثلا مدت زمان بازی یا درجه سختی بردگیم هم میتونه روی انتخاب شما تاثیر بذاره

  • “قیمت و نظرات خریداران و …. “

    • در آخر هم معیارهایی مثل قیمت بازی فکری یا نظرات کاربران قبلی به همراه امتیازات بازی و شرکت سازنده هم میتونه تا حدودی به شما برای انتخاب و خرید بردگیم دید بده.

.

اما در این دنیای بزرگ از بازیهای مختلف، چه بازی ای رو باید انتخاب کنیم؟ چترنگ اینجاست تا همین سوالات رو برای شما جواب بده:

مهم ترین نکات برای خرید بردگیم

 

 Board Game یه تفاوت عمده با خریدهای دیگه داره؛ اینجا خیلی قیمت در اولویت نیست

در انتخاب بازی رومیزی، به جز سبک های گوناگون بازی، دسته بندی های مختلفی میشه برای اونا تعریف کرد که هر کدوم رو قراره توضیح بدیم:

 خرید بردگیم بر اساس گروه سنی

همانطور که گفتیم سن یکی از معیار های مهم توی خرید بازی فکری و رومیزی. عموما بازی ها به دو دسته ی کلی مناسب برای کودکان و مناسب برای بزرگسالان تقسیم بندی میشن. ولی همین دسته بندی ها شامل موارد ریزتری اند که بنا به خصوصیات اون بازی ( نیاز به مدیریت، توانایی جسمی، موارد خشونت بار و … ) به اعداد ریز تری تقسیم بندی میشن.

مهم ترین این تقسیم بندی ها اینا هستن: +8 / +12 / +14 / +18 / +

محبوب ترین بازی بر اساس گروه سنی 

یکی از محبوب ترین بازی های حوزه کودکان، بازی پنیک لب و یکی از پرافتخار ترین بازی های حوزه بزرگسالان بازی scythe هستن

 خرید بردگیم بر اساس ژانر بازی

اشاره کردیم که سبک بازی ها خیلی مساله مهمی در انتخاب اوناست؛ اهل یه بازی معامله‌ای و اقتصادی مثل مونوپولی یا viticulture هستید، اهل بازی های رقابتی و جنگجویانه مثل blood rage یا سایس هستید، بازی های کارتی مثل وینگسپن یاکاستل رو دوست دارید یا حتی بازی های مبتنی بر هنر و قلم گرفتن مثل azul و کاپیتان سونار. بازی های مافیایی مثل شب های مافیا یا بازی های فکری مثل کدنیمزچطور؟

میبینید؟ هزاران بازی مختلف با دسته بندی هایی جذاب وجود دارد که باید حتما قبل از انتخاب بازی به اون فکر کنید. مهم ترین بخش لذت بردن از بازیتون دقیقا همینه.

برای ساده تر شدن کار شما، ما دسته بندی های اصلی بازی ها رو به صورت استراتژیک، تماتیک، آموزشی، انتزاعی، تخیلی، جنگی، دورهمی، خانوادگی، کلاسیک، مافیایی، کودکان و همکاری مشترک تقسیم بندی کردیم.

  خرید بردگیم بر اساس درجه سختی

مشخصه که میزان سختی همه بازی ها مثل هم نیست. این درجه بندی ها عموما به صورت یک عدد ناصحیح بین 0 تا 5 هستن و هر چی بیشتر به عدد 5 نزدیک بشن یعنی سختیشون هم بیشتره. اگه تازه به جمع گیمر های بازی های فکری اضافه شدین و تجربه زیادی توی این بازی ها ندارین. از بردگیم های ساده تر شروع کنید و اول کار به سراغ بازی های سخت و پیچیده نرید. مثلا میتونید از بازی رومیزی ریف رف شروع کنید که درجه بندی ساده تری دارد و از جنس بازی های تعادلی. بعد یه بازی متوسط مثل وینگسپن رو امتحان کنید و بعدا که حرفه ای شدین، سراغ یه بازی سخت برید؛ مثلاpaladins of the west kingdom

 

  خرید بردگیم بر اساس تعداد بازیکنان

یکی دیگه از عوامل مهم در بازی های رومیزی که حتی این اطلاعات روی جعبه بازی هم زده میشه، تعداد مجاز بازیکنان اون بازیه. جالب اینکه بعضی بازی ها رو میشه حتی 1 نفره هم بازی کرد و طراحان بازی ها یه دستورالعمل خاص برای بازی خودکار ( یا همون تک نفره ) مینویسن؛ بازی فکری wingspan یکی از همین بازی هاست.

اما عموما بازیها بین 2 تا 4 نفر بازیکن دارد که بسته به نوع اون بازی میتونن حالت بهینه تعدادی هم داشته باشن. یعنی مثلا بازی پیشنهاد میده که فلان تعداد بازیکن واسه این بازی خیلی عالیه. این اطلاعات عموما توی دفترچه بازی ها نوشته شده. اما بازی های شلوغ تری هم وجود دارن که خب واسه ما ایرانیا مسلما معروف ترینش همونمافیاخودمونه

سخن آخر

تقریبا تمام عوامل اصلی برای انتخاب یک بازی مناسب با روحیات و شرایط هر فرد رو بررسی کردیم اما خیلی وقتا بازم نمیدونیم که چه بازی ای دقیقا میخوایم. در این صورت فقط کافیه به صورت چت داخل سایت یا شماره های تماس چترنگ، از کارشناسان بازی ما راهنمایی بخواهید تا به صورت رایگان بهترین بازی متناسب با شما رو بهتون معرفی کنن.

چترنگ به عنوان جامع ترین فروشگاه آنلاین بازی های فکری، رومیزی و بردگیم به همراه پازل و لگو، با ارسال فوری و رایگان بازی هاتون در تمام ایران شرایطی رو براتون فراهم کرده که با خیالی راحت و امنیت بالا، بازی دلخواهتون رو سفارش بدید؛

کافیه اراده کنید تا بازیتون رو دریافت کنید. واسه همینه که شعار ما اینه:شگفتی در یک قدمی شما …

سوالات متداول درباره خرید Board Game ⁉

 برای خرید بردگیم به چه معیارهایی باید توجه کرد؟

همونطوری که در متن اشاره کردیم، اولویت های انتخاب بازی فکری رو باید روی سبک و ژانر بازی، رده سنی، درجه سختی، تعداد بازیکنان، امتیازات و افتخارات، نظرات و در نهایت قیمت آنها بگذاریم

بردگیم ها بر اساس گروه سنی به چند دسته تقسیم میشن

عدد دقیقی برای اون نیست. عموما بردگیم ها به دو دسته کودک و بزرگسال تقسیم میشن که اگر بخوایم توش ریزتر بشیم میشه، مهمترین دسته بندی اون به این شکل میشه: +8 / +12 / +14 / +18 / +24

 بردگیم ها بر اساس ژانر بازی به چند دسته تقسیم میشن؟

استراتژیک، تماتیک، آموزشی، انتزاعی، تخیلی، جنگی، دورهمی، خانوادگی، کلاسیک، مافیایی، کودکان و همکاری مشترک

 بردگیم ها بر اساس درجه سختی به چند دسته تقسیم میشن؟

درجه سختی بازی های رومیزی یک عدد بین 0 تا 5 بوده که هر چقدر این عدد به 5 نزدیکتر باشد، بازی سخت تر و پیچیده تر میشه.

بردگیم ها بر اساس تعداد بازیکنان به چند دسته تقسیم میشن؟

تقسیم بندی خاصی در این زمینه وجود نداره و ممکنه هر تعداد متفاوتی رو بازی برای اجرا شدن ایجاب کنه. این بازی ها ممکنه 1 نفره تا 40 نفره باشن

 از کجا بهترین برد گیم و بازی فکری رو تهیه کنم؟

فروشگاه آنلاین چترنگ به عنوان جامع ترین مرجع فروش بازی های رومیزی در ایران، با مشاوره رایگان میتونه مطمئن ترین راه برای یک خرید امن و لذت بخش باشه

 



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

بردگیم ها از زمان اولین تمدن ها تا به امروز بوده با وجود اینکه اسناد تاریخی زیادی پیدا نشده و بعضی از انسان ها آنها را به انسان های غارنشین ارتباط میدهند.در واقع این باز از قبل از میلاد حضرت مسیح وجود داشته و مردم آن زمان بازی میکردن. در ایران هم در سال های اخیر این صنعت رواج پیدا کرده و امروزه در کافه استفاده می شود.الان بردگیم ها به قدری معروف شدن که مجله گاردین در سال 2012 رشد برد گیم ها رو دو برابر رشد گوگل معرفی کرده (حدود 40 درصد) و اسم این دوره را ” عصر طلایی بردگیم ها ” گذاشته. توی این مقاله قراره به تاریخچه‌ی بردگیم ها بپردازیم و قدیمی ترین بازی های رومیزی رو معرفی کنیم

بردگیم چیست؟

کلا بازی های رومیزی که عموما با “یه صفحه و چند تا مهره” توسط “دو یا چند بازیکن” و “حول یه داستان مشخص” با “قوانین از پیش تعیین شده” بازی میشن روبردگیم  ( Board Game ) میگن. بردگیم ها حالا اینقدر طرفدار دارن که حتی چندتا از بازیگرای هالیوودی مثل ویل ویتون و فلیشیا دی، یه سریال توی یوتیوب ساختن به اسم tabletop که توش آدمای سرشناس بازی ها، میان با هم بوردگیم های مختلف بازی می کنن و کلی بازدید روزانه دارن.

تاریخچه ی بردگیم ها چقدر است؟

خیلی قدیم ترا ( خیلی خیلی ، یعنی زمان انسان های اولیه )، از اونجایی که مردم خیلی کار خاصی واسه انجام نداشتن، شب ها کنار آتیش که می نشستن، یه سری بازی ها می کردن که جزو اولین بازی های رومیزی یا همین برد گیم های خودمونه. آثار این بازی ها و خاطراتشون توی دیوار نگاره های غارها از زمان باستان به جا مونده…

جدیدا تاس هایی توی ترکیه کشف شده که مال 5000 سال پیش بودن و نشون میده که حتی قبل از اختراع خط، انسان ها با هم بردگیم بازی میکردن .همچین تاس هایی توی منطقه عراق و سوریه هم پیدا شدن که شامل دو مدل تاس های چوبی و تاس های هلالی بودن. تاس های چوبی در واقع یه سری چوب مثل چوب بستنی بودن که یه طرفشون رنگ داره؛ بعد همزمان چندتا از اینا رو پرت می کردن و تعداد وجه های رنگی که روی زمین می موند، عدد نهایی تاس میشد. بازی های رومیزی بعد از یه مدت کم کم به عنوان یه تفریح لاکچری و حتی بازی دربار پادشاهان تبدیل شد.

تاریخ اولین بازی های رومیزی جهان در عهد قدیم

از اونجایی که بازی های رومیزی جزئی از فرهنگ اقوام بودن، برای رو کم کنی هم که شده خیلیا سعی می کردن بازی های خفن و منحصر بفردی بسازن و توی دربار هم ازش استفاده کنن. از قدیمی ترین بازی های بردگیمی جهان، سنت (senet ) مال 3500 سال قبل از مسیح و سگ ها و شغالها ( hounds & jackals ) مال 2000 سال پیش از میلاد مسیح بودن. اما یه کم بعد از رواج این بازی هایی که حالا دیگه منسوخ شدن، یه بازی به اسم نرد یا تخته نرددر ایران ابداع شد که هنوزم کلی طرفدار داره. نرد به قدری محبوب بوده که یکی از پادشاهان روم به اسم کلودیوس اونو همه جا همراه خودش میبرده و حتی پشت ارابه ی مخصوصش نقش این بازی رو حک میکنه. توی روم باستان به این بازی تابولا میگفتن

حدود 2200 سال پیش بازیهایی پیدا شدن به اسم tafl که در واقع پدران همین بازی شطرنج بودن و زادگاهشون اسکاندیناوی؛ در واقع وایکینگ ها خیلی به این بازی علاقه داشتن.  بعد از سالها هند با الهام از این بازی، یه بازی به اسم چاترانگا ( یا همون چترنگ ) که در واقع نسخه اولیه شطرنج خودمونه رو ارائه می کنه. 700 سال بعد از مسیح این چترنگ یه سری تغییرات ساختاری می کنه و به همین شطرنج امروزی تبدیل میشه و وارد اروپا و بقیه نقاط جهان میشه.

کم کم برد گیم ها از سیطره ی طبقه ی اشراف زاده خارج شد و مردم عادی هم تونستن بعضی بازی ها رو انجام بدن؛ مثلا همین دوز یه بازی قدیمیه که رعیت ها در زمان مسیح اونو بازی می کردن. البته دوز یه پدرجد به نام بازی موریس نه نفره داره که به 1400 سال قبل از مسیح برمیگرده. در قرن 13 میلادی هم بازی دومینو توی چین به وجود اومد و همچنان طرفدارای خودشو داره. یعنی زمانی که نه برق وجود داشته و نه ابزار خاص

بازی وایکونتاپالی (Vaikuntapaali)یا همون بازی لیلا (leela) هم یه بازی هندی توی قرن 16 میلادیه. این بازی البته برای تمرین معنویت استفاده میشده و مار های اون نشانه ی عواقب گناه و نردبان ها نشانه ی پاداش کارهای خیر بوده. ( واضحه که این بازی همون مار و پله‌ی خودمونه )

قدیمی ترین بردگیم های جهان چه بازی هایی هستن ؟

خیلی از بازی هایی که معرفی کردیم، ریشه در تاریخ دارن ولی هنوز هم دارن بازی میشن. ولی اگه از بازی هایی که معرفی شد بگذریم و نخوایم اونقدر توی تاریخ عقب بریم، میتونیم یه سری بازی ها و برد گیم هایی که حالت صنعتی تر به خودشون گرفتن رو معرفی کنیم

در سال 2002 بازی تاد (thud) با الهام از همان بازی tafl و سری رمان های “جهان صفحه ای” (disc world) از تری پرچت، ارائه شد. این بازی ممکنه توی کشور ما خیلی سرشناس نباشه ولی جالبه بدونید که تاد، مسابقات بین المللی داره.

بازی املاک داران (the landlord’s game) در سال 1903 توسط لیزی مگی اختراع شد و بازیش هم به این شکل بوده که اطراف صفحه‌ی مربعی بازی، تعداد زیادی ملک، ایستگاه راه آهن، زندان و خانه های جایزه وجود داشته تا بازیکنا بتونن با هم خرید و فروش داشته باشن. چیزی که واضحه اینه که بازی مونوپولی (monopoly) کاملا یک بازی کپی برداری شده از این بازی بوده و ساختار این دو بازی در واقع یک چیزه؛ با این فرق که بازی املاک داران، قوانینی داشت که باید به بقیه بازیکنان هم کمک میکردین تا به صورت اشتراکی ملک هاشون رو بسازن ولی توی بازی مونوپولی عملا باید رقبا رو ورشکسته کنی تا برنده ی بازی باشی…

سخن آخر

 

به همون اندازه که بردگیم ها تاریخ غنی و باستانی ای دارن، به همون اندازه هم پیچیدگی و تنوع دارن. امروز که ساخت و فروش بردگیم به یک صنعت تبدیل شده، ژانرها و دسته بندی های مختلفی رو میشه برای این بازی های رومیزی پیدا کرد. در واقع شما با هر سن و هر سلیقه ای که هستید، حتما میتونید حداقل یه بازی متناسب با خودتون پیدا کنید، فقط کافیه که از متخصصش مشورت بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

همه چیز درباره پیام پیشواز ایرانسل

 

در خبرهای قبلی به سرویس‌ها مختلف ایرانسل از جمله  آهنگ پیشواز و آوای ناشنوای ایرانسل اشاره کرده بودیم و به احتمال زیاد شما آشنایی کامل را با سرویس‌ها دارید اما اینبار اپراتور ایرانسل تمامی کاربران خود را غافلگیر کرده است و سرویس پیام پیشواز را تحویل کاربران خود داده است و خب این خبر خوبی برای کاربران ایرانسل و به خصوصی کاربرانی که از سرویس  آهنگ پیشواز ایرانسل استفاده میکردند است چون این سرویس گویی آپدیت سرویس آهنگ پیشواز می‌باشد و خب چه جالب که برای مخاطبان ناشنوای ایرانسل نیز یک مزیت محسوب می‌شود

محتوا بسته‌های سرویس پیام پیشواز

 

 

سرویس

 

نمونه محتوا بسته

بسته

شماره دستور

پیام پیشواز

 

مشترک گرامی عضویت شما در سرویس پیام پیشواز با موفقیت لغو گردید.

لغوسرویس

L

پیام پیشواز

 

پرسپوليس يعني هواداران عاشق داشتن پرسپوليس يعني گل سرخ و شقايق کاشتن

پرسپولیس

پیام پیشواز

 

شب و روزتان بخیر

پیام پیشواز/ کارت ویزیت ماهانه

۱

پیام پیشواز

 

شب و روزتان بخیر

پیام پیشواز هفتگی

۷

پیام پیشواز

 

” برای زیستن دو قلب لازم است، قلبی که دوست بدارد قلبی که دوستش بدارند (شاملو)”

شعرنو

R۱۱

پیام پیشواز

 

ابي يعني شور يعني زندگي/ابي يعني مردي و مردانگي

استقلال

پیام پیشواز

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل , اپراتور ایرانسل , خدمات دیجیتال , اینترنت همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 249

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

مقایسه‌ای بین آیفون۱۲ و آیفون  ۱۳

 

اگر هدف ما از خرید محصولات یک برند معروف و قابل اطمینان صرفا داشتن لاکچری‌ترین نسخه‌ی آن باشد ما می‌توانیم بدون توجه با سایر گزینه‌ها و آیتم‌ها با خرید آخرین محصول ارائه‌ شده توسط برند به خواسته‌ی خود برسد اما اگر شما به عنوان یک خریدار قصد خرید یک محصول خوب و مقرون به صرفه را دارید بهتر است به آخرین نسخه‌های برند‌ها اکتفا نکنید و دست به مقایسه‌ی نسخه‌های موفق برندها بزنید برای مثال برای خرید گوشی آيفون بهتر است که دست به یک مقایسه‌ی جدی بزنید مادر این بلاگ گوشی‌های آیفون ۱۲  و آيفون ۱۳ را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم

 

فاکتور اول: پشتیبانی نرم‌افزاری اپل

 

از دیگر عوامل مهم در تصمیم‌گیری بین آیفون 12 و 13، میزان پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از این دو سری محصول است. کمپانی اپل در هفته گذشته سیستم عامل iOS 15 را در جریان رویداد WWDC معرفی کرد و در لیست گوشی‌هایی که این بروز رسانی را دریافت خواهند کرد نام آیفون 6s نیز به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که این گوشی در سال 2015 رونمایی شده و هم‌اکنون ششمین چرخه از بروز رسانی نرم افزاری خود را پشت سر می‌گذارد.

پس می‌توان اطمینان داشت که هر دوی گوشی‌های آیفون 12 و 13، به مقداری کافی و حتی طولانی از پشتیبانی نرم‌افزاری سیستم عامل iOS برخوردار خواهند شد.

 

 

 

فاکتور دوم:  زمان کوتاه تا رونمایی و معرفی آیفون 13

 

هرچند که زمان دقیقی از تاریخ رونمایی آیفون 13 در دست نداریم؛ اما کارشناسان بر این باورند که پس از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های حاصل از همه‌گیری کرونا، کمپانی اپل به جدول زمان‌بندی سابق خود باز خواهد گشت و به زودی از آیفون 13 رونمایی خواهد نمود. این عامل خود می‌تواند مهم‌ترین دلیل برای صبر کردن تا معرفی آیفون 13 باشد.

از آنجا که روال همیشگی اپل برای رونمایی از محصولات جدید خود معرفی آن‌ها در ماه سپتامبر بوده است؛ احتمالا باید شاهد رونمایی از آیفون 13 در نیمه‎ی اول سپتامبر پیش رو باشیم. بعد از آن نیز مطابق معمول، اپل محصول نوپای خود را در نیمه‌ی دوم همان ماه راهی بازار خواهد کرد.

بنابراین توصیه‌ی ما آن است که مشتاقان آیفون، چند ماه پیش رو را نیز منتظر بمانند و از آیفون 13 استقبال کنند. گرچه در صورتی که می‌توانید آیفون 12 را با قیمتی مناسب تهیه نمایید؛ تعلل نکنید و گزینه‌ی ارزان‌تر و به صرفه‌تر را انتخاب کنید.

 

 

فاکتور سوم:ارتقاهای جزئی آیفون 13

 

با توجه به اطلاعات منتشر شده از تغییراتی که خانواده‌ی آیفون 13 به خود می‌بیند؛ طرفداران اپل نباید منتظر اتفاق ویژه‌ای در این نسل جدید باشند. هر چند که اپل سابقه‌ای طولانی در شگفت‌زده کردن کاربران خود دارد و نمی‌توان به طور مطلق و با اطمینان کامل در مورد محصولات آینده‌ی آن نظر داد.

اگر بخواهیم نگاهی به خصوصیات تازه‌ی خانواده‌ی آیفون 13 بیندازیم؛ در وهله‌ی اول باید به پنل‌های نمایشی اشاره کنیم. گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی اپل در دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از پنل‌های نمایشی LTPO با نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که تنها نسخه‌های پرو از این قابلیت بهره‌مند خواهند بود و سایر اعضای خانواده آیفون 13 همچنان با نرخ تازه سازی 60 هرتزی رونمایی می‌شوند.

تغییرات بعدی به اندازه‌ی بریدگی بالای صفحه‌ی نمایشگر اختصاص دارد. ابتدا باید گفت که بردیگی بالای صفحه نمایش آیفون‌ها از زمان رونمایی آیفون ایکس در سال 2017 بدون تغییر باقی مانده است. طبق رندرهای جدید منتشر شده کمپانی اپل برای کاهش اندازه بردیگی در نمایشگر خانواده آیفون 13، اسپیکر مکالمه را به بالای دوربین سلفی و سنسور فیس آیدی منتقل خواهد کرد. همچنین تغییراتی نیز در اسکنر فیس آیدی حاصل شده که عملکرد آن را در مقایسه با گذشته بهتر می‌کند.

از دیگر موارد قابل ذکر در مورد تغییرات به وجود آمده در خانواده‌ی آیفون 13، ویژگی‌های مربوط به دوربین این دستگاه‌هاست. البته اطلاعات منتشر شده خبر از پیشرفت بزرگ و قابل توجهی در این باره نمی‌دهند. به طور مثال یکی از تغییرات مطرح شده، اضافه شدن سنسور لایدار به ماژول دوربین تمام اعضای خانواده آیفون 13 است که هم‌اکنون تنها در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس قرار دارد. به جز این مورد انتظار داریم که شاهد بهود گشودگی دیافراگم و افزایش مگاپیکسل دوربین‌ها باشیم.

بنابر آنچه ذکر شد؛ نتیجه می‌گیریم که آیفون 13 برتری عجیبی نسبت به خانواده‌ی پیش از خود نخواهد داشت و مخاطبین با خرید آیفون 12، ویژگی خاصی را از دست نخواهند داد.

فاکتور چهارم: کاهش قیمت

 

یکی از اتفاقات قابل پیش‌بینی در مورد تمام محصولات جدید آن است که هنگام معرفی آن‌ها به بازار، قیمت محصولات قدیمی‌تر و پیشین با کاهش مواجه خواهند شد. البته نمی‌توان مطمئن بود که این شرایط برای آیفون 12 هم رخ دهد. اما باید گفت که حتی اگر آیفون 12 با کاهش قیمت رسمی هم مواجه نشود؛ قیمت آن در بازار تا حدی کاهش خواهد یافت.

بر اساس نکاتی که ذکر شد؛ پیشنهاد ما این است که برای تصمیم‌گیری میان این دو گوشی هوشمند، تا زمان رونمایی از آیفون 13 صبر کنید. به این ترتیب علاوه بر این که به طور کامل با ویژگی‌های آن آشنا خواهید شد؛ در صورتی که مایل باشید آیفون 12 را خریداری کنید؛ می‌توانید آن را قیمتی به صرفه‌تر تهیه نمایید.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

مقایسه‌ای بین آیفون۱۲ و آیفون  ۱۳

 

اگر هدف ما از خرید محصولات یک برند معروف و قابل اطمینان صرفا داشتن لاکچری‌ترین نسخه‌ی آن باشد ما می‌توانیم بدون توجه با سایر گزینه‌ها و آیتم‌ها با خرید آخرین محصول ارائه‌ شده توسط برند به خواسته‌ی خود برسد اما اگر شما به عنوان یک خریدار قصد خرید یک محصول خوب و مقرون به صرفه را دارید بهتر است به آخرین نسخه‌های برند‌ها اکتفا نکنید و دست به مقایسه‌ی نسخه‌های موفق برندها بزنید برای مثال برای خرید گوشی آيفون بهتر است که دست به یک مقایسه‌ی جدی بزنید مادر این بلاگ گوشی‌های آیفون ۱۲  و آيفون ۱۳ را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم

 

فاکتور اول: پشتیبانی نرم‌افزاری اپل

 

از دیگر عوامل مهم در تصمیم‌گیری بین آیفون 12 و 13، میزان پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از این دو سری محصول است. کمپانی اپل در هفته گذشته سیستم عامل iOS 15 را در جریان رویداد WWDC معرفی کرد و در لیست گوشی‌هایی که این بروز رسانی را دریافت خواهند کرد نام آیفون 6s نیز به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که این گوشی در سال 2015 رونمایی شده و هم‌اکنون ششمین چرخه از بروز رسانی نرم افزاری خود را پشت سر می‌گذارد.

پس می‌توان اطمینان داشت که هر دوی گوشی‌های آیفون 12 و 13، به مقداری کافی و حتی طولانی از پشتیبانی نرم‌افزاری سیستم عامل iOS برخوردار خواهند شد.

 

 

 

فاکتور دوم:  زمان کوتاه تا رونمایی و معرفی آیفون 13

 

هرچند که زمان دقیقی از تاریخ رونمایی آیفون 13 در دست نداریم؛ اما کارشناسان بر این باورند که پس از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های حاصل از همه‌گیری کرونا، کمپانی اپل به جدول زمان‌بندی سابق خود باز خواهد گشت و به زودی از آیفون 13 رونمایی خواهد نمود. این عامل خود می‌تواند مهم‌ترین دلیل برای صبر کردن تا معرفی آیفون 13 باشد.

از آنجا که روال همیشگی اپل برای رونمایی از محصولات جدید خود معرفی آن‌ها در ماه سپتامبر بوده است؛ احتمالا باید شاهد رونمایی از آیفون 13 در نیمه‎ی اول سپتامبر پیش رو باشیم. بعد از آن نیز مطابق معمول، اپل محصول نوپای خود را در نیمه‌ی دوم همان ماه راهی بازار خواهد کرد.

بنابراین توصیه‌ی ما آن است که مشتاقان آیفون، چند ماه پیش رو را نیز منتظر بمانند و از آیفون 13 استقبال کنند. گرچه در صورتی که می‌توانید آیفون 12 را با قیمتی مناسب تهیه نمایید؛ تعلل نکنید و گزینه‌ی ارزان‌تر و به صرفه‌تر را انتخاب کنید.

 

 

فاکتور سوم:ارتقاهای جزئی آیفون 13

 

با توجه به اطلاعات منتشر شده از تغییراتی که خانواده‌ی آیفون 13 به خود می‌بیند؛ طرفداران اپل نباید منتظر اتفاق ویژه‌ای در این نسل جدید باشند. هر چند که اپل سابقه‌ای طولانی در شگفت‌زده کردن کاربران خود دارد و نمی‌توان به طور مطلق و با اطمینان کامل در مورد محصولات آینده‌ی آن نظر داد.

اگر بخواهیم نگاهی به خصوصیات تازه‌ی خانواده‌ی آیفون 13 بیندازیم؛ در وهله‌ی اول باید به پنل‌های نمایشی اشاره کنیم. گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی اپل در دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از پنل‌های نمایشی LTPO با نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که تنها نسخه‌های پرو از این قابلیت بهره‌مند خواهند بود و سایر اعضای خانواده آیفون 13 همچنان با نرخ تازه سازی 60 هرتزی رونمایی می‌شوند.

تغییرات بعدی به اندازه‌ی بریدگی بالای صفحه‌ی نمایشگر اختصاص دارد. ابتدا باید گفت که بردیگی بالای صفحه نمایش آیفون‌ها از زمان رونمایی آیفون ایکس در سال 2017 بدون تغییر باقی مانده است. طبق رندرهای جدید منتشر شده کمپانی اپل برای کاهش اندازه بردیگی در نمایشگر خانواده آیفون 13، اسپیکر مکالمه را به بالای دوربین سلفی و سنسور فیس آیدی منتقل خواهد کرد. همچنین تغییراتی نیز در اسکنر فیس آیدی حاصل شده که عملکرد آن را در مقایسه با گذشته بهتر می‌کند.

از دیگر موارد قابل ذکر در مورد تغییرات به وجود آمده در خانواده‌ی آیفون 13، ویژگی‌های مربوط به دوربین این دستگاه‌هاست. البته اطلاعات منتشر شده خبر از پیشرفت بزرگ و قابل توجهی در این باره نمی‌دهند. به طور مثال یکی از تغییرات مطرح شده، اضافه شدن سنسور لایدار به ماژول دوربین تمام اعضای خانواده آیفون 13 است که هم‌اکنون تنها در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس قرار دارد. به جز این مورد انتظار داریم که شاهد بهود گشودگی دیافراگم و افزایش مگاپیکسل دوربین‌ها باشیم.

بنابر آنچه ذکر شد؛ نتیجه می‌گیریم که آیفون 13 برتری عجیبی نسبت به خانواده‌ی پیش از خود نخواهد داشت و مخاطبین با خرید آیفون 12، ویژگی خاصی را از دست نخواهند داد.

فاکتور چهارم: کاهش قیمت

 

یکی از اتفاقات قابل پیش‌بینی در مورد تمام محصولات جدید آن است که هنگام معرفی آن‌ها به بازار، قیمت محصولات قدیمی‌تر و پیشین با کاهش مواجه خواهند شد. البته نمی‌توان مطمئن بود که این شرایط برای آیفون 12 هم رخ دهد. اما باید گفت که حتی اگر آیفون 12 با کاهش قیمت رسمی هم مواجه نشود؛ قیمت آن در بازار تا حدی کاهش خواهد یافت.

بر اساس نکاتی که ذکر شد؛ پیشنهاد ما این است که برای تصمیم‌گیری میان این دو گوشی هوشمند، تا زمان رونمایی از آیفون 13 صبر کنید. به این ترتیب علاوه بر این که به طور کامل با ویژگی‌های آن آشنا خواهید شد؛ در صورتی که مایل باشید آیفون 12 را خریداری کنید؛ می‌توانید آن را قیمتی به صرفه‌تر تهیه نمایید.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: آیفون۱۲ , آیفون۱۳ , رندباز , خرید و فروش گوشی , سیم کارت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

خطر لو رفتن اطلاعات کاربران اینبار از طریق باگ امنیتی اپلیکیشن گوگل 

کمتر کسی در این جهان است که از اپلیکیشن گوگل استفاده نکرده و پشت این حرف یک دلیل منطقی است زیرا طبق آمارهای به دست آمده تعداد نصب این اپلیکیشن یک رقم میلیاردی است ! و خب قطعا کیفیت و ویژگی‌های خوب و کاربردی این اپلیکیشن باعث گزارش چنین آماری شده است زیرا تبلیغات هیچ وقت نمی‌تواند چنین رقمی را پدید بیاورد ولی خبری که در این چند روزه تعجب کاربران را برانگیخته است وجود یک باگ در این اپلیکیشن است ! این باگ به حدی جدی است که حتی امنیت اطلاعات کاربران را در خطر انداخته است و البته چنین باگ بزرگی از طرف تیم حرفه‌ای پشت این اپلیکیشن نیز بعید می‌باشد پس با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید تا به بررسی این باگ بپردازیم

 

بر اساس گزارشات Techcrunch، آقای سرگئی توشین، به عنوان بنیان‌گذار استارتاپ امنیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه Oversecured، در وبلاگ خود پستی منتشر و اعلام کرده که این باگ امنیتی در حقیقت به چگونگی اعتماد اپ گوگل به کدی که با خود برنامه همراه نیست مربوط بوده است. در واقع تعداد زیادی از برنامه‌های اندروید، و به عنوان نمونه اپGoogle، با تکیه بر کتابخانه‌هایی که از قبل روی گوشی‌ هوشمند نصب شده‌اند، از  حجم دانلود و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای اجرا کم می‌کنند.

 

مشخص شده که استارتاپ امنیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه Oversecured در اپلیکیشن گوگل با آمار بیش از پنج میلیارد بار نصب، دچار یک باگ امنیتی شده است.

اما نقص امنیتی یاد شده در اپلیکیشن گوگل کاری می‌کند که گوگل کد مورد نیاز خود را به جای کتابخانه مجاز، از اپ مخربی که در همان دستگاه وجود دارد،دریافت نماید. این باگ به اپلیکیشن‌های مخرب امکان آن را می‌دهد تا تمام مجوزهای گوگل را دریافت کنند و تقریبا به همه اطلاعات کاربر دسترسی یابند. بعد از این مرحله، سودجو به حساب‌های گوگل، سابقه جست‌وجو، ایمیل، پیام‌های متنی، مخاطبان و سابقه تماس و همچنین میکروفون و دوربین و مکان کاربر دسترسی پیدا خواهد کرد.

توشین اظهار داشته است که عملکرد این اپلیکیشن مخرب، تنها وابسته به یک بار اجرا روی دستگاه اشخاص قربانی است.البته از نکته‌ی مهمی که عنوان شده است؛ نمی‌توان غافل شد: حذف اپلیکیشن مخرب باعث حذف اجزای مخرب از برنامه گوگل نمی‌شود.

توشین به علاوه بیان کرده است:« آسیب‌پذیری اپ گوگل مشابه اشکال دیگری است که در اوایل سال جاری توسط این استارتاپ در تیک‌تاک کشف شد. این باگ به مهاجم امکان دسترسی به اطلاعات کاربر و در نهایت کنترل حساب قربانی می‌داد.»

سخنگوی گوگل هم‌چنین به TechCrunch اعلام کرده که این باگ ماه گذشته برطرف شده است. و خوشبختانه باید گفت که افراد سودجو در این مدت نتوانسته‌اند از این آسیب‌پذیری سوء‌استفاده کنند. اسکنر بدافزار داخلی اندروید، Google Play Protect، برای جلوگیری از نصب اپ‌های مخرب نیز توسعه یافته است؛ اما باید گفت که متاسفانه هیچ ویژگی امنیتی کامل نیست و موارد مختلفی از این دسته اپلیکیشن‌ها تاکنون از چنگ آن فرار کرده‌اند.

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: رندباز , گوشی موبایل , خرید و فروش سیم کارت , تلفن همراه , تلفن همراه هوشمند , سیم کارت , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

رشد صعودی فروش گوشی‌های هوشمند 5G سامسونگ

 

صنعت گوشی‌های موبایل به گونه‌ای است که ما به جای تعدد برندها و سردرگمی هنگام خرید گوشی با چند برند مطرح و به اصطلاح کار درست رو به رو هستیم که در اصل همگی از کیفیت بالایی برخوردارند و فقط در جزئیات از دیگری برتری دارند ولی همین مسائل کوچک است که این برندها را نسبت به یکدیگر مرغوب تر می‌کند 

داشت.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ، در سه ماه نخست سال 2021، در عرصه‌ی فروش موبایل‌های 5G پیشرو بوده است. این غول کره‌ی جنوبی، در مدت ذکر شده، چیزی حدود 17 میلیون دستگاه 5G عرضه نموده است. در حالی که همین شرکت در 3 ماه آخر سال گذشته، حدود 9.5 میلیون موبایل هوشمند 5G را به فروش رسانده بود. آخرین فرزند این کمپانی بزرگ، گلکسی اس 21 با استقبالی چشمگیر در کره جنوبی، آمریکای شمالی و مناطقی از اروپا رو به رو بوده است. 

سامسونگ، به عنوان کمپانی فروش موبایل‌های هوشمند که نسبت به ابرقدرتی چون اپل، اقتصادی‌تر عمل می‌کند؛ در سال 2021 جایگاه دوم فروش موبایل‌های 5G را از آن خود کرده است. اپل با کاهش 23 درصدی فروش اما، هم‌چنان در رتبه‌ی اول عرضه‌ی موبایل‌های 5G قرار دارد.

هم‌زمان با رشد تکنولوژی 5G در جهان، فروش موبایل‌های هوشمندی که از این سیستم پشتیبانی می‌کنند نیز گسترش یافته است. به نقل از Androidheadlines و به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، میزان فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم 5G در سه ماه چهارم سال 2020 با رشدی قابل توجه همراه بوده است. این آمار در سال 2021 نیز هم‌چنان در حال افزایش بوده و در سه ماه اول این سال، رکورد 136 میلیون دستگاه را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که همین آمار در سه ماه چهارم سال گذشته، رقمی در حدود 128 میلیون دستگاه را از آن خود 

ویوو، برند نوپای چینی که به سرعت در حال رشد است؛ توانسته خودش را به رتبه‌ی دوم فروش گوشی‌های 5G در سه ماه اول 2021 برساند. ویوو در سه ماه آخر سال 2020، تنها 12 میلیون دستگاه 5G به فروش رسانده بود. در مقابل اما در 3 ماه نخست سال جاری، توانست رشد کند و میزان فروش خود را به 19.4 میلیون برساند. ویوو در بازار چین اروپا بیشترین میزان فروش خود را تجربه کرده است.

در شرایطی که شیائومی و اوپو نیز در عرصه‌ی فروش دستگاه‌های 5G پیشرفت چشمگیری داشته‌اند؛ اپل، غول دنیای تکنولوژی با یک افت 23 درصدی در این زمینه و در بازه‌ی زمانی یکسان مواجه بود. البته، کوپرتینویی‌ها همچنان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌ هوشمند 5G به تعداد ۴۰٫۴ میلیون واحد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بودند. این رقم بالا از آن جایی بر می‌آید که تمام مدل‌های اخیر آیفون مجهز به فناوری 5G هستند.

البته لازم به ذکر است که گزارش‌های منتشر شده، اپل را با ۲۹٫۸ درصد از سهم بازار و پس از آن، اوپو را با ۱۵٫۸ درصد، ویوو را با ۱۴٫۳ درصد، سامسونگ را با ۱۲٫۵ درصد و شیائومی را با ۱۲٫۲ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌دهند.

آن چه انتظار می‌رود این است که با گذشت زمان و هم‌پای پیشرفت تکنولوژی طراحی موبایل‌های هوشمند، میزان فروش دستگاه‌های 5G نیز در سال جاری گسترش یابد. در دسترس بودن شبکه‌های بی‌سیم نسل جدید، در چین ، آمریکای شمالی و اروپای غربی عامل اصلی فروش بیشتر دستگاه‌های هوشمند 5G در این مناطق بوده است.

Canalys، یک شرکت تحقیقاتی دیگر طی پیش‌بین‌هایی فروش حدود ۶۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فایو جی را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. احتمالا قیمت یک‌سوم این گوشی‌ها کم‌تر از ۳۰۰ دلار باشد.

 منبع :‌وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , قیمت موبایل , قیمت گوشی , موبایل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 تير 1400 | نظرات ()